بازدید 16067

كاهش تحريم ها حاصل سفر اروپايي صالحي

صالحي كه براي شركت در اجلاس شوراي حقوق بشر و خلع سلاح به شهر ژنو سوئيس سفر كرده بود، با شركت در اين دو كنفرانس، ديدارهاي متعددي با مقامات گوناگون کشورهاي اروپايي و از جمله كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا داشت.
کد خبر: ۱۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰ 03 March 2011
سرويس سياست خارجي ـ در حالي كه سفر وزير خارجه ايران به اروپا و شهر ژنو پايان يافته است، گزارش هاي رسيده، حاكي از آن است كه مذاكرات وي در ژنو با مقامات كشورهاي گوناگون تأثيرگذار بوده و برخي كشورها، از احتمال كاهش تحريم هاي اعمالي عليه ايران خبر داده اند.

به گزارش «تابناك»، صالحي كه براي شركت در اجلاس شوراي حقوق بشر و خلع سلاح به شهر ژنو سوئيس سفر كرده بود، با شركت در اين دو كنفرانس، ديدارهاي متعددي با مقامات كشورهاي اروپايي و از جمله كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا داشت.

بنا بر اين گزارش، صالحي در حاشیه این اجلاس با برخی همتایان خود، از جمله وزیر خارجه آلمان، وزیر خارجه روسیه، وزیر خارجه اتریش، وزیر خارجه صربستان، وزیر خارجه الجزایر وزیر خارجه هلند، رئیس جمهور سوئیس، کمیسر عالی حقوق بشر، مدیرکل کمیسیون حقوق بشر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی و... دیدار و رایزنی کرد.

صالحی همچنین با دو رسانه فرانس 24 و یورونیوز نیز مصاحبه انجام داد و افزون بر این در کنفرانسی مطبوعاتی، به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

صالحی در مذاکرات خود برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را تشریح و از معیارهای دوگانه غرب درباره برنامه هسته ای ایران حقوق بشر انتقاد کرد.

وزیر خارجه همچنین در دیدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، بر پیگیری سرنوشت امام موسی صدر، علیرضا عسکری و چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی، تأکید کرد.

بنا بر این گزارش، در اثناي همين مذاكرات بود كه سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه از احتمال كاهش تحريم هاي اعمالي عليه ايران خبر داد.

 وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفته است كه احتمال كاهش تحريم‌ها عليه ايران وجود دارد.

به گزارش رويترز، «سرگئی لاوروف» كه يك روز پس از گفت‌وگوهای خود با «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا، «کاترین اشتون»، مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا و «علی‌اکبر صالحی»، وزیر خارجه ایران در ژنو سخن می‌گفت، از احتمال كاهش تحريم‌ها عليه ايران خبر داد.

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: قدرت‌های جهانی باید در قبال ایران رویکردی گام به گام داشته‌ باشند.

وی افزود: در پاسخ به گام‌های مثبت واقعی ایران، ما هم لازم است اقدام‌هايي برای تشویق آنها انجام بدهیم که از جمله آنها کاستن از میزان تحریم‌ها عليه اين كشور است.

سرگئی لاوروف همچنين گفت: در جریان دیدار با اشتون و وزیر خارجه ایران، درباره لزوم ادامه هرچه سریع‌تر مذاکرات هم صحبت کردیم.

وزير خارجه روسيه ادامه داد: آخرین دور مذاکرات که ماه ژانویه در استانبول انجام شد نشان داد که برای رسیدن به اهداف مشترک به رویکردهایی با جزییات بیشتر نیاز داریم.

به گفته وزیر خارجه روسیه، این رویکردها «تضمینی صد در صدی برای جلوگیری از گسترش جنگ‌افزار هسته‌ای» به ‌دست خواهد داد.
اين در حالي است كه چندي پيش نيز برخي از مقامات غربي از ناكارايي تحريم هاي اعمالي عليه ايران خبر داده و اظهار داشته بود كه اين تحريم ها تأثيري بر ايران نداشته است.

گویا غرب در فرايند گفت وگو و با توجه به اقدامات اعتمادساز ايران و همچنين وضعيت منطقه، به اين ارزيابي رسيده كه گفت وگو با ايران، بهترين راه براي حل مشكلات موجود در مسأله هسته اي ايران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
سیاهی لشگر نیاید بکار . یکی مرد جنگی به از صد هزار . تعامل به شکل صحیح با دنیا بهتر از باج به شغال دادن است ...
من هم به جای اونها بودم به چنین مرد خوش تیپ و با کلاس و مودب و خوش رویی احترام میگذاشتم و حرفش رو زمین نمیگذاشتم. کاش کاندید ریاست جمهوری بشه.
نتیجه اعتماد به افراد فرهیخته، مثبت اندیش، معتمد ، تحصیل کرده و معتقد نظیر جناب دکتر صالحی.
لاروف خودش وزیر خارجه هست اونوقت ازخودش نقل کرده ؟
اميدواريم اين احتمال به قطعيت تبديل شود
افرین به صالحی
همیشه نباید که دادو بیداد کرد
رویکرد غیر تقابلی و سازنده دکتر صالحی فضای سیاسی برای طرف مقابل جهت اتخاد مواضع رادیکالی کاهش داده است اما این بدین معنی نیست که به صرف یک ملاقات و بدون ایجاد سازوکارهایی جامع که مورد توافق طرفین باشد, تحریم ها ملغی گردد. الغا تحریم های شورای امنیت مستلزم قطعنامه ای صریح و روشن دیگری از سوی این نهاد است.
مدیر محترم تابناک
با دقت وصبوری وباچشمان باز ببیند یک وزیر خارجه با وقار وخوش برخورد بازبان دیپلماتیک وبه زبان خود همتایان چطور رفتار می کند و از کشور عزیزمان در سیاست خارجه دفاع می کند وزیر خارجه وزیر جنگ نیست وزیر خارجه است
وباید به غیر کشور غاصب صهیونیستی با تمام کشور ها دنیادر کنفرانسهای بین المللی مذاکره ودیدارکند . برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم.دفاع از انقلاب اسلامی سر لوحه کار ایشان است
تورا به خدا به اين ديگه ايراد نگيريد بزاريد كارشو بكنه .!!!!!
حالا ببين اگر كج فكرا به اينم ايراد نگرفتند.
حالا تحریم ول بشه چه سودی به من میرسه؟
من که گفتم نخبه است.
دکترصالحی منش ، منطق و گویش با نفوذی در مذاکرات دارند و با زبان خوش مدافع حقوق کشورمان خواهند بود و غربی ها را سر جایشان خواهند نشاند! برایشان آرزوی موفقیت داریم. از قدیم گفتن هنر آن است که با زبان خوش مار را از سوراخ خود بکشی بیرون و نه با قیل و قال.
آقای صالحی باسواد و با کلاس و باشخصیت هستند و من از جایگزینی ایشان خوشحالم هستم و به خاطر انتخاب آقای احمدی نزاد . امیدوارم به جای وزیر کار فعلی نیز آدم متناسبی پیدا شود.
اقدامات اعتماد ساز ایران چندین سال است که اجرا می شود و اختصاص به این زمان ندارد. تنها مقاومت مسئولین نظام بوده است که غرب را متقاعد کرده این تحریمها فایده نداشته و در برخی موارد به ضررشان نیز هست.
اگر جنابعالي هم مانند وزير قبلي بركنار شويد چه حالي پيدا ميكنيد خواهشاً مثل وزير محترم ارشاد جواب سربالا نده
غرب باید قبول کنه که ایران با گذشته خیلی فرق کرده" متاسفانه غرب همیشه دنبال استعمار ملتها و کشورهاس"دنیا باید قبول کنه که ایران امروز قدرتی فرا منطقه ای هست و باید به خواستهای ایران احترام گذاشت
تا اونجا که یادمه تحریمها نه تنها هیچ تأثیر منفی رو کشور نداشته بلکه باعث خود کفائی هم شده، با این حساب چرا باید برا کم شدن تحریمها تلاش کنیم؟؟!!
سالهاس که تحت تحریم هستیم و هیچ سودی به حال غرب نداشته و خودشون خوب میدونن که ما ملتی نیستیم که با این کارها به زانو دربیایم"
مذاکرات در این شرایط اصلا درست نبود، اونا از قدرت ما ترسیدن که دارن یه باج اونم در حد ادعا می دهند، باید محکم و قاطع باشیم تا ملت های مبارز، ناامید نشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم