دعوای سعودی و لندن بالا گرفت؛

لندن: آب زمزم آلوده است/ مكه: دروغ است

به تازگی، برخي آزمايشگاه هاي لندن، نتایج آزمایش های خود را مبنی بر وجود مقدار چشمگیری از ماده معدني «زرنيخ» در آب اين چاه منتشر کردند / در سال 2010، سعودي پروژه اي به مبلغ 186 ميليون دلار درباره چاه زمزم اجرا كرد و اكنون، روزانه دویست هزار بطري 300 ميلي ليتري آب از چاه زمزم به دست می آید و...
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷ 10 May 2011
سرویس بین الملل ـ «احمد المنصوري»، سخنگوي رسمي امور حرمين شريفين در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس پرس»، اخبار آلوده بودن آب چاه مقدس زمزم در مسجدالحرام را به شدت تكذيب و اين آب را سالم ترين آب دنيا معرفي كرد.

به گزارش «تابناک»، به تازگی، برخي آزمايشگاه هاي لندن، نتایج آزمایش های خود را مبنی بر وجود مقدار چشمگیری از ماده معدني «زرنيخ» در آب اين چاه منتشر کردند.

بنا بر این گزارش، «المنصوری» در این باره گفت: اين اخبار كاملا دروغ بوده و اهداف سياسي در پس آنهاست، چرا که نمونه هاي فرستاده شده به آزمايشگاه هاي معتبر جهاني، نشان مي دهد، اين چاه هيچ گونه آلودگي ندارد.

گفتنی است، در سال 2010، عربستان سعودي، پروژه اي به مبلغ 186 ميليون دلار درباره چاه زمزم اجرا كرد و اكنون روزانه دویست هزار بطري 300 ميلي ليتري آب از چاه زمزم به دست می آید و به سرتاسر نقاط عالم فرستاده مي شود.
مطالب مرتبط
دروغ کثیف از سوی انگلیسیهای کثیف.
خوب به ما چه
اگه باشه ما مي خوريم اونا نخورند
هر چه که در اسلام است پاک و منزه است و به این حرفها توجهی نکن تابناک مشکوک اینها برای دوری ما اسلام عزیز است
به به پس اسم آب زمزم رو باید عوض کرد و گذاشت شاش زمزم.
از نظر آن ها هر چه این جا هست آلوده است. درست است این جا در هر چیزی تشعشعاتی وجود دارد که آن ها از خیال آن هم می ترسند آن هم تشعشعات ایمان و نور است
این که دیگه چاه نیست بلکه یک سیستم پمپاژ آب است
احتمالاً از اون 186 میلیون دلار به لندن بدهی دارن.
سرتا سر عالم پس چرا تو ایران نیست؟
اینم دسیسه جدید امریکا جهانخواره میخاد فروش پپسی و هایپ و ردبول را افزایش دهد
حالا منظور ما یا باب میل ما این هست که عربستان دروغ می گوید یا انگلیس ؟

اگر فکر می کنیم انگلیسیها دروغ می گویند زدن این خبر چرته. ولی اگر غربستان دروغ می گوید اون یه حرف دیگه هست .
البته طعم اب زمزم نشان دهنده وجود املاح زیاد در ان است
"به سرتاسر نقاط عالم فرستاده مي شود."
حتی کره ماه، مریخ و...
مرگ بر انگلیس
همه چیز دروغ است پس راست کدام است...
بله به به
خب دیوار حاشا بلنده
بهتره کارشناسان بی طرف نمونه برداری ها رو انجام بدن و همونجا جلوی دوربین های زنده و در ملع عام آزمایش کنن ببیند قضیه چیه
البته عربستانم هالو نیستش با رشوه ...... سر و ته قضیه رو ........
آب را پس از تصفیه ازطریق تزریق به چاه می فرستند و سپس پمپاژ می شود.
این بیشتر جنبه روانی دارد.خود آب زمزم در حد یک شیر هم نیست.
خوب بالاخره همین است مراجع باید نظر دهند. مثل مسجد الحرام اصلی ( آن زمان) که خیلی کوچک بود . خوب حالا زمینهایی به آن اضافه شده.
من چند سال پیش آب زم زم را آزمایش کردم چیز خاصی نبود . الی آنکه کارشناس شیمی گفت حاوی موادی است که دیر جلبک میزند. حالا یا طبیعتا داشته یا به آن اضافه کردند را نمی دانم.
در سال گذشته تعداد از ترك تبارهاي سوييس از مكه بركشتند و با خود بطري هايي كه حاوي آب زمزم بود به سوييس بردند . ماموران فرودگاه ابتدا فكر كردند مواد سمي و خطرناك مي باشد بعد كه آزمايش كردند متوجه شدند آب الوده است كه همه را معدوم كردند كه من فكر كردم شايد از روي غرض باشد ولي با اين خبري كه شما داديد بهتر است ايران هم آب هاي وارداتي را كنترل كند شايد ناخواسته آلوده باشد .
آب مقدس معنی ندارد
زرنیخ چی هست؟
حداقل بنویس سولفید آرسنیک مردم بفهمن چیه!
ناشناس
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
این گفتی یعنی چه ؟!
با سلام به لطف و قدرت خدا اب زمزم الوده شده
چون ال سعود قاتل است و مردم بیگناه را میکشد.
اینقدر به مکه نروید و پولتان را در جیب این قاتلان نریزید.
این تیتر غلط است دعوا بین سعودی و لندن نیست بین دو تا شرکت است که یکی آب زمزم را بطری میکند دیگری آزمایش میکند
20
بابا "زرنیخ" عربی "آرسنیک" است. بگویید "آرسنیک" واضح تره
کی میدونه که این آبهای صادراتی حتما از چاه زمزم میباشد ؟! و کی میدونه که ملیونها شیشه تقلبی صادر نمیکنند ؟ در ثانی در تمام دنیا چشمه های آب معدنی وجود دارد که بسیار با کیفیتر از این چاه زمزم است ! مردم عوام و بیسواد فکر میکنند با خوردن این آب مثلا درد و مرضشان بر طرف میشود !
مه فشاند نور و سگ عو عو كند

در معجزات الهي با بدخواهي بدخواهان خللي پديد نخواهد آمد
اینام یه چیزیشون میشه ها
آب زمزم خب اگه آلوده شد باشه به دلایلی - منطقیه
ولی این ماجرا چه ارتباطی به مکه و بعد مذهبی قضیه داره
بعید نیست که این آب یه خاصیت به درد بخورد داشته باشه و این انگلیس از خباثتش نتیجه عکس رو اعلام کنه...البته انجام یک آزمایش ساده بر روی این آب نه امکانات پیچیده ای می خواد نه هزینه ی زیادی...جای بحث بهتره خودمون هم دست به کار بشیم...
فكر كنم اين كار يهوديها است.
فک نمی کنم یه چشمه بتونه این همه آب رو تامین بکنه
گرچه میدونم اونقدر انتقادپذیر نیستید که اجازه بدین که نظرات بدون تعصب دیگران درج بشه! اما اینو میپرسم: آب زمزم چه فرقی با بقیه آبهای دنیا داره که به سرتاسر نقاط عالم فرستاده ميشه؟!!!
به امید روزی که هر نظری که بدون غرض ورزی بیان میشه، شنیده بشه و بدون تعصب راجع بهش فکر بشه و نه اینکه مارک های مختلف مثل بی دینی و معاند و... زده بشه!
سیما
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
حالا که درج شده ولی عزیزم اگه اینطور باشه به حج رفتن و دور مسجد الحرام گشتن واصلا نماز رو به قبله یا طرف دیگه خوندن و...چه فرقی داره
از این انگلیسی ها هر چی بگید برمی آید.
آب زمزم هم می تواند مانند آب هر چاه دیگری آلوده باشد واینکه در مکه واقع شده است دلیل نمی شود که پاک وبهداشتی است ما خرافاتی هستیم که فکر می کنیم آب آن چاه همیشه پاک است.
بهترين كار آزمايشات در تمام كشورهاي اسلامي است. تابته نه از آبي كه عربستان مي فرستد بلكه نماينده هر كشور خود به دست خود آب را بردارد.
پناه بر خدا از دست انگلیس
ناشناس
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
راست گفتی
عجب؟روباه پیر تغییر رویه داده.
برادر دروغ پرداز!چرا میترسی خبر رو با حفظ امانت منتشر کنی؟ چرا به جای "آرسنیک" نوشتی زرنیخ؟!!!!!
ديگه به اب گير نداده بدن كه حالا دادن
جدی نگیرید
اتفاقا آب زمزم در کشور خودمون هم آنالیز شده و نتایج خیلی ناراحت کننده است.
اتفاقا آب زمزم در کشور خودمون هم آنالیز شده و نتایج خیلی ناراحت کننده است. مقدار غیر مجاز نیتریت،نیترات و ارسنیک.. فاصله چاه زمزم از منابع آلودگی فقط 300 متره. سازمان حج و اوقاف حتی این مساله رو به مقامات عربستان گوشزد هم کرد که با همین توضیحات عجیب و غریب مواجه شد. جای شکرش باقیه که آب زمزم با مقدار زیادی آب معمولی کمتر آلوده مخلوط میشه و خیلی از آبهایی هم که به عنوان زمزم فوخته میشه تقلبیه و از چشمه زمزم نیست.
جانم فدای فقط ایران
زمزم و... فقط وهم هست اونم از نوع خنده دارش.
انگلیسی ها نمی خواهد بگن هر سفره آب زیر زمینی می شه بر اثر تماس با مواد معدنی و فاضلابهای شهری آلوده بشه
آرسِنیک یا ارسنیک که در فارسی به آن زرنیخ گفته می‌شود، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با علامت As مشخص است و دارای عدد اتمی ۳۳ است. آرسنیک شبه فلز سمی معروفی است که به سه شکل زرد، سیاه و خاکستری یافت می‌شود.

آرسنیک و ترکیبات آن به‌عنوان آفت کش بکار می‌روند: علف‌کش، حشره‌کش و آلیاﮊهای مختلف. ویژگی های فیزیکی عدد اتمی: ۳۳ جرم اتمی:۷۴٫۹۲۱۶۰ نقطه ذوب : C°۸۰۸ نقطه جوش : C°۶۰۳ شعاع اتمی : Å ۱٫۳۳ رنگ: خاکستری ویژگیهای درخور نگرش آرسنیک از نظر شیمیایی شبیه فسفر است تا حدی که در واکنشهای بیو شیمیایی می‌تواند جایگزین آن شود ازاینرو سمی است.
خدا آل سعود را لعنت کند که طرح توسعه حرم را به انگلیس سپرده وآنها به زمزم دست یافته وآنرا ـآلوده کرده ودراخبار دنیا پخش می کنند تا قداست آنرا ازبین ببرند. زنجانی .
این آب که مستقیم از بهشت لوله کشی نشده به هر حال از دل همین زمین خودمان در می آید ممکن است مواد معدنی داشته باشد که مفید باشد و مواد معدنی که بیش از حد مجاز باشد
سلام

این جمله را ببینید و در باره کلمه "در باره" بیندیشید! :" پروژه اي به مبلغ 186 ميليون دلار درباره چاه زمزم اجرا كرد "
لطفا" حروف اضافه را درست به کار ببرید تا خوانندگان محترمتان از ادبیات به کار رفته رنج کمتری ببرند. یک ذره حرفه ای تر باشید لطفا
کسی چه میدونه شاید آزمایشگاه های عربستان هم مثل آزمایشگاه های ایرانن و قضیه اون آب هم مشابه آب تهران و نیتراته ؟ دیوار حاشا بلند است و روی آن میشود خیلی چیزها نوشت
چرا اینقدر متعصب رفتار میکنیم اب زم زم هم میتواند الوده باشد
بابا یکی به ما بگه اسم این ماده به فارسی چه میشه؟
امروز رفتن به مكه حرام است.حرااااااام!!!!
من دو هفته پيش مكه بودم و ان شاء ا... قسمت عاشقان اونجا بشه ، حدود يك هفته هر روز هم خودم و هم بچه 5 ساله ام و هم تمام اعضاي كاروان خودمون و ساير كاروان ها از سرتاسر جهان از آب زمزم نوشيديم ولي حتي به يك مورد مشكوك به آلودگي آب زمزم هم برخورد نكرديم ...
20
ساخت هتلها و برجهای متعدددراکنار مسجدالحرام واحداث بنای توالت هزارچشمه در کنار کوه مروه با چاه جذبی نتیجه ای بهترازآلوده کردن آب زمزم نخواهد داشت
آل سعود همینطوریکه حرم امن الهی را نا امن کرده آب پاک زمزم را هم آلوده کرده است
چون اعتقادی به این چیز ها ندارد
شنیدم چاه زمزم از خودش آب نداره،مرتب آب به چاه تزریق میشه.
سلام اطلاع رسانی کنید واقعیت داره