بازدید 4169

متولی سینمایی که به فکر تولید تئاتر است!

به گزراش «تابناک»، پس از آنکه مسوولان سینما آزادی این مرکز سینمایی را به محلی برای تبلیغ نمایش های کمدی از نوع سخیف و مورد دار تبدیل کرده اند، در اقدامی جدید به همکاری با بنیاد رودکی برای تهیه و تولید یک نمایش ویژه کودکان و نوجوانان پردخته اند.
کد خبر: ۱۷۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱ 02 July 2011
سرویس فرهنگی ـ بنیاد رودکی در اقدامی تعجب برانگیز در تهیه و تولید یک اثر نمایشی با سینما آزادی همکاری کرده است؛ در حالی که معلوم نیست سینما آزدای که وظایف سينمایی برعهده دارد چه نسبتی با تهیه و تولید تئاتر دارد.

به گزراش «تابناک»، پس از آنکه مسوولان سینما آزادی این مرکز سینمایی را به محلی برای تبلیغ نمایش های کمدی از نوع سخیف و مورد دار تبدیل کرده اند، در اقدامی جدید به همکاری با بنیاد رودکی برای تهیه و تولید یک نمایش ویژه کودکان و نوجوانان پردخته اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد رودکی، مسوولان سینما آزادی در تهیه و تولید یک اثر نمایشی با این بنیاد همکاری کرده اند. اگر چه مسوولان این پردیس سینمایی به طور بدیهی و به حسب وظایف محوله، باید در جهت بهبود اوضاع نمایش فیلم های سینمای ایران فعالیت داشته باشد، در مجموعه اقداماتی تامل برانگیز، به سمت تئاتر متمایل شده اند.

در واقع بر اساس فعالیت های اخیر مسوولان این سینما، گویا در زمینه اکران عمومی و حفظ و نگهداری این سینمای مدرن کاری برای انجام دادن وجود ندارد و به قدری فرصت برای مسوولان وجود دارد که علاوه بر امکان صرف نیرو و تمرکز برای تبلیغات نمایش های کمدی که اغلب دچار موارد متعدد غیر ارزشی هستند، اکنون می توانند وارد حیطه «تهیه و تولید » نمایش هم بشوند.

از سوی دیگر، این اقدام بنیاد رودکی، که ظاهرا نیمه دولتی است، اما همه شواهد و قرائن حاکی از آن است که زیر مجموعه معاونت هنری ارشاد است باعث تامل می شود. چرا که در صورت نیاز به همکاری با سایرین برای تهیه و تولید تئاتر چرا با یک مرکز سینمایی این تعامل را موجب شده اند؟

تعامل غیر ضروری بنیاد رودکی با پردیس سینمایی آزادی در حالی حساسیت برانگیزاست که مشخص نیست با چه ضرورتی برنامه ریزی و با چه الزامی سازماندهی شده است.

در واقع، حتی اگر این بنیاد متعلق به وزارت ارشاد، برای تامین برخی نیازهای مادی و معنوی ناچار به این تعامل شده باشد، اساسا امکانات آن سینما برای تهیه و تولید تئاتر کاربرد چندانی ندارد ودر اختیار اکران فیلم های سینمای ایران است و این ادله نمی تواند عقلانی و باور پذیر باشد.
 
 به عبارت دیگر، اگر بپذیریم که این بنیاد برای تهیه و تولید تئاتر کودک و نوجوان نیاز به یاری دیگران دارد، به راحتی می تواند از یاری گروه های نمایشی رسمی و یا شرکت های متعلق به اهالی تئاتر که به طور حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند برخوردار شود.

همچنین باید افزود که تنها فعالیت سینما آزادی که به هر نحو، ارتباطی محدود با تئاتر داشته و دارد تبلیغات محدود، با توزیع تراکت و پیش فروش بلیط های نمایش های کمدی عامه پسند است؛ که با وجود سوال برانگیز بودن و روشن نبودن دلایل آن، می تواند عاملی برای تشویق مدیران بنیاد رودکی محسوب شود.

در این صورت نیز باید برای اهالی تئاتر که ناچارند تبلیغات شان را به عهده سینماداران بگذارند افسوس خورد و زنگ خطر بیکاری را برای کسانی که در زمینه تبلیغات تئاتر و روابط عمومی نمایش ها فعالیت می کنند، به صدا درآورد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی