بازدید 2162

آيا صندوق بين المللي پول متحول مي شود؟

خانم لاگارد به منزله سمبل مبارزه ی نظامهای اقتصادی بین اروپا و امریکا به حساب می آید.
کد خبر: ۱۷۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷ 29 June 2011
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، رئیس جدید صندوق بین المللی پول را مجبور به تلاشی گسترده به منظور ترمیم تصویر مخدوش این صندوق در چشم کشورهای مختلف جهان با توجه به عملکرد رئیس پیشین آن دانست.
 
به گزارش واحد مركزي خبر  روزیلاند جردن با اشاره به غیرمنتظره نبودن انتخاب کریستین لاگارد، وزیر امور اقتصادی و دارایی فرانسه به عنوان رئیس جدید صندوق بین المللی پول، گفت.

او پیش از برگزاری رأی گیری برای انتخاب رئیس جدید صندوق، از حمایتهای چشمگیر و قابل توجهی از جانب تیموتی گایتنر، وزیر خزانه داری امریکا و همچنین از جانب مراجعی همچون بانکهای مرکزی روسیه و چین برخوردار شده بود.

آنها بر این نکته تأکید داشتند که خانم لاگارد به منزله سمبل مبارزه ی نظامهای اقتصادی بین اروپا و امریکا به حساب می آید.
 
مجری پرسید.آیا او نقشی در ترمیم تصویر ایجاد شده از صندوق بین المللی پول چه از جهت سلامت پرسنل آن، با توجه به رسوایی استراس کان، و چه در خصوص عملکرد این صندوق در نقاط مختلف جهان خواهد داشت.
 
 جردن در پاسخ گفت:لاگارد کار عظیمی را برای ترمیم نقاط ضعف گذشته در پیش رو خواهد داشت.

بسیاری از کشورهای وام گیرنده از صندوق اعلام شکایت کرده اند که مجبور بوده اند برای بازپرداخت وامها در موعد مقرر متحمل اقدامات ریاضتی سختگیرانه ای شوند و اگر نمی توانستند به تعهدات چند میلیارد دلاری خود به صندوق عمل کنند، با مجازات تعیین شده از سوی صندوق مواجه می شدند.

این کشورها شکایت کرده اند که با توجه به سیاستهای صندوق بین المللی پول، رنج و مشقت زیادی به ضعیف ترین طبقات جامعه وارد آمده است و کسانی که نیازمند کمک در بخش مسکن، غذا، تحصیلات و بهداشت اولیه بوده اند به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های این یخشها متحمل رنج فراوانی شده اند.

لاگارد باید تلاش زیادی صورت دهد تا بتواند حمایت دوباره این کشورها را بدست آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست