بازدید 14603
حضور چهره پرحاشیه مطبوعات اصلاح طلب این بار در رکاب دولت!؟

این بازی دوگانه به چه معناست و تا کی ادامه خواهد داشت؟

به عبارت بهتر، آیا این بازی دوگانه ـ در یک سطح ایجاد فضای متشنج در رسانه ها با هتک حرمت افراد و پرداخت به برخی مسائل بحث انگیز مانند... و در سطح دیگر همکاری پشت پرده و بعضا علنی با همان کسانی که در ظاهر با آنها مخالف هستند ـ که از سوی جریان انحرافی مذکور همچنان ادامه دارد، توجیهی دارد یا...!؟
کد خبر: ۱۵۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴ 03 April 2011
در حالي ماشین مطبوعاتی جريان انحرافي اصولگرايان يك بار ديگر با چراغ خاموش به راه افتاده است كه خروج سردبیر یکی از روزنامه های صبح تهران در ماه آخر سال 1389 بحث هایی را پیرامون ارتباط خروج او و اين جريان مطرح ساخت.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، وی که در بین اهالی مطبوعات اصلاح طلب به خاطر برخی حاشیه ها مشهور است اسفندماه سال گذشته به طور ناگهانی از سمت خود در یکی از روزنامه های صبح تهران استعفا داد تا شایعه راه اندازی روزنامه منتسب به آقاي خاص قوت بگیرد.

اين سردبير مستعفي که پیشتر در حوزه فرهنگ و هنر در نشریات اصلاح طلب به ایفای نقش می پرداخت، پس از روی کار آمدن دولت نهم تلاش بسیاری داشت که به تیم رسانه ای آن بپیوندد، اما ظاهرا به دلیل حاشیه های مزبور، رسانه های حامی دولت ـ در آن زمان ـ از پذیرش وی سرباز زده بودند و پس از آن بود که وی با برخی لابی ها توانست سردبیری یکی از روزنامه های صبح تهران که منتقد دولت بود را بر عهده بگیرد.

اما «هفت صبح»؛ با آقاي خاص یا ابوالحسن فقیه؟

نكته جالب اما اينكه استعفای این سردبیر پرحاشیه با انتشار خبر راه اندازی روزنامه ای با نام «هفت صبح» همزمان شد. پس از مدتی کوتاه، خبر به خدمت گرفتن وی  در روزنامه ای که قرار است حامی احمدی نژاد باشد منتشر شد؛ خبری که البته كذب هم نبود و او که تا دیروز علیه دولت به فعالیت می پرداخت، ظاهرا امروز قرار است حامی دولتی باشد که در سال های 84 تا 89 تمام تلاش خود برای انتقاد از آن به كار گرفته است!
 
به هر حال در آغاز عده ای بر این باور بودند، روزنامه قرار است با مدیریت مستقیم رييس دفتر رييس جمهور اداره شود، ولی بنا بر شنیده هاي «تابناک»، «ابوالحسن فقیه»، مدیریت روزنامه را بر عهده گرفته و هم اکنون در تکاپوی چیدن تیم تحریریه این روزنامه است.

البته شواهد بسیاری درباره مدیریت غیر مستقیم مشایی در این دست نشریات وجود دارد. از آن جمله می توان به نشریه موهن همت اشاره کرد که البته پس از ورود قوه قضائیه به موضوع نشریه مزبور، وی هر گونه ارتباط با نشریه مزبور را رد کرد. این تکذیب در پی آن بود که بسیاری از سایت های اینترنتی و نشریات این مسأله را رسانه ای کردند!

ابوالحسن فقیه، رئیس سابق سازمان بهزیستی و پس از آن، رئیس سازمان هلال احمر حاشیه های زیادی داشته است. پیش از این  برخی شخصیت های سیاسی و همچنین سایت های خبری در مورد نحوه ورود وی به دانشگاه مطالبی نوشتند. (پایگاه خبری جهان/ «ماجرای آقای فقیه چیست؟» و...)

گفتنی است، فقیه هم اکنون مدیریت هفته نامه ای با نام «یکشنبه» را در ساختمانی در خیابان استاد مطهری بر عهده دارد.

از سویی درباره مجوز راه اندازی و انتشار «یکشنبه» و «هفت صبح» هیچ اطلاعاتی در بانک اطلاعات نشریات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سال 1388 به چشم نمی خورد. پس از آن نیز اطلاعاتی درمورد گرفتن مجوز این نشریات منتشر نشده است و هیچ شناسنامه ای از آنها در دست نبوده و مشخص نیست این نشریات چه زمانی، به صاحب امتیازی چه شخص حقیقی یا حقوقی و با مدیر مسئولی چه کسی قرار است منتشر شوند!

روزنامه های حامی دولت و قصه تکراری

حامیان دولت در حوزه رسانه و به ویژه مطبوعات عملکرد چندان مقبولی نداشتند و در واقع هر بار عملکرد این طیف با حاشیه های فراوان و حداقل اثرگذاری همراه بوده است. مثلا راه اندازی پر هزینه روزنامه خورشید توسط سازمان تأمین اجتماعی که برخی نسبت به استفاده از بیت المال برای ایجاد ارگان مطبوعاتی نسبت به آن واکنش نشان داده بودند، هرگز موفقیتی به دست نیاورد و به جای موفقیت، حاشیه های سنگینی را به دولت تحمیل کرد تا جایی که حتی پخش رایگان این روزنامه تمام رنگی نیز نتوانست مقبولیت آن را در بر داشته باشد یا...

پس از این تجربه های نه چندان موفق، به نظر می رسد تلاش جدید حامیان دولت برای راه اندازی یک روزنامه جدید ـ البته این بار با محوریت یک جریان خاص ـ از سوی هر دو طیف حامیان دولت و اصولگرایان منتقد دولت و همچنین اصلاح طلبان بایکوت شود.

حضور آن سردبیر مستعفی با توجه به سوابقی که در کارنامه دارد، به تنهایی می تواند ظرفیت بالقوه تخریب این روزنامه راه نیفتاده را فراهم سازد. از سویی، اصلاح طلبان بر این باورند، همداستانی وی با حامیان دولت، نوعی خیانت به شمار می رود و پیش بینی می شود اصولگرایان منتقد هم نسبت به حضور وی و تیم احتمالی او واکنش هایی را نشان دهند، به ویژه آنکه «چرایی» های فراوانی نسبت به ارتباطات پشت پرده این عناصر تابلودار اصلاح طلب با جریانی در دولت وجود دارد و این در حالی است که بیشترین حجم بی اخلاقی ها و تفرقه افکنی ها ـ مانند آنچه در چند شماره نشریه همت بروز داشت ـ در رسانه ها عموما از سوی همین جریان هدایت می شود.

به هر حال باید منتظر ماند و دید این روزنامه پر هزینه به کجا می رسد. , و رفتار متناقض این آقایان ـ از یک سو متهم کردن و هم کاسه کردن همه مخالفان و منتقدین دولت از یک سو (بر خلاف توصیه رهبری در مراسم تنفیذ) و زد و بند و همکاری با مخالفین تابلودار دولت و بعضا نظام از سوی دیگر ـ چگونه توجیه پذیر خواهد بود؟

به عبارت بهتر، آیا این بازی دوگانه ـ در یک سطح ایجاد فضای متشنج در رسانه ها با هتک حرمت افراد و پرداختن به برخی مسائل بحث انگیز مانند... و در سطح دیگر همکاری پشت پرده و بعضا علنی با همان کسانی که در ظاهر با آنها مخالف هستند ـ که از سوی جریان انحرافی مذکور همچنان ادامه دارد، توجیهی دارد یا...؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
جناب تابناك! خيلي خودتو متفاوت از بقيه مي بيني. ميرزا بنويس نسبتاً محترم! تو كه بهتر از هر كس معني نان به نرخ روز خوردن رو مي فهمي. تا مي بيني نون يكي چربتره رقابت بر سر تصاحب آن نان چربتر افسار گسيختت مي كنه. اگه همين الان آمريكا جيره و مواجبتون رو مي داد مي شديد نوكر بي اختيارش.امروز نوكر بي اختيار اينا فردا نوكر بي اختيار اونا.
امان از جیب خالی و گشاد یک عده
چرا از بین این همه حاشیه و مشکلاتی که آقای فقیه دارد فقط به این که اصلاح طلب است گیر دادید. ایشان هیچ وقت اصلاح طلب نبوده و همیشه با بوجود آمدن هر فرصتی تغییر رنگ داده اند
این تخریب زودهنگام تان مرا به یاد اقدام متقابل برخی ها علیه روزنامه ملت انداخت. ان موقع شما چه حسی داشتید؟
تابناك مگر بيكار هستيد كه اين همه مطلب در مورد اين موضوع بي ارزش نوشته ايد؟
کیه !! کییه!!!! کیههههههههههههههههه !!!
مطلب را يكبار تابناكي هاي عزيز بخونند.از چي انتقاد شده؟!يك روزنامه مي خواد دربياد از طرف اقايي كه مدير هلال احمر جمهوري اسلاميه و از طرف رييس دفتر رييس جمهور حمايت ميشه و سردبير سابق يكي از روزنامه هاي معتبر تهران سردبيري اش را به عهده داره.خب مشكل كجاست؟ هنوز حتا چاپ نشده كه بشه نقدش كرد.داستان چيه اصلا!؟فقط تابناك عزيز هيزم جهنم خودتان را اضافه مي كنيد.
یاد «کیهان» و رفتارهای مشابه هش افتادم!
و برام این سوال پیش اومد که چرا تابناک عزیز امروز به فکر اطلاع رسانی و نوشتن از شخصیت «آن سردبیر مستعفی» افتاده. واقعن چرا امروز؟
حضرت قلم گمنام! محض رضای خدا قبل از نگارش این نوشته «یکشنبه» رو حتا یک بار تورق کردی؟ انصافن فکر کردی: «حالا بذار روزنامه دربیاد بعد ببینیم چی میشه» آره؟
ماشین مطبوعاتی جریان انحرافی؟ احتمالن از نظر ذهن پاک تو الان موسسه ای مثل «همشهری» اسکادران پایگاه فضایی میره دیگه. نه؟
تابناک بی بصیرت ؟! من که میدونم مطلبمو نمیذاری ! منم چیزی نمیگم!
مرحوم بهمن جلالی حرف خوبی می زد: آدم ها رو نقد نکنید، کارها رو نقد کنید
هنوز خیلی زوده واسه نتیجه گیری
سلام بنده خودم قبلا منتقد دولت بودم ولي الان طرفدار پر وپا قرص دولتم اين كه نشد حالا چون قبلا انتقاد از دولت ميكرده حالا نبايد وارد بشه آقا اينها چه حرفيه
آفرین تابناک ، لوگوی خبر قشنگ بود!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی