بازدید 14114
بازي جديد غرب با پرونده هسته اي ايران؛

دلایل درونی و بیرونی بازی جدید غرب علیه ایران چیست؟

اين نخستين باري است كه آژانس، چنين به صراحت درباره برنامه هسته اي ايران سخن مي گوید/ مسائل و اختلاف نظرهاي يك ماه اخير در درون نظام ـ كه اتفاقا هنوز هم برخي از مسئولين در پي دامن زدن به آن هستند ـ نیز در ارایه چنين گزارشي بي تأثير نيست؛ چه اينكه در يكي از استراتژي هاي جديد مقابله با ايران، بر تشديد و استفاده از اختلافات داخلي نيز تأكيد شده است.
کد خبر: ۱۶۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶ 25 May 2011
سرويس بين الملل ـ آژانس بين المللي انرژي اتمي، گزارش جديدي را درباره برنامه هسته اي ايران منتشر كرده و بنا بر آن مدعی است، تجهيزاتي در صنايع و تأسيسات هسته اي ايران پيدا شده كه از اين تجهيزات براي ساخت سلاح هسته اي بهره برده مي شود.

به گزارش «تابناك»، روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز»، با انتشار گزارشي مدعی شده است که تجهيزات فوق العاده پيشرفته اي در تأسيسات هسته اي ايران پيدا شده كه كارشناسان بر این باورند از اين تجهيزات پيشرفته، تنها براي ساخت سلاح هسته اي استفاده مي شود!

بنا بر این گزارش، اين نخستين باري است كه آژانس بين المللي انرژي اتمي چنين به صراحت درباره برنامه هسته اي ايران صحبت مي كند.

البته جزیيات بيشتري درباره اين گزارش منتشر نشده و آژانس مشخص نكرده كه اين تجهيزات را در كجا و در چه زماني پيدا كرده و به دست آورده است.

افزون بر اين، «نيويورك تايمز» مدعي شده است كه آژانس بين المللي انرژی اتمی در گزارش اخير خود در روز سه شنبه، براي نخستين بار، جزیياتي از قطعاتي از تأسيسات هسته اي ايران را كه در سال 2003، مشكوك به استفاده براي ساخت سلاح هسته اي بوده، شرح داده است؛ گزارشي كه به گفته «اولي هاينونن»، رئيس سابق بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي، پس از گذشت نزدیک ده سال و براي نخستين بار صورت گرفته است.

گویا، طرح این مسأله در راستای تقويت ادعاي نخست، يعني پيدا شدن قطعاتي مشكوك درباره برنامه هسته اي ايران، انجام شده است، چه، ضرورتي ندارد كه آژانس جزیيات بازرسي خود در سال 2003 را در حال حاضر منتشر كند، آن هم در حالي كه ادعاي جديدي با همين مضمون را نيز در گزارش روز گذشته خود منتشر كرده است.

اما اكنون پرسش اينجاست: چرا آژانس در چنين زماني، اين ادعاها را مطرح كرده است؟

به نظر مي رسد، دو عامل در اين ميان نقش دارند:

نخست اينكه شرايط و تحولات در كشورهاي منطقه ـ كه عمدتا متحد استراتژيك غرب به شمار می روند، به حدي گسترده و فراگير است كه غرب ناگزير براي سرپوش گذاشتن و خنثي كردن آنها ، تلاش دارد توجه افكار عمومي جهان را به مسأله هسته اي ايران معطوف كند، به ويژه آن كه عربستان، بحرين و يمن اكنون در معرض خطر انقلاب هاي مردمي قرار دارند.

غرب در انجام چنين كاری، اندكي ترديد به خود به راه نمي دهد؛ چه اينكه مثلا براي ناكام گذاشتن انقلاب مردمي لیبی، به آشوب داخلي ليبي دامن زد و ليبي را وارد يك جنگ داخلي كرد.

دوم آن كه مسائل و اختلاف نظرهاي يك ماه اخير در درون نظام كه اتفاقا هنوز هم برخي از مسئولين در پي دامن زدن به آن هستند، نيز در ارایه چنين گزارشي بي تأثير نيست؛ چه اينكه در يكي از استراتژي هاي جديد مقابله با ايران، بر تشديد و بهره از اختلافات داخلي نيز تأكيد شده است.

بنابراین، گویا در بعد بين المللي، اين وظيفه دستگاه ديپلماسي است كه اين تلاش ها را خنثي كند و از آن مهمتر در درون كشور، حركت مسئولان نظام بر پايه عقلانيت و خردورزي است كه مي تواند به همراه حل تنش ها و اختلافات، هر گونه طمع ورزي دشمن نسبت به ايران را به دليل اختلافات داخلي ناکام گذارد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۰
مسائل و اختلاف نظرهاي يك ماه اخير در درون نظام كه اتفاقا هنوز هم برخي از مسئولين در پي دامن زدن به آن هستند نيز در ارائه چنين گزارشي بي تاثير نيست. این یکی رو تو نیستی.
عربستان به محض اینکه احساس خطر کند جنگی را بر علیه ایران سازماندهی خواهد کرد.
مسئولین ما هم گرفتار جنگ قدرت و زنده باد و مرده باد هستند حتی حمایت مردمی هم دارند از دست میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
ما هم خیلی بدمان نمیآید از جنگ بالاخره برای ما هم منافعی خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
عربستان قدرتی نیست که در معادلات به حساب بیاد. چشمارو به نقاط اصلی معطوف کنید
این هم نتیجه تضعیف دولت و آقای احمدی نژاد !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
بیخیال بابا
تضعیف دولت!
دیگه قدرتمند تر از این دولت بعد انقلاب کیو سراغ داری .هرکی ظرفیتی داره اینا ظرفیت قدرت نداشتن.
مثل بچه ها همشو میخوان.
خود تابناک کمتر از بقیه به مسایل داخلی دامن نمیزنه!!!
اول خودت رو درست کن
نتیجه عملکرد ادمهای قد کوتوله سیاسی و گوش ندادن به نصیحتهای رهبری و عقلای قوم جز این نتیجه ای ندارد
قطعاً به یاری پروردگار ناکام خواهند ماند چراکه این یک مسئله تازه نیست .
این یعنی اینکه احتمال حمله نظامی به ایران همزمان با احتمال موفقیت انقلاب های عربی بیشتر میشه

امیدوارم مسولین خواب نباشن...
ایران سریعا باید بازرس ها رو پرتشون کنه بیرون و از ان پی تی خارج بشه و سریعا یه آزمایش اتمی حسابی ترتیب بده تا حساب کار دستون بیاد تا کور شود هر آنکه نتوان دید.آخ که چه حالی میده
و الان میتوان به مصلحت بزرگی که خامنه ای عزیز از آن در ابقای آقای مصلحی وزیر محترم اطلاعات بکار میبردند پی برد و از همه مهمتر اینکه بعضی ها هنوز به قدرت ولایت فقیه پی نبرده اند و همچنان این پیر فرزانه را در تنگناهای اداری پیش پا افتاده برای اداره کشور به چالش میکشند کسی که به او در جلسه خصوصی تذکر داده میشود در اداره کشور قانون را مراعات کند ( به یک رییس جمهور که قسم خورده است که قانون را رعایت کند ) و باز هم او به روش های ابتدایی و کودکانه مثلا برای اینکه وزارت راه برای انجام لجبازی های یک رییس جمهور سرپرستش با استفاده از ابزارهای حکومتی در اختیار ولایت فقیه بخواهد بیشتر در آن پست بماند این یعنی در اداره کشور باید پی در پی از اختیارات ولایت فقیه استفاده شود تا مشکلی پیش نیاید در صورتیکه این عمل رذیلانه ( به چالش کشیدن اختیارات ولی فقیه برای اداره کشور) در دراز مدت در اذهان مسائلی بوجود می اورد که نامردانه کاستی هایی را که به خاطر بازیهای کودکانه کسی به عنوان رییس جمهور به ولایت فقیه نسبت دهند ولی همه معماران این قضیه زشت و خلاف عقل بدانند حساب ولایت فقیه به آن معنایی که در آرمانهای امام خمینی بوده است و در این پیر فرزانه جاری است هیچ نسبت و تناسبی با عمل این کودک ندارد و همه از دوست و دشمن این را میدانند که عرض خود میبری زحمت سید علی (که جانم بفدای نفسش ) میداری
البته آ مریکا هیچ وقت دوست ندارد که دولت آقای احمدی نژاد وامثال آن از هم بپاشند چون بیشترین سود را از بودن اینگونه دولتها از منطقه میبرد، نمونه آنهم :از هر زمانی بیشترین ،نیرو را در منطقه دارد
بیشترین باج خواهی را از کشور های منطقه میکند
یبشترین سلاح را در طول این چند سال به کشورهای منطقه فروخته است
کشورهای منطقه بودجه تسلیهاتی خودرا چند برابر کرده اندو
حالا آمریکا با این برنامه ها آیا دوست دارد که حکومت ایران سر نگون شود ؟خیر!!
تابناک شک نکن که نگاه مغرضانه تو بی تاثیر نبوده
هیچکس به اندازه احمدی نزاد مورد حمایت نبوده ونیست مشکل از خود ایشون واطرافیانشه
ديپلماسي ايران و دولت در طي اين دو سه سال بسيار ضعيف و ديپلماسي كوچه بازاري بوده است با اين ديپلماسي كشور داري نمي شود كرد
سوء استفاده بیگانگان نمیتواند بهانه ای باشد برای بستن چشمها بر روی واقعیت ها.
خود كرده را تدبير نيست وقتي يه عده چسبيدن به اختلافات وفرعيات سياسي داخلي ديگران حق دارند اينجوري برا ما شاخ وشونه بكشن اما در كل ما هرچه باشيم هر اختلافي داشته باشيم زنده باد وطن وجانم فداي ميهن يادمان نميره
اسراییل خیلی زور میزنه که دوباره منطقه رو دوباه بر ضدیت با برنامه هسته ای ایران بسیج کنه اما خواب ببینه.
شماهم بهتره خودتون اولیبن کسانی باشید که به اتحاد کمک کنید.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی