بازدید 5762
از سوی مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي؛

میزان توليد گاز در پارس جنوبي اعلام شد

علي‌اكبر شعبان‌پور در جمع مديران ارشد وزارت نفت در عسلويه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبي به تنهايي 40 درصد گاز كشور را تامين مي‌كند و اين مجتمع بزرگترين توليدكننده گاز كشور است.
کد خبر: ۱۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹ 20 June 2011
  مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي از توليد 77 ميليارد متر مكعب گاز ترش در پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش فارس از عسلويه، علي‌اكبر شعبان‌پور در جمع مديران ارشد وزارت نفت در عسلويه اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبي به تنهايي 40 درصد گاز كشور را تامين مي‌كند و اين مجتمع بزرگترين توليدكننده گاز كشور است.

وي افزود: سفر مقام معظم رهبري در فروردين امسال به پارس جنوبي موجب افزايش بي‌نظير نشاط و انگيزه در بين كاركنان شده و شاهد موفقيت‌هاي خوبي در پارس هستيم.

مديرعامل مجتمع گازي پارس جنوبي خاطرنشان كرد: ميدان مشترك پارس جنوبي به عنوان پايتخت انرژي و قطب اقتصادي كشور در بخش ايراني 3700 كيلومترمربع گستردگي و 14.2 هزار ميليارد مترمكعب گاز و 19 ميليارد بشكه ميعانات گازي دارد و بايد نهايت استفاده و بهره‌وري را از اين ميدان مهم داشته باشيم.

شعبان‌پور تصريح كرد: هم‌اكنون توليد از 10 فاز توسعه يافته پارس جنوبي انجام مي‌شود و كار توسعه همزمان 14 فاز نيز با درصد پيشرفت‌هاي خوبي در دست پيگيري است و اطمينان داريم با تلاش مضاعف تلاشگران صنعت نفت در موعد مقرر شاهد بهره‌برداري از فازهاي جديد باشيم.

وي اضافه كرد: شخص رئيس جمهوري و مديران ارشد وزارت نفت توجه جدي به توسعه پارس جنوبي دارند و با همكاري و همدلي مي‌توانيم به نتايج مورد نظر برسيم.

مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي از توليد حدود 77 ميليارد متر مكعب گاز ترش در پارس جنوبي خبر داد و افزود: در سال 89 با افزايش 15 درصدي برداشت از مخزن مشترك پارس جنوبي نسبت به سال 88 روبرو بوديم و در مجموع در سال گذشته بيش از 76 ميليارد و 970 ميليون متر مكعب گاز ترش از اين مخزن برداشت شده است.

شعبان‌پور گفت: امسال نيز به حول و قوه الهي اين روند تداوم دارد و كيفيت‌بخشي در توليدات در سال جهاد اقتصادي مد نظر قرار دارد.

در اين نشست همچنين تعدادي از پيمانكاران عمده پارس جنوبي و مجريان فازهاي مختلف نيز به ارائه اطلاعات آماري از وضعيت فازهاي در دست احداث پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی