بازدید 15206

فیس‌بوک؛ مخوف‌ترین ماشین جاسوسی جهان

هر چند آسانژ مدعی نشد که فیس‌بوک به دست سازمان‌های جاسوسی آمریکا اداره می‌شود، همین حقیقت که آنها به این اطلاعات به راحتی دسترسی دارند، خود نشان‌دهنده خطرناک بودن این شبکه اجتماعی است.
کد خبر: ۱۷۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲ 23 June 2011
مؤسس ویکی‌لیکس، جولین آسانژ، در مصاحبه‌ای به موضوع رسانه‌های اجتماعی پرداخته و اظهار کرده که «فیس‌بوک مخوف‌ترین ماشین جاسوسی است که تاکنون ساخته شده است».

به گزارش مشرق، جولین آسانژ، مؤسس ویکی‌لیکس در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی گفت، به اعتقاد وی فیس‌بوک بزرگترین پایگاه داده است که دارای نام و سوابق مردم جهان بوده و در آن کاربران داوطلبانه اطلاعات خود را می‌گذارند، اما غافل از اینکه این شبکه اجتماعی برای استفاده سازمان‌های جاسوسی آمریکا ایجاد شده است.

وی اظهار کرده است: «همه باید بدانند که وقتی آنها نام خود، آدرس، محل سکونت، شغل، و دوستان و اقوام خود را به فیس‌بوک اضافه می‌کنند، در واقع دارند رایگان برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا کار کرده و برای آنها دست به ساخت پایگاه داده‌های حاوی اطلاعات شخصی خود می‌زنند».

هر چند آسانژ مدعی نشد که فیس‌بوک توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکا اداره می‌شود، همین حقیقت که آنها به این اطلاعات به راحتی دسترسی دارند، خود نشان‌دهنده خطرناک بودن این شبکه اجتماعی است.

وی بیان داشته است: «عقیده ندارم که این شبکه اجتماعی توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکا اداره می‌شود، اما روشن است که این سازمان‌ها می‌توانند به آسانی بر آن تأثیرات قانونی و فشارهای سیاسی داشته باشند و از این اطلاعات استفاده کنند».

در پایان این مصاحبه، وی صنعت رسانه را به زباله تشبیه کرده و مدعی شد که این صنعت به شدت سبب وارونه نشان دادن حقایق به عموم مردم می‌شود و برای جلوگیری از جنگ‌ها و واژگونی دولت‌های فاسد، کمترین کار ممکن را انجام می‌دهد.

آسانژ بیان داشت: «به عقیده من، رسانه به طور کلی پدیده‌ای بسیار بد است، و باید این را از خود بپرسیم که آیا جهان بدون وجود آنها تبدیل به مکان بهتری می‌شود»؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست