بازدید 8737

حذف منافقین از لیست گروه‌های تروریستی

کد خبر: ۱۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۹ 20 February 2011
کنگره آمریکا برای حمایت هر چه بیشتر از اغتشاشگران، نام منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف می‌کند و تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند.

به گزارش مشرق، کنگره آمریکا قصد دارد نام منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه اش حذف کند تا اغتشاشگران داخلی در ایران بتوانند بدون برچسب ارتباط با منافقین، به آشوب طلبی و تلاش در جهت مطامع آمریکا ادامه دهند.

بدین منظور در 17 فوریه 2011 یکی از اعضای کنگره آمریکا به نام فیلنر (نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا) پیشنهاد قطعنامه 94 علیه ایران را داد؛ قطعنامه‌ای که خواستار پایان بخشیدن به آنچه که خشونت، دستگیری، شکنجه، بدرفتاری با شهروندان نامیده و همچنین آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی در ایران است.

همچنین این قطعنامه، دولت آمریکا را ملزم می‌کند که آنچه موارد نقض حقوق بشر در ایران نامیده را محکوم کند و «از تلاش‌های مردم ایران برای حرکت به سوی دموکراسی» حمایت کند و نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی وزارت خارجه حذف کند چراکه دولت ایران از آن به عنوان مستمسکی برای سرکوبی معترضان و مخالفان استفاده می‌کند.

همچنین این قطعنامه، رئیس جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که تحریم‌های بیشتری را علیه ایران و هر فرد یا موئسسه‌ای که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می‌کند اعمال کند و از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد که متحدان آمریکا و سایر کشورها را تشویق کند اقدامات لازم جهت جلوگیری از دسترسی بانک‌ها و موئسسات مالی ایران (که درگیر فعالیت‌های هسته‌ای و حمایت از گروه‌های تروریستی هستند) به نظام مالی بین المللی را صورت دهند.

در حال حاضر این قطعنامه به کمیته امور خارجه ارجاع داده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل