بازدید 52193

همه به احترام اشک‌های «حاجی مایلی» بایستیم

اشک‌های حاجی مایلی درد مشترک همه کسانی بود و هست که از وضع موجود و سقوط شتاب‌آلود اخلاق و ارزش‌های اخلاقی رنج می‌برند و به اقلیتی در برابر کسانی تبدیل شده‌اند که ریا، تزویر، دروغ، هتاکی به نوامیس را بی‌محابا در جامعه نشر می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۸ 18 May 2011
روزهای پایانی لیگ برتر، همیشه حساسیت‌های ویژه خود را داشت و رخدادهایی که در نوع خود جدید است؛ اما هفته سی و سوم لیگ، رخدادی را رقم زد که نه تنها بیان‌کننده دردی مهلک در ورزش، بلکه تلنگری بود به جامعه‌ای که گویی ره گم کرده است.

به گزارش «تابناک»، اشک‌های «محمد مایلی کهن» در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی تراکتورسازی با سایپا، اشک‌های مقدسی بود که متأسفانه کمتر دیده شد؛ اشک‌هایی که جا داشت تیتر یک همه روزنامه‌های ورزشی و غیرورزشی باشد.

پیش از پرداختن بیشتر به موضوع، شاید شرح آنچه اشک مایلی کهن را در برابر خبرنگاران و دوربین‌ها درآورد، مفید فایده باشد. در کنفرانس مطبوعاتی بازی حساس تراکتورسازی ـ سایپا که با نتیجه مساوی دو، دو به پایان رسید، محمد مایلی‌کهن، پس از توضیحات فنی سراغ انتقاد از جو ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز رفت و آنگاه که خواست دشنام‌های بینندگان به داور مسابقه را نکوهش کند، بغضش ترکید و با جملاتی همراه با اشک ابراز داشت که به چه جرمی آنان از پیش از آغاز مسابقه، محسن قهرمانی و خانواده‌اش را با بدترین دشنام‌ها مورد هتک حرمت قرار دادند؟

«حاجی مایلی» با سخنی تأثربرانگیز یادآور شد: مگر ناموس قهرمانی به عنوان یک هم‌وطن و هم‌نوع، ناموس همه ما به شمار نمی‌رود؟

او در حالی که کنترلی بر بغض ترکیده‌اش نداشت، فریاد زد: غیرت مردم غیور تبریز را چه شده که عده‌ای این ‌گونه به ناموس و شرف آدم‌ها تعرض می‌کنند و آنها به راحتی از کنارش می‌گذرند؟

آنچه در بالا اشاره شد، مضمونی بود از سخنان سرمربی سایپا که به دنبال حادثه تلخ ورزشگاه یادگار امام تبریز گفته شد.

این نوشتار فارغ از اینکه سابقه و عملکرد محمد مایلی کهن در ورزش کشور چه بوده و هست و این ‌که از نظر فنی داور مسابقه چگونه رفتار کرده است، تنها به احترام یک اصل اخلاقی در جامعه و سخنان بحق و دردمندانه یک انسان نگاشته شده که واقعیت تلخ جامعه امروز ماست؛ واقعیتی که نه تنها در جو ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد، بلکه با ابراز تأسف، باید بگوییم به رویه‌ای عرفی در مجامع عمومی تبدیل شده است.



عفت در کلام، رعایت احترام متقابل، حرمت ناموس و خانواده، اینها ارزش‌های عمیقی است که در فرهنگ و تمدن ایرانی و آموزه‌های دینی ایرانیان، چه پیش و چه پس از اسلام همواره به عنوان شاخصه‌های فرهنگی و هویتی مطرح بوده است.

کمی به مرور وقایعی که در پیرامون ما در حال گذر است، بنگرید؛ شعارهایی که در ورزشگاه‌ها از سوی بیننده های باشگاه‌ها علیه یکدیگر، بازیکنان، هویت باشگاه‌ها، مربی‌ها و داوران مسابقات داده می‌شود، کلمات و جملاتی که در دعوای لفظی میان دو شهروند در حادثه‌ای مانند یک تصادف جزیی رد و بدل می‌شود، الفاظ و تشبیه‌هایی که طرفداران جریان‌های سیاسی رقیب به یکدیگر نسبت می‌دهند و...، مروری گذرا بر چنین برخوردهایی، به خوبی نشان می‌دهد که ارزش‌های اخلاقی نزد عموم به چه میزان کاهش پیدا کرده است.

براستی، جامعه ما را چه شده است؟ شاید بی‌ربط نباشد که اشک‌های از سر درد و دغدغه حاجی مایلی درباره هتاکی به ناموس یک هم‌نوع، هم‌وطن و هم‌کیش خود را استعاره‌ای بگیریم از فرمایش پندآموز مولا علی(ع) آنگاه که فرمودند: اگر مسلمانی از غصه درآوردن خلخالی از پای زنی یهودی در بلاد اسلامی، دق کند و بمیرد، جا دارد.

فارغ از این‌که محمد مایلی کهن، همواره حاشیه‌های خبرسازی داشته، هر شهروند ایرانی که سخنان وی در آن کنفرانس مطبوعاتی را شنیده باشد، به خوبی می‌تواند شهادت دهد که به واقع، اشک‌های او از سر درد بود تا دستاویزی برای رسیدن به مقصود شخصی‌اش.

باید بپذیریم که جو امروز ورزشگاه‌ها، محیط‌های عمومی و فرهنگ عامه، نه بیان‌کننده فرهنگ ایرانی ماست، نه نشان‌دهنده ارزش‌های دینی.

غم بارتر اما آن‌که رسانه‌های ما از همه حرف‌های «حاجی مایلی» تنها و تنها تصویر متفاوت او را که در حال گریه بود، منتشر کردند، به گونه‌ای که در نگاه نخست، پنداشته می‌شد اشک‌های او برای مظلومیت باشگاهش و یا احیانا خورده شدن حقش بود و متأسفانه برخی افراد و رسانه‌ها به جای آن‌ که این درد بزرگ را تیتر یک رسانه‌ هایشان کنند، حتی به کنایه رفتار او را به تمسخر گرفتند.

اف بر آنها و اف بر همه کسانی که این درد مشترک را ندیدند و یا نادیده گرفتند.

اشک‌های حاجی مایلی، درد مشترک همه کسانی بود و هست که از وضع موجود و سقوط شتاب‌آلود اخلاق و ارزش‌های اخلاقی رنج می‌برند و به اقلیتی در برابر کسانی تبدیل شده‌اند که ریا، تزویر، دروغ، هتاکی به نوامیس را بی‌محابا در جامعه نشر می‌دهند.

آری، همه باید بایستیم به حرمت و احترام اشک‌های «حاجی مایلی» که درد مشترک کسانی را فریاد کشید که هنوز باور دارند، هویت و فرهنگ ایرانی- با همه تنوع قومیتی اش -  و آموزه‌های دین مبین اسلام، رفتار چنین جامعه‌ای را برنمی‌تابد. مردم، در سراسر ایران، برای خانواده و حریم خصوصی یکدیگر احترامی در حد تقدس قائلند. اشک های مایلی کهن، بانگ بلند اما روشن این تقدس بود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۷۸
به شخصه اقای مایلی کهن رو پاکترین مربی حاضر در لیگ ایران میدونم.
اشک های ایشون واقعا به شخصه من رو هم غمگین کرد.
ميدونم نظرم را منتشر نمي كنيد ولي باور كنيد ماهم بغض تو گلويمان شكسته
توهين و فحش وناسزا به هر دليل و منطقي محكوم و باطل هست والسلام اما بايد بپذيريم كه ايراني جماعت همان مقدار كه بافحش و ناسزا مخالف هست تشنه عدالت و عدالتخواهي هم هست
مسئله فقط فوتبال نیست.
بی اخلاقی و فحاشی و هتاکی ناموسی در کل جامعه شایع شده و انکار کردنش مثل پارچه سیاه کشیدن روی خورشید هست .
فرهنگ عمومی ما که این همه داد ایرانی با فرهنگ و افتخارات کهن و سنگ اسلامی و دینی بودنش رو به سینه زدیم امروزه به شدت افت ارزشی پیدا کرده و متاسفانه حساسیتهای عمومی هم روی این قضیه کم شده.
گریه مایلی کهن و فریاد اعتراضش نماد همه بغش خفته کسانی هست که به نوعی در جای جای این کشور و با مسئولیتهای مختلف و حتی در گذر عادی از کوچه پس کوچه ها بارها مجبور شدن این بی اخلاقی هارو بشنود و سکوت کنند.
توهين و فحش به هر دليلي محكوم و مذموم هست به نظر من آقاي قهرماني بيچاره تاوان اشتباه آقاي عسگري راداد كه تيم داوري تراكتور وصبارا به جاي توبيخ بهترين تيم داوري انتخاب كرد آقاي عسگري چرا با احساسات مردم بازي مي كني؟ اين يعني دهن كنجي به ميليونها انسان كه اشتباهات مكرر داور را در زمين فوتبال و در برنامه نود ديدند اما آقاي حسين عسگري نديدند اين يعني اينكه فقط حسين عسگري ميفهمد وبقيه هيچي نمي فهمند بايد فيفا به داد اين فوتبال ما برسد كاش آقاي مايلي كهن هم اشكهاي تبريزهاروهم ميديد كه هيچ دوربيني ثبت نكرد وقتي 3 امتياز گسترش فولاد تو روز روشن خورده ميشود و تراكتور را بخاطر پرسپو.ليس در برابر صبا ميبازونند ديگر چي بگيم؟ بميرم برايت اي عدالت كه فقط مال مركز نشينها هستي و با ما غريبي ميكني / قرار نيست تراكتور همه تيما را ببرد چنانچه به سپاهان هم تو تبريز باخت اما آب از آب تكان نخورد
خجالت می کشم که این حرف ها رو بر زبان بیاورم ولی باید گفت..
بنده دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف هستم و در خوابگاه زندگی می کنم

متاسفانه چند سالی است که جو مسموم فحاشی ورزشگاه ها به سالن تلویزیون خوابگاه هم کشیده شده، به نحوی که بنده از تماشای بازی های فوتبال شرم دارم

در سالن تلویزیون خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف آنچنان فحش های رکیکی رد و بدل می شود و آنچنان شعار های زشتی سر داده می شود که دل انسان را به درد می آورد

پس شعور دانشجویی چه شده؟ کجا رفته؟
وقتی در دانشگاهی مثل شریف هم این شعار ها داده می شود، چه انتظاری از تماشاگران داریم؟؟
متاسفانه این بحث مختص ورزشگاه نیست و یک مشکل اساس است
گویا چوب حراج به غیرت مان زده ایم
فحاشی برای ما به یک امر عادی تبدیل شده است
روزی نیست که در جامعه چندین و چند بار شاهد این امر نباشم

غیرت ایرانی اسلامی ما کجا رفته؟
چاپ نمیکنی ولی میگم این اشکا واصه اینه که تیمش بازی رو مساوی کرد این هفته ام خورده به سپاهان که میبازه یه راس سایپا رو میفرسته دسته اول...میگی نه جمعه ببین
درود بر شرافت آنها که دلشان برای انسانیت می تپد
عفت کلام تو ایران از بین رفته... قبح این کار از بین رفته....
ناله را هر چند مي خواهم كه پنهاني كنم / سينه مي گويد كه من تنگ آمدم ! فرياد كن !
البته اگر گوش شنوايي باشد .
مرگ بر منافق!
خداییش کار بزرگی کرد.
...مایلی کهن راست میگه...ولی ما دوستش نداریم.
ba tamame voujod be sharafat va maramat be dideh ehteram minegarim
واسفا تر اینکه عده ای فرار به جلو می کنند و جای متهم و شاکی عوض شده است .
bayad az khodetan beporsid in vezarat farhangh va ershad eslami dar in 32 sal koja boodeh?
دمت گرم حاجی.بارک الله به این همه غیرت.
درد را درد کشیده داند وبس ،این نکته که اشاره شد بیش از آنچه گفتید در جامعه رسوخ کرده است وبازهم عده ای سر در برف کرده اند این مسیر انحرافی در اخلا ق از کجا سرچشمه می گیرد این معضل دملی نیست که بتوان آنرا از روی چهره برداشت !
دستت درد نکنه
خيلي ناراحت شدم وقتي ديدم بعضي سايتها درباره اين عکس و خبر نامردي‌ها کردند!
دمت گرم مایلی کهن.همیشه دوست دارم
پرده‌دري‌هاي مناظرات تلوزيوني انتخابات اوضاع رو اينجوري كرد. هيچ حرمتي حفظ نشد و نتيجه اينكه سنگ رو سنگ بند نخواهد شد.
شايد بعضي از اون اتهامات درست بوده ولي سوال من از آقايون اينه كه آيا هر حرف درستي رو بدون عاقبت انديشي مي‌توان زد؟ آيا اشاعه منكر نيست؟
همه اينها نتيجه هتاكي هاي چند ده ساله پايتخت نشينها به اقشار مختلف ملت است . چرا تازه به فكر هم وطن و هم كيش خود افتاده ايد؟ آيا لرها و تركها و شمالي و ... هموطن نبودند ؟
فقط ادعامون میشه... ایرانی باغیرت بافرهنگ ...
بنام خدا . با سلام وادب . عزیزان زیادند کسانی که به خاطر این گونه فرهنگ - رفتارها - گویش ها و...گریه می کنند بلکه نیست گوش شنوا تا صدایشان را بشنود . دوربینی نیست که به تصویر بکشد . دید عقلی و واقعی می خواهد که ببیند . غا فل اینکه دوربین مخفی خداوند تصویر بردار خوبی است . به کجا چنین شتابان . خدایا ما را جزء شیاطین و مامن شیا طین قرار مده .حتی اگر خدای نا کرده شیاطین خود یا فرزندمان باشیم. امین یا رب العا لمین . واسلام . التماس دعا .
شما هم كه آخر مقاله بي ادبي كردي پس سعي كنيم همه خودمونو درست كنيم حتي اين مقاله هم كه در باب ادب عمومي قلم فرسايي كرده آخر سر خودش هم به راه سابق برگشته
چهار پنج سال است فرزندم اصرار ميكنه براي ديدن بازي فوتبال به ورزشگاه بريم حقيقتش بخاطر اين مسائل و شنيدن الفاظ ركيك قبول نكردم البته در كوچه و بازار ممكنه اين الفاظ شنيده بشن ولي متاسفانه در ورزشگاه بصورت جمعي و حتي در صورت قهرماني تيم محبوب نيز تكرار ميشوند (نمونه بازي سپاهان- پرسپوليس)
درود بر حاجی مایلی کهن واف بر کسانی باد که این گریه را به تمسخر گرفتند ، خدا از انها نگذرد 0
بابا اشك تمساحه ، مردم تبريز غيرتشان را در لشكر 31 عاشورا و جبهه هاي جنگ نشان داده اند بهتر آقاي مايلي كهن به جاي فرافكني از مربيگري دست بكشه و به غيرت پروري بپردازه قسم ميخورم جواب ميدهد
تورا به خدا یک بار هم نظر من را بگذارید ایشان اگه از این وضع ناراحت هست خیلی راحت میتواند دیگر مربی نباشد مشکل نان شب را که ندارد هم میخواهد 200 میلیون پول بی در د سر بگیرد هم اب از اب تکان نخورد برود دنبال یک شغلی که پاک باشد هرچند اینها تا اخر عمر هم کار نکنند مشکلی ندارند
ای کاش هزینه که صرف فوتبال شده صرف سایر رشته های دیگر میشده اگر ما فوتبال نداشتیم مگر اتفاق خاصی می افتد تا اینگونه شاهد هتک حرمت هموطنان و آبروی ایرانیان بشویم یا یک فوتبالست بی سواد اینگونه به صرف پولهای باد آورده به آبروی دختران ایرانی را ببرد کو مرهم پوریای ولی کو آن غیرت نادر شاهی و ولطفعلی خانی وکو مرام گفتار نیک و پندار نیک ورفتار نیک ..... خدا رحمت کند.....
سال گذشته تنها بازي اي كه تراكتور در يادگار امام باخت بازي با سايپا بود. بعد از بازي آقاي مايلي كهن از رفتار تماشاگران مبني بر تجليل از بازيكنانشان حتي بعد از باخت تشكر كرد. حال فكر مي كنيد بعد از يكسال چه شده است؟ وقتي صدا و سيما دربست در اختيار استقلال و پرسپوليس است و توجهي به تماشاكران شهرستانها نمي شود وقتي فدراسيون با دهن كجي به تماشاگران داوري را كه با اشتباهات فاحش خود باعث باخت تيم در بازي قبلي شده داور نمونه هفته انتخاب مي كند وقتي در بازي فصل پيش با مس در كرمان مردم آذربايجان 90 دقيقه فحش خوردند و فدراسيون هيچ تنبيهي اعمال نكرد فقط عزيزمحمدي عذرخواهي كرد وقتي در انزلي روي پارچه فحش نوشتند رسيدگي نشد وقتي در بازي با پرسپوليس تراكتور يكطرفه تنبيه شد بازخوردش همين است هميشه يكطرفه به قاضي نرويد يكبار كل بازيهاي تيمهاي تبريزي در اين دو فصل را با حواشي اش بازبيني كنيد و ميزان تنبيهات خاطيان در دو طرف را باهم مقايسه كنيد ريشه را مي يابيد. با اينكه مي دانم چاپش نمي كنيد ولي حداقل خودتان كه مي خوانيد و وجدان درد مي گيريد.
ستارخان و باقرخان غیور کجایید؟
تبریز مظهر غیرت و پاسداری از شرافت ایران بود...
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
دوست عزیز! فکر می کنم شما کمی قضیه رو اشتباه فهمیدی و به حای اینکه به جائی که انگشت اشاره میکنه نگاه کنی، داری به نوک انگشت نگاه می کنی.

این قضایا کی میبینید فقط مال تبریز نیست. همه جای ایران هست و حاجی مایلی فقط تو تبریز گریه اش گرفته. بهتره به همه ی بازی های استقلال و پرسپولیس هم فکر کنی و ببینی چه فحش های خواهر مادری به مادر و بازیکنان می دهند. اونها به کنار، به شعارهای نژادپرستانه ی اول فصل پرسپولیسی ها علیه آذری ها هم فکر کنید.

بهتره یه کم کلی فکر کنید. ایرانی به قهقرا رفته نه فقط تبریزی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
و هست
با سلام
اگر من بجاي سران در سازمان ليگ فوتبال ايران بودم ليگ را تا نرسيدن به آن پاكي كه هميشه عنوان مينمائند تعطيل ميكردم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
وایتکس بدم عزیزم شما تمیزش کنید ؟ !
به نظر شما کی میتونه جلوی این همه هزینه بایسته و اونو تعطیل کنه ؟
همه می دانیم که آذریایجان و آذربایجانی در دنیا به غیرت و مردانگی مشهور است.بدترین فحشی که در ورزشگاه یادگار امام شنیده می شود کلمه "بی شرف"است همه می دانیم که اگر این تیم در یک بازی جوانمردانه هم ببازد تماشگران با کلمه "عیبی یوخ"به بازیکنان روحیه می دهند.اکنون سوال من از تابناک این است اگر شما هم واقعا به حق هستی چرا شعارهای زشت و ناهنجاری که در همه ورزشگاهها داده می شود را به اطلاع تمی رسانی.چرا همه تمرکز خود را به روی تراکتور گذاشتند همه می دانیم که اگه حق خوری نبود تراکتور الان در رده دوم و سوم بود.تابناک داری گناه می کنی که درست قضاوت نمی کنی ؟؟؟!!!
کلا در محیط های مردانه که زنی در آن حضور ندارد افراد خیلی راحت فحشهای ناموسی می دهند .واین بهانه ای شده برای راه ندادن خانمها به ورزشگاه ها در صورتی که اکثرمردان در حضور خانمها از دادن این فحشها خودداری میکنند.به نظر من اگر بانوان اجازه ورود به ورزشگا ها را داشته باشند جو آن عوض میشود.
واقعا اين بي حرمتي ها دل هر ازاده اي را بدرد مي آورد
ما که اشکی ندیدیم!
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
فرض كنيم كه نديدي دراصل موضوع كه خللي ايجاد نميشه اصلا" ممكنه خودت ازكسايي باشي كه اي جو حاكم برورزشگاه ها برات عادي باشه وباكمال ميل برادر يا پسر نوجوانت را ميبري تماشاي مسابقات فوتبال
قسمتی ازدهها میلیون مبلغ قرداد در هرفصل اهل فوتبال مربوط به همین مسائل است!!!!!!!
اشك رو بايد زماني مي ريختيم كه خبرنگار شما به دكتر حسن ميرزا آقا بيك توهين مي كرد و شما عين خيالتون نبود متاسفم براي شما كه همه چيزتون شده دروغ و ريا
تازه زنها را هم مي خواهن بياورند بي خيال حاجي
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
به نظر بنده دليل اين فحاشي ها دور شدن خانواده ها از ورزشگاههاست. اگر پاي خانواده ها را از ورزشگاهها قطع نميكردند به چنين روزي نمي افتاديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
برای محمد
برادر عزیز
اخلاق مداری و با حیا بودن چه ربطی به حضور زن در ورزشگاه داره؟؟
یعنی اگه زن باشه ما با حیا میشیم و لی اگه زن نباشه ما بی حیا میشیم؟!؟
این چه توجیهیه؟
بسیار عالی بود درود بر انسانهای پاک عر صه ورزش!
حاج مايلي اون موقعي كه ناموس براي همه يك ارزش بود زمان جنگ بود كه خالص ها و پاك هاش رفتند نه امروزيها كه ناموسشان ميز و صندلي و قدرت است
مطالب فوق دربست قابل قبول و قابل تامل است،اما اي كاش به دلايل و ريشه هاي اين امر نيز مي پرداختيد.اين تماشاگران تبريزي همان تماشاگراني هستند كه فصل نهم ليگ برتر همه به فرهنگ والاي تماشاگري آنها درود گفته و غبطه مي خوردند اما حال چه شده است كه در عرض يكسال ورق برگشته و چنين شده است.اگر اجازه دهيد بيان مي كنم .دليل آن اين است كه در فصل نهم . فصل جاري ليگ برتر خصوصا اولين ديدار ليگ امسال بين تراكتور و پيروزي آنقدر به تراكتور و در ادامه به آذري ها توهين شد كه غير قابل باور نبود و اين توهين ها به اين زودي ها فراموش نخواهد شد و تماشاگران تراكتور سازي ديدند كه در اين فوتبال ناپاك و كاملا فاسد ، رفتار هاي كاملا فرهنگي و متفاوت با فوتبال ايران نه تنها به درد نمي خورد بلكه باعث جري شدن رقيبان مي شود. خلاصه ريشه رو بررسي كنيد بهتر است.البته تابناك چند ماهي است كه به شدت محافظه كار شده و به جز براي اخبار كاملا بي خاصيت ،نظرات كاربران را ارائه نمي كند و ديگر آن تابناك سابق نيست.در اين رويه تجديد نظر كنيد.
خوشا به حال كساني كه در اين روزگار بي اخلاقي و بي غيرتي و پر از ريا و تزوير امروز جامعه - دين و آخرت ابدي خودشون رو به بالا و پايين چهار روزه دنيا نميفروشن...
واقعا ناراحت شدم، متاسفانه اخلاق نه تنها از ورزش كه از كل كشور رخت بر بسته!
هزارا بارمتاسفيم.بااينحال دولت ومتوليان ورزش كشور هرساله 500ميليارد ازبيت المال رابه جيب اهالي فوتبال ميريزند كه متاسفانه نه سواددارند ونه ازاخلاق وانسانيت چيزي ميدانند فقط به مردم با پول ريشخند ميزنند (البته درمجلس پارتي هم شركت نميكنند!!!)هيچكس ازاين ولخرجيهاي آقايان براي اين عده راضي نيست.البته نمايندگان مجلس هنوز خوابندواگر بيدارشدند صبحشان بخير انشالله!!!!!
ازبس لیلی به لالای تماشاگران تبریزی گذاشتن یه بارراهپیمایی راه انداختن اقای سعید لو جوگیر شد کراررو بااون حرکت زشتش رو بخشید نتیجش همین میشه
به عنوان يك تبريزي، بايستي بگويم كه از نزديك شاهد وضعيت اسفناك اخلاق در ورزشگاه ها بوده ام. و اين مسئله يعني بي اخلاقي و رفتارهاي بسيار ناشايست كه با روح جوانمردي و فتوت ايراني و اسلامي مغاير است گريبانگير همه تيم ها شده است.
به سهم خودم انزجار و تاسف خودم را اعلام مي كنم و از همه راد مردان و شريف زادگان عذر مي خواهم.
کاملاً موافقم به دور از اینکه حاجی مایلی را قبول داریم یا نه این مشکلی است که متأسفانه گریبان جامعه را گرفته و هتک حرمت افراد برای بعضی‌ها از آب خوردن هم آسانتر شده است
واقعا اين بد اخلاقي ها نه فقط در عرصه ورزش و نه فقط در ورزشگاه يادگار امام تبريز بلكه در تمام عرصه ها تبديل به عادت شده است،آسيب شناسي در اين خصوص در مورد مردمي با تاريخي متمدن وريشه دار و پشتوانه اي اعتقادي بي نظير، شايد اولويت اول نخبگان جامعه باشد كه اگر اتفاق نيفتد ،اميدها تبديل به ياس وجامعه به انحطاط كشيده خواهد شد.
واقعاً بایداین اشکها تلنگری برای همه ورزشدوستان باشد
اف بر آنها
تابناك عزيز
واقعا تركها چكار كردند كه اين همه آنها را ميكوبيد
همه جا انواع فحش ها ميدهند به تبريز كه ميرسه يهو همتون غيرتي ميشيد؟!!!!!!!!!!
وقتی مربی تیم تراکتور سازی در مصاحبه اش عنوان کند که به هر قیمتی که شده تیم را در سطح کشور مطرح می کند . تماشاگران تبریزی هم به هر قیمتی شده ( فحشها و ناسزاها و زیر پا گذاشتن حیثیت خود و دیگران ) می خواهند تیمشان در بالای جدول جا خوش کند.( قابل توجه کمیته انضباطی فدراسیون و ...) .
سلام،
از عملكرد آقاي مايلي كهن و رفتار حرفه اي ايشان زياد راضي نيستم آما الحق وقتي شرايط را ديدم و تصوير ايشان را، من نيز گريه كردم.
نه اين گريه ديگر به درد مي خورد و نه اين مقاله. اين گريه و اين مقاله بايد وقتي علني و رسمي مي شد كه به جاي محاكمه دزد اموال، آدمهايي كه تصويرشان در ويديوي خانگي شان بود محكوم شدند. اين گريه و اين مقاله بايد وقتي علني مي شد كه وقتي به ناموس انسانها تعرض مي شد و حرمت انسانها شكسته مي شد در رسانه تصوري عزيزمان تصاوير شادماني عده اي نمايش داده مي شد. اين گريه و اين مقاله بايد وقتي علني مي شد كه به متعرضان به ناموس لقب حافظان داديم. خداوند رحمان هستي را داير بر عمل و عكس العمل نهاده است. چون نيك نظر كرد پر خويش در آن ديد- گفتا ز كه ناليم كه از ماست كه بر ماست.
يا حق
متاسفانه اغلب روزنامهای ورزشی بجای انکه بستری باشند جهت اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی واخلاق محوری رادرتماشگران و بازیکنان تبلیغ نمایند وخبرهای ورزشی خود راباان تزیین کنند معمولا درباره بازیکنان می نویسند که چه ماشینی دارند جه میخورند چه می پوشند کجامی روند وازاین قبیل موارد.موقعی که گزارشگر تلویزیون بازی ماشین سازی تبریز باملوان بندر انزلی هنگامی که سنگ پرتاب شده ازسوی تماشگران تیم تبریزی مربی ملوان رانقش زمین میکند وگزارشگر بالحن خاصی به بینندگان تلویزیونی خوداینگونه القاءمیکند که این مربی تمارض کرده وبر این ادعای خود تاکید داردومرتب تکرارمیکندودربرنامه نود مشخص شد که افتادن این مربی تمارض نبوده ویابواسطه الفاظ رکیک برخی ازتماشاگران یک مربی باغیرت فوتبال به گریه می افتد وبرخلاف رویه فیلم ان به برنامه نود ارسال نمیشود ابتداهمه کسانی که این کارهاراانجام میدهند فرقی نمیکند چه تبریز باشد چه تهران یاخوزستان و...باید جلوی تلویزیون حاضر شده وازمردم بخاطر انچه که گفته است یا انجام داده است طلب بخشش کند تاتماشگران بازی هم به قبح بودن اعمالی که پسندیده نیست متوجه شوند وبدانندحرکات وگفتار ناشایست هیج جاخریدار ندارد .مهم این است که فرهنگ پذیرش خطا راداشته باشیم وبتوانیم از بابت ان عذر خواهی کنیم وگرنه باتحریم باشگاه ویاباجریمه کردن ان که چندین سال است که انجام میشود کار درست نمیشود
چهار پنج سال است فرزندم اصرار ميكنه براي ديدن بازي فوتبال به ورزشگاه بريم حقيقتش بخاطر اين مسائل و شنيدن الفاظ ركيك قبول نكردم البته در كوچه و بازار ممكنه اين الفاظ شنيده بشن ولي متاسفانه در ورزشگاه بصورت جمعي و حتي در صورت قهرماني تيم محبوب نيز تكرار ميشوند (نمونه بازي سپاهان- پرسپوليس)
يک انساني که تربيت يافته و در پس همه بالا و پائين هاي روزگار انسانيتش بروز مي کند در مقابل جواناني نماينده افت ارزش هاي انساني و ديني در جامعه ورزش و خيلي جاهاي ديگر هستند که به شرايطش بي اختيار آنرا بروز مي دهند
با عرض سلام و خسته نباشيد، مطالبي را که يادآور شديد به واقع درد مشترک هموطناني است که نجابتشان دستخوش هتاکيهاي نااهلان و نانجيبان شده است. اميدواريم اين تلنگر به جاي شما و اشکهاي آقاي مايلي کهن( که همواره احيا و حفظ ارزشها دغدغه ي اصلي ايشان بوده است) آغازي بر اين روند رو به تزايد باشد. به واقع چرا برخي جوانان و حتي ميانسالان در دعواهاي بزرگ و کوچک خود بي ادبيِ مفرط را لق لقه ي دهانشان کرده و هيچ نيروي قهري مؤثر و قانوني هم به مواجهه با آنان برنمي آيد. اي کاش روزي برسد که با اين مجرمان خياباني که شرم و حياي ملت مسلمان، غيور و شهيدپرور ايران اسلامي را به چالش مي کشند،برخورد قانوني و حقوقي شود. با سپاس از ظريف بيني شما.
واقعاً تعصب برخي از هموطنان تبريزي به تيم تراکتور غير منطقي است و انگار در مقابل يک دشمن خارجي قرار گرفته اند . بديهي است اينگونه تعصبات اثرات مخرب در ساير بخشهاي جامعه دارد و ميتواند بصورت جدي مشکلات قومي ايجاد کند وبنابراين تا زود است بايد با اينگونه جريانهاي انحرافي برخورد مناسب نمود
اتفاقات ورزشگاه تبريز نمايي از وضعيت فرهنگي ( عموما مردانه ) كشور ما است .فكر كنم بهتر است به جاي ايستادن براي مايلي كهن فكري به حال خودمان بكنيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
مردانه به جنسیت مذکر نیست، بلا نسبت شما ،حاجی گله کرد که نامردانه و نا جوانمردانه شده. مردانه و مردانگی و آزادگی صفت ایرانیان بوده، صفت پهلوانان بوده. زنده اش کنیم و به جوانها بیاموزیم
یابد برای اخلاق در ورزش تاسف خورد. به نظر بنده تماشاگران فوتبال در ایران نیاز مبرم به ارتقاء فرهنگ رفتاری خود دارند. در مهمترین لیگهای دنیا که پولهای بسیار کلان ردوبدل می شود و بازیها بسیار حساس تر است هم اینگونه فحاشی و دریدگی دیده نمی شود.ما ایرانی ها در این سالهای اخیر بسیار عصبی و خودخواه شده ایم.بی حرف.
دراین خاک زر خیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین
همه دینشان مردی وراد بود
کزان کشور آزاد وآباد بود
ازآن روز که دشمن بما چیره گشت
همه روح وتن وروان تیره گشت
اگر شیوه زندگی بندگیست
دو صد بار مردن به از زنگیست
ای تو که از درد دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
وقتی فوتبال ما متاسفانه اغلب جای مشتی لمپن تازه به آلاف و الوف رسیده، شده بهتر از این نمیشه ورزشگاه ها هم شده جای مشوقان بی ادب جو زده ای که به هر قیمتی حاضرند عقده ها فروخفته زندگی و جامعشون را در ورزشگاه بر سر یه تعداد بازیکن یا داور خالی کنن.
واقعا جای تاسف داره.
باید بپذیریم که این رفتارها در ورزشگاه ها، نمونه ای از رفتار اجتماعی ما ایرانی هاست. این رفتارها در تمامی روابط اجتماعی ما جاری است و رواج دارد. ریشه ی این رفتارها کجاست؟ اخلاق آموزی به مردم چرا معطل مانده؟ چرا ناکارآمد است؟ چرا مردم علاقمند به رعایت جنبه های اخلاقی نیستند؟ چرا وقتی گروه می شویم و هویت های ناشناس بخود می پذیریم, شرم و حیا رو قورت می دهیم؟ این یک معظل بزرگ اجتماعی در ایران است، باید ریشه یابی شود.
حاجی مایلی دوستت دارم خیلی مردی هنوز قضیه بازیکن سایپا رسولی از یادم نرفته که چه جوری ازش دفاع کردی خیلی مردی بمولا
مانی
ضمن تبریک وشاد باش! به مسئولین پرمدعای فرهنگی کشور باید عرض شود این مسئله تنها در ورزشگاهها نیست بلکه تقریبا اکثر خیابانها وپارکها و..را فراگرفته کافی است یک بوق اضافی در ماشیت بزنی می بینی که با راننده ماشین جلو باید گلاویز شوی
انشاء الله حاجي نيز خود عملگرا باشد.
حاجی غصه نخور تا دنیا بوده همین بوده
شما که مرد نبردی .
عشق بازي كار بازي نيست اي دل سر به باز
زآنكه گوي عشق نتوان زد به چوگان هوس
- متاسفانه آنكه بدون عشق زندگي مي كند نه معني ورزش و اخلاق و گريه و احساس رو مي دونه نه ... فقط هوس هوچي گري بي دردي ....
با احترام به حرف های آقای مایلی کهن که از ته دل زده شد , باید تاسف خورد که جای اینکه مسئولین بخش فرهنگی ورزشی به مسائلی از این دست رسیدگی کنند , منشور اخلاقی مینویسند و بلندی موهای بازیکنان را اندازه میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
از طریق منشور اخلاقی پول پارو میکنند از جو ورزشگاه چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
هر چيزي جاي خود دارد.
منشور اخلاقي جاي خود، فرهنگ سازي جاي خود...
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
منشور اخلاقی فقط ابزاری شده برای بردن آبروی کسانی که آقایان باهاشون دشمن هستند.
بنازم به غیرت حاجی مایلی--آقای رئیس فدراسیون آقای شریفی آقای معاون رئیس جمهور وآقایان دست اندر کار ورزش به داد ناهنجاریهای ورزش برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
به جای این که تقصیر را گردن مسئولین بیندازیم، بیاییم و خودمان را اصلاح کنیم تا جامعه اصلاح شود
باسلام، بنده به عنوان يك ايراني و تبريزي، با كليت مطلب فوق موافق هستم. ولي به نظرم چند نكته را بايستي از آقاي مايلي كهن پرسيد :
1- فحشهائي كه به آقاي داور داده شد، همگي به زيبان شيرين فارسي بوده و مبدع و مبداء همه آنها تماشاگران و استاديومهاي شهرهاي فارس زبان و بخصوص تهران بودند كه هزاران بار شنيده شده و هنوز هم شنيده ميشوند و تا حالا كسي چنين نمايشي را اجرا نكرده بودند، حتي زماني كه در حضور پسرتان، تماشاگران فهيم پايتخت، بدترين فحشهاي ناموسي را به شما، در آزادي گفتند و شما چنين موضعي نگرفتيد.
2- تماشاگري كه به اعتراف تمامي مسئولين و رسانه ها با هزاران زحمت و خرج به ورزشگاه مي آيد، آيا انتظار بيجائي دارد كه حداقل كميته داوران بخاطر اشتباهات داور بازي قبل، بصورت ضمني از آنان عذرخواهي كند (همانگونه كه در همه كشورهاي صاحب فوتبال اتفاق مي افتد)؟
3- آيا همين دين مقدسي كه فحش و ناسزاگوئي را مذموم و حرام ميداند، جبران اشتباه و تضييع حق و يا حداقل اعتراف به اشتباه و كسب حلاليت را واجب ندانسته؟
4- شما دفاع از يك هم نوع را در برابر حرف هاي زشت برخود واجب ميدانيد، ولي دفاع از حق ميليونها نفر را كه تيمي را از پول بيت المال تجهيز ميكنند و با يك اشتباه داوري كه كارشناس و خبره اينكار است، بر باد ميرود واجب نميدانيد؟ كه اگر چنين باشد هر كسي ميتواند با اندك آشنائي به قوانين فوتبال به داوري پرداخته و درصورت اشباه آن را به حساب جائزالخطا بودن انسان بگذارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
برادر بحث اخلاقی است نه قومیتی. حرف نویسنده روشن است. او می گوید ملت ایران، چه آذری ، چه ترکمن، چه بلوچ، چه لر، و... ناموس را جزء مقدسات می دانند. لطفا در ورزشگاه ها هم این امر را رعایت کنیم. همین!
ناشناس
| Saint Martin (French Part) |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بحث افت و تنزل اخلاق در كل كشور است نه بحث محكوم كردن طرفداران يك تيم .متاسفانه همين كج فهمي ها باعث رواج فرهنگ ناسزا گويي بخصوص در روزهاي اخير در كل كشور شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
به نظر شما آيا بر باد رفتن تمام زحمات يك تيم در بازي قبل، با فحش دادن به داور در بازي بعد، جبران مي شود؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
متاسفانه اقایان خودشون رو جدا از ایران بزرگ می دانند.برادر یکبار دیگه متن رو بخون و بعد بحث قوم و قبیله را پیش بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
شما هم تا یه چیزی بهتون میگن سریع میرید یقه فارسا رو میگیرید.جمع کنید بابا با این قومیت گرای مزخرفتون.فقط ادعای غیرت دارین.
یه عده ادم متعصب که اگه از دستشون بر میامد خدا رو هم جزو قوم خودشون حساب میکردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
فكرميكنم شما بايد آقاي كمالوند باشيد ! اينطور نيست؟
چون فقط ايشون ميتونه به اين قشنگي با جملات بازي كنه و سره همه شيره بماله و با موج سازي ، بر بالاي اين امواج مقتدرانه جولان بده....
روزي كه بازيكن تيم در گوش داور زد و شما و امسال شما فقط به خاطر كسب امتياز و ماندن در بالاي جدول و حفظ خودتون احساسات پاك جوانان را ملعبه دست خود كرديد تا از فدراسيون تخفيف مجازات بگيرد ، فاتحه اخلاق در فوتبال آذربايجان را خواندم....
چند ميگويي سخن از عيب و نقص دريگران
خويش را اول مداوا كن كمال اين است و بس 
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
آقای ایرانی!
اشتباه می فرمایید. همه ما به اندازه هم ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
دوست عزیز .شما مصداق کامل یک نژاد پرست هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
همين گونه توجيه كردن هاست كه باعث شده امروز چيزي به نام اخلاق در جامعه وجود نداشته باشه، من هم يك آذري هستم ولي از همه بالاتر خودم رو يك انسان مي دونم و حركتهاي غير انساني رو جايز نمي دونم، همشهري عزيز كه توجيه مي آري، حاضر بودي جاي فحش خورده‌هاي يكي از استاديم ها باشي به خاطر كاري كه ارزشش رو نداشته.
افتخاري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
چه ربطي به قوميت داره چرا در همه شهرها هست اما تبريزيها چرا فكر ميكنند تافته جدابافته اند مرد بايد به اشتباه خودش اعتراف كنه
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
برادر عزيزم اولاً تماشاگري كه فحاشي ميكند حقي ندارد.از چه حقي دم ميزني.دوماًكدام عقل سليمي ميپذيرد تماشاگر تهراني برود تبريز فحاشي كند تا تبريزيها ياد بگيرند.سوماً ترا به خدا منطقي باش
ss1365
| Australia |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
اکبر اقا برو دوباره متن بالا رئ بخون شاید این دفعه متوجه بشی منظور نویسنده چی بوده.همیشه با تعصب نگاه کردیم که هیچ وقت نتونستیم مشکلات ساده ی جامعه رو حل کنیم.یکم تفکر کن
علي
| Kazakhstan |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
اين برادر آذري زبان ما فكر مي كند كه آذري زبانان از ايران جدا شده كه اينگونه متعصبانه جواب مي دهد. به فرض كه داور اشتباه كرده باشد. آنهم در بازي قبلي بايد بقيه داوارن را قلع قم كنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
با این طرز فکرت بیشتر از این هم از شما انتظاری نیست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بابا ای ول عجب سفسطه بافی هستی داداش اکبر. یعنی اگه یه ترک بیاد و این فحشها رو به شما بده باز هم همینطور قضاوت میکردی؟؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
اینهایی که گفتی دلیلی برای تبرئه تماشاچیان فحاش نمیشود .حال اگر تماشا چی ها به زبان ترکی فحش میدادند برای توجیه کارشان چه میگفتید ؟حتما میگفتید اینها تبریزی نبودند . عزیزم اخلاق ورزشی مربوط به جای خاص از ایران نمیشود باید در کل کشور این فرهنگ اصلاح شود .
؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
یعنی فحش به زبون شیرین فارسی خوبه ؟؟
من مطمئنم مردم غیور و با فرهنگ تبریز اصلا موافق سخن شما نیست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
اگه يادت باشه بعدازبازي استقلال هم موضع گرفت بيانيه هم دادوبه خاطرهمان بيانيه ازتيم ملي كه تازه مربي اش شده بود كنارگذاشته شد
هادی مهریزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بسیار اسباب تاسف است که در مملکتی که روزگاری ده ها قومیت به همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر مباهات می کردند، یک تیم ورزشی اسبابی برای پان ترکیسم در گوشه ای از این کشور شده است و طرفداران آن برای دفاع از تیم حاضر خود را در موقعیت جنگجویی که صرفا پیروزی برای وی مهم است قرار دهند. دوستان آذری زبان؛ مگر اینجا همان کشوری نیست که سال ها حاکمانش از تبار آذریان بودند. شما را چه شده است؟!!
اورمو سسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
چی میشه که همه مقابل تراکتور که میشه یاد غیرت و ناموس و فرهنگ و.. می افتیم؟ چرا فحش هایی که به ترک ها در آزادی دادند کسی گریه نکرد و این همه سرو صدا نشد؟
درود بر شرفت آقای مایلی کهن حضرتعالی مایه افتخار ورزش کشور هستی.
مایلی کهن درد بی اخلاقی رواج یافته درجامعه را از تریبون گریست هستنددیگرانی که خون گریه میکنند وتریبونی دراختیارشان نیست بهرحال حاجی تونست دینش را ادانماید متشکرم
واقعا برای ورزش کشورم متاسفم . خوبه ما همه جا دم از فرهنگ و تمدن و .... میزنیم اگه ایرانی و مسلمون نبودیم چه وضعی داشتیم ؟؟؟؟؟
درود بر غیرت اسلامی و ایرانی مایلی کهن و روسیاهی از آن همه غیرت فروشان !
امیدواریم روزی بیاید که الویت اول ما در همه زمینه ها اخلاق اسلامی و انسانی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
وقتی از خواب پاشدین خبرم کنید جناب سبزیان
واقعا برای ورزش کشورم متاسفم . خوبه ما همه جا دم از فرهنگ و تمدن و .... میزنیم اگه ایرانی و مسلمون نبودیم چه وضعی داشتیم ؟؟؟؟؟
من فکر میکنم کسانی که اخلاق در ورزش را همیشه داشته اند وبه دیگران هم گوشزد میکنند باید یا از مقوله و آوردگاه ورزش دور شوند و یا در این آوردگاه از قصه جانبازی کنند
از روزي كه اخلاق را كنار گذاشته ايم روزانه شاهد اين اشكها در فرهنگ و اقتصاد و سياست و تجارت و .....و...... بوده و خواهيم بود.به نظر نمي رسد اين اشكها تلنگري به وجدان هايمان بزند، وجداني كه حسابي دلش سنگ شده. فقط خدا مي تواند ما را از اين سقوط هولناك نجات دهد. دعا كنيم.
خواستم مطلبی رو خدمت همه هموطنان و به خصوص خوانندگان تابناک عرض کنم وتر جیح دادم نظر خود رو در اخرین مطلب وخبر سایت بنویسم
تا کی میخواهیم به هم فحش بدیم وتوهین کنیم واقعا اخلاق ورفتار ایرانی داره چی شده؟همه نظرات شده توهین وجانب داری
یکی میگه تابناک ساندیس خور ؟؟؟؟هموطن عزیز تا انجا که من خبر دارم تابناک عین خبرها رو منشر میکنه حالا چون باب دل شما نیست که نباید توهین کنید؟؟ یکی میگه درود بر؟یکی میگه لعنت بر...؟اینها نون واب نمیشه برای من وتو؟محیط سایتهای خبری ودنیای مجازی ما شده عین ورزشگاه هامون؟؟؟
سبزها وزردها وفرمزها وابی ها (سیاسی و ورزشی)اونها که پول به جیب میزنند وعیش دنیا میکنند و هر ماه سفر خارج میرند چرا من وتو به جون هم بیفتیم برای دیگرون
این اشکها به خاطر سقوط بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
واقعا برات متاسفم.
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
توفرض كن اينطوري بود لطفا" به خاطر سقوط اخلاقي جامعه و ورزشگاه ها بيا باهم گريه كنيم
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
سقوط اخلاق
این اتفاق در بیشتر ورزشگاهها می افتد و غیر قابل قبول است بنده و همه مردم ایران نیز از آن بیزار هستیم و احساسات آقای مایلی کهن را درک میکنیم اما این حرکات آقای مایلی کهن کل غیرت و ادب آذربایجانها را زیر سئوال میبرد بهتر بود به جای گریه کردن و بد نام کردن مردم یک شهر ایشان یک را حل مناسبی را برای رفع این معضل در همه ورزشگاهها ی ایران را میدادند.
پاسخ ها
ناشناستر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
مخالفم.
چرا هربار تراكتور سازي اولين تنبيه شونده شود؟ مگر اين شعارها را تركها ساخته بودند؟ شعارهايي است كه آقاي مايلي كهن بايد بگويد آخرين بار قبل از اين كجاها نشنيده بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بجای انداختن توپ به زمین "دیگر شهرستانها" یه چیزی بگو که شهر خودتو اصلاح کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
وقتي قبل از شروع بازي داور هتك حرمت ميشود، يعني مخاطب كميته داوران است نه شخص داور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
به کی بگه! کرج که تماشاگر نداره تا فحش بدن
محمدباقر
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
حالا داور حتک حرمت میشد میگفتیم هر چند به ناخق اما قبول؛ ولی خانواده و ناموس داور چ گناهی داره؟!!
چرا هیچ وقت نقش مربی و بازیکن تو شکستها معین نمیشه؟! این یه تبانی گروه اکثریت یعنی تیم بر علیه اقلیتی به نام داوره.
درود بر مایلی کهن
خواجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
داداش این که گفتی اسمش غیرت نیست، تعصب احمقانه است که ناشی از حماقته. علی رغم اینکه دل خوشی از مایلی کهن ندارم از حرکتش خوشم اومد. آفرین.
آذرخش
| United States of America |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
چطور اینجا شد آذربایجانها؟
شما که همه جا داد میزنید که تورک هستید!
مطلب زیبایی بود، آفرین بر حاجی...
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بابا هنرمند خیلی ظریفی
چه بگم. همين اندازه ميدانم كه بدجوري داريم به خطا مي رويم البته نه همه ما و آخرش هم مشخص چه ميشه. هرچه از اخلاق فاصله بگيريم نتيجه اش نارضايتي همه است. به غيرت آقاي مايلي كهن بايد احسنت گفت.اگر يك داور خطا كرده نبايد اولا به اون دشنام داد و ثانيا آقاي قهرماني چه گناهي كرده. اگر مثلا يك شهروند جنوبي خطايي كرد بايد به همه جنوبي ها ناسزا گفت و امثال آن. فاين تذهبون؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
اصلاداوراشتباه كرده چرابايدفحش بشنود
یا زنده نیستم من یا زندگی نه این است
بر مرگ آفرین باد گر زندگی همینست
یا حاصلی به جز غم علم و هنر ندارد
یا قسمت من و تو در زندگی چنین است
فحاشی و اهانت به ارزشهای اسلامی و انسانی و اعمال خلاف مروت ومردانگی در
محیط ورزش تقصیر افراد شیاد و منافق ... است . امروزه ورزش ما ملغمه ای
از حب و بغض وتنگ نظری شده
ما نه قانونمندی غرب ونه جوانمردی و معرفت گذشته نه چندان دور خود را داریم
مسلما برای زدودن این پلشتیها از چهره
ورزش و جامعه نیازمند یک رنسانس فرهنگی می باشیم و باید دست نیاز به
سوی بی نیاز عالم امکان دراز کنیم .
ضمن ارج نهادن به عواطف مایلی کهن و همه آذری های غیور و عذرخواهی از آقای
قهرمانی که عدالت را در مسلخ مصلحت
فدا نکردند پالایش و تلطیف فضای ورزش
و بخصوص فوتبال را از قادر یکتا خواهانیم.
خیر وشر هر عمل کز آدمی سر میزند
مزد آن کارش به زودی پشت در درمیزند
اون اقاي تبريزي كه بالا تيتر زده عرض ميكنم كار بد بد است چه از تهراني چه تبريزي جه ..... از تبريزي ها چه حرفهاي زده شده كه داد اقاي مايلي در آمده لطفا توجبح نكنيد در بازي پييروزي نيز به دايي كه همزبان خودتان است توهين شد بهتر است در اين مورد تجديد نظر گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
آقای ناشناس چرا کسی به شعار ترک ... که در همه ی ورزشگاهها داده میشود گریه نمی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
ناشناس عزیز ، اولا حاجی شما برای خودش که تیم به این خوبی "سایپا" را به گند کشیده اشک تمساح می ریزه دوما هر کسی به تیم تراکتور و مردم تبریز خیانت کنه و یا دهن کجی کنه مانند دایی باید جواب پس بده.
آذرخش
| United States of America |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
نه دیگه، چون در تهران یه کسی یه کار بد کرده حالا همه تبریزی ها مجارند که اون کار بد رو انجام بدن.
واقعا متاسفم براي ان هواداران ... ولي اي كاش تعاسف من فايده داشت...
واقعا شرمنده گی داره حدود 20 ساله ورزشگاه نرفتم بخاطر همین مسائل. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
باز خوبه شما تیم دارینو ناز میکنین ما که تو استانمون تیمم نداریم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
واسه همینه که جات همیشه تو جایگاه مخصوص خالیه
وا مصیبتا
بزرگوار گریه نکن درست میشه یعنی خداکنه که درست بشه
اين كه چيزي نيست
باشيم تا صبح دولتمان بدمد
تماشاگر چه تهراني باشد، چه تبريزي ،مهم اينه كه ايرانيه.....
متاسفانه فرهنگ با اشك و لبخند تزريق شدني نيست.
اصلا هم اینطوری که می گن نیست اگه خدا رو در نظر بگیریم و بی طرفانه قضاوت کنیم همین آقای قهرمانی داور مسابقه چرا به آذری توهین کردند آقای مایلی کهن اگه شما آدم منصفی هستین لااقل درست قضاوت کنیداین گریه به سقوط تیمتان است نه به حال داور مسابقه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
این احتمال وجود دارد که تحت تاثیر شکست می گرید ، اما حرفی که حاجی می زند صحیح است
آذرخش
| United States of America |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بفرما، بدهکار هم شدی آقای مایلی کهن!
حاجی مایلی درود به شرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
همین آمار منفی نشانگر وضع وخیم اخلاق در جامعه ماست.
من برای اولین بار برای تماشای بازی استقلال و النصر عربستان به ورزشگاه آزادی رفتم ولی متاسفانه مشاهده کردم فحشهای ناموسی تعداد زیادی از تماشاگران به تیم میهمان داده شد
پاسخ ها
هادي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
من هم اون روز براي دومين باربه ورزشگاه رفتم.
فحشهاي ناموسي به تعدادي تماشاگرخودمون كه به درست ياغلط ازشيعيان بحرين حمايت مي كردندنثار ميشد. حالم ازجو ورزشگاه به هم خورد.فحش ناموسي اون هم به هموطن خودت !!!مرده شورفوتبال بااين وضعيت روببره!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بنده هم یکبار به ورزشگاه رفتم همین وضع بود ، با این فرهنگ هوچیگری که متاسفانه در اکثر ورزشگاهها دیده میشه و از طرفی دیگه باشگاههای مثل (فکرکنم) علم و ادب مشهد که چند یاره به عنوان باشگاه برتر اخلاقی ازش یاد میشه باید به خاطر کمبود بودجه و... رو به انحلال بره . با این اوضاع ... انتظار دارن خانمها هم به ورزشگاهها برای دیدن بازیها بیان و..... تعصب رو کنار بزاریم و اخلاق رو پیشه کارامون قرار بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
نه بابا! اصلا و ابدا! آقای فتح ا...زاده یک پای فرهنگ سازی اند. ایشان سر پیری چنان بمبهایی می ترکونند که تمام تماشاگران از آرامش زیاد مدهوش میشن و اصلا نمی تونن که فوش بدن. نه امکان نداره
آذرخش
| United States of America |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بله این هم توجیه کار! یعنی چون یه تماشاگر به یه بازیکن عرب که احیاناً هم متوجه فحش نمیشده ، یه فحش داده بنا براین فحش دادن آقایون تبریزیها به داور ایرانی هیچ اشکالی نداره!!!
دیگه شورشو درآوردن اینا
پاسخ ها
افتخاري
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
به نظر من مقصر صدا وسيما وبرنامه آقاي فردوسي پوره كه كاري ميكنن تا اين تماشاچيا جوگير بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
مگه مزه داره که شورهم باشه ؟
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
بابا اصلا فردوسی پور با رفقا آمدند فحاشی کردند!!!! ای نامردا....
آذرخش
| United States of America |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
خیر، مقصر یک سایت ورزشی بنام .. که آقایون پان تورکها همه اونجا جمع شدند و هر فحشی هم که بخوان به ایرانیها میدن و این سایت عزیز هم همه اونها رو چاپ میکنه و هیچ کس هم اعتراصی به این سایت ورزشی نمیکنه!
درود بر اين مرد غيور ايراني

اما متأسفم براي برخي كه اخبار را بگونه اي غير منصفانه بازگو كردند و تيتر زدند گويي ايشان براي تبديل برد به مساوي گريه كرده!!!
غرض و مرض تا چه حد؟! انصاف داشته باشيد
با نظرات تابناك موافقم. بجا بود. اميدوارم مردم خودشون به فكر باشند. مسئولان كه كارشون فايده ندارد.
فوتبال ایران به فنا رفته چون با سیاست و مادیات درگیر شده وقتی یک بازیکن به راحتی سالی 600 میلیون میگیره البته نوش جونش هنرشو داره ما هم بخیل نیستیم ولی سازوکارها نمیخونه اون وقت یه داور با اون استرس و زحمتی که میکشه سالی 20 میلیونم گیرش نمییاد تازه قسطی پولش با زور پرداخت میکنند معلومه چه اتفاقی میفته بازیکن تو گوش داور میزنه پول میده علیه داور شعار بدهند اصلا پول میده داور تهدید به مرگ کنند اینه درد فوتبال تا اصلاح نشه بدتر از این هم میبینیم
وقتی بعضی از مداحین ما هوچی گری میکنند انتظار از مردم عادی چه میرود
در این سالها همیشه درد اصلی حاجی مایلی از نبود اخلاق و ارزشها در فوتبال بوده. تا این که آن روز کاسه صبرش و دل پر خونش لبریزشد و ترکید. جواب این اشکها را کی میدهد؟
اشک‌های حاجی مایلی، درد مشترک همه کسانی بود و هست که از وضع موجود و سقوط شتاب‌آلود اخلاق و ارزش‌های اخلاقی رنج می‌برند و به اقلیتی در برابر کسانی تبدیل شده‌اند که ریا، تزویر، دروغ، هتاکی به نوامیس را بی‌محابا در جامعه نشر می‌دهند.
زماني كه مربيان وبزرگان فوتبال خودشان بي ادبي واهانت راباب ميكنن چراگريشون نميگيره بيانيه هاي حاجي مايلي رو درزمان كوتاهي كه مربي تيم ملي شدمروركنيد.
من يك جوان 23 ساله و دانشجوي تحصيلات تكميلي مهندسي برق مي باشم. لطفا نكات زير را بخوانيد و به مسئولين منتقل كنيد. انشاالله كه حرف اين جوان حقير در ارتقا صدا و سيماي عزيز مفيد واقع شود.
1- تكليف شبكه ورزش چه شد و تا كي مي خواهيد وقت شبكه‌ي 3 محترم را پاي اين فوتبال هاي ضعيف و كسل كننده ( بازي هاي ليگ ) تلف كنيد يا بهتر بگويم پر كنيد. روزه هايي در اين شبكه محترم سپري مي شود كه از ساعت 14 بعدازظهر تا ساعت 2 بامداد در آن فوتبال ( فقط فوتبال پخش مي شود) كه اين واقعا كسل كننده است.
2- آيا وقت آن نرسيده كه كمي به ساير رشته هاي پر طرفدار دنيا مثل بسكتبال‏‎ْ‏ًٍٍُِ, واليبال, هندبال, تنيس, شنا و ... كه در سطوح بين الملل بازهاي هيجان انگيزي دارند پرداخته شود. به عنوان مثال واليبال و بسكتبال باشگاه هاي معتبر جهان و يا تنيس فدرل و ... كه منجر به جلب توجه و علاقه جوانان به رشته هايي غير از فوتبال مي شود.
3- ما مدام مي گوييم فوتبال به دليل طرفداران زيادي كه در جامعه دارد بيشتر مورد توجه عموم قرار مي گيرد. اين در حالي است كه ما با پخش بازي هاي ممتازي چون تيم هاي بارسلونا, منچستر, چلسي و يا كشورهاي صاحب سبك فوتبال مانند برزيل‏, اسپانيا, انگليس اين علاقه را در مردم به وجود آورده ايم و مي توان با پخش مستقيم و يا حتي ضبط شده ( در صورت عدم امكان پخش مستقيم) بازي هاي ساير رشته هاي ورزشي كه باشگاه هاي معتبر و كشورهاي صاحب سبك خود را دارد اين علاقه را در بسكتبال‏‎ْ‏ًٍٍُِ, واليبال, هندبال, تنيس, شنا و ... در مردم ايجاد كرد.
4- فراموش نكنيم كه اين همه سرمايه گذاري و هزينه هاي كلاني كه در كشور ما براي پخش مستقيم فوتبال خرج مي شود مي توان با كمتر از نصف اين هزينه ها ساير رشته هاي ورزشي را تحت پوشش تصويري قرار داد و نتيجه آن افزايش مدال ها و رنگيگ آسيايي و المپيكي ايران خواهد بود كه نمونه بارز آن را در بازي هاي آسيايي 2010 مشاهده نموديد. در برابرعدم موفقيت فوتبال ساير رشته ها خوب مدال آوردند. فراموش نكنيم در برابر اين همه هياهويي كه فوتبال دارد فقط يك مدال به واسطه آن در ميادين بين المللي كسب مي شود .
5- حال كه ما اين همه پتانسيل در كشور در رشته هايي به غير از فوتبال داريم وقت آن رسيده كه كمي از بودجه و يا وقت شبكه را به پخش ساير رشته هاي ورزشي در سطح جهاني, نه تنها داخلي , اختصاص دهيم. درست مانند فوتبال كه علي رغم فوتبال نه جندان مطلوب ليگ داخلي به فوتبال باشگاه هاي اروپايي نيز پرداخته مي شود.
در نهايت از شما سپاسگذارم.
كار از ريشه خراب است. همه ميدانند كه اين بداخلاقي كمتر از 10 سال است كه در كشور در حال گسترش است اين نشان از طرز فكر قشر جوان ماست و اين نشان از رفتارهاي قشر ميانسال و كهن سال ما در تمامي زمينه هاي اجتماعي سياسي و ورزشي است. پس كار را كه از ريشه خراب است بايد از ريشه آباد كرد.
البته اتفاقات و بی عفتی در کلام که در ورزشگاه روی داده و باعث شده آقای مایلی به فغان در اید در جامعه و بسیار متاسفانه در سطح برخی مسئولین و کارگزاران نظام هم (شاید با شدت کمتری که در این پایه برای ایشان بسیار قابل نکوهش است ) اتفاق افتاده و متاسفانه در حال رواج است، با عرض تاسف بد اخلاقی و زدن تهمت و صدور حکم پیش از محاکمه مدتی است در این طیف از جامعه رواج پیداکرده و ...
ختم به خیر شود انشاا..
تابنک جون بنویسی یا ننویسی واقعیت قابل کتمان نیست، یا حق...
هرنوع حرکت غیر اخلاقی و فحش دادن درهرجاومکان مذموم و محکوم است مسئولین باید علت اینکه تماشاگران در ورزشگاهها به حرکت های زشت و غیر اخلاقی رو می آورند بررسی می کنند وجبران مافات می کنند یا خیر ؟بر عکس کسی که حق یک تیم را چه عمدی و غیر عمدی ضایع می کند مورد تشویق قرار می دهند و مسئولین بر اشتباه خود پافشاری میکنند در نتیجه حمایت های غیر منطقی موجب چنین رفتار ها می شود
با سلام به همه عزيزان
به نظر ميرسه كه رسانه ملي بايستي كار فرهنگي را شروع ميكرد كه اين اتفاقات همه ساله پيش نميآمد دوم اينكه اين اتفاق اولين مورد نيست همانطوريكه دوست عزيزمان اشاره كردند آقاي مايلي كهن نه تنها همراه پسرش قبلا از اين ناسزا ها شنيده اند بلكه همسايه هايشان نيز در فاز 2 اكباتان اين فحش ها را شنيده اند جاي تعجب اينكه چرا با تاخير و در مرز سقوط تيم سايپا اين موارد يادشان ميافتد((گويي اولين بار هست همچين موردي را ديده اند))
اهل قلم و جرايد اين تجارب تلخ را ديده و براحتي نگذرند و كار فرهنگي انجام پذيرد تا در هيچ جاي ايران زمين شاهد چنين صحنه هاي نباشيم
بنده به عنوان یک آزربایجانی با مطلب موفق موافق نیستم
واقعیت قضیه این است که متاسفانه بخش های قابل توجهی از جامعه ی ما اینگونه شده است و در زمین فوتبال دارد خودش را نشان می دهد .
من مشکلات را خیلی فراتر از فوتبال می دانم .
به احترام اشك مايلي كهن بايستيم عجب واقعا كه همش تابناك بفكر تيتر وتفرقه هستي خدا ازتو نگذره
باید کمیته ای در ورزش کشور تشکیل و این قبیل اعمال ریشه یابی گردد سپس راه حل ارائه نمایند در ضمن به نظر بنده فرهنگ سازی زمان زیادی نیاز دارد که با سعه صدر حل می شود.
نگران نباشید درست میشه صد سال اولش سخته
تو مملکتی که رئیس جمهورش اصلاحاتی نظیر: زکی، آب بریز اونجایی که سوخته، اون ممه رو لولو برد و ... را بکار میبره از مردم چه انتظاری دارید؟
مردم این چیزها رو میبیند و قبحش براشون از بین میره
tabnak=bbc
محیط باشگاههای فوتبال یکی از بدترین محیط های امروزی در کشور است. از جمله خریدو فروش مواد مخدر و دیگر وسایل بزهکاری و... و هم رد و بدل بدترین الفاظ و رکیک دشنامهای امروزی و هم محیط یادگیری راههای خلاف کردن برای نوجوانان و جوانان امروزی شده است
به نظر میرسد برای حفظ همین یک ذره فرهنگ وتربیت به جا مانده برای مدتی فوتبال ایران را که اصلا هیچ شباهتی به فوتبالهای امروزی ندارد را بدون حضور تماشاچی برگذار شود تا تنبیهی برای مردم ومسئولان باشگاه شود . بخدا اگر نجنبیم همین تربیت خورد وله شده هم از بین جوانان ما رخت میبندد.آخه این فوتبال ایران که هیچ نتیجه ای جز هدر دادن ثروت ملی نیست حداقل کمترین مقام در سطوح بین المللی را که به دست نمی آوریم . درب این فوتبال را برای مدتی گل بگیرید تا آرامش به این جامعه ورزشی برگردد .بخدا مربیان و بازیکنان با شعور و با فرهنگی در این جامعه ورزشی وجود دارد که به خاطر این برنامه ها دیده نمی شوند .(شرمنده ام)
جناب اقاي مايلي كهن !
با احترام
وقتي حضرتعالي بيست و پنج سال پيش از فنسهاي ورزشگاه شهيد شيرودي براي زدن تماشاگر بالا مي رفتيد يا همين چند هفته پيش مقابل دوربين برنامه نود در مورد شكسته شدن شيشه رختكن توسط بازيكن سايپا (آقاي ص ... ) عملا دروغ مي گفتيد و ...
آن گريه براي گمراه كردن مردم براي خوردن 2 گل از تيم مقابل در دقايق آخر بازي بوده است.
شما خودتان اول خودتان را اصلاح بفرمائيد بعد در مورد ديگرا قضاوت بكنيد .
غيرت تبريزي و آذربايجاني همچنان بيدار هست و خواهد بود شما در جايگاهي نيستيد كه در مورد غيرت مردم غيور آذربايجان صحبت بكنيد.
مثل اینکه تابناک و مایلی کهن تازه از خواب زمستانی بیدار شدند.....چرا همه تقصیرات به اسم هوداران تراکتور نوشته میشه...مگر تو بازی النصر و استقلال نبود که بدترین فحش ها اون هم به هم میهن ها داده شد در مقابل یک تیم خارجی.....مگر دو سال قبل که تراکتور بیاد لیگ برتر تو ورزشگاه ها خبری از توهین نبود..چرا اون موقع امثالی نظیر مایلی کهن و جناب تابناک موضع نگرفتند

و یا حتی خود فردوسی پور کوچکترین اشاره ای به اون بازی النصر و استقلال نکرد......متاسفم برای همتون
یک سوال چرا ما داریم برای فوتبال اینقدر هزینه می کنیم؟
به یاد گریه های سید بزرگوار جناب اقای خاتمی افتادم.وقتی کاری از دست ادم ساخته نیست بهترین کار گریه کردن است .واقعا باید تاسف خورد آن دنیای سیاست واین هم دنیای ورزش .
حمله ای دیگر به قومیت ترک از رسانه ها عین الجزیره در قبال بحرین و سوریه فحش طرفدارهای پرسپولیس و استقلال رو بخاطر نارضایتی میدونن و فحش در یادگارامام رو نشانه بی فرهنگی تابناک آرشیوتو گشتی ببینی کجا از تیمای دیگه انتقاد کردی قباحت داره تابناک
دوست آذری زبان عذر بدتر از گناه آورده و مساله را قومیتی کرده . در پایتخت به شخص خود آقای مایلی کهن فحاشی کردند و ایشان اگر اینگونه معترض می شد، دفاع شخصی تلقی میگردید. ولی به قول او تمام دنیا از فوتبال و کلاً ورزش لذت می برند ولی ما ... واقعاً جای تاسف است با این فوتبالمان و حواشی ناپاک آن . مشکل ریشه ای و پایه است هم از نظر فرهنگی و هم از لحاظ فنی. سالهاست که دیگر کمتر کسی راغب به این فوتبال
اولا فحش دادن به هر کس و هر زمان از نظر ما قابل قبول نیست اما فراموش نکنیم مسبب و محرک اینکار در تبریز تنها اقای عسگری رئیس کمیته داواران است و بس ماجرا به هفته قبل برمیگردد جائی که داور پس از اعلام پنالتی به سود تراکتور در اثر هجوم مربی و بازیکنان صبای قم از رای خود برمیگردد و باعث شکسته شدن دها و صد ها صندلی میگردد جائی که هفته قبل در بازی سپاهان 100 هزار نفر در مقابل باخت تیم هر دو تیم را تشویق میکنند ولی این عمل تبریزی ها در پشت حرکت پیروزی در بازی استیل اذین گم میشود و جالب اینکه انهمه اعتراض به داوری صبا اقای عسکری روز مسابقه با سایپا تیم داوری هفته قبل را داور برتر معرفی و داغ دل تماشگران تبریزی را نمک میپاشد این یکطرف و از انطرف تا حالا اقای مایلی کجا بودند زمانی که یکشب مربی تیم ملی شدند و انهمه فحش ناموسی در مقابل دیدگان میلونها نفر تماشگر سیما در ازادی گریه نکردند چرا چند هفته قبل در انزلی انهمه شعار ناموسی به بازیکنان و ترک زبانان داده شد کمیته انظباطی در مقابل انهمه اعتراض تبریزی ها چه تصمیمی گرفت عزیزان من تنها تبریز نیست همه استادیومهای ایران الوده شده همه تهرانی ها در سیما اعلام میکنند به خاطر فحش های ناموسی جرات بردن فرزندان و نوه های خود به ازادی را ندارند چطور مایلی کهن در تهران در انزلی در کرمان وقتی ناموس اذری زبانها به فحش بسته شده گریه نکردند . مطمئن باشید گریه او به خاطر فحش نبود چون گوش او در 40 سال اخیر پر شده اشک او به خاطر مساوی شدن بازی و از دست رفتن موقعیت خود است زیرا میداند در صورت سقوط به دسته پائین دیگر کسی به او تیم نخواهد داد .
آقای مایلی کهن وقتی جنابعالی با مربی های دیگر در گیر میشوید وسر و صدا راه می اندازید و اتفاقا یکی از اشخاصی هستید که در گیری شما با دیگران در اخبار و روزنامه هابیشتر از همه مربیان منعکس میشودو آن وقت بخاطر اعمال یکسری جوان جاهل و نادان احساساتی آبروی جماعتی را که در غیرت مغروفند میبرید
درود و صد افرين به مايلي كهن پرسپوليسي
ما که اشکی ندیدیم شما اگه دیدید به ما هم نشون بدید
بیشتر داد و هوار بود تا اشک
به نظر من اقای کمالوند مقصرن که تراکتورو در تقابل با تیمای دیگه قرار دادن و حاشیه ساختن و طرفدارای تراکتورو حساس کردن تو برنامه نودم الکی با فردوسی پور جنجال راه انداخت تا بتونه مطرح بشه نتیجشم این شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
کلا حرف های کمالوند تحریک آمیزند. به مصاحبه های ایشان از بدو شروع لیگ دقت کنید. ایشان با زرنگی بسیار از حساب تماشاگران مایه میذارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
کمالوند فوتبال ایران را قومی قبیله ای کرد.
اشک تمساح!
من خودم آذری هستم وعمل تماشاگران ورزشگاه اشتباه بوده و غیر قابل قبول است ولی چه اتفاقی پشت این قضیه بوده که تماشاگران با غیرت آذری این چنین بر آشفته شده اند آنهم باید بررسی گردد
اقایونی که فقط دنبال شور ونشاط ورزشگاه میگردند تحویل بگیرند توبازی قبلی صندلی های ورزشگاه خرد شدند کسی از اقایونی محل نگذاشت تواین بازی به شرف همه توهین شد اره حقیقت تلخ تبعیض در فوتبال بیداد میکند اگه بقیه تیمها بودند خدا میدونه چطور محرومشون میکردند.... درود بر شرف محمد مایلی کهن وعبدالله ویسی به خاطر صحبتهایش در برنامه نود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
آره خدایش اینا شورشو در اوردن. هر تیم دیگه ای بود کارش ساخته بود این متعصبین قومی قبیله ای فوتبال رو هم مثل خیلی چیزای دیگه به گند کشیدن
تا وقتی بگیم ما بهترین تماشاگر دنیا رو داریم همین اش وهمین کاسه که این اپیدمی در فرهنگ -اقتصاد-ورزش-هنر- وووووووووووو است
یک جمله مایلی خیلی به دل نشست، در همه جای دنیا مردم از تماشای فوتیال لذت میبرند ولی ایرانیان از دیدن فوتبال زجر میکشند. فقط جامعه ورزش نیست کلا اخلاق ما ایرانیها مانند دیگرشاخصهای زندگیمان سقوط کرده
درودبرحاجي مايلي
هرچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید وآنچه برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید وقتی حق کسی ضایع میشود وهیچ صدایی از کسی در نمی آید باید منتظر ضایع شدن حق همه باشید
اقای تبریزی مغلطه نکن!فحش فحش است فارسی ترکی ندارد،نفس عمل مهم است...آیا آنکه فحش داده نمی فهمد که چه می گوید!آقا خودتان را جمع کنید،تراکتورسازی برای تبریزی جماعت خیلی گران تمام شد و هنوز خواهد شد،آقا مطالب را قاطی نکن ،تضییع حق شده از راهش مگر به حرمت حریم حرم شما تجاوز شود و به هر نوعی هتک حرمت شود،دنبال علت چرت می گردی!کمی به خودتان برسید،فحش عدم تربیت خانوادگی صحیح و غیرت را می رساند،و به آدمی می فهماند که در شخص فحاش روح جوانمردی و مرووت مرده است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
آقايي كه تربيت خانوادگي داري، تند نرو شما در سايت اين متن را نوشتيد مشخصه لحن صحبت حضوري تان دعواييه و بدترز از اين تماشاچي هاست
yashar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
جناب بزرگترین مغلطه نوشته های حضرتعالی است.بلی فحش فحشه من به هیچ وجه فحاشی را از جانب هر کسی باشد قبول ندارم.ولی به نوشته هات نگاه کن:تبریزی جماعت! واقعا ادبیات نوشتاری خودتونو ملاحظه میکنید؟میخواهین جوابتونو چطوری بدم؟مگر تبریزی ایرانی نیست؟که اینگونه میتازی بهش؟!یعنی واقعا اینقدر بین من و خودت فاصله میبینی؟فوتبال هست و هزار جور رفتارهای ناجوانمردانه و غیر اخلاقی توشه.روا نیست به هم بخاطر اینجور مسائل بتازیم.همه متهم میکنن که انگار آذربایجان جزو ایران نیست.چرا ایران مال آذربایجانه هیچ احدی حق ندار انگ جدائی طلبی به جوانان غیرتمند آذربایجانی بزنه خدا از کسانی نگذره که مردم آذربایجان را با این تهمتهای ناروا ترغیب به تجزیه طلبی میکنن.چرا موقعی که تو تهرانو کرمان و انزلی به کل ملت آذربایجان فحش داده میشد آقای مایلی کهن و یا امثال جناب عالی واکنش نمیدادین؟بخدا هر عذابی که ما میکشیم از دست جماعتی مثل حضرتعالی هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
"تراکتورسازی برای تبریزی جماعت خیلی گران تمام شد "
کاملا موافقم
ياشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
دوست ناشناس
اگر بي ادبي جند نفر آدم براي مردم يك شهر خيلي گران تمام شود، در آن صورت مي بايستي براي مردم تهران تا بحال هيچ آبرويي باقي نمي ماند با اين همه فحاشي هايي كه در ورزشگاه آزادي مي شود. من خودم اهل تهران هستم ولي دليل نمي شود كه چشم بر بي ادبي هاي تماشگران تهراني ببندم و گير بدهم به شهرستانيها.
آيا تا بحاي آقاي مايلي كهن فحشهايي به مراتب بدتر در تهران نخورده بودند؟ آن موقع چرا اشكشان در نيامئ؟
دوست عزيز ما تهراني ها فقط متآسفانه آنقدر مغروريم كه فكر مي كنيم مي توانيم هر كاري بكنيم وليديگران حق ندارند بگويند بالاي چشم ما ابروست.
فحش و بد اخلاقي خيلي بد است ولي براي همه نه فقط براي شهرستانيها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
در ورزشگاه تبریز به یک نفر فحش داده شد اما در ورزشگاههای دیگر بر علیه یک قوم فحش میدهند آقای مایلی کهن کدام اشک آورتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
حالا بیا یه تهدیدی هم بکن؟؟؟چی گرون تموم میشه جناب؟؟؟شما هم داری از حد خودت بالاتر میری.باید بهت بگن بیشین بینیم بابا تا ارو م بشینی سره جات؟؟بهتره حرفه دهنتو بفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
فحش دادن که خوب و بد نداره داری توجیه می کنی !!!! فحش # روحیه پهلوانی ایرانی حالا خود دانید
حتما همه شنیدید : وای به وقتی که بگندد نمکش . وقتی مسوولین ارشد مملکت ما جلوی چند میلیون بیننده تو روی هم وایمیستند و بهم بد و بیراه میگن بعدشم هیچی به هیچی ! چی میخواهیم . الگو کیه ؟؟؟؟؟؟؟
مشکل ما اینه که سالها ی سال حق را نا حق می کردیم به نفع تیمهای سرخابی پایتخت با این بهونه که این دو تا تیم تماشاگر دارن.حالا که کم کم تیمهای شهرستونی هم رشد کردن و صاحب طرفدار شدن تازه دردمون اومده.آی بی انصافا کم تیمهای شهرستونی رو تو آزادی فحش میدادین؟در ضمن من سپاهانی هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
سپاهانی جان، چطور تا الان متوجه نشدی اکثریت تهرانی ها شهرستانی اند. زشتی زشت است چه در شهرستان چه در تهران و در هیچ کجایی قابل توجیه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
همون موقع هم كه همه طرفدارسرخابيها بودن همون اندك طرفداراي سپاهان ازفحش وسنگ وترقه نو ورزشگاه كم نميزاشتن .درضمن من هم يك اصفهاني قرمزهستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
در تاریخ بازی های سرخابی پایتخت هیچ گاه این همه فحاشی و جنجال و نامردمی سراغ نداریم. هیچگاه نشد که پیش از آغاز بازی داور را تهدید کنند که نتیجه ی بازی را به نفعشان سوت بزند! هیچ گاه از دقیقه اول بازی تا آخر به خانواده داور را توهین نکردند. هیچ گاه هم کمیته انضباطی این همه در برابر سرخابی ها کوتاه نیامده است که در برابر تراکتوری های تازه به لیگ برتر آمده کوتاه آمده است!
با سلام
این مساله ی تازه ای نیست متاسفانه بی عفتی کلامی و بی حیائی در سطح جامعه کاملا مشهود است و تنها در ورزشگاهها وقتی تجمیع صورت می گیرد بروز و ظهورش به اوج می رسد که دیده می شود و عکس العمل دارد درحالی که اگر این مسئله از سطح جامعه پیشگیری شود کار به بالاتر نمی کشد الحمدلله قانون هم که در زمینه اجرایی اینگونه مسائل تعطیل تعطیل تعطیل است
همة مطالب درست، ولی زیادجوگیر نشوید! زیرا ظاهرا کلمات ناشایست و سخیفی که خود " حاجی مایلی"! در دعوا با آقایان قلعه نوعی و دائی به زبان می آوردند، فراموش نشود. کار بد عده ای تماشاگرنما در آن روز، توجیه ندارد حاجی! اما از تبعات حرف های زشت خود و بعضی از فوتبالی های کشور خبر دارید؟ جان کلام این که : اخلاق در فوتبال ما مرده است. نقش بزرگان فوتبال ما هم متاسفانه در این قصة تلخ، پر رنگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
اما فحاشی ها از طرف تماشاگران استقلال در بازی با سایپا بود که نوع حرکات تشنج آفرین قلعه نوعی تحریکشان می کرد. یکبار فیلم آن بازی را منصفانه ببینید. متوجه خواهید شد دفاع از قلعه نوعی در مقابل حاجی مایلی ناجوانمردانه است. متاسفانه فوتبال صرفا نتیجه گرا پیامدی بهتر از این ندارد.
آذرخش
| United States of America |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
داداش مگه حاجی به قلعه نویی چه گفت؟
گفت گروهبان قندلی، همین. فحش که دیگه نداد. چرا بدنبال توجیه کار میگردید؟
مردانه يك بار هم نظر ما را بنويسيد . مردم شبيه ترند به حاكمانشان تا والدينشان
واقعا بايد باشگاه رفتن و ديدن فوتبال يك تفريح باشد بگونه اي كه حتي افراد علاقمند بتوانند به اتفاق خانواده براي ديدن بازي هاي فوتبال بروند و در آن صورت قطعا حرمت ها نيز بواسطه جو موجود حفظ خواهد شد. متاسفانه ما نتوانسته ايم فضاهاي عمومي را خوب و درست مديريت كنيم و به همين خاطر هم اين ضعف مديريتي منجر به اين شده است كه يك سري اراذل و اوباش حضور دائمي خود را در اين مراكز تثبيت نموده اند و روز به روز فضا براي خانواده ها و تفريحات سالم كاهش يافته است. به همين خاطر است كه نمايشگاه كتاب و ساير نمايشگاه هايي كه برگزار مي شود بواسطه جو فرهنگي آنها فرصت كوتاهي را به خانواده ها مي دهد كه تنوعي داشته باشند و حتي بعضي وقتها تعداد افراد گردشگر در اين نمايشگاه ها بيشتر از افرادي هستند كه واقعا به دنبال بازديد از نمايشگاه و مثلا خريدن كتاب آمده اند. لذا بيائيم چارچوبي را بنا كنيم كه فضاهاي عمومي را خانواده ها و افراد سالم و منطقي اشغال كنند نه اينكه فضا براي آشوب گران و اراذل و اوباش خالي شود.
ورزشگاه های ما نماد کوچکی از جامعه ماست. منتها در ورزسش صدا ها را همه می شنود ولی در جامعه همه می گوییم خوب و فهیم هستیم
آقا انصافا فقط تو تبريز فحش ميدن؟!! يه كم منصف باشين. انصافا شماها از اين كارتون غرضي دارين. بابا تو همين بازي عربستان ايران كم فحش ناموسي با علي دايي كردن؟ تو بازي هاي ديگر كم توهين و فحجش ناموسي هستش؟
جاهاي ديگر كه باشه مهم نيست. حاجي مايلي اي نيست كه گريه كنه و تو تبريز كه باشه همه اون رو پيرهن عثمان ميكنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
همه جا فحش هست امانه به اندازه تبریز. قابل مقایسه نیستند.
اگر آقای مایلی کهن اشکش راست باشه، و حرفش راست باشه که من این فوتبال رو نمیخوام. چرا یقه تیم سایپا رو ول نمی کنه.
به نظر من همه اش فیلمه
بیائید واقع بینانه به این موضوع نگاه کنید. درد آقای مایلی کهن قابل درک است. چرا در جامعه ای که 32 سال از انقلاب اسلامی آن می گذرد و همه مردم تحت پوشش تبلیغات اسلامی بوده اند و اینهمه سازمان فرهنگی اسلامی وجود داشته است، اینچنین دچار انحطاط فرهنگی بشویم؟ چرا چنین توهین هائی در ورزشگاه های کشور های اروپائی صورت نمی گیرد؟ بیائید برای یکبار هم که شده و تا دیر نشده این واقعیت را بپذیریم که سیاستهای فرهنگی اسلامی که ما بنام دین در کشور اجرا کرده ایم غلط بوده و اصلاحات را از همین الان شروع کنیم. اگر نخواهیم واقعیت را بپذیریم و همچنان لاپوشانی کنیم و در صدا سیما برای خودمان کف بزنیم و خودمان به خودمان انواع تندیس ها و جایزه ها را بدهیم، نابودی جمهوری اسلامی را با دست خودمان رقم زده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
فکر کنم توضیحی که این دوستمان داده، بهترین است. واقعاً الان در وضعیت مناسبی به سر نمی بریم. از همه لحاظ. اقتصادی، سیاسی و مهمتر از همه فرهنگی.
تفاوت یک جامعه ای که پیشرفت می کنه با یک جامعه ای که هیچ پیشرفتی نداره در مردمش و آگاهیشان است.
قصد زیر سوال بردن کارهای مثبت انجام شده در کشور را ندارم. ولی آیا به اندازه یک درصد هزینه های انجام شده در سیستمهای نظامی و انرژی هسته ای برای فرهنگ و علم و ادب و آگاهی بخشی هزینه شده است. اگر جوایب منفی باشد، توسعه کشور ما ناپایدار خواهد بود که البته زمزمه های آنهم به گوش می رسد.
سلام
من تبریزی هستم؛ این را بگم که آیا عزیزان چنین رفتاری را در سایر رشته های ورزشی مثل کشتی و والیبال و بسکتبال و وزنه برداری و تکواندو و ... که هر روز بهتر از دیروز سربلندمون میکنن مشاهده کرده اند؟
بازیکن اگر اخلاق مدار باشد (که متاسفانه قریب به اتفاق فوتبالی های میلیونر کشور اینطور نیستند) تماشاگر این اجازه رو به خودش نمیده که در مسابقه فحش های وحشتناک به داوری و اینا بده؛ به نظرم وضع جامعه هم اصلا اینطوری نیس که گفتند؛ جو فوتبالی اصلا نمایانگر وضعیت جامعه نیست اصلا.
بارک الله و صد آفرین به حاجی مایلی
لطفا به سخنان اقاي حداديان سخنگوي نظام راجع به اقاي مشائي توجه كنيد متوجه ميشويد چرا ماها اينطوري تربيت شده ايم و يا به دشنامهايي كه اخر هر نمازي مارا مجبور به اداي ان ميكنند توجه كنيد
فرهنگ جامعه ایرانی به سوی کجا می رود؟
متاسفانه مسئولین و متولیان امور فرهنگی در کمتر عرصه فرهنگیست که موفق عمل کرده باشند . از جمله در محیط ورزش فوتبال که کثیفترین محیطهای این مملکت میباشد. و برای بهبود وضعیت آن یا کار نشده یا اگر هم کاری شده نتیجه اش همینست که می بینید
فارغ از این‌که
فارغ از این‌که
فارغ از این‌که
فارغ از این‌که
فارغ از این‌که.....
چند بار مجبور شدید این عبارت "فارغ از این‌که" رو برای این آقا بنویسید؟ این اشکها از چشم کسی که خودش مشکل داره، بر دل نمینشینه! پس بهتره به اصل ماجرای فحاشی در ورزشگاههامون بپردازیم تا اینکه به احترام این جور اشکها بایستیم!!!!
حرفهای آقای مایلی کهن درست ولی آیا ایشان بعنوان مربی و حتی در تیم ملی از اینگونه موارد نامتعارف فرهنگی نداشتند که حالا از تماشاگرانی اینگونه انتقاد می کنند- پس همه مقصرند حتی شما که انتقاد می کنید.
با سلام و ادب
هر نوع بی ادبی از هرکسی مذموم است ولی هرعلتی معلولی دارد شما در رسانه ملی اشک های حاج آقا مایلی کهن را دیدید ولی اشکهای تماشاچیان را که داور درآورد کسی ندید اشتباهات داوری را برنامه نود پخش کرد و آقای فنایی روی آن تاکید کرد ولی آقای عسگری نائب رئیس هیات داوران قبول نکرد و حتی با این عنوان که اشتباهات داوری جزئی از بازی است قبول نکرد چرا؟ آن می شود که همه داوران را در یک دید ببنند.
گريه هاي حاجي مايلي كهن گريه همه مربيان،ورزشكاران،دلسوزان وعاشقان واقعي ورزش است . متآسفانه فرهنگ ورزش وورزشگاههاي ما بافرهنگ تماشاگران ما همخواني ندارد ، بنظر من اين گريه را بايد به دست اندركاران ودولتمردان ورزشي هديه كرد.
ایشون در این مورد کاملا درست می فرمایند اما مگر خود ایشان نبود که ان نامه های سرشار از ناسزا و بد و بیراه را برای قلعه نویی نوشت ؟؟؟؟؟
من به چشم خودم سخنراني يك سردار ارشد سپاه را ديدم كه فائزه هاشمي را فاحشه هاشمي خطاب كرد و وقتي با واكنش منفي مستمعان (پاسداران غيور) مواجه شد (انتظار داشت آنها بخندند) و ديد ضايع شد برگشت گفت ببخشيد اشتباه لفظي بود!

كجاي كاري تابناك عزيز وقتي سردار سپاه اينجوريه چه انتظاري از چند جوان احساسي تماشاگرنما مي شه داشته باشي.

منصف باش تابناك و نظرم را بگذار
ا قای مایلی کهن باسلام.اولا رفتار ورزشی جنابعالی بسیار اشگبارتر است چون شما الگوی جوانان بودید.کم در زمین های ورزشی فحاشی کردهاید؟کم حرمت شکنی کرده اید؟تماشاگران اکثرا عوام وقابل بخشش هستند.اما خواص خیر.ضمن محکوم کردن هر گونه بیحرمتی وبه هر کس ودرهرورزشگاهارزو داریم زدوبندهای میلیاردی در فوتبال امروزی که عامل اصلی به لجن کشیده شدن جامعه شده است اشک شما را در نیاورده باشد
مايلي كه در عرض سه دقيقه بازي 2 بر صفر برده را تساوي مي كند بايد هم گريه كند!!!!!!!!!
حاجي بيشتر بخاطر اينكه در عرض سه دقيقه دو تا گل كرد و از عرش ب ه فرش رسيد و خطر سقوط را با پوست و استخوان لمس كرد دلش گرفته بود و گرنه ساليان سال هست كه از برنامه ها تو ورزشگاهها هست
هم وطن محترم که فرمودید"آقای تبریزی مغلطه نکن "وقتی در ورزشگاههای دیگر کشور توهینهای نژادی میدادند جنابعالی و مایلی کهن کجا تشریف داشتند .ضمن اینکه کار تماشا گران تبریزی توجیه ناپذیر است و نباید تکرار شودو بنده نیز تبریزی نیستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
من نمی دانم شعار نژادی که تبریزی ها توی بوق و کرنا کرده اند یعنی چه؟! مگر نژاد مردم تبریز با دیگر نقاتط فرق می کند؟! هر کسی می داند که نژاد مردم آذربایجان ایران آذری (ایرانی) است نه ترک. ترک ها زردپوست و دارای چشمان و سبیل های مغولی هستند. مردم آذربایجان در چند سده اخیر ترک شده اند نژادشان که تغییر نکرده است!
به نام خدا : درد حاجي مايلي كهن = فرهنگ مخرب حاكم بر انديشه ها و عملكرد اكثريت قريب به اتفاق مربيان و مسئولان و بازيكنان. ساختار ورزش نياز به تحول بنيادي دارد.
آقای مایلی کهن این نتیجه درگیری و سر وصدای جنابعالی با علی دائی و قلعنه نوعی و ...غیره میباشد که فرهنگ جار و جنجال را در فوتبال رواج دادید.بگذارید دیگران که حجب و حیا دارند گریه کنند نه جناب عالی.
وقتي نظر داوران با حرف اين و آن عوض بشود بايد انتظار چنين حركاتي را از تماشاگران داشت.
همه چيزمان را كه از چين وكره وژاپن وارد ميكنيم لازم است چند كشتي هم غيرت از اين كشورهاوارد كنيد تا بخطر منافع پوچ و بيهوده اينطور اخلاق سقوط ازاد نكنه (نخست وزير ژاپن بخاطرقصوردر تبعات زلزله ازدريافت حقوقش خودداري كرده است)
شما هم که عکس مایلی را در زمان گریه کردن نشان میدهید
چرا به فحش و شعارهای رکیک ورزشگاه آزادی اعتراض نمیشود چرا آقای مایلی کهن موقعی که جوانان ایران مورد تجاوز وهتاکی قرار گرفت اعتراضی نکرد مگر ورزشگاه آزادی منشا و سرآغاز تمامی بدعتها نیست چرا کسی مانع نمیشود و اشک آقای مایلی کهن اشک تمساح است وبس
باهوشیم دیگه ! میگن بهترین مردم دنیا رو داریم. نمونه نداریم
به احترام حاجی برپا!!!
azizaan maa moshkel daarim dar in shakki nist. farhange ghanie iraani tamaashaagaraane baa farhang hame inhaa baraaie be raah oomadane in ghabil afraad hast valy moteasefaane ,vaagheiat hamne ke hast. nemidoonam baa naasezaa goftan masaayel hal mishavad? be hame fohsh midan baraashoon baazikne teame mellio baghie fargh nemikone .dardemoon yeki dotaa nist ke.
حاجی مایلی من به شخصه با یه سری رفتارات مخالفم . ولی این یکی واقعا درد دل خیلی ها بود ... !!! خیلی ها .. نفست گرم و همیشه حرف حق بزن ! ممنون حاجی !
چرا پس تو این چند سال اشکای مایلی کهن در نمیومد؟؟!!! گریه بخاطر تساوی بود دوستان وگرنه صدتا فحش بدتر از این تو استادیوم آزادی داده میشه! حاجی 30 ساله اشکاشو نگه داشته بود واسه بازیه تبریزیا؟؟!!!
تبریزی غیوری ایرانی باغیرت به کجا میرویم ؟
باتشکر از بازتاب که به این موضوع پرداخت.
متاسفانه اخلاق از جامعه رخت بر بسته و سقوط در سراشیبی و ناهنجاری در هر جای دیگر مشهود است. میادین فوتبال نمادی از فرهنگ جامعه است.
وقتی در مجلس که مظهر قانونگذاری است صدای مرگ بر این و بر آن شنیده می شود، از تریبون های مساجد و نماز جمعه و ...کلمات مشابه شنیده می شودو...چه انتظاری از جوانان بیکار وجود دارد.
بهوش باشید که اخلاق در جامعه سوخته است!
اون وقت که حاجی مایلی سر داور رو شکست 14 بخیه خرد.از فنس بالا رفت تماشگر رو ادب کنه...یادش رفته!!!
حالا دم از اخلاق میزنه......البته کار تماشگران مورد تایید نیست.ولی مایلی دم از اخلاق بزنه خنده داره.!!!!
چنان رانت در ورزش ریشه دارد که جنگ است میدانهای ورزشی بین ذوا النفع ! دیدی قوای رانت یا نمیدونیم چی یا فوق امنیتی انتظامی ها را چطور با باتون میزد؟! از چه چیز خود دفاع میکرد انهم در مقابل نیروی انتظامی؟!
آیا حقوق 700 ملیون و ملیارد تومان به یک فوتبالیست از کیسه بیت المال عدالت است؟ تا این رندان بر اساس ان الانسان لیطغی ان رآه استغنی تازه با پول حلال هم ممکن است عاصی از راه حق شود چه رسد از پول صد در صد باطل بیت المال! تا این عاصی ها دنیائی از رقابت غیر اخلاقی و باند بازی را در مملکت راه بیندازند و حالا نگوئیم که بسیاری هم با این پولهای خرواری (که خدا وکیلی و بهمه مقدسات عالم قسم! که سرچشمه انحرافات و انشقاقات در این مملکت شد و کمر دین واخلاق را شکست) با این پولها چه پزها دادند چه پارتیهای ضد شرع براه انداختند و چقدر دختر بیگناه در این پارتیها... . بگذریم.
متاسفانه ما خيلي زود جوگير مي شويم. تماشاچيان تبريز وقتي خود را با هواداران بارسلون مقايسه مي كنند يعني جوگيري & يعني توقع بيش از حد.
غيرت يك قوم و ديار اين نيست كه ناموس همه را به چوب حراج بزنيم و ادعاي ناموس پرستي و غيرت داشته باشيم. غيرت يعني همه ايران و همه جهان. متاسفانه مسئولين كشور و مجلس هم در اين بين مقصرند. شما توجه كنيد كه در بحث لايحه بودجه و افزايش قيمت 1.5 دلاري نفت يك نماينده شعري را مي خواند كه مصرع دومش اين است " اين ره كه تو مي روي به تركستان است" همه ميدانيم كه درمجلس چه غوغايي شد! كه چرا گفتي تركستان؟! چرا به قوميت ترك ها توهين كردي؟ متاسفانه اين مشكل در همه جاي كشور است و ما هنوز عشيره اي هستيم و بس و سال ها طول مي كشد تا اين زندگي عشيره اي را فراموش كنيم وقتي نماينده مجلسي در تليوزيون اعلام ميكند كه چون درصد جمعيتي ما در كشور فلان مقدار است لذا بايد 7 وزير از قوميت ما انتخاب شوند ! ديگر چه انتظاري از تماشاچيان فوتبال آنهم با ان سطح سواد عمومي و اجتماعي داريد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
این یک شعر است که تبدیل به ضرب المثل شده است. واقعا نماینده ای بوده که به این اعتراض کند؟!!! وامصیبتا از این همه سواد!
من جای داور های لیگ باشم رفتن به استادیوم های که رفتار مناسبی ندارند را تحریم می کنم حتی اگر تبریز باشد.
یاد همه می اید قبل از ان جام جهانی تاریخی عزیزی- چگونه با بی اخلاقی و ریا خشن ترین بازیکن ان عصر را که چقدر پا ها را قلم کرد وا میداشتیم به ریا نیمه شب نوحه و مداحی بخواند! یادمان هست چطور با لب خنذان و در ازادی با لباس ابی چطوری ریاکارانه برای سید شهدا سینه ریا زدیم.
بازی با اصول اخلاقیات و همراه ریا - بله هرچه کاشتی همان درو میکنی!
سال پیش وقتی در کرمان یا امسال در انزلی و تهران و خیلی جاهای دیگر به قومیت تیم تراکتور سازی توهین شد، حاج آقای جسور ما و تمام دوستانی که الان دم از اخلاقیات می زنند کجا بودند؟
وقتی دوستان غیر ترک فحش میدهند می شود حرف شیرین و وقتی در تبریز می شنوند می شود ختم عالم!
باید این تماشاچیان از رفتن و دیدن بازیها محرئم شوند.از تبریز شروع کنید.
آفرين بر حاجي مايلي كهن من طرفدار پرسپوليسم و معتقدم اگر محروميتهاي شديدتري براي تماشاچيان گرفته شود همانند شرايطي كه براي پرتاب ترقه بوجود آمد و آثارش هم مثبت بود كم كم مردم مجبور به رعايت شئونات اخلاقي مي شوند واقعاً باعث تاسف حداقل اگر مثل تيمهاي خارجي بازي نميكنيم از رفتار اكثريت مردم آنها ياد بگيريم.
در این مملکت همه چیز به هم میاد !!!!!!!!!!
درود بر شرف و غیرت حاج محمد مایلی کهن
باید بپذیریم که جو امروز ورزشگاه‌ها، محیط‌های عمومی و فرهنگ عامه، نه بیان‌کننده فرهنگ ایرانی ماست، نه نشان‌دهنده ارزش‌های دینی.پس نشانه چيست ؟آقاجان بپذيريد كه ما اين شده ايم .
من 5 سال است كه به ورزشگاه نرفته ام .بهتر است حاجي هم نرود عادت كرده ايم خودمان را چيز ديگري ببينيم نه خير آقا ما همين هستيم وخود كرده را درمان نيست!!!!!
من از فوتبالی که این طوری برگزار میشه بعد ازاین متنفرم اگر 10 نفر دیگه مثل حاجی بودن فوتبال ما پاک میشد بعنوان یک انسان دست حاجی را میبوسم و از او تشکر میکنم بقیه هم یاد بگیرند
چند سالي بيشتر نيست كه تبريز در ليگ بر تر نماينده دارد (البته مجدداً ) ومتعاسفانه در سالهاي اخير اتفاقاتي افتاده كه برخي فرصت طلبان سيلي خورده سعي ميكنند اين خطه آذري ايراني را هميشه جدا از ايران وايراني القا بكنند اكبر آقاي عزيز سعي كن در دام اين انحرافات گرفتار نشي وصحبت هاي شما نشان از اين جريانات نابخردانه نداشته باشد ما همه ايراني هستيم وبر ايراني بودنمان هم افتخار ميكنيم حالا از هر قوم نژادي كه ميخواهيم باشيم . عمل زشت ‌، زشت است متاسفانه ايراني آذري در تبريز مرتكب شده است اگر چه در هرجاي ديگر ايران اتفاق بيفتد از زشتي آن كم نميكند. آقاي مايلي كهن هم در تبريز بغض اش تركيد اين اتفاق ميتوانست در جاي ديگر هم اگر زمينه اش فراهم ميشد صورت بگيرد . اما واقعاَ توقع از آذربايجاني بيشتر است .
ببين چند ماه قبل اقاي مايلي كهن گفت در انگليس كه مشروب ميخورند اينطور در ورزشگاهها توهين نميكنند بيچاره رو مجبور كردند بخاطر توهين به تماشاگران مسلمان و و فهيم ايراني عذر خواهي كنه اما امروز بهتر شده آيا واقعا بادي اخلاق رو از بي دينها ياد بگيريم يا ما با داشتن ادعاي ديني فاقد اخلاق ديني هستيم بهتر بود مسئولين در اون جبهه گيري قبلي منصفانه با نظر حاجي برخورد ميكردند تا امروز بدتر از قبل رو نبينند مشكل اين لافهايي است كه براي رسيدن به كرسيهاي صدارت بر زبان رانده ميشود تماشگر فهيم ، تماشگر مسلمان ،تماشاگر متعصب و... انصافا من جرات نداشتم بچه هايم را به ورزشگاهببرم چون يكبار چند سال قبل كه هنوز اثر ديانت مردم پررنگتر بود رفتم ورزشگاه توپ از دروازه اينوري با فحش ميرفت دروازه اونطرفي و با فحش برميگشت چه تيم حريف چه بازيكن خودي البته اين موضوع مربوط به ورزشگاه آزادي است اما مجبور شدم به بعضي ها تذكر بدهم كه بابا بچه اينجا نشسته .تو خود حديث مفصل بخوان ز اين مجمل
به نظر بنده تماشاگر تبریزی چاره ای نداشته با این همه اشتباه داوری البته من خودم اهل تهرانم و همه تماشاگران تیمها حق دارند در مقابل اشتباهات عکس العمل نشان دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
قاتل چاره ای نداشته. باید مقتول کشته می شده :-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
چرا از قره چمن به اسم تهران نظر می دی؟! کی و کجا در تهران از این اتفاقات افتاده است؟ از اول بازی فحش به داور! آن هم نه یک بازی بلکه در بیشتر بازی ها!
نتيجه فوتبالكثيف همين است و وقتي تصميم گيريها مغرضانه باشد نتيجه همين است.
خدا رو شکر که هنوز همچین انسانهایی تو فوتبال پیدا می شن
اوون ریزی که امیر قلعه نویی رو تحقیر کرد و هر چه از دهانش درآمد چرا از غیرت میرت خبری نبود... بس است این همه دو رویی و ریا
باسلام خدمت همه هموطنان عزیز وعرض معذرت ازجریان مسابقه تراکتور و سایپا بهتر است به عرض آقای مایلی کهن که افتخاراتی از فوتبال این مملکت کسب کرده والان نیز دارند نان آن رامیخورند برسانم در سطح یک مربی نام آشنا نیست که سقوط تیمش به رده پایین تر را بخواهد چنین پنهان کند که آبروی یک شهر که افتخارات زیادی درعرصه 8سال دفاع مقدس وحمایت از انقلاب عزیزمان داشته راببرد جناب آقای مایلی کهن ماکه بهتر از همه میدانیم گریه شما بخاطر ازدست دادن برد شیرین مقابل تراکتور آن هم در دقایقی که واقعا برای هر مربی زجر آور است بوده نه برای دلسوزی به داور چونکه همه میدانند شما در حک هرمت به داوران وکلا علیه تمامی تیمها دارای نمره ممتاز هستید درضمن به عرض آن عده از هموطنان عزیز که غیرت تبریز را مد نظر داشتند برسانم غیرت مردان تبریز شهره عام وخاص است ودر ناموس داری حتی برای دشمن خود نیز خیانت نمی کند چه برسد به داور عزیز مملکتمان .بهتر است برای حل مشکلات فرهنگی ورزشگاهها دست به دست هم داده وکسی را در این زمینه قربانی اهداف خود نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
چی می گی؟! منظورت این است کههر کاری خواستید توی ورزشگاه تبریز انجام بدید؟
سقوط شدید اخلاق درتمام کشور -سیاسی شدن همه امور ازجمله ورزش ورواج پان ترکیسم در اذربایجان همه عامل این مسائل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
پان ترکیسم یعنی اینکه فکر کنی ایران از تبریز تا تهرانه. با وسعت حداکثر 300 هزار کیلومتر مربع
محمد مایلی کهن در مصاحبه مطبوعاتی خود سخنان زیبایی زد که احساسات اکثر مردم را برانگیخت و به نوعی همگی انگشت اتهام را به سوی هواداران تراکتور و فرهنگ آذربایجانی نشانه رفتند. ولی باید اندیشید که چرا ما در اینگونه مواقع باید اینگونه عنان احساسات خود را از دست می دهیم و بی منطق سخنان فردی همچون مایلی کهن را می پذیریم؟
آقای مایلی کهن شما از ناموس و غیرت سخن گفتید. ولی کجا بودید وقتی که همزبانان شما به نام شوخی و لطیفه ناموس و غیرت همزبانان ترک اتان را در مجالس و محافل خود به سخره می گرفتند؟ چرا آن موقع دم فرو بستید. آقای مایلی کهن شما کجا بودید زمانی که به دست هم کیشان و هم فکران شما هشت سال تمام در منجلاب لیگ یک دست و پا زدیم؟ شما کجا بودید وقتی که بعد از یک سال تلاش و کوشش در نهایت با قوانین شبانه ی فدراسیون نشین ها دوباره مجبور به رقابت در لیگ یک می شدیم؟ آقای مایلی کهن چرا زمانی که در میادین فوتبالی که شما تا این حد سنگ لذت بردن از آن را به سینه می زنید در داربی تهران بدترین فحش ها را به بازیکنان حریف می گفتید فوتبال زیبا بود و اکنون زشت شده است؟ آقای مایلی کهن چرا زمانی که با دست های سیاسی شما سکان دار سایپا شدید فوتبال زشت نشد و اینک ما فوتبال را کثیف کرده ایم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
چرا توجیه می کنی محمد جان؟! همیشه فحاشی در ورزشگاه های ایران بوده است اما تا این اندازه؟! دو سال است که تراکتور سازی یک پای هر جنجالی در فوتبال ایران است. چرا پیش از شروع بازی به داور فحش ناموسی می دهند؟ هنوز که سوت نزده است!
آن هم از شعارهای غیر فوتبالی و زوزه گرگ و ...
چرا توجیه می کنی آقا؟!
خدا همه تازه به دوران رسیده های بی سر پا را شفا بده
به امید تایید یا علی ......
بنظر بنده ابتدا" مسائل باید کلی نگریسته شود و از همون ابتدا نباید به جزئیات ریز شد.
کسی که با ماجرای ورزشگاه اون روز یادگار بطور سطحی و مقطعی نگاه می کند، حتما دچار قضاوت اشتباه خواهد شد .

اینکه چون در ورزشگاههای دیگر توهین میشود، ما هم حق توهین داریم، البته که درست نیست. ولی اینکه همه ورزشگاهها که 30 ساله از این بدتر شعار داده اند را ول کنیم وبه تبریز که اولین بار این شعار داده شده، زوم کنیم این کار هم غلطه( منظورم فقط این مقاله نیست بلکه کلیه رسانه های رو میگم).
و بهتره اینم بگم تنها فحشی که داده شد همون فحش معروف آزادی هست ( توپ تانگ فشفه....) برا بازیکنا هم فحشی در کار نبود بلگه حریف رو تشویق کردیم که نصرتی در مقابلش فحشهای +50 به ما داد ......

ولی ریشه این مسائل کوچک در مقابل آن فحشهای آزادی در کجاست؟

وقتی در دور برگشت رقابتها توهین های کرمانیها، بوشهریها، ملووانیها بی جواب گذاشته میشود، ولی در عوض تراکتور رو 3 جلسه محروم می کنند !! این ذهنیت تماشاگر را خراب می کند ... تماشاگری که مثل جناب آقای سردار محمدی 60 سال ندارد و بیشتر از نیمی از آنها قشر جوان هستند .
خوب آقای محمدی، وقتی تو قول تنبیه هواداران کرمانی را بخاطر توهین آشکار به ملت ترک که در سیمای ملی هم پخش میشود، میدهی، پس چرا به فراموشی سپرده میشود ... ولی در عوض اتفاقات تبریز را در بوق و کرنا می کنی؟

وقتی یک تماشاگر کرد به علی دایی در تبریز چاقو میزند، همه عوامل فدراسیون و رسانه های پایتخت با تیتر درشت تبریز و هوادارن فوتبالش را می کوبند. ولی 2 روز بعد که خبر می رسد طرف از هوادارای پیروزی بوده و بخاطر ذخیره گذاشتن هوار ملا محمد به علی دایی حمله کرده ، هیچ کس این خبر رو انعکاس نمی دهد ..

با این اوضاع تبیض آلود پیش بینی میشود منتظر چیزهای وحشتناکی هم باشیم ...

ما ملی گرا نبودیم ... ولی وقتی به ملیت ما از طرف مردم فارس فقط نه، بلکه مسئولین مملکتی توهین میشه و صدا و سیما هم اینو منعکس میکنه، دیگه هر کاری بشه نبایس از چشم فرد توهین شونده دید......
یا حق
به همه این بزرگان نظر دهنده پیشنهاد می کنم این جمعه به ورزشگاه آزادی برید تا مفهوم گریه حاجی رو خوب بفهمید. و زیاد به تبریز گیر ندید
اقا اصلا خوب کاری کردن. مگه تماشاچیهای تبریز با جای دیگه فرق دارند.در مورد غیرت لازم نیست شماها حرف بزنین که اوضاعتون معلومه. تا وقتی حق به حق دار نرسه اینطوریه.حتی ورزشگاه هم راه ندن.
آقای مایلی کهن فحش رو هم تایید نمیکنم... اما ، میخواستم یه چیزی به شما بگم. بذر نفرت در استادیوم رو نسل شما ریخت. اون موقع که بازی میکردی، یادته یه بار از حصار دور ورزشگاه میخواستی بری بالا به یک تماشاچی حمله کنی؟ اون موقع که مربی تیم ملی بودی، یادت میاد اون جمله معروف "خرخرتو میجوم" رو به خبرنگار ها گفتی؟ حالا داری بذری که کاشتی رو برداشت میکنی! آقای مایلی کهن، نسل شما، همونهایی هستند که تو داربی تهران، جلوی چشم تماشاگرها و بیننده های تلویزیون، صورت همدیگرو له و لورده کردند! اون زمان که فحش ناموسی مرسوم نبود! شما خشم رو آوردید به استادیوم و حالا جوابشو بگیرید. این یعنی قانون عمل و عکس العمل. « چاپ کنید لطفآ »
مردانه سانسور نکن.از پرونده فحاشی به دختر هاشمی چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Hong Kong |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
از پرونده فحاشی دختر هاشمی به سران نظام چه خبر؟
قصد بی احترامی به هیچ یک از هموطنای ترک رو ندارم ولی به نظرم تماشاگرهای تبریز دیگه شورشو در اوردن . بازی قبلی هم 11هزار صندلی شکستن ولی هیچکس کاری باهاشون نداشت و نتیجه اش هم همین میشه . مقصر اصلی هم اقای کمالوند همیشه طلبکار از کل لیگ و بعد هم فردوسی پوره . که در روزای اول لیگ نصف برنامه رو به تبریز اختصاص میداد هرچند که بازم برای اقای کمالوند کم بود . متاسفانه این رفتار بعضی از تبریزی ها(باید بگیم تبریز نه اذربایجان) دیگه داره به جاهای باریکتری هم میکشه.... ممنونم و امیدوارم تابناک ردش نکنی
اشکال نداره
آقای مایلی کهن قبلا هم فرموده بودند آیاشما حاضرید بااین جو بچه های خودرا به استادیوم بیاورید این مربوط به چندسال پیش بود شما که ازچندسال پیش این چیزها را دیده بودید چرا تاحالا هنوز مربی گری میکنید اگر راست میگویی و صداقت داری برای اعتراض به این وضعیت مربی گری را کنار بذار.
به آقای مایلی کهن پیشنهاد می دهم از تمام فعالیتهای ورزشیشون استعفا بدهند تا مردم مطمئن شوند که ایشون فقط به خاطر وضع ورزشگاه گریه کردن نه چیز دیگری!!!
انروز که اجازه دادن یک ادم بی ادب بشه یکی از سرشناس ترینهای فوتبال ایران می بایست فکر میکردن! ادمی که فحاشی کردنش در تمرینات زبانزد اهل و غیر اهل فوتبال است.
تا زمانیکه سایت گل وچود دارد که مشوق اینان در توهین به ایرانیان است، همین آش است و همین کاسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
آفرین. زدی توی هدف. سایت گل عامل آشوب در فوتبال ایران است. و همچنین روزنامه اش. واقعا نمی دانم چرا با این سایت که شمشیر را از رو بسته است و تاریخ و هویت ایران را به سخره گرفته است برخورد نمی شود!
با سلام

یکطرفه قضاوت نکنید بازی پیروزی با تراکتورسازی

یادتان که هسش طرفداران پیروزی با رکیک ترین

فخش ناسزا و.. ادم از گفتنش شرم داره

کجا بودن اقایون مدعیون اشک تمساحی

دردی را دوا نمیکنه باید ریشه ای حل کرد

میدونم این مطالب را چاپ نمیکنید چون عرق

قومیته تون این اجازه را نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
داود جان حالت خوبه عزیزم؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
همان بازی را می گویی که طرفداران تراکتور اشک باقری را در آوردند و دایی گفت در تبریز خیلی ها برای دیدن فوتبال یه ورزشگاه نمی آیند؟! یا بازی که تراکتوری ها داور و هوادار پرسپولیس و بازیکنان را با بطری آب هدف قرار دادند؟!
چرا اشک ایشان جای دیگر نیامد بهتربود بندر انزلی اشک میریخت که به دهها میلیون آذری توهین کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
به کرار توهین کردند نه به آذری ها!
سلام
نیروی انتظامی ظاهراًفقط بلده بچه حزب اللهی ها راتو آزادی بزنه .
نمی تونه یا نمی خواهد جلوی فحاش های بی فرهنگ رابگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
نمی خواد.
خدایا ظهور قائم آل محمد(عج) را برسال

العجل....
بی ادبی در فحش دادن خلاصه نمی شود متاسفانه دروغ گویی، چاپلوسی و ... حریم زندگی شخصی و اجتماعی ما را فرا گرفته و وقتی همانند جایی مثل ورزشگاه تبریز، آزادی رخ نمون می کنند همه فریاد می زنیم دوستان خودمان هستیم که باعث بروز این مسائل می شویم از من کمترین ، شما ، مسئولینمان و ... پس بیائیم همه تغییر و اصلاح را از خود شروع کنیم از خود
خود ایشان هم همچنین کم اخلاق فوتبال را خراب نکرداه اند که حالا اینجا دارند آب غوره می گیرند!
زمانی که تراختور و تبریزی ها در ورزشگاه صدای زوزه گرگ خاکستری در آوردند، به حال فوتبال و ایران گریستیم.

حاج آقا کجا بودید تا حالا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
آفرین. تراکتوری ها فوتبال را بهانه ی اهدافی دیگر قرار داده اند.
وقتی مسولان مملکت با اون همه کبکبه و دبدبه اخلاق رعایت نمیکن چه انتظاری از یه عده تماشاگرنما که غالبا دچار فقر فرهنگی هم هستند باید داشت
حاجی خودت شروع کردی کم پشت سر دایی وراجی کردی حالا داری ادای قهرمانان را در می اوری
اگه قراره به اشتباه کنندگان فحاشی کرد دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود.با این حساب از فردا به مسولین،کارمندان،دولتیهاو زمین وزمان فحش بدیم چون هیچکدوم کارشونو درست انجام نمیدن!چطوره؟از کسانی که فحاشی میکنند میپرسم:شما خودتون تو زندگی تمام کارهاتون بدون عیب وایراد بوده وهیچگاه حق رو ناحق نکردید واشتباه نکردید ؟؟؟لطفا جلوی آینه برید وبه خودتون فحش بدید!
تابناک باز هم نظر من رو درج نکردی که کلی هم وقت گذاشته بودم و درست و حسابی نوشته بودم. تو رو ابوالفضل لااقل این رو پخش کن!
عوامل ناهنجاری در فوتبال تبریز که نزدیک به دو سال است یک طرف هر کشمکشی هستند از این قرار است. (به نظر من البته):
1. سایت گل که دائم مسایل قومی و قبیله ای را پر رنگ می کند.
2. فرازکمالوند که دائم مسائل قومی و قبیله ای را در توجیه شکست هایش دخالت می دهد.
3. فدراسیون فوتبال که چشمش را مدت هاست بر روی نابهنجاری در فوتبال تبریز بسته است و گوشش را بر روی شعارهایایشان و البته تشویق شان هم می کند و با این که تراکتور تیم نظامی نیست، اجازه گرفتن سرباز بازیکن به آن ها می دهد!
4. سازمان تربیت بدنی که بازیکن خاطی آن ها را می بخشد.
جای توجه و برجسته سازی داره این موضوع واقعاً .چرا چرا ما جو گیریم تو فوتبال این همه.
آقای حاجی مایلی کم به تیمهای شهرستانی توپیدن تو این ورزشگاه آزادی؟
کم فحش خوردند همین تیمهای اصفهان توی تهرون؟
شما کجا بودین تا ای هق هق گریه هاتون دل تابناکو درد بیاره ؟؟؟
دادا فدات بشم کل ایرون این تهرون نیست بخدا.
تا وقتی که تماشاگر خودش برای تیم محبوبش هزینه نکنه (مثل تیم های اروپایی) و در نتیجه فوتبال به جای در آمد زا بودن از بیت المال پول های کلانی را به افرادی که لیاقتش را ندارد می دهد این مسائل عادی است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی