بازدید 18766

رضایی: رهبری تصمیم نهایی را می گیرد

وی گفت: ملاک‌های مسئولیت پذیری مسئولان عمل به قانون است و اگر مسائلی فراتر از قانون ایجاد شود، باید مدیریت آن را به اختیار رهبر گذاشت و این رهبری است که تصمیم نهایی را می گیرد.
کد خبر: ۱۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹ 01 May 2011
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با رادیو گفت وگو با تأکید بر این ‌که مسأله ولایت فقیه در نظام سیاسی ما دارای خیر و برکات بسیار است، گفت: به همین دلیل بسیاری از دشمنان ایران سد خود را ولایت فقیه می دانند و طبیعی است، مقابله با ایشان را در دستور کار خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای یک منظومه بسیاری قوی در ارکان خود است که ناشی از تجربه صد ساله ملت ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به همین دلیل، نباید منظومه ارکان اداری کشور آفت‌های حوزه حکومت داری را داشته باشند. بخشی از بلوغ سیاسی ایران برای نمونه، تدوین قانون است که به عهده مجلس است و بررسی آن به عهده شورای نگهبان و نیز بررسی نهایی آن در صورت نیاز بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

رضایی تصریح کرد: چون ولایت فقیه، مانع تمامیت خواهی دشمنان است ما نیز باید با حمایت از ولایت فقیه مانع از موج سواری دشمنان نظام شویم.

وی گفت: ملاک‌های مسئولیت پذیری مسئولان عمل به قانون است و اگر مسائلی فراتر از قانون ایجاد شود، باید مدیریت آن را به اختیار رهبر گذاشت و این رهبری است که تصمیم نهایی را می گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه مسئولان کشور به رهبری دسترسی دارند و می توانند در ارتباط با ایشان باشند و نظر خویش را مطرح کنند. اگر تفاوت نظری باشد باید به فرمان رهبری عمل کرد.

رضایی با تأکید بر این‌که خود رهبری نیز پذیرش امور با چشم و گوش بسته را نمی پذیرند، گفت: خود رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که موضوعات از سوی مشاوران و مسئولان به بحث و بررسی نهاده شود.

وی در ادامه به تشریح وضعیت فعلی خاورمیانه پرداخت و خاطرنشان کرد: غرب می کوشد تا بیداری اسلامی را در راستای منافع خود مصادره کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنان می کوشند تا با بزرگنمایی مشکلات داخلی ایران، مانع نقش ایران در بیداری اسلامی خاورمیانه شوند.

رضایی گفت: غرب از سوی دیگر نمی خواهد بگذارد که ملت ایران با وحدت و یکپارچگی، کارنامه موفقی در جهت جهاد اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: رسانه های غربی دستور یافته اند که کوچکترین مسأله در ایران را ده ها برابر کنند تا بتواند مانعی فراروی پیشرفت روز افزون کشورمان باشند.

وی در توضیح جایگاه رفیع ولایت فقیه در کشور گفت: بحث ولایت فقیه با هیچ کدام از ارکان دیگر نظام قابل جایگزینی نیست.

رضایی ادامه داد: یکسری نقشه هایی وجود دارد که مردم تنها از طریق ولایت فقیه انتظار آن را دارند که از جمله آن، موضوع انسجام، وحدت، جهاد و سایر مفاهیم بلند حکومت اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: کدام نهاد می تواند در ایران غیر از ولایت فقیه تعیین کننده باشد. جز ولایت فقیه هیچ نهادی نمی تواند مقابل مسائلی که مبتلا به نظام است بایستد.

وی در پایان تأکید کرد: خدای متعال، ولایت فقیه را به ما داده که نقش‌های بی بدیلی دارد و نمی‌تواند هیچ جایگزینی در ساختار سیاسی کشور داشته باشد. رهبری از آبروی خود برای حفظ نظام می گذرد و ایثار می‌کند و ما باید قدر این موهبت را بدانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل