بازدید 1740

انتقاد صندوق بين المللي پول از بودجه مصر

مصر پس از تهیه لایحه بودجه روز شنبه اعلام کرد دیگر به کمک مالی نیازی ندارد و از درخواستش برای گرفتن وام از این صندوق انصراف می دهد.
کد خبر: ۱۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹ 01 July 2011
یکی از مسئولان صندوق بین المللی پول گفت: اگر مصر از کمک این صندوق استفاده می کرد لایحه بودجه اش بیشتر به نفع اقشار بسیار فقیر این کشور می شد.
 
به گزارش واحد منركزي خبر راتنا ساهای Ratna Sahay معاون بخش خاورمیانه این صندوق روز پنجشنبه در گفتگویی که در پایگاه اینترنتی این نهاد مالی انتشار یافت اعلام کرد: کمک مالی صندوق بین المللی پول می توانست به افزایش حقوق پایه کارکنان دولتی و گسترش طرحهای اشتغالزا کمک کند و از طرحهای افزایش سرمایه گذاری در بخش آموزش ، بهداشت و مسکن که خیلی سریع موجب احیای اقتصادی مصر می شود، حمایت کند.
 
 مصر پس از تهیه لایحه بودجه روز شنبه اعلام کرد دیگر به کمک مالی نیازی ندارد و از درخواستش برای گرفتن وام از این صندوق انصراف می دهد.
 
 به گفته مسئولان مصری، کسری بودجه امسال این کشور هشت ممیز شش درصد تولید ناخالص داخلی است که این میزان کمتر از کسری بودجه سال پیش است که یازده درصد بود.
 
این مسئول صندوق بین المللی پول با اظهار تاسف از تصمیم مصر برای نگرفتن وام از این موسسه، منابع مالی این کشور را برای اصلاحاتی که در نظر دارد کافی ندانست و گفت: یارانه های دولتی شامل همه اقشار کشور می شود و مبلغ بسیار قابل توجهی است و بیش از آنکه به نفع فقرا باشد به نفع ثروتمندان است.

در حالیکه هدف اصلی از پرداخت یارانه حمایت از فقرا از طریق شبکه ای هدفمند است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،وی این موضوع را که صندوق بین المللی پول شروط بسیار دشواری مثل خصوصی سازی داشته است رد کرد و گفت: quotation mark در واقع ما در باره افزایش عدالت اجتماعی و شفافیت در این دوره تاریخ ساز انتقالی با مقامات مصر توافق کامل داریم .
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی