بازدید 6207

«کسی نمی‌تواند زمان ظهور را تعیین کند»

حضرت آیت­ الله صافی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای همایش دکترین مهدویت، با اشاره به این­که باید مردم با فرهنگ مهدویت آشنا شوند، اظهار داشتند: کارشناسان و محققانی که در امر مهدویت تلاش می کنند و در این زمینه کارهایی را انجام داده­اند، باید مردم را با فرهنگ مهدویت آشنا کنند؛ چون برای پیشرفت و تکامل شعور دینی و مذهبی جامعه و مردم به این کار نیازمندیم.
کد خبر: ۱۷۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸ 20 June 2011
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان این­که تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و عدم تحقق آن، موجب تضعیف عقاید اشخاص می­شود، گفتند: زمان ظهور امام عصر‌(عج) از اسرار الهی است و کسی نمی­تواند برای آن وقت تعیین کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت­ الله صافی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای همایش دکترین مهدویت، با اشاره به این­که باید مردم با فرهنگ مهدویت آشنا شوند، اظهار داشتند: کارشناسان و محققانی که در امر مهدویت تلاش می کنند و در این زمینه کارهایی را انجام داده­اند، باید مردم را با فرهنگ مهدویت آشنا کنند؛ چون برای پیشرفت و تکامل شعور دینی و مذهبی جامعه و مردم به این کار نیازمندیم.

ایشان، اشتغال به پژوهش در زمینه مهدویت را توفیقی برای محققان دانستند و خاطرنشان ساختند: این کار هم برای خود انسان توفیق است و هم برای جامعه، نظام و مردم، مفید و مهم است.

* مهدویت در متن قرار دارد

این مرجع تقلید با بیان این­که مسئله مهدویت در متن قرار دارد، اذعان داشتند: مهدویت در متن مطالب قرار دارد و باید هم این گونه داشته باشد؛ چون در این زمینه روایات، احادیث و مطالب بسیاری وارد شده که باید بررسی و استفاده از آنها لازم است.

*بقاء عالم به وجود امام زمان‌(عج) است

معظم ­له با اشاره به این­که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، تصریح کردند: ما منتظر ظهور حضرت هستیم؛ اما مسئله مهم­تر آن است که بعضی وارد شده­اند و در این زمینه اظهارنظر کرده­اند؛ چون این مسئله از اسرار و آیات الهی است و بقاء عالم به وجود امام عصر(عج) بستگی دارد.

حضرت آیت­ الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: ما با مسئله ظهور باید به نحوی برخورد کنیم که اگر همین الان امام زمان(ع) ظهور کردند، آماده استقبال از ایشان را داشته باشیم و اگر تا صدمیلیون سال دیگر ظهور نکردند، منتظر آن حضرت بمانیم.

ایشان با بیان این­که تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و عدم تحقق آن، موجب تضعیف عقیده اشخاص می­شود، گفتند: زمان ظهور امام عصر‌(عج) از اسرار الهی است و کسی نمی­تواند برای آن وقت تعیین کند.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به این­که باید روحیه استغاثه در مردم تقویت شود، اظهار داشتند: امام زمان(عج) حاجات زیادی را برآورده کرده­اند و مردم باید با استغاثه از آن حضرت به دنبال گرفتن حاجات خود باشند و این أمر باید در مردم تقویت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار