بازدید 14449

بازداشت برخي كاركنان دولت با اتهام فسادمالي

به رئيس دادسراي امور اقتصادي و قانون رسيدگي كننده با اين پرونده تاكيد كرديم كه در يك فرجه زماني اين پرونده به نتيجه برسد.
کد خبر: ۱۷۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲ 21 June 2011
دادستان عمومي و انقلاب تهران از آزادي متهمان پرونده مستند «ظهور نزديك است» در طي روزهاي اخير خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه با رفع برخي نواقص تحقيقاتي، پرونده آماده ارسال به دادگاه باشد. وي هم‌چنين تاكيد كرد كه در پرونده بزرگ بازداشت 6 مدير نفتي، حتما احضار‌هاي ديگري صورت خواهد گرفت.

به گزارش ايسنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در خصوص رضايت مردم در رسيدگي به پرونده‌ها با بيان اينكه ميان رضايت ما و رضايت مردم تفاوت وجود دارد، خاطرنشان كرد: تحقيقات دادستاني تعطيل‌بردار نيست و همكاران ما در همه‌ي شعبات دادياري و بازپرسي تلاش مي‌كنند كه تحقيقات در رسيدگي به پرونده‌ها با دقت و سرعت پيش برود. در راستاي انجام تحقيقات پليس، وكلا، كارشناسان و مردم نقش حائز اهميتي دارند.

دادستان عمومي و انقلاب تهران در خصوص پرونده 6 مدير نفتي با بيان اينكه اين پرونده چندين سال است كه مطرح است، گفت: اين پرونده يكي از مهمترين پرونده‌هاي اقتصادي است و به لحاظ جنبه‌هاي داخلي و خارجي تحقيقات آن به سختي پيش مي‌رود. دليل اين امر نيز اين است كه مبلغ قرارداد بسيار سنگين است و همچنين برخي از مسائل مربوط به كشورهاي همجوار مي‌شود.

وي گفت: به رئيس دادسراي امور اقتصادي و قانون رسيدگي كننده با اين پرونده تاكيد كرديم كه در يك فرجه زماني اين پرونده به نتيجه برسد. بازداشت‌ها نيز در همين راستا صورت گرفته است و حتما احضارهاي ديگري نيز در اين حوزه انجام خواهد شد. البته نتايج بسيار خوبي به دست آمده ولي رضايت‌بخش نيست.

جعفري دولت‌آبادي در ادامه با اشاره به بازداشت 12 نفري كه پيش از اين خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده بود، گفت: از اين 12 نفر برخي مرتبط با عوامل دولتي يعني جزء كاركنان دولت هستند. اتهامات مربوط به مسائل مالي است. دو نفر از اين تعداد آزاد شدند و تحقيقات از 10 نفر ديگر همچنان ادامه دارد. البته تحقيقات ما به اين 10 نفر محدود نخواهد شد و كساني كه جرايمي مرتكب شده‌اند حتما تحت تعقيب قرار مي‌گيرند.

به گزارش ايسنا، دادستان تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه همه افراد در برابر قانون مساوي هستند، گفت: در برابر عدالت هيچ كس مصون نيست و هر كس خطا كند تيغ عدالت به سراغش خواهد رفت و هر مقام و مسئولي در مراجعه به دادسرا بايد القاب خود را پشت در بگذارند.

وي با اشاره به رسيدگي به پرونده‌هاي كودك‌آزاري و پيگيري دادستاني تهران در اين زمينه يادآور شد: در دو ماه گذشته دو سه مورد حاد در تهران داشتيم. در حوزه كودك‌آزاري اين اطمينان را به مردم مي‌دهيم كه پيگيري اين موضوع از دغدغه‌هاي جدي ما است كه البته در بيان مسائل تفاوت‌هايي ايجاد مي‌شود.

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سوالي در خصوص مسئوليت دادستاني در رابطه با گراني فقط به اين پاسخ كه بسياري از ريشه‌هاي گراني به مردم باز نمي‌گردد، اكتفا كرد و از توضيحات بيشتر خودداري كرد.

وي همچنين پرونده تعاوني مسكن اداره برق را مورد اشاره قرار داد و با اعلام اينكه 90 درصد اقدامات تحقيقاتي اين پرونده انجام شده، گفت:‌ اين پرونده در مراحل آخر كارشناسي است. حدود 5 نفر در اين رابطه در بازداشت به سر مي‌برند و اميدواريم طي يكي دو ماهه آينده پرونده به دادگاه ارسال شود.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص حادثه رهاسازي بيماران در حاشيه شهر تاكيد كرد: در يك نظام اسلامي هيچ كس نبايد به دليل عدم توانايي، مورد بي‌مهري قرار گيرد. دادستاني تهران در صورت مواجهه با موارد مشابه موضوع را مورد پيگيري قرار خواهد داد و با مرتكبين برخورد مي‌كند. اين پرونده نيز به دادگاه ارسال شده است و تلاش شد كه مسائل پنهان آن روشن شود.

وي كه دوشنبه شب در يك برنامه تلويزيوني حضور يافته بود، با اعلام اين خبر كه متهمان پرونده مستند «ظهور نزديك است» در چند روز اخير آزاد شده‌اند، گفت: تحقيقات بسيار گسترده‌اي در اين خصوص انجام شد. اميدوارم با رفع برخي نواقص تحقيقاتي، پرونده آماده ارسال به دادگاه باشد البته يكي از متهمان روحاني بود كه اين بخش در دادسراي ويژه روحانيت دنبال مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی