بازدید 13315

بخشنامه‌هايي براي رفع مشكلات يا افزايش دغدغه فرهنگيان

بر پايه اين بخشنامه، زوج‌هاي فرهنگي كه بلافاصله پس از فارغ‌التحصيلي و اشتغال در آموزش‌وپرورش، در دو نقطه متفاوت كشور مشغول خدمت هستند، بايد درخواست انتقال داده و پنج سال صبر پيشه كنند تا بتوانند زندگي مشترك خود را آغاز كنند.
کد خبر: ۱۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۰ 31 August 2008
وزارت آموزش‌وپرورش در بخشنامه‌اي، شرط انتقال زوجه فرهنگي به تابعيت از زوج فرهنگي را مشروط به دست‌كم پنج سال سابقه تدريس و گذشت سه سال از ارايه درخواست انتقال كرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، بر پايه اين بخشنامه، زوج‌هاي فرهنگي كه بلافاصله پس از فارغ‌التحصيلي و اشتغال در آموزش‌وپرورش، در دو نقطه متفاوت كشور مشغول خدمت هستند، بايد درخواست انتقال داده و پنج سال صبر پيشه كنند تا بتوانند زندگي مشترك خود را آغاز كنند.

اين در حالي است كه دولت نهم، برنامه‌هاي بسياري را براي كاهش سن ازدواج جوانان، از جمله دادن وام‌هاي قرض‌الحسنه و... در برنامه‌هاي خود گنجانده است.

بنا بر اين گزارش، آقاي «ع ـ ح»، از اعضاي فرهنگي تهران، مي‌گويد: تا وزارتخانه رفتم و از مسئولان درباره فلسفه و منطق پشت اين پنج سال پرسيدم، اما پاسخ‌‌هاي سر به هوا، من را به اين نتيجه رهنمون کرد که اين عدد پنج از بازي «يه مرغ داشتم روزي پنج تا تخم مي‌ذاشت، چرا پنج تا؟ پس چند تا؟» حاصل آمده است.

از سوي ديگر، مشخص است مشكلات آموزش‌وپرورش پس از پنج سال حل خواهد شد كه در اين پنج سال، تقريبا انتقال تابعيت را به تعويق انداخته‌اند.

وزارت آموزش‌وپرورش در آستانه مهر ماه و آغاز سال تحصيلي جديد مهرورزان آموزش‌وپرورش يکباره برنامه زندگي اين معلمان را به هم ريخته و در بخشنامه‌اي (شماره41/11946/140 به تاريخ 31/4/87) مأمور به تحصيل كردن همکاران را به استناد ماده 61 قانون مديريت خدمات کشوري ممنوع كرده‌اند.

در عين حال تصريح شد: براي کمک به پيشرفت تحصيلي فرهنگيان محترم، موضوع از معاونت رياست جمهوري در نامه شماره 3/5475/810 مورخ 17/4/87 استعلام شد که پاسخ آن به پيوست است. براي افرادي که مأمور به تحصيل هستند، همچون گذشته، مأموريت آنان ادامه خواهد داشت و سازماندهي افرادي که از اين پس در دانشگاهي غير از شهر محل خدمت خويش پذيرفته مي‌شوند، به صورت انتقال موقت، پس از بررسي و تأييد اداره کل امور اداري صورت خواهد گرفت.

حال پرسش اين است که آيا دوستان ما در آموزش و پرورش به اين نينديشيده‌اند که اين افراد چه زحمتي براي کنکور کشيده‌اند و چه بسا، به دنبال اين بخشنامه از تحصيل منصرف شوند و پيامدهاي پذيرش و نرفتن به دانشگاه دامنگير آنها شود؟ دوستاني که عنان زندگي افراد تحت مسئوليتشان را به هر سو که بخواهند مي‌کشند، كمترين لطفي که مي‌توانستند در حق معلمان بکنند، اين بود که اين دستورالعمل‌ها را بايد تا پيش از برگزاري کنکور سال 87 و يا براي اجرا در سال آينده صادر مي‌کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ای کاش مشکلات فرهنگیان همین چیزها بود. الان نزدیک به 8 سال است که کارت پایان خدمت متعدین را به بهانه های واهی نمی دهند. واقعا یک با معلم با کدام انگیزه و دلخوشی سر کلاس درس حاضر شود؟ گناه دانش آموزان چیست؟
اين آقايان با سخت کردن شرايط انتقال به تبعیت از همسر عملاً بنيان خانواده را که مورد تأکید مسئولان رده بالای نظام و انقلاب می باشد را نيز زير سوال برده اند.
در سال تحصیلی جدید برخی از دبیرستان های تهران منحل شدند و درنتیجه دانش آموزان این مدارس باید در سایر مدارس ادغام شوند این مساله موجب تراکم زیاد دانش آموز در هر کلاس شده و سطح کیفی آموزش را پائین می اورد.از سوی دیگر دبیران زیادی نیز به دلیل مازاد بودن امکان تدریس نخواهند داشت .با امتاز بندی دبیران کلاس درس را در اختیار دبیرانی که سابقه بیشتری دارند قرار می دهند.درحالیکه میتوان به هر دبیر 12ساعت کلاس داد تا انها نیز بیکار نمانند. مازاد شدن دبیران میزان حقوق ناچیز معلمان را کاهش خواهد داد زیرا ایا در دولت نهم و وزارت آموزش وپرورش فردی که این موضوع رابفهمد وجود ندارد.احتمالا یکی از دلایل منحل شدن برخی مدارس صرفه جویی در هزینه ها می باشد درحالیکه بهتر است از تعداد دانش اموزان هر کلاس کاسته شود تا سطح علمی دانش اموزان بالارود.
بسمه تعالی
باعرض پوزش یکطرفه قضاوت فرمودید چون فقط ما فرهنگیان رادرنظر گرفتید
بدون درنظرگرفتن دانش آموزان واولیائ
آنان که بارفتن معلمان چه گرفتاری برای آنان ایجاد خواهد شد.
من یک فرهنگی با 11 سال سابقه خدمت هستم.سال تحصیلی گذشته به خاطر کار اداری همسرم مجبور شدم از یکی از بخشهای شهرستان نزدیک مشهد به مشهد بیایم .البته انتقال موقت.امسال هم دوباره باید فرم پر کنم.در هول و هراس مانده ام اگر موافقت نکنند که رییس اداره تصریح کرد موافقت نمیکند مجبورم و باید روزانه 250 کیلومتر مسافرت کنم روزی 250 کیلومتر در 4 روز هفته رمقی هم برای تدریس و تربیت و تعلیم میگذارد؟مساله دیگر هنوز مشکل نظام وظیفه معلمانی مثل من حل نشده است.
همسرم براساس تشخیص کمسیون پزشکی دچار دیسک حاد است ونمیتواند مسافت طولانی تا یکی از شهرستانهای استان تهران را طی کند وبایستی به تهران ودر منطقه نزدیک محل سکونت مشغول باشد .اما آقایان مصوبه دولت را علم کرده اند که انتقال به تهران ممنوع است .تقصیر همسر بنده وامثال ایشان چیست که عده ای با پارتی وفله ای به تهران منتقل شده اند وحالا کسانی که مشمول واقعی انتقال هستند بایستی تقاص پس بدهند
سلام
واقعا حرف دل من را زده ايد
من با اين فکر که سال آينده مامور خواهم شد خود را درگير کنکور کارداني به کارشناسي کرده بودم و حال که با رتبه ي خوبي قبول شده ام درگيري ذهني ام بيشتر شده که چطور مي توانم از استان بوشهر به نزديک ترين شهري که رشته ي ما را دارد که اصفهان هست رفت و آمد کنم.
خواهش مي کنم که با پيگيري کاري کنيد که اين مصوبه براي سال بعد اجرايي شود چون آن وقت ديگر دانشجويان و فرهنگيان تکليف خود را مي دانند و مثل ما دچار دو قانون متفاوت در قبل و بعد از دادن کنکور نمي شوند.
از مشکلات دیگر فرهنگیان: همکارن فرهنگی با مدرک بالاتر از کارشناسی که به اصطلاح همترازی می گرفتند، بطور متوسط فقط دو هزار تومان افزایش حقوق داشتند و هنوز بعد از گذشت 6ماه بخشنامۀ همترازی نیامده است، ... (و مشکلات دیگری که این افراد را همواره خود را تحقیر شده می بینند...)
من دیبرهنریکی ازشهرستانه هستم بابخشنامه های جدید مجبورم 24 ساعت کاری هفته رادرشش مدرسه متفاوت باحدودهشتصددانش آموز بگذرانم.به نظرشما استانداردهای آموزشی درچنین شرایطی رعایت خواهدشد؟
اي كاش اين همه شعار درمورد فرهنگيان عزييز بازنشستگان محترم كه حاصل عمرآنها جز زحمت كوشش فعاليت چيز ديگري نبوده است ده درصد تحقق پيدا ميكرد شابد خيلي ازعزيزان كه منتظر مطالبات بازنشستگي قبل از 79بوده اند مرده اندبلاخره چكار ميخواهيد بكنيد وعده تا كي ادامه دارد باتشكر فراوان
سلام مگه نمیگن آموزش پرورش تهران دبیر مازاد داره پس چرا از مامور به تحصیل شدن دبیران در دانشگاههای تهران جلوگیری میکنه
من دبیر زیست شاغل در استان خوزستان میباشم دارای 5 سال سابقه حق التدریس و 3 سال رسمی هستم امسال همسرم به شهر کرمانشاه منتقل شدند و من با توجه به بخشنامه جدید نمی توانم منتقل شوم
با توجه به اینکه من و همسرم هیچکدام اهل خوزستان نیستیم وبا داشتن یک فرزند چه باید بکنم وکجا ساکن شوم ؟
با مرخصی بدون حقوق من موافقت نمی کنند آیا این عمل درست است؟
من دبیر ریاضی اهوازم که ارشد ریاضی تهران قبول شدم نه میتونم به دلیل مشکلات مالی مرخصی بدون حقوق بگیرم نه میتونم به اطراف تهران منتقل بشم چون انتقالی به تهران ممنوعه اگر هم بخوام تردد کنم دو روز باید رفت و آمد کنم دو روز هم باید سر کلاس باشم دو روز باقیمانده را هم باید هم 24 ساعت درس بدم و هم درس بخونم به نظر شما اینجوری دانش آموزان لطمه نمیخورند خواهش می کنم به وزیر بگید این مشکل ما را حل کنند
بنده هم دبیر راهنماییی هستم و در رشته دندانپزشکی شهری در چندین صد کیلومتری شهر خودم قبول شده ام. الان مسئولین می فرمایند من باید(با رتبه دو رقمی) لیسانس رشته خودم قبول می شدم و نه انتقال موقت نه ماموریت نه مرخصی نمیدیم.چون رشته ربط نداره به آموزش و پرورش حالا موندم چیکار کنم؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر