بازدید 29353
علی احمدی:

نه احمدی نژاد می خواهد و نه اطرافیان می گذارند!

گروهی در درون و بیرون از کشور، احمدی نژاد را یا در موضع مسلوب الاختیار می خواهند یا در موضوع اپوزسیونی؛ این هر دو موضع در شرایط بحرانی منطقه، موجبات خسارتی سنگین را برای کشور فراهم خواهد آورد / گروهی تلاش دارند احمدی نژاد را از گروه انحرافی اطرافش جدا کنند؛ همانند وضعی شبیه خاتمی، اما مگر هویت سیاسی خاتمی از مشارکت و مجاهدین جدا شدنی بود؟...
کد خبر: ۱۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴ 30 May 2011
در سال دوم از دوره دوم سه دوره ریاست جمهوری، رویدادهای مشابهی رخ داده است؛ هم دولت سازندگی، هم دولت اصلاحات و هم دولت ـ به گفته دکتر احمدی نژاد ـ انتظار.

علی احمدی، نماینده سابق مجلس در گفت وگو با «تابناک»، با بیان این مطلب گفت: یکی از تشابهات این بوده است که رجال استخوان دار عرصه سیاست، دولت را ترک کرده و افراد کم مایه تر کارها را در دست گرفته اند و دیگر آن که اخبار مربوط به فساد در این مقطع در هر سه دولت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد، موقعیت حضور در مسئولیت را به عنوان سفره ای فرض کرده اند که باید در حد اعلا از آن بهره برداری کنند، یا این را همانند نمدی یافته اند که برای خود از آن باید کلاهی ببافند، افزود: بنابراین، کمتر معیارهای اخلاقی و قانونی برای آنها مهم بوده، افزون بر اینکه ادبیات این گروه، رادیکالتر شده و این وضعیت بر اعصاب جامعه فشار بیشتری وارد کرده است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینکه وجه مشترک دیگر این دولت ها این بوده است که دولتمردان از هر پایگاهی که برخاسته اند، به همان پایگاه بیشترین آسیب را رسانده اند، گفت: دولت سازندگی با شعار عدالت اجتماعی روی کار آمد و بیشترین چالش ها و آسیب ها نیز به همین پایگاه وارد شد. دولت اصلاحات نیز با شعار آزادی و جامعه مدنی و با مشارکت نهادهای فرهنگی آغاز شد، ولی بیشترین آسیب ها را متوجه آزادی، احزاب، رسانه ها و نهادهای فرهنگی کرد.

وی ادامه داد: دولت انتظار نیز با شعارهای دین و از پایگاه ارزشی وارد سیاست شد و هم اکنون بیشترین آسیب را به عرصه دین ورزی و ارزش ها وارد آوده است؛ چه، همه امتیاز و اعتبار شیعه به امام زمان (عج) است، ولی همین رکن اساسی با مطالبی با نام ظهور نزدیک است و دیگر شعارهای مشابه، مورد بازیچه قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم، با بیان اینکه رویدادهایی که در دو، سه ماه اخیر رخ داده، در صورتی که مدیریت نشود، پیامدهای بسیار نگران کننده ای دارد، ادامه داد: یکی از پیامدها، متوجه نیروهای ارزشی است که نوعی چالش هویتی را برای آنها پدید آورده است.
برخی ممکن است به سمت انفعال و بی تفاوتی روی آورند، چه، این گروه پاسخ این پرسش را نمی توانند بدهند که تا کی می توانند جریان سازی کنند و گروهی با سوءاستفاده مشغول پر کردن جیب خود شوند؛ افزون بر اینکه، برخی ممکن است به سمت فرقان یا مهدویت جدید به صورت مسلح بروند.

علی احمدی با تأکید بر اینکه از جمله پیامدهای دیگر این رخدادها، آشفتگی در ساختار سیاسی و اداری از حیث خدمت رسانی و کارآمدی است، ادامه داد: تاکنون پنداشته می شد که احمدی نژاد، سرباز ولایت و احیا کننده هویت انقلاب اسلامی است و این موضوع در زوایای مدیریت کشور القا می شد تا جایی که افرادی که به احمدی نژاد رأی نداده بودند، حق گرفتن مسئولیت نداشتند. حتی در گزینش نیروها، یکی از معیارها، همراهی با احمدی نژاد بود.

این استاد دانشگاه افزود: دیگر آنکه دولت با بی اعتنایی به قانون، همچون قانون حمایت از مترو، تشکیل وزارت ورزش و جوانان یا ادغام وزارت خانه ها و... و در مجموع تزلزل در اعتبار قانون و قانونگذار، در حقیقت خود را از ابزار حسابرسی نسبت به زیر مجموعه محروم کرده است، چرا که وقتی عامل همگرایی اجتماعی (قانون) متزلزل شد، با تزلزل قانون معیاری برای کنترل زیرمجموعه باقی نمی ماند.

وی گفت: نکته دیگر اینکه از خرداد 76 نظام بروکراسی کشور، دارای کارکرد حزبی شد و یک جریان سیاسی تلاش کرد، دیوانسالاری اداری به صورت ابزاری به خدمت گرفته شود. این نوع کارکرد بروکراسی، کارکردی غیر رسمی بود، ولی اکنون گویا، برای انتخابات آینده مجلس این کارکرد غیر رسمی در حال تبدیل شدن به یک کارکرد رسمی در خدمت جریان دولت است؛ بدین معنا که در این کارکرد، استانداران نقش دبیر کل حزب بروکراسی در استان ها و فرمانداران، نقش دبیر این حزب را در شهرستان ها بر عهده دارند.

احمدی ادامه داد: به همین خاطر، جریان وابسته به دولت، به جای تمرکز بر انتخابات تهران و کلان شهرها، پایگاه اصلی خود را در استان ها و به ویژه حوزه های تک نماینده قرار داده است ـ جمع این حوزه ها نزدیک یکصد و شصت و شش حوزه است ـ چرا که در شهرستان های کوچک، کارکرد حزبی بروکراسی، بهتر از کلان شهرها جواب می دهد.

نماینده اصولگرای مجلس هفتم، در ادامه با بیان اینکه در سطح خارجی کشورهای غربی در سال های گذشته برای احمدی نژاد در رابطه با تصمیم گیری های سیاست خارجی وزن زیادی قایل نبودند، گفت: بنابراین، آمریکایی ها سیاست توجه به «لیدر شیپ» را نسبت به ایران در دستور کار خود قرار دادند و اکنون همان حساب کم هم برای ایشان بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه گروهی در درون و بیرون از کشور، احمدی نژاد را یا در موضع مسلوب الاختیار می خواهند یا در موضوع اپوزسیونی، افزود: این هر دو موضع در شرایط بحرانی منطقه، موجبات خسارتی سنگین را برای کشور فراهم خواهد آورد. در سطح داخلی، هدفمند کردن یارانه ها در برخی زمینه ها با مشکل روبه رو خواهد شد و عوارض منفی آن با روندی رو به رشد در زندگی مردم و بنگاه های اقتصادی خود را نشان خواهد داد، چنانکه با رفتارهای اخیر احمدی نژاد، اقتدار دولت برای کنترل بازار و بروکراسی اداری، متزلزل شده که این وضعیت دارای پیامدهای سیاسی ـ اجتماعی و احتمالاً امنیتی خواهد بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در چنین شرایطی، آشفتگی در تصمیم گیری ها و پراکندگی مراکز تصمیم گیری بر آشفتگی های اجتماعی می افزاید، ادامه داد: گروهی تلاش دارند احمدی نژاد را پیرو ولایت فقیه تعریف کرده و او را از شاخ و برگ های خود یعنی گروه انحرافی اطرافش جدا کنند ـ به اصطلاح نجات احمدی نژاد ـ که چنین وضعی را در دولت خاتمی نیز به شکلی دیگر دیدیم؛ اما هویت سیاسی خاتمی از مشارکت و مجاهدین جدا شدنی نبود و در صورتی که خاتمی از آنها جدا می شد، دیگر خاتمی نبود.

احمدی افزود: اکنون این پرسش مطرح است که آیا احمدی نژاد نیز هویت خود را از جریان های پیرامون خود گرفته است؟

اصولگرایان بر این باورند که آقای احمدی نژاد، علاوه بر پالایش گروه انحرافی و متهم به فساد اطراف خود باید مسئولیت بپذیرد، چراکه خود ایشان علیه فامیل سالاری، رفتارهای باندی و مفاسد اقتصادی مواضعی تند داشته است؛ بنابراین، ایشان باید در موضع اقدام و عمل قرار گیرد، نه تنها در موضع جدایی.

بنابراین، لازم است همه کسانی را که برچسب انحرافی و فساد دارند، از خود دور کند و به دست عدالت بسپارد، به ویژه آنکه چنین تصمیمی به انسجام و بازتولید وحدت اصولگرایان کمک می کند و کارآمدی و انسجام را در بدنه اداری افزایش می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم در پایان با تأکید بر اینکه هم اکنون احمدی نژاد، هم برای نجات خود و هم مملکت باید تصمیم بگیرد، گفت: وی برای این تصمیم چهار گزینه پیش روی دارد:

1 ـ اگر نمی تواند با موضع پیشین کار کند، استعفا دهد،
2 ـ یا دست کم به پالایش گروه انحرافی اطراف خود بپردازد،
3 ـ یا تواضع تقلید و پیروی از ولی الهی در عمل داشته باشد،
4 ـ و در غیر این صورت، باید در برابر عملکرد خود به نهادهای حقوقی کشور مسئول و پاسخگو باشد.

که گویا برای انتخاب برتر میان این گزینه ها، نه احمدی نژاد می خواهد، نه اطرافیان می گذارند و نه...، بنابراین، تحمیل این وضعیت در دو سال دیگر اجتناب ناپذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۳
خدا اخر و عاقبتمونو به خير كنه واقعا من كه نگرانم خيلي
سلام
بنظر شما كدام گزينه صحيح تر است ؟
من فكر كنم اين گزينه ها مطلق نيستند . خوب ميتونن از گزينه 2 و 3 با هم استفاده كنند .

خدايا ايران را همان گونه كن كه مي خواهي . خدايا ايران را همان گونه ميخواهم كه خودت مي خواهي .
احمدی نژاد نشان داده اگر اراده کند کاری را انجام دهد ،انجامش میدهد.پس اینکه گفته شود اطرافیان نمیگذارند جفا به مکتب احمدی نژادیسم است .در واقع ایشان نمیخواهند.
احمدی نژاد حرف اول وآخرو میزنه
پاسخ ها
سید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
اشتباه در این است که مکتبی بنام احمدی نژادیسم وجود ندارد. او در شعارهای اولیه اش گفتمان امام و احیای آن را مطرح کرد ونه مکتب جدیدی. افراط در حمایت بی چون وچرای او با همین عنوان احمدی نژادی توسط برخی از دوستان خطا بود و همیشه افراط به تفریط می انجامد.
تعیین تکلیف قطعی چاره کار است و فرسایشی کردن موضوع خطرات جبران نا پذیری برای کشور دارد!
وقتي در يكي از جنگها خبر فوت پيامبر را دشمن شايع كرد .مؤمنين دلسرد شدن . خداوند در قرآن خطاب به آنها فرمود اگر پيامبر كشته واز دنيا برود آيا شما به جاهليت برميگرديد . اتفاقات سي سال كذشته نشان داده كه ايران شخص مدار نيست .
وقتي در يكي از جنگها خبر فوت پيامبر را دشمن شايع كرد .مؤمنين دلسرد شدن . خداوند در قرآن خطاب به آنها فرمود اگر پيامبر كشته واز دنيا برود آيا شما به جاهليت برميگرديد . اتفاقات سي سال كذشته نشان داده كه ايران شخص مدار نيست .
اقای رییس جمهور شماکه خودرامریدمولاعلی میدانید ایشان به خاطراسلام از حق خودگذشت ایاشما نمیخواهی بخاطرحفظ انسجام ووحدت درتنهاکشورشیعه ارائ جمعی رجال اسلام راچراغ راهتان نمایید وازمشایی بگذرید ؟
دکتر احمدي نژاد چون نيتش خير است و براي مردم خدمت مي کند، خداوند او را کمک مي کند جاي نگراني هاي آنچناني و تحليلي هاي اين چنيني نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
ابوموسي اشعري هم نيتش خير و در راه خدا بود اما در عمل چه شد
بنامخداباسلام
من که از اول به ایشان شک داشتم . حالا برخی میگویند که دولت از اول خوب بوده است و حالا دارد کارهای خلاف قانون می کند !
به گفته آقای سقای بی ریا مشاور قبلی رئیس جمهور در امور روحانیت , گفته است جریان انحرافی معتقد بود که باید 6 سال با نظام مدارا کرد و 2 سال آخر را ساختار شکنی که من معتقدم آنها از اول ساختار شکنی می کردند نمونه اش در مناظره انتخاباتی بود که 30 سال دست آوردهای نظام و دست رنج امام عزیز راحلمان را زیر سئوال بردند و این نشاندهنده این است که می خواستند رای جمع کنند !
نمونه دیگر اینکه به برخی بزرگان نظام تهمت زدند و نتوانستند ثابت کنند و اگر این کار را یک فرد عادی از مردم انجام می داد و به بزرگان نظام اهانت و تهمت بزند با او چکار می کنند ولی با رییس دولت هیچ کاری نداشتند و نتیجه آن را می توانیم در برخی مواضع شان ببینیم .
مسئولین دلسوز نظام باید زودتر جلوی این انحرافات را که از قبل از مناظره شروع شد می گرفتند .
با خراب کردن همه دولت ها دولت احمدی نژاد سالم نمیشود برادر. منطقی باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
افرین به این پاسخ و دقت نظر . خیلی بجا و بموقع بود
کزینه اول بهترین کزینه است
قصد مقايسه حتمي رو ندارم اما توجه داشته باشيد كه بني صدر را مجلس در زماني بركنار كرد كه كشور در اوج بحران بود اما نمايندگان ملت به طور صحيح اولويت اصلي را تشخيص دادند .
به نظر من مجلس بايد ابتدا جديت خود در استيضاح رئيس جمهور در صورت ادامه وضع موجود نشان دهد و بعد وي را براي ميدريت درست اين دو سال ياري دهد .
براي شروع هم مي تواند با كوتاه نيامدن در انتخاب وزراس با تجربه و لايق براي وزارت خوانه هاي جديد جديت خود را به اثبات برساند
بسه دیگه هر کی از ننش قهر میکنه میاد یه مصاحبه میکنه تابناکم که فقط منتظر اینه که یکی بر خلاف رییس جمهور حرفی بزنه تا سریع منتشر کنه جریان انحرافی دیگه چه صیغه ایه هی میخوایند اینو به جامعه تلقین کنید اه خستمون کردین مردم خودشون میفهمن
بیشتر شبیه نطق انتخاباتی بود تا ادله منطقی
باید در درازمدت شاهد عکس العمل های رئیس جمهور بود و دولت را در چهار سال خدمتش با دیگر دولتها مقایسه کرد، شاید اقدامات دوره های قبلی بیشتر به نفع نظام بود!
توهین به احمدی نژاد توهین به کشور٬غرور ملی وبیش از بیست میلیون رای دهنده است وپایان راه سربلندی ملت.
از شفاف سازی وبیان جملات صادقانه ی تان تشکر کاش همه این جور فکر می کردند البته فرامش نشود اشتباه خاتمی وهاشمی به حساب خودشان نوشته شد ولی آقای احمدی نژاد اصل نظام ودین را هدف گرفته ومردم دیگر به هیچ کس اعتماد نخواهند کرد
آقا شرمنده من یه نظر داده بودم فکر کرده بودم این علی احمدی وزیر آموزش و پرورش سابقه شرمنده
سنت این است که تا ظهور حکومت عدل موعود باید همه امتحان خود را پس بدهند. این نیز بگذرد! حسینخانی کارشناس دانشگاه تهران
به هر حال ماجراهایی که این روزها اتفاق می افتد یکی از شاخصه های کشورهای جهان سوم میباشد
راه ما مشخص است همان راهي كه امام خميني ره سي سال پيش برايمان تدوين نمودند و آن پيروي از ولايت فقيه است و اگر كسي با هر مقام و موقعيتي بخواهد اين راه را تضعيف كند خود صداي خرد شدن استخوانهايش را در بين دستان ملت خواهد شنيد حال فرقي نميكند اين شخص خاتمي باشد يا رفسنجاني سيد حسن باشد يا مشايي و حتي احمدي نژاد. ما منكر خدمات دولت نيستيم ولي اين را هم ميدانيم كه عمده دليل محبوبيت دولت پيروي از خط ولايت است و هميت پيروي از ولايت است كه مردم را به همراهي دولت در اجراي طرحهاي موفقش تشويق ميكند وگرنه همان مردمي كه دولت را در اجراي طرحهاي موفقش همراهي كرده اند خود قادر هستند كه تخطي گران از راه ولايت را خيلي راحت از صحنه محو نمايند . نمونه هايش را به كرات ديده ايم. ولي حرف آخرم اين است كه ايران آباد با رهبري مقتدرانه ولي فقيه و كوشش بي حد و حصر مسئولين سه قوه از آرزوهاي ديرين هر ايراني دلسوز بوده و هست پس بياييد فقط در اين مسير گام بردارم و اجازه عرض اندام را به هر كس يا گروهي كه بخواهد ما را از اين هدف دور كند ندهيم. ايران اسلامي فراز و نشيب هاي زيادي را پشت سر گذاشته شايد ايرانيان خيانت هاي دولت ها و كشورهاي بيگانه را از ياد ببرند ولي هرگز خائنين به نظام و كشور را فراموش نكرده و حتي اگر يك روز هم از جهان باقي مانده باشد آنان را به سزاي اعمالشاه خواهند رساند. دست در دست هم دهيم به مهر ميهن خويش را كنيم آباد. يا حق
احسنت به يك چنين تئوريسيني..
انقلاب اسلامی ما پیروز است و امریکا و غرب شکست خواهند خورد
درود بر جمهوری اسلامی
تابناك
علي الظاهر بنا داري نظرات من راهمواره حذف كني.
تحليل نسبتا"خوبي بود به نظر من بهتر ازهمه اينها تبعيت از فرمايشات اخير آقاست.هر توع حركت پيش رونده وپس رونده نسبت به اين موضوع خسارت ملي بدنبال دارد.بهر صورت رهبري در صورت نياز در هر مقطعي ورود مينمايند.همه بايد گوش به فرمان ولي امر باشيم.هاشمي ها،خاتمي هاواحمدي نژادها و... همه رفتني هستند،ما هم رفتني هستيم. مواظب باشيم تكليف مان را سنگين نكنيم!!خدا عاقبت همه را ختم بخير كند.
آیا احمدی نژاد نیز هویت خود را از جریان های پیرامون خود گرفته است؟
تحلیل فوق العاده عالی و صحیح است و خیلی روشن و واضح مطرح شده است . این تحلیل و متن شاهکاری است که باید در تاریخ کشور نوشته شود .
ديگه همه كارشناس شدن از سوپري سر محل تا اساتيد دانشگاه ...
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
از روشن شدن ملتش بیزاری؟ هر انسانی حق بیان عقیدشو داره. حتما که نباید اون کارشناسی رو بیارن که انتقادشو واسش دیکته کردن. امیدوارم به جای ناراحت شدن فکر کنی.
متاسفانه این جریان فقط به استانداران و فرمانداران بسنده نکرده است. بلکه در حال حاضر کلیه لایه های مدیریتی در وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی به نحوی در اختیار جریان انحرافی است و همه اختیارات مدیران و بودجه ها صرف جلب توجه افراد ذی نفوذ در شهرستانها می شود
آنچه که در باره جریان اتحرافی وپاسخهای رئیس جمهو در این زمینه بسیار ضروری بنظر می رسد این است که باید مجلس شورای اسلامی با تحقیق وتفحص ودعوت سریع از اطراف در گیر جهت پاسخ گویی در خانه ی ملت ، این مسئله را ، پیش از تبدیل شدن به غائله وفتنه ای بزرگ وبغرنج وتحمیل شدن پیامدهای نا گوار آن به نظام وکشور ، حل وفصل نماید وخاتمه دهد . لعن ونفرین ورد وبدل متقابل اتهامات بجز ایجاد شکاف وتفرقه میان اقشار نسبتا وسیعی از جامعه وفراهم ساختن زمینه دخالت دشمنان بیگانه جهت تضعیف نظام وخنثی کردن نقش راهبردی آن در پیشرفت کشور ودر مبارزه علیه استکبار وصهیونیزم ، سود دیگری نخواهد داشت .
فوق العاده متین، بجا، کارشناسانه و واقع بینانه بود.
مطمئن هستیم خدا در این قضیه ایران را یاری خواهد کرد
بالاخره برای هرچیز آفتی است وآفت دولت احمدی نژاد یک دنده گی وخوش باوری واعتماد بدون دلیل ومنطق نسبت به گروه مشائی است. احمدی نژاد با همه زرنگی وهوشمندی اش ازدرک این واقعیت بسیار مهم عاجز است.تاریخ چه ناگفته هایی برایمان دارد.
وقتی این خبر را خواندم به یاد آوردم آنچه در تاریخ خوانده بودم . قضیه ای که در صدر اسلام بارها اتفاق افتاده شخصی که در موارد مختلف به پیامبر اعظم (ص) اعتراض میکرد که آیا این حکم از خودت هست یا از طرف خداوند است ؟ آن شخص نمی فهمید که پیامبر (ص) هرچه میفرماید از طرف خداوند است و از خودش چیزی نمیگوید .


به راستی برخی کجا میروند ؟درقوزآباد ؟ ترکستان ؟ یا به کعبه؟

چه خوب گفته است شاعر:

هرگز نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است
چرا این همه پیچیده صحبت کردن برای تحلیل یک امر ساده - جواب واضح است :مگر هویت سیاسی احمدی نژاد ازاصولگرایان جدا شدنی است؟چرا می خواهیم دیگران را فقط مسئول رفتارهای امروز ایشان بدانیم-
دقيقا من الان در ايو وضعيت قرار گرفتم كه دلم براي رهبري ميسوزه كه تمام مدعياني كه ادعاي تبعيت از رهبري و خط امام دارند و هزار ادعاي ديگه موقع عمل كه ميشه مثل كسايي عمل ميكنن كه هيچ بويي از ارزشها نبردن. يك زمان تكنوكرات ها رو آزموديم فضاحت خصوصي سازي و ... پيش اومد. نوبت اصلاح طلب ها شد فكر كردن راي داديم كه هم جيب هاشون رو پر كنن هم ريشه دين رو بكنند. اين هم بچه مسلمون ها كه براي حفظ خودشون در قدرت فكر ميكنن ميتونن از ابزار نامشروع استفاده كنن. خدا بخير كنه.
صاحب اصلي مملكت ما آقا امام زمان هستند.مملكت ما رو خون شهيدان عزيزمون بيمه كرده.جاي هيچ نگراني نيست .همه چيز درست ميشه.الا بذكر الله تطمئن القلوب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
عزیز حالا که بیمه داریم با ترمز خراب و جلوبندی معیوب رانندگی کنیم؟ این حرفها در جهت استفاده درست از اون بیمه هست وگرنه خون امام حسین (ع) خلقت رو بیمه کرده ...
قران کریم میفرماید : ستمکارترین افراد کسانی اندکه به خدادروغ نسبت بدهند یابه دروغ بگویند به من وحی یا الحام میرسد / متاسفانه مصداقش امروزه وجوددارد / خداوند نابودش کند ...... /
هر چهار گزینه صحیح است.
کدوم انحراف حرف حق تلخه تاکور شود هرآنکه نتواند دید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی