بازدید 20791
مسئولین پاسخ دهند؛

ماجرای 22 میلیون دلار اموال بلوکه شده در صربستان چیست؟

هرچند بنا به گفته های نماینده ارومیه، افکار عمومی، تازه از بلوکه شدن اموال ایران در صربستان آگاه شده اند، هنوز کسی نمی داند صربستان به چه دلیل، این اموال را بلوکه کرده و نهادهای مسئول، تاکنون چه کارهایی در این زمینه انجام داده اند، چون این موضوع همچنان در پرده ای از ابهام است و...
کد خبر: ۱۶۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱ 26 May 2011
در حالی در چند روز گذشته، لایحه موافقتنامه همکاری ایران و صربستان در زمینه پزشکی و دامپزشکی، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که در خلال مباحث انجام گرفته در مجلس، درباره این لایحه نکات جالبی مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»، قاضی پور، نماینده ارومیه و سودانی، نماینده اهواز به عنوان مخالفان این لایحه سخن گفتند و این موافقتنامه را به منزله مشروعیت بخشی به رژیم نسل کش صربستان دانستند.

سودانی این موافقنامه را همچنین مخالف اصول 11 و 13 قانون اساسی دانست، اما نماینده دولت در پاسخ به اظهارات مخالفان، کشور صربستان کنونی را متفاوت از صربستانی که به نسل کشی اقدام کرده دانست و اظهار داشت: ما با عراق هم جنگ داشتیم، ولی امروز با این کشور در حوزه های گوناگون ارتباط داریم. صربستان هم به مانند عراق است؛ افزون بر اینکه محور این لایحه علمی و تحقیقاتی است.

اما قاضی پور که از این پاسخ ها قانع نشده بود، با بیان اینکه ۲۲.۵ میلیون دلار از پول‌های اقتصاد کشور ما از سوی صربستان بلوکه شده است، افزود: از کجا معلوم که اموال دامپزشکی ما را نیز بلوکه نکنند؟ ما از نماینده دولت، خواستار توضیح بیشتری در این باره هستیم.

این در حالی است، هر چند بنا بر گفته های نماینده ارومیه، افکار عمومی تازه از بلوکه شدن اموال ایران در صربستان آگاه شده اند، هنوز کسی نمی داند صربستان به چه دلیل این اموال را بلوکه کرده و نهادهای مسئول تاکنون چه کارهایی در این زمینه انجام داده اند، چون این موضوع همچنان در پرده ای از ابهام است. ولی واقعا چه تضمینی هست که این کشور اموال و سرمایه گذاری های آینده ایران را بلوکه نکند؟

اکنون پرسش این است؛ چرا چنین اطلاعاتی در زمینه اموال و دارایی های مردم ایران در بیرون کشور ـ که اتفاقا بلوکه شده است ـ تنها در چنین محفل هایی مطرح و البته بدون پیگیری رها می شود و از سرنوشت این پول ها خبر و اطلاعی به مردم و افکار عمومی داده نمی شود؟

چرا وزارت خارجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی در این زمینه اطلاعاتی به مردم نمی دهند؟ آیا چنین بحث هایی، باید تنها در حین تصویب یک لایحه مطرح و سپش فراموش شود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
واقعا افرین به این نمایندگان که این همه به روز هستند. دقیقا مثل همان همشهری که بعد از سالها گفت مشدق رفت!!!
پاسخ ها
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
اصلا هم مساله به روز بودن نيست اخوي، مساله بدنامي يك حكومت انقلابي با مشاركت در برخي كشورهاي كوتوله بدنام مثل صربستان، ارمنستان است كه جز ضرر و بدنامي براي حكومت آرمانخواهانه ندارند. در مورد صربستان ديروز و امروز ذكر همين مساله بس كه جنايتكاراني كه از طرف صربها قهرمان خواننده شده اند هنوز مورد حمايت مخفي دولت صربستان هستند و اين آخري جهت بهانه قراردادن نزديكي بيشتر به اتحاديه اروپا تحويل شد. من هم مخالف همكاري با صربها هستم. اين همه كشور خوشنام و خوشسابقه! چه گيري داديم به باجدهي به اقمار روس؟
بابا بی خیال 22 میلیون دلارم شد پول؟ همی گویم و گفته ام بارها چه خبر ها از اون 17 میلیارد دلارها،همون پولی که به درد ما نمی خورد ولی اقتصاد ترکیه رو زیرو رو کرد!
پاسخ ها
نيستي
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
نه!! هيسسسسسس! جيزه واسه ما! هيسسسس!
آخه یکی نیست بگه الان صربستان چه جایگاهی در اروپا داره که ما داریم خودمون رو میکشیم براشون؟ تازه پول ملت ما را بلوکه کرده کشوری که هزاران پرونده جنایات جنگی در دادگاه های اروپا داره و یکی از منفورترین و منزوی ترین کشورهای اروپا است که دقیقا بخاطر کشتار و نسل کشی " مسلمانان" مورد انزوا قرار گرفته در اروپا. اما ما با سر دادن شعارهای کلیشه ای که اینها اونها نبودند که مسلمانان را کشتند میخواهیم سر ملت را گرم کنیم. چرا اینها دقیقا همون صرب ها هستند. اگه بری توی جامعه شون سر بکشی میبینی که هنوز راسیست و تمامیت خواه هستند مثل چتنیک های قدیمی.
آقایان لطفا کمی مطالعه کنند, پس از میلوشوویچ تغییرات اساسی ایجاد شد و اساسا گروههای طرفدار غرب مخالف اقدامات میلوشویچ بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
پس شما زحمت بکشید و اون 22 میلیون دلار بلوکه شده را آزاد کنید و قال قضیه رو بکنید!
باسلام از غرب گرفته تا شرف وامارات وغیره اموال مارا بلوکه کرده نوش جان می کنند فقط وقتی نوبت به کارمند بدبختی که ازحداقل حقوق او مالیات کسرمی شود میرسد سر جند درصد افزایش سنواتی دولت ندارم ندارم می کند
پاسخ ها
سياس زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
آقا لطفا" ما رو وارد سياست نکن، داريم زندگيمونو ميکنيم! آه، راستي گفتي افزايش حقوقمون چند درصد بود؟اوس بقال ديروز بهم گفت ميگن 8 درصد اضافه ميشه کلک! نگاش کردم و نگاهي به بسته قندي که بهم داده، بهم گفت 1150 تومن! يادم اوم که 3 روز پيش 900 تومن بود! سياست بده ، بد، بد، خيلي بده، بد، بد!!
ناشناس
| Lebanon |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
آقا سعید گل نگران نباش. تا دنیا بوده همین بوده. یه روزی باید همه طلبای شما رو بهت پس بدن. ولی اون موقع دستشون خالیه. بیچاره ها باید از صدقات و حسانات نداشته شون خرج کنن! هنوزم اوس کریم اون بالاس
18 میلیون دلار در ترکیه چطور؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
میلیارد دلار عزیز جان
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
اون که 18میلیون نبود 18میلیارد بود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
اون پول مال مردم نبوده مال آقايون بوده پول شخصي است ربطي به هيچ كس نداره
کم مونده اموال مارو تو سومالی و بورکینافاسو و مالدیو و جزایر تیمور و افغانستان و ماداگاسکارم توقیف کنن بس که ما دیپلماسی قوی ای داریمااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Lebanon |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
محمد جان. دیپلوماسی ما قوی تر از این حرفاس. تازه داره صداش در میاد! چند تا جای دیگه هم داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
از کجا می دونی تا حالا این کار را نکرده باشند؟
کدام کشور به ما پشت نکرده و منافع ملی ما را رعایت کرده که صربها دومی باشند
با سلام
به عنوان یکی از کارشناسان که در صربستان ماموریت بوده ام این مبلغ 22 میلیون نیست و خیلی بیشتر است و شامل موارد متعددی می شود که البته من مبلغ دقیق را نمی تونم بکویم ولی بر اثر سهل انگار ی و حماقت طرف ایرانی ما در دوران میلوسویچ قرادادی با آن کشور منعقد کردیم و قبل از اینکه جنس را تحویل بگیریم کل مبلغ را پرداخت کردیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
فاتحه
لهستان هم همینطور.الان حدود 4.5 میلیون دلار لوازم پزشکی دولتی را توقیف کرده و از ارسال به ایران خودداری میکند تحت عنوان اینکه شما تحریم هستید.پول وسایل را قبلا میگیرند و بعد بازی در میاورند تا پول بیشتری بگیرند.حیف شدن بیت المال.
پولهای بیت المال که متعلق به مردم نیست فقط یه قش خاص می تونند از این منابع بهره مند بشند اون مقدار پولی که در کشور همسایه توقیف شد و اونهمه سرو صدای رسانه ای راه انداختند و دو روزه همه چیز فراموش و صد البته رابطه اون کشور با ما دوچندان شد و معلوم نشد پول کجا رفت و بعد عراق و بعد صربستان و حتما بعدی اسرائیل است
ای بابا شما خودتو ناراحت نکن. چیزی که تو مملکت زیاده نفت بیصاحبه و ادم مفتخر. مال یکی بوده دیگه
,واقعا خسته نباشید چقدر از حق مردم دفاع میکنید
من نمیدونم چرا ما وقتی چیزی رو تحویل نمی گیریم پولشو پرداخت می کنیم مثه اس 300 مثه و... یکی به من بگه آخه چرا؟
داداش این پولها نزول همان پولهایی هست که از مردم می گیرند بانکها
باد اورده را نسیم می برد
فقط خدا به ما ملت رحم کنه از دست اين کشورهاي جهانخوار ومال مردم خور وهمينطور اذناب داخلي اش!!
بابا پول خودشونه دوست دارن دیر به مردم میگن دوست دارن نمی گن اصلا دوست دارن میریزن دور مگه پول مردمه که اینقدر شما حساس شدید !
شما قضاوت کنید، پیگیری این پرونده ها و امثال این پرونده ها مهمتر است یا پیگیری خسارت های وارده شده به ایران در جنگ جهانی دوم ؟؟؟؟؟؟ می بینید که این دولت فقط یه دنبال تهییج افکار عمومی است نه انجام کاری برای مردم!!!!! فقط شلوغ کار!!!!
تابناک تو هم که فقط نظراتی که جیزی برای خودت توش بچربه رو چاپ می کنی!
نظرات را بعلت ازدیاد نامه ها بررسی میکنید ویا صادقانه ؟ فیلتر میکنید وجدانا" صادق باشید واقعیت ها را مرور و بررسی کنیم
واقعامصداق مثل معروف است کسی که بما ................... همون کلاغه بود.چشم مسولان روشن.
مسئول دولت باید جوابگو باشد و مجلس که بنا به مصالح همیشه سکوت کرده است.
معلوم شد چرا اسم بچه هاشونو میزارن تهران
قديمي ها مي گفتند:
هر چه .....صاحبخانه چلتر،به نفع پسر صاحبخونه.حالا حکايت ما شده و کشورهاي دنيا که همه ازمون دارن سوء استفاده مي کنند.!!؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم