بازدید 38244

اهدای 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی!

احمدی‌نژاد با محاسبه کل اراضی کشور و تقسیم آن به بخش‌های مختلف زمین‌های قابل استفاده و همچنین زمین‌های قابل کشت، گفت: حدود 30 میلیون هکتار زمین برای احداث مسکن باقی می‌ماند که اگر این میزان دو میلیون هکتار به خانوارها اختصاص یابد می توان به هر خانوار هزار متر زمین رایگان داد تا آنها یک واحد 100 متری در سه طبقه احداث و الباقی زمین را به باغ تبدیل کنند.
کد خبر: ۱۷۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷ 03 July 2011
رئیس جمهور از طرح جدید دولت برای ساخت مسکن ویلایی خبر داد که طبق آن به هر خانواده ایرانی زمینی 1000 متری به رایگان برای ساخت خانه و احداث باغ میوه داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از تعاونی‌های مسکن مهر برگزیده سراسر کشور که امروزیکشنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: تعاون موضعی برای همکاری متقابل میان مردم بوده و به واقع اگر به نقطه‌ای برسد که همه ملت‌ ایران با هم تعاون داشته باشند، کشور با سرعت نور پیشرفت می کند و توان 75 میلیون ایرانی معادل توان تمام بشریت خواهد شد.

وی با اشاره به بحث ادغام وزارت تعاون با دو وزارتخانه دیگر گفت:‌ ادغام تعاون با دیگر دستگا‌ه‌ها هیچ خلل و توقفی در مسیر تعاون ایجاد نخواهد کرد، زیرا بحث تعاون ریشه در فرهنگ و آرمان‌های ما دارد و البته همه آرزوها در سایه تعاون محقق شدنی است.

احمدی‌نژاد در ادامه تعاون را بستری برای شکوفایی کسانی دانست که در تنهایی شکوفا نمی‌شوند و افزود: ‌وقتی تعاون با مقوله مسکن تلفیق شد اتفاقات بزرگی در کشور به وجود ‌آمد.

وی گفت: روزی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای باور نداشتند که یک میلیون واحد به یک باره در دست ساخت قرار گیرد ولی وقتی ما به مردم اتکا کردیم کارهای بزرگ نیز قابل انجام شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هنوز مشکل مسکن به طور کامل در کشور حل نشده است و باید برای این منظور تلاش بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: البته کشور در مسیر حل این مشکل قرار گرفته و این کاری که تعاونی‌های مسکن مهر انجام داده‌اند به واقع یک انقلاب بود.

وی در ادامه به مشارکت برخی کشورها در اجرای پروژه مسکن مهر اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور یکی از همین کشورها به محض ورود به ایران در محل پروژه 15 هزار واحدی این شرکت خارجی حاضر شد ولی وقتی گستردگی این طرح را دید اظهار شگفتی کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: مسکن مهر همانند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کار بزرگی بود و هنوز هم عده‌ای امیدوارند که در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها کارشکنی کنند.

وی بر ادامه روند اجرای پروژه های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: برای تمامی کسانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند باید مسکن احداث شده و تحویل داده شود.

رئیس‌ جمهور در عین حال مسکن مهر را کاری بزرگ و جدید دانست و گفت: پروژه مسکن مهر در واقع تمرینی برای یک کار ماندگار و بزرگ در کشور است.

وی با طرح تعدادی سئوال در مورد زندگی امروز شهری و همچنین آپارتمان نشینی افزود: به اعتقاد من باید شیوه غلطی که از 70 سال گذشته به ما القا شده است را بشکنیم و خود را به سمت قالب جدیدی در شهرسازی سوق دهیم.

احمدی‌نژاد در ادامه به تعیین خط و مرز برای ساختار شهری اشاره کرد و گفت:‌ این عامل موجب شده است که حاشیه‌نشینی ترویج پیدا کند و در خارج از محدوده شهر کاربری باغات و زمین‌های منابع طبیعی تبدیل به مسکن حاشیه‌‌ شهرها شود.

وی به داخل ساختار شهری نیز اشاره کرد و گفت: در داخل شهرها نیز ارزش افزوده زمین موجب شده است که بسیاری از باغات از سوی برخی از افراد سودجو به نابودی کشیده شود.

رئیس جمهور این مناسبات را عامل توسعه نابسامان مسکونی و بافت ناهمگن در داخل و خارج شهرها دانست و گفت:‌ با این شرایط هزینه اداره شهر افزایش بی‌رویه‌ای پیدا کرده است.

وی بودجه شهرداری تهران را معادل 7 هزار و 500 میلیارد تومان دانست که معادل یک میلیون تومان برای هر نفر بوده و گفت:‌ من در کل دنیا شهری را به گرانی تهران سراغ ندارم.

احمدی‌نژاد با محاسبه کل اراضی کشور و تقسیم آن به بخش‌های مختلف زمین‌های قابل استفاده و همچنین زمین‌های قابل کشت، گفت: حدود 30 میلیون هکتار زمین برای احداث مسکن باقی می‌ماند که اگر این میزان دو میلیون هکتار به خانوارها اختصاص یابد می توان به هر خانوار هزار متر زمین رایگان داد تا آنها یک واحد 100 متری در سه طبقه احداث و الباقی زمین را به باغ تبدیل کنند.

وی با اشاره به طرح 200 هزار هکتار فضای سبز در حومه تهران گفت:‌ با اجرای طرح خانه ویلایی برای ایرانیان می‌توانیم به یکباره با مشارکت خودم مردم و بدون هزینه هنگفت جهت احداث و نگهداری فضای سبز آنچنانی دو میلیون هکتار فضای سبز شهری به وجود آوریم.

رئیس جمهور در ادامه زندگی در این سیستم را با کیفیت و همچنین ارزان‌تر نسبت به زندگی آپارتمانی قلمداد کرد و گفت: این طرح در حال نهایی شدن است و تعاونی‌ها نیز خود را برای مشارکت در این طرح آماده کنند.

وی اجرای این طرح‌ را یک انقلاب واقعی در شهرسازی کشور دانست و گفت: ما ملتی هستیم که پول و امکانات کافی داریم ولی از آن خوب و درست استفاده نمی‌کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: انشاء‌الله این طرح تا پایان سال آ‌ماده و در 10 الی 15 منطقه به طور آزمایشی اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد:‌ ما می‌خواهیم الگو شویم و اجازه استفاده از شرایط ناعادلانه را به عده‌ای سودجو ندهیم.

رئیس جمهور با اشاره به مدیریت خود در شهرداری تهران گفت: وقتی ما وارد شدیم افرادی را دیدیم که با 45 هزار تومان تراکم شناور خریده بودند که به یک باره با اعلام عدم فروش تراکم از بابت افزایش 10 برابری این امتیاز مبالغ هنگفتی را نصیب خود کردند.

وی در عین حال گفت: اما اگر طرح عالمانه‌ای برای کشور مطرح شود این افراد متضرر می‌شوند و ما نیز باید مدیریت کشور را به سمتی ببریم که جلوی سوء استفاده‌های این افراد گرفته شود.

احمدی نژاد در پایان مناسبات کنونی سرمایه داری را عاملی برای تبدیل انسان‌ها به عنصری جهت کار مداوم دانست و گفت:‌ این مناسبات غلط بوده و انسان فقط برای اقتصاد به دنیا نیامده بلکه باید خدا، ابدیت و شرایط خود را فکر کند و بشناسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
در بعضي مناطق تهران زمين و خانه متري 500هزار تومان افزايش قيمت داشته ايم .يعني زمين ارزش بيشتري پيدا كرده است.يعني زمين 400 متري ظرف مدت 1 سال 200 ميليون تومان افزايش قيمت داشته است.
درود بر احمدی نژاد متخصص و دلسوز که توانست با طرح مسکن مهر تو دهنی به زالوهای مکنده خون ضعیفان در بخش مسکن بزند و دعای خیر قشر ضعیف و آسیب پذیر را بدرقه راه خود کند و خود رانیز مانند شمع فدا کند
من تمام سرمایم 10 میلیون بود خردیم زمین به امید عقب نیفتادن از مسابقه خانه دار شدن الان بعد از سه سال زمینم شده 4 میلیون آقای احمدی نژاد و باز نمی تونم خونه بخرم .
3 سال پيش زمين خريدم متري 40 الان ميخرن 150
خواهشاً اگر ممکنه زمین دوبر باشه . راستی می تونیم توش استخر هم بزنیم ؟ از نظر شما که منعی نداره ؟
جناب رئیس جمهور عزیز سلام به نظرم اگر مسکن و زمینهای حاصلخیز جدا شود بهتر جواب می دهد چراکه سابقه نشان داده است زمینهای که از طرف هیئت هفت نفره جهت کشاورزی مشمول 59 به مردم واگذار شد هم اکنون فروخته شده است ودیگر در آنها از کشاورزی هم خبری نیست و دیگر اینکه زمینهای کوچک در هر محله باهم جمع شود وبه اهالی ویا فامیلهای خاص جدا از بافت مسکن داده شود یا به تعاونیها با این دید تشکیل میشوند
دو میلیون هکتار باغ شصت و سه ميليارد مترمکعب آب لازم دارد, ظرفیت کل سدهای ایران کمتر از هفت میلیارد مترمکعب است, یعنی نه برابر تمامی سدهای ایران را بایستی به باغات مردم اختصاص دهند
ببخشيد مي خواستم درخواست كنم زمين من نزديك محل سقوط هواپيماهاي آمريكائي تو طبس نباشه!
5 متر زمین تو تهران به بنده بدهند مابقی 995 متر را تقدیم می کنم !
چی میشه 1000 متر باغ پر ازگل و سنبل در دل کویر لوت!
فرض کنیم این طرح عملیاتی شود آب ، برق ،
راه، حمل و نقل و امنیت آنها را چه کسی بر عهده میگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی