بازدید 7148
خباز:

خودسری در کشور رشد کرده است

خودسری از جایی سرچشمه گرفته و در جایی سازماندهی می شود. روزی که در کنار مجلس شعار دادند: «مجلس کاسه لیسی، با کیف انگلیسی» و برخی از نمایندگان مجلس در جمع آنها صحبت کردند. عرض کردم که اشتباه کرده اند و حرمت مجلس و قوه قضائیه و بزرگان کشور را شکسته اند. چیزی جز حمایت از قانون و پافشاری بر اجرای درست آن نداریم و هر کسی بخواهد غیر از این رفتار کند، باید بداند که این شتر روزی جلوی خانه او هم خواهد خوابید.
کد خبر: ۱۶۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵ 30 May 2011
سرویس مجلس «تابناک» ـ تکلیف ما نمایندگان در مجلس این است که مردم، نظام و مسئولین، از قوه مجریه و قضائیه گرفته تا خودمان را دعوت به اجرای قانون کنیم. همه مشکلات از اینجا آغاز می شود که وقتی قانون در کشوری حرمت پیدا نکرد و قانون شکنی به عنوان یک رویه درآمد، باید منتظر بود که خودسری ها به دنبال آن رواج یابد؛ این خودسری ها مربوط به امروز و دیروز نیست.

محمد رضا خباز در گفت وگو با «تابناک» اظهار داشت: وقتی در چهاردهم خرداد در کنار قبر ملکوتی امام(ره)، یادگار امام در حضور مسئولین عالی رتبه کشور، امنیت نداشته باشد و به وسیله افراد خودسر به وی توهین شود، دیگر کسی در کشور امنیت نخواهد داشت. ما در تاریخ انقلاب روزی را مقدس تر از 14 و 15 خرداد و خانواده ای محترم‌تر از خانواده امام(ره) نداریم. مسئولین عالی رتبه کشور نیز در آنجا حضور داشتند! این نشان دهنده آن است که شرایط خودسری در کشور رشد کرده و این برمی‌گردد به بی قانونی.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: در همانجا به قوه قضائیه تذکر دادم که عکس این افراد در دوربین ها هست و می توان آنها را دست کم نصیحت کرد و گفت که اگر شما دوست انقلابید، این روش نادرست است و اگر مخالف انقلابید که بحث دیگری است. ما نباید حرمت ها را بشکنیم، وقتی حرمت ها شکسته شود، طبیعتا خودسری پدید می آید و در نتیجه نمی توان کشور را بر مبنا و مدار خود اداره کرد. همه باید حول محور قانون عمل کنند و هیچ فردی حق قانون شکنی ندارد چرا که در نظام جمهوری اسلامی همه در برابر قانون یکسانند. اگر قانون شکنی زشت و قبیح شمرده شود؛ همان چیزی که امام(ره) و یارانش و سوم خردادی ها و نظام به دنبال آن بوده اند، دست یافتنی خواهد بود، نه اینکه وقتی فردی به نفعش بود، سکوت کند.

وی تأکید کرد: خودسری از جایی سرچشمه گرفته و در جایی سازماندهی می شود. روزی که در کنار مجلس شعار دادند: «مجلس کاسه لیسی، با کیف انگلیسی» و برخی از نمایندگان مجلس در جمع آنها صحبت کردند، عرض کردم که اشتباه کرده اند و حرمت مجلس و قوه قضائیه و بزرگان کشور را شکسته اند. چیزی جز حمایت از قانون و اصرار بر اجرای صحیح آن نداریم و هر کسی بخواهد غیر از این رفتار کند، باید بداند که این شتر، روزی جلوی خانه او هم خواهد خوابید.

خباز افزود: در مجلس پنجم آقای موحدی ساوجی،‌ پس از انتخاب آقای خاتمی، نطق تندی علیه وی انجام داد. پس از آن گفتم که به علما و بزرگان و به سادات توهین نکنید، این رویه را انجام ندهید که اگر این رویه معمول شود، فردا روزی ادامه خواهد یافت. روحانیت در کشور ما مقدس است و حتی در دوران شاه کاریکاتور روحانیون را نمی کشیدند، اما حالا باید وضع را دید. حرمت ها را نباید شکست و قانون را باید رعایت کرد و می شود در چهارچوب قانون، رقابت درست سیاسی نیز انجام داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: خرداد ماهی است که همه خوبی ها در آن بوده به جز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره)، وگرنه همین قیام 15 خرداد و فتح خرمشهر و انتخاب رهبر انقلاب از رخدادهای مهم و مبارکی است که در این ماه روی داد. باید به خود برگردیم و از خود آغاز کنیم و حرمت ها را نشکنیم و احترام افراد را حفظ کنیم. وقتی رئیس جمهور رسما اعلام کرد که قانون را اجرا نمی کند، پشت من لرزید.

ملک ز باغ رعیت اگر برد سیبی      
درآورند غلامان او درخت از بیخ

رئیس جمهور نباید بگوید قانون را اجرا نمی کند، بلکه باید از مجلس بخواهد که قانون را عوض کند به این دلیل که اجرایی نیست،‌ بگوید ما دو میلیارد دلار نداریم. وقتی که وی بگوید، قانون را اجرا نمی کند، دیگر سنگ روی سنگ نخواهد ایستاد. باید حرمت قانون را نگه داریم تا حرمت خودمان حفظ شود، تا حرمت فکر و اندیشه و نظاممان حفظ شود.
 
تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه مجلس تابناک بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی