بازدید 26301

ابعاد تازه از جنایت علیه زن آمریکایی در عراق

متجاوزین پس از تجاوز به این زن ۲۶ ساله، وی را در یک کانتینر زندانی کرده و بدون آب و غذا برای مدتی طولانی رها کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳ 21 June 2011
جمی لی جونز که 6 سال پیش در حین خدمت به عنوان یک کارمند اداری برای یکی از پیمانکاران نظامی پنتاگون در عراق هدف تجاوز گروهی از همکاران خود واقع شده بود و پرونده وی 6 سال پس از جنایت در دست بررسی است، ابعاد جدیدی از اهانت به خود را فاش کرده است.

به گزارش جهان، «جمی لی جونز»، کارمند سابق یکی از پیمانکاران نظامی پنتاگون در عراق که ۶ سال پیش در شهر بغداد هدف حمله و تجاوز همکاران آمریکایی خود قرار گرفته بود و تازه پس از ۶ سال دادگاهی در آمریکا تصمیم به رسیدگی به وضعیت وی را گرفته است، ابعاد جدیدی از جنایت انجام شده علیه خود را افشا کرد.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در ادامه سلسله گزارش‌های خود در خصوص این پرونده حقوق بشری نوشت: جونز در حالی که گریه می‌کرد، بخش‌هایی از آنچه بر وی رفته است را فاش کرد. وی اعلام کرد در حالی مورد تجاوز واقع شده که متجاوزین وی را مجبور کرده‌اند پیش از تجاوز مواد مخدر مصرف کند. متجاوزین پس از تجاوز به این زن ۲۶ ساله، وی را در یک کانتینر زندانی کرده و بدون آب و غذا برای مدتی طولانی رها کرده‌اند.

خانم جونز تصریح کرده است که یک روز پس از تجاوز به هوش آمده و تنها زمانی که اثر مواد مخدر از سر وی پریده است، متوجه شده که چه بلایی بر سر وی آورده‌اند. وی در زمان به هوش آمدن متوجه می‌شود که آسیب‌هایی بسیار شدید به بدنش وارد آمده است.

وی که در کانتینر بدون آب و غذا زندانی شده بود، سرانجام موفق می‌شود یکی از کارکنان شرکت را راضی کند تا تلفنش را در اختیارش قرار دهند تا بدان وسیله با پدرش در آمریکا تماس بگیرد. تازه پس از این تماس است که وی می‌تواند آزادی خود را بازیابد.

خانم جونز اکنون از شرکت هالیبرتون و شرکت کی‌بی‌آر و عاملین تجاوز به خود شکایت کرده است. «چارلز بولتز» (صاحب عکس ذیل)، یکی از آتش‌نشانان این شرکت‌ها از سوی خانم جونز به عنوان عامل اصلی تجاوز شناخته و معرفی شده است.

جمی جونز پس از آزادی و معاینه به وسیله پزشک نیز از سوی کارکنان شرکت و متجاوزین تهدید شده است که اگر دست به شکایت بزند مورد آسیب‌های جدی‌تر قرار خواهد گرفت.

در گزارش قبلی دیلی‌میل آمده بود که مسئولین شرکت پس از آگاهی از وضعیت جونز نه تنها به وضعیت وی رسیدگی نکرده بلکه وی را زندانی کرده و امکان تماس وی با خارج را از وی گرفته‌اند اما از گزارش جدید چنین برمی‌آید که وی توسط متجاوزین زندانی شده بود. به هر حال شرکت‌های کی‌بی‌آر و هالیبرتون که در سال ۲۰۰۷ از یکدیگر تفکیک شدند نیز به عنوان کارفرمای وقت جونز متهم پرونده محسوب می‌شوند.

چارلز بولتز نیز با تمام قوا و با استفاده از وکلایش در حال دفاع از خود است. وکلای بولتز، جونز را متهم کرده‌اند که سوابقی طولانی در اتهام‌زنی به سایرین دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل