بازدید 60310

دیکتاتور دیوانه از «سگ ارزشمند خاورمیانه» تا دربدری و درماندگی!

در همین حال، اما این بازیچه دنیای غرب، باز هم حاضر نشد، دست کم یکی از خیانت های خود را جبران کند؛ خیانت و جنایتی نابخشودنی به عمر 33 سال، آنگاه که در سال 1978 مصلح و رهبر بزرگ شیعیان لبنان را ربود تا سر سپردگی اش را ثابت کند، تا اینکه امروز بناگاه خبری عجیب منتشر شد، مبنی بر اینکه امام موسی صدر از لیبی منتقل شده است...
کد خبر: ۱۴۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۲ 22 February 2011
آن هنگام که در سال 1986، ریگان، رئیس جمهور آمریکا، او را «سگ ارزشمند خاورمیانه» نامید او بسیار از این لقب خوشنود شد تا اینکه در سال 2008 در جمع سران قاره سیاه لقب دیگری را برای خود برگزید: «شاه شاهان»!

به گزارش «تابناک»، اینک شاه شاهان! پس از 42 سال دیکتاتوری دیوانه وار، در پی پناهگاهی است تا جان از خشم مردمی به در برد که سال ها دیوانگی او را تحمل کرده اند.

بنا بر این گزارش، «جان استون» که تاکنون بیش از هفت کتاب درباره لیبی و ده ها مقاله درباره جنبش های آفریقا نوشته است، رخدادهای لیبی را «پایان نمایشنامه ای خسته کننده» می نامد و ادامه می دهد: جای شگفتی است که چگونه این مرد 42 سال بر مردمی حکومت کرد که مردان مبارز آفریقا از میان آنان برخاسته بودند؟!

وی می افزاید: او با در اختیار گرفتن یک ارتش 1000000 نفری، نتوانست 1000000 ثانیه هم مقاومت کند و معنای حکومت در نظام هایی اینچنین چه معنایی دارد؟


از سویی، شاید قذافی 69 ساله، هنگامی که «ادریس السنوسی» پادشاه لیبی را در بنغازی ساقط کرد، هیچ گاه گمان نمی کرد که روزی فرارسد که خود با سقوط بنغازی، شکست را تجربه و فرار کند.

او در 42 سال حکومت بر مردم لیبی، دو رویداد مهم را رقم زد؛ لاکربی و انفجار باشگاه شبانه آمریکایی ها در برلین و این حادثه بود که لقب «سگ ارشمند خاورمیانه» را برای او به ارمغان آورد.

قذافی در سال 1987 بر آمریکا و انگلیس طغیان کرد و خواهان بیرون راندن آمریکایی ها و انگلیسی ها از خاورمیانه شد تا اینکه پسرش «سیف الاسلام» به داد پدر رسید و با پرداخت میلیون ها دلار در ازای حادثه لاکربی، خشم آمریکا از پدر را فرونشاند و با فرستادن همه تجهیزات اتمی لیبی به شمال آمریکا، اجازه گرفت تا چند صباحی دیگر، پدر تاجدار خود را بر لیبی به حکومت بنشاند.

... و اینک همه آن بازی های سیاسی پایان یافته و قذافی نمی داند که کدام کشور جهان او را خواهد پذیرفت تا به عنوان یک مهره سوخته سیاسی غرب روزگار بگذراند تا بمیرد...!

در همین حال، اما این بازیچه دنیای غرب، باز هم حاضر نشد، دست کم یکی از خیانت های خود را جبران کند؛ خیانت و جنایتی نابخشودنی به عمر 33 سال، آنگاه که در سال 1978 مصلح و رهبر بزرگ شیعیان لبنان را ربود تا سر سپردگی اش را ثابت کند تا اینکه امروز بناگاه خبری عجیب منتشر شد، مبنی بر اینکه امام موسی صدر از لیبی منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، یک فعال سیاسی لیبیایی مدعی شد: صبح امروز دوشنبه، یک هواپیمای کوچک، امام موسى صدر را از این کشور بیرون برده است!


«سامی المصراطی»، یک فعال سیاسی لیبیایی در تماس تلفنی با شبکه العالم مدعی شد: امروز دوشنبه یک هواپیمای کوچک، امام موسى صدر را از این کشور بیرون برده است.

وی افزود: شاهدان عینی، امروز صبح، شخصی با هیبت «امام موسی صدر» دیده ‏اند که با هواپیمایی کوچک به محلی نامعلوم منتقل شده است، حال آن که پیش از این نیز «عيسى عبد المجيد منصور» از مخالفان دولت لیبی و مؤسس «جبهة نجات قبائل تبو» هم گفته بود: امام موسى صدر هنوز زنده است.

بنابراین، در صورتی که این خبر درست باشد، نگرانی‏ های جدی از مقصد احتمالی امام صدر وجود خواهد داشت و لازم است سازمان‏ های داخلی و بین‏ المللی، این امر را پیگیری کنند تا شاید آرزوی 33 ساله شیعیان پایان یابد و... .
 
گفتنی است، امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان در تاریخ 25/8/1978 با دو همراهش «شيخ محمد يعقوب» و «عباس بدر الدين» و با دعوت رسمي قذافی به «هتل شاطئ» طرابلس وارد شد، ولی به وسیله دستگاه امنیتی این کشور ربوده و مفقود شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۴
سگ شرف داره یه این بی پدر مادر آدم کش و صد برابر شرف داره به حامیان خون خوار بی تمدن و گاو چرونش که هر جا منافع کثیفشون برقرار باشه حقوق بشر و دموکراسی رو ... هم نمیگیرن و هر جا هم که مجدد منافع کثیفشون در خطر باشه چماق حقوق بشر و دموکراسی را بالا میبرن و جیغ بنفش میکشن .
خداوند امام موسی صدر را به شیعیان بر می گرداند. صلوات
با شنیدن خبر زنده بودن امام موسی صدر اشک شوقم سرازیر شد. به امید دیدنش
خدایا چشمان ما را به جمال امام موسی صدر نورانی کن. لعنت خدا بر قذافی ظالم
بهتر است قزافي را كفتار بناميم چون سگ به وفاداري معروف است اما كفتار...!
پیروزی نزدیک است
زنده باد سید موسی صدر ، به خدا همه منتظریم که چشمانمان به جمالش روشن شود.
خدا نسل این سگ وحشیو از رو زمین بکنه که ماییه ی ننگ بشریته
این حرامزاده معلوم نیست چی تو کلشه که اینچنین میکنه
الان اوضاع خیلی در هم برهمه هیچ سگی صاحبش رو نمی شناسه! کاش این خل شدنش کمک کنه جای امام موسی صدر لو بره
وای به حال قذافی دیوانه اگر این کار رو کرده باشه
و وای به حال دستگاه دیپلماسی کشور به خاطر کم کاری ها و سستی ها و بی توجهی های زیادشون
این قذافی کثیف باید سگ هم نیست که ارزش سگ در آفرینش بیش از اوست. امیدوارم زود نمیرد و خداوند جزای تمام اعمالش را در این دنیا بدهد. کاش زنده بمانم و او را درمانده و افلیج و کور بی آنکه دادرسی داشته باشد در دخمه ای پیدا کنند که کثافت می خورد و هر روز آرزوی مرگ کند.
بالاخره مشخص شد که امام موسی صدر را این پدر سوخته ربوده. چند سال انکار کرد و خورشید زیر ابر نماند. امیدوارم این مرد بزرگ اسلام که نمونه بارز وحدت بود به سلامت میان امت بازگردد.
امیدوارم این سیف الاسلام نیز چون پدرش در بدبختی و رنج بمیرد. قاتلهای بالفطره!! اگر بمب اتم داشتند که کره زمین را نابود کرده بودند. خداروشکر که امریکا حداقل برای حفظ خودش هم که شده این سلاح خطرناک رو از دست این زنگی مست خارج کرد.
مرگ برای این نامرد کم هست.
بوی پیراهن یوسف که کند روشن چشم ...
خدا امام را از دست اين سگ كثيف آزاد كند
الله اكبر
شما را به خدا هرچه توان دارید و در هر کانالی امکان کار هست تلاش کنید تا چشمان ما به دیدار ایشان روشن گردد.
اگر برای ما ملت هم راه پی گیری وجود دارد مشخص نمائید.
ما منتظريم تا اين سيد والا مقام را ببينيم انشائاله
اميدوارم امام موسي صدر هر كجا هستند سلامت باشند و بزودي بتوانند از زندان چندين ساله قذافي رهايي يابند. انشاالله
قذافی هیچ دلیلی ندارد که صدر را زنده نگه داشته باشد. هر چند ناگوار، ولی اعتقاد من این است که ایشان به شهادت رسیده اند و این خبرها شایعاتی بیش نیستند که هر از چندگاه درباره چنین اتفاقات در پرده و مبهمی مطرح می شود
وقت آن است که مقامات عالیه نظام برای جبران مافات هم که شده کاری بکنند چرا که اگر امام زنده باشد و در این حوادث اسیبی ببیند مردم ایران هیچگاه مقامات را نخواهند بخشید و خودشان نیز عذاب وحدان خواهند گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
خوب عزیز تو بگو دولت چه کار کنه ارتش بفرسته یا اینکه از اینجا لیبی رو موشکباران کنیم باز شما جوگیر شدی یکم منطق هم خوبه والله
خداوندا امام موسی صدر را در پناه خودت ایمن نگهدار
یعنی ممکنه که بازم ببینیمش؟ خدا از لعنتشون کنه که این دم آخری هم دست از خباثت هاشون بر نمیدارن
حیف شد .
یادم نمیره تابناک هر چند وقت یک بار مطالب طنزی از این دیکتاتور دلقک میزد و کلی میخندیدیم.بگردید ببینید کجا فرار کرده خاطرات پناهگاهش هم باید خنده دار باشه.
وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون(شعرا227)آنهاکه ستم کردندبزودی میدانندکه بازگشتشان به کجاست
اگه واقعا خبر زنده بودن امام صدر واقعیت داشته باشه واقعا باید خوشحال بود" قذافی کاملا متوجه شده پایه های حکومتش فرو ریخته" فقط میمونه جنایتهایی که کرده"امیدوارم زنده دستگیرش کنن تا جواب همه سوالها داده شه
امیدوارم ملت لیبی تا پاکسازی کامل لیبی از عوامل قذافی قیامشون رو ادامه بدن" از خبر زنده بودن امام صدر خوشحال شدم و امیدوارم بزودی آزاد شه" شک ندارم که قذافی ملعون به خفت و ذلت میوفته
من نمی دانم که دولتهای اروپایی و آمریکا و کانادا و امثالهم که از کوچکترین اتفاق در ایران نمی گذرند، چرا در محکوم کردن این اقدامات وحشیانه اینقدر تأخیر کرده اند. فعلاً فقط گفته اند که با نگرانی اوضاع را زیر نظر دارند. حالا نگرانی از چی؟ خدا می داند
ما خواهان آزادی هر چه زودتر امام موسی صدرهستیم.
اميدوارم دولت مادرجهت آزادي ايشان اقدامي عملي و خيلي سريع انجام دهد
شما را به حضرت زهرا (س) کاری کنید. بهنرین فرصت برای آزادی وی همن الانه.
تحمل فردي كه نه ظاهر متعادلي دارد و نه عملكرد و باطن متوازن، با خدا در افتاده و با مردم ديوانه وار مي جنگد؛ براي مردم ليبي از ابتدا قابل توجيه نبود.
سگشون دیگه پیر شده بود گاز نمیگرفت فقط واق واق میکرد . حالا باید منتظر سگ دیگه ای بود.
انشالله که هرچه زودتر امام موسی صدر رو زنده زیارت کنیم
ملت ليبي ميبايستي بسيار مراقب باشد چون استعماري جوان براي تصدي مقام بعوض قذافي فاسد در راه است. مانند پايان جنگ جهاني دوم كه متفقين به بهانه پاكسازي بقاياي فاشيزم هرچه بلاست بر سر دنيا اوردند.
تجربه نشان داده كه حكومتهاي استعماري در جهان سوم مانند ويروسي در كنار حكومتهاي فعلي در خوابند و مترصد موقعيت خود هستند. تنها راه مقابله با استعمار در ليبي دادخواهي از اتحاديه عرب است.
انشا الله وبه قدرت خداوند امام موسی صدر زنده وبرخواهد گشت
مرگ بر قذافي
سلام
خ.داکند امام موسی صدر زنده باشد.دوست دارم این موضوع از طرف دولت مردان کشورم تا رهانیدن صدر کامل پیگیری بشه
اینشاالله بزودی پرده ازجنایات او برداشته خواهد شد .و مشیت الهی براین است .
چه قدر این قذافی کریه است. زنده باد به این مردم شجاع
عاقبت تکیه کردن به غربی ها و دست نیاز به سوی آنها دراز کردن و پاچه خواری غربیها و به خصوص آمریکا همینه .
قابل توجه بعضی ها !!!
لعنت به تو قذافی...
باید امام موسی صدر را از بند این شیطان دیوانه نجات داد.
خدا یا تو را به حق عزیزترین کست این آقا را صحیح و سالم به خانواده و کشورش باز گردان تا چشم همه شیعیان به جمالش روش شود انشاالله
بسم الله.هرکجا که هستی ، درپناه امام زمان ،ان شاءالله.با آرزوی آزادی ایشان وهمه شیعیان عالم ازبند اسارت وجورظالمین.
ديو چو بيرون رود فرشته در آيد
تابناک کوتاه نیا
اللهم فك كل اسير.

به اميد آزادي اين مرد الهي .
یک وقتی مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهعوری به لیبی رفتند. این قذافی که ازروز اول عقده ای بود چادرش را طوری تنظیم کرده بود که در ورودیش کوتاه باشه ومردم موقع وارد شدن به ناچار خم بشوند وناچار حالت تعظیم به خودشان بگیرند !که البته هیئت ایرانی عقب عقبکی وارد میشوند!!
جد بزرگوارشان کمک خواهند کرد تا ریشه کفر و منافق سوزانده شود ودر همین دنیا جهنم برای جناب سرهنگ دارد فراهم می شود.
این چه وضع صحبت کردنه شما تابناکید یا مسئول باغ وحش اینهمه نام حیوان در یک مقاله سیاسی نوبره کاش نیروی انتظامی طرحی برای رفع این فضای زشت در جامعه بکند
خداوندا چشم ما را به جمال سید ما این فرزند خلف پیامبر امام موسی صدر روشن گردان.امین
انشاالله که زنده است
خدایا ریشه قذافی را همچون برادرش حسنی نا مبارک از روی سر مسلمانان مظلوم آفریقا کم کن به امید پیروزی و آزادی سید والا مقام امام موسی صدر
مردم لیبی باید تا نابودی این انگل با تمام وجود مبارزه کننده ، زنده باد یاد شهیدان قهرمان لیبیائی.
بالاخره سگ هم عمري داره ولي اين جنايتكار وابسته خيلي از سگ خونخوار تره و خيلي سگ جون تر
امیدوارم با پیروزی قریب الوقوع ملت بزرگ لیبی این هدیه گرانبها را بعنوان شیرینی پیروزی انقلابشان به ما بدهند انشاء الله
اللهم فک کل اسیر خدایا چشمان ما را به جمال سید بزرگوار منور کن آمین
هیچ ظلمی پایدار نیست .
یا رب بارک فی العمر الامام موسی صدر آمین یا رب العالمین
khodara chokr
مرگ بر قزافي
مرگ بر قزافي
مرگ بر قزافي
مرگ بر قزافي
انشاالله امام آزاد ميشه وچشم ما به جمال منور ايشان نوراني ميشه

انشا الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل