بازدید 3076

وحشت نتانیاهو از انتفاضه سوم

در همین رابطه یدیعوت آحارونوت از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اروپای شرقی و دیدار از کشورهایی همچون رومانی، لهستان و مجارستان به منظور متقاعد کردن این کشورها برای مخالفت با تشکیل کشور فلسطینی نیز خبر می دهد.
کد خبر: ۱۷۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۴ 16 June 2011
منابع خبری از بیم و وحشت سردمداران رژیم اشغالگر قدس از شعله ور شدن آتش سومین انتفاضه در مناطق فلسطینی و اراضی اشغالی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، اسرائیل آماده می شود تا بدترین سناریوها از جمله از دست دادن مشروعیت حضور یهودیان ساکن در محلات بیت المقدس را پیش از تشکیل فلسطین فلسطینی تجربه کند.

یک مقام ارشد به این روزنامه گفته است : نتانیاهو بیم دارد که نتواند آنچه را که در ماه سپتامبر رخ خواهد داد کنترل کند.

وی که نامش فاش نشده گفت : نخست وزیر تلاش می کند تا کشورهای اروپایی را متقاعد کند که اگر پس از اعلام دولت فلسطینی آشوبهایی رخ بدهد مسئولیت اتفاقاتی بعدی بر عهده اسرائیل نخواهد بود.

یدیعوت آحارونوت می نویسد: وزارت دفاع [جنگ] سناریوهایی را به تصمیم گیرندگان و سیاستمداران برای تابستان ارائه کرده و مقامها عقیده دارند که ممکن است بین نیروهای امنیتی و اعراب و فلسطینی ها خشونتهایی رخ دهد و یک سناریو وجود دارد که عنوان شده ممکن است دهها هزار نفر شروع به تظاهرات کنند که این می تواند به آشوب منجر شده و درگیری بین آنها و ارتش اسرائیل به وجود آید.

به نوشته این روزنامه، بیم اسرائیل از آن است که با پیوستن اعراب ساکن مناطق اشغالی به این تظاهرات، این رژیم از درون و بیرون احساس بی ثباتی کند.

یدیعوت آحارونوت همچنین می نویسد: اسرائیل بیم دارد که اعلام تشکیل فلسطینی سبب شود تا 250 هزار یهودی ساکن در بیت المقدس مشروعیت خود را برای زندگی در محله هایی از جمله گیلو، راموت، هارهوما که در خارج مرزهای 1967 هستند از دست بدهند.

این مقام اسرائیلی به روزنامه می گوید: مسئله بسیار جدی است و روشن نیست که چگونه با آن کنار خواهیم آمد.

بنیامین نتانیاهو پیشتر مخالفت خود را با اعلام تشکیل کشور فلسطینی اعلام کرده بود.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم نظر دست کم 30 کشور را در سازمان ملل به خود جلب کنیم تا بتوانیم در برابر موافقان تشکیل دولت فلسطینی توازنی ایجاد کنیم.

در همین رابطه یدیعوت آحارونوت از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اروپای شرقی و دیدار از کشورهایی همچون رومانی، لهستان و مجارستان به منظور متقاعد کردن این کشورها برای مخالفت با تشکیل کشور فلسطینی نیز خبر می دهد.

مقامهای اسرائیلی همچنین از تلاش آمریکا برای متقاعد کردن فرانسه در راستای مخالفت با تشکیل کشور فلسطینی در سازمان ملل خبر دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی