بازدید 20864

درگذشت خبرنگاري كه خبر آزادي خرمشهر را داد

سعدي اضافه كرد: مرحوم مشتاق در تمامي مراحل آزادسازي خرمشهر، اخبار دقيق و دسته اولي را با كمترين فاصله زماني به همراه عكس و تفصيلات به روزنامه مي‌داد.
کد خبر: ۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲ 02 September 2008
مشتاق فرزانه،‌ خبرنگاري كه براي نخستين بار خبر آزادي خرمشهر را به چاپ دوم روزنامه «كيهان» روز سوم خرداد سال 61 داد، دار فاني را وداع گفت.

خبر درگذشت زنده ياد فرزانه را خانواده آن مرحوم به سايت انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران دادند.
منصور سعدي، دبير بخش استان‌هاي روزنامه «كيهان» در سال‌هاي دهه 60 تا 80 و سردبير كنوني همشهري استان‌ها در گفت‌وگو با «همشهري آنلاين» گفت: پيش از انقلاب، اخباري از ماجراي سينما ركس آبادان را به همراه ديگر روزنامه‌نگاران خوزستاني براي كيهان مخابره مي‌كرد و پس از انقلاب هم تا زماني كه خرمشهر آزاد شد به كيهان خبر مي‌داد.

سعدي اضافه كرد: مرحوم مشتاق در تمامي مراحل آزادسازي خرمشهر، اخبار دقيق و دسته اولي را با كمترين فاصله زماني به همراه عكس و تفصيلات به روزنامه مي‌داد.
سعدي با اشاره به فعاليت‌هاي اين خبرنگار شاخص زمان جنگ گفت: خبرنگار خيلي زبده و فعالي بود و بعد هم در زمان جنگ فعاليت خوبي از خود نشان داد.

وي درباره دليل كنار رفتن مرحوم مشتاق از كار خبرنگاري گفت: يكي از دلايل كنار رفتن ايشان از روزنامه به دليل وضعيت جنگي و از هم پاشيدن خرمشهر بود كه دفتر نمايندگي روزنامه داير نشد و شهري نبود كه دفتري باشد و ايشان به تهران مهاجرت كردند و بعد از آن هم از كار مطبوعاتي كنار رفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل