بازدید 3485

دشمنان از بازيابي هويت ايراني مي‌ترسند

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه تصور كنيد اگر دل انسان‌ها سرشار از مهرباني نسبت به ديگران باشد چه اتفاقي مي‌افتد، گفت: مشكلاتي كه اكنون در جامعه بشري وجود دارد از آنجا ناشي مي‌شود كه دل‌هاي عده‌اي به اندازه‌اي يا به طور كامل از محبت به ديگران خالي مي‌شود هرچقدر دل‌ها از محبت خالي شود چيز ديگري جاي آن را مي‌گيرد و زندگي بشري را سرشار از غم و اندوه مي‌كند.
کد خبر: ۱۴۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶ 19 February 2011
رييس‌جمهور تصريح كرد: دشمنان از زنده شدن و بيدار شدن روح جمعي عدالت‌خواه و صلح‌طلب ايراني مي‌ترسند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد امروز شنبه در همايش نقش فناوري‌هاي نوين در ارتقاي زندگي انسان كه در جزيره كيش و از سوي شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور برگزار شد، با ابراز خرسندي از حضور در اين جمع گفت: همه انسان‌ها در طول تاريخ به دنبال سعادت، جاودانگي و صلح بوده‌اند، اگر يك صفت در همه انسان‌ها آن طوري كه بايد و شايسته است بروز و ظهور پيدا كند جهان سرشار از صلح و عدالت مي‌شود و آرزوهاي تاريخي بشر محقق مي‌شود و اين صفت عبارت است از مهرباني.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه تصور كنيد اگر دل انسان‌ها سرشار از مهرباني نسبت به ديگران باشد چه اتفاقي مي‌افتد، گفت: مشكلاتي كه اكنون در جامعه بشري وجود دارد از آنجا ناشي مي‌شود كه دل‌هاي عده‌اي به اندازه‌اي يا به طور كامل از محبت به ديگران خالي مي‌شود هرچقدر دل‌ها از محبت خالي شود چيز ديگري جاي آن را مي‌گيرد و زندگي بشري را سرشار از غم و اندوه مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه چند عامل دست به دست هم مي‌دهند كه دل انسان سرشار از عشق و محبت به ديگران شود، گفت:‌ اولين عامل شناخت قدر انسان است بايد جايگاه و هدف از خلق و غايت انسان و ماموريت انسان را شناخت.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه عامل ديگر بزرگ شدن انسان و وسعت گرفتن افق نگاه انسان است، انسان جهاني است، گفت: نقطه نهايي و مطلوب سعادت انسان جايي است كه همه انسان‌ها بزرگ شده و انسان در تمام هستي احاطه و مسلط شده باشد.

وي راه بزرگ شدن، ‌عزيز شدن و مهربان شدن را علم دانست و با بيان اين‌كه انسان هرچقدر عالم‌تر باشد، مهربان‌تر است و هرچقدر مهربان‌تر، انسان‌تر است، به اهميت علم در راه سعادت انسان اشاره كرد و گفت: بشر در كارهاي علمي در سطح قله‌هاي علمي در سكوهاي اول قرار دارد و با همه دستاوردهايي كه در اختيار بشر است هنوز چيزي در دست نداريم.

احمدي‌نژاد گفت: ممكن است كه برخي بگويند علمي كه به دست مي‌آيد ممكن است بعضا در مسير سعادت بشر از آن استفاده نشود اين حرف درستي است، خيلي از كارها است كه ظاهر آن ظاهر درستي است اما در نقطه مقابل سعادت بشر مورد استفاده قرار مي‌گيرد در واقع هر كاري كه براي خداوند نباشد در نقطه مقابل سعادت بشر است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه راه رسيدن به قله‌هاي سعادت راه علمي است و بايد به سمت فتح قله‌ها حركت كنيم، گفت: والاترين كار ديني كار علمي است و ديني‌تر از كار علمي در دنيا وجود ندارد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه براي رسيدن به قله‌ها بايد از روش ايراني استفاده و بر استعداد ايراني تاكيد كرد، گفت: اگر ما بخواهيم مسيري كه ديگران طي كرده‌اند را طي كنيم هميشه عقب خواهيم بود و فاصله بين ما و آنها هميشه حفظ مي‌شود، بايد نگاهمان را عوض كرده و قله‌هاي ديگر و بالاتري را تعريف كنيم بايد راه‌هاي جديد و البته هموارتري را براي رسيدن به قله‌ها تعريف كنيم تا زماني كه ديگران قله و مسير را مشخص و تعريف كنند ما شبانه‌روز هم كار كنيم هميشه عقب هستيم.

وي با بيان اين‌كه وقت آن رسيده است كه دانشمندان ايراني هم قله را تعريف كنند و هم مسير رسيدن به آن را گفت: ‌اگر اين اتفاق بيفتد راه‌هاي ديگر باز مي‌شود و اتفاقات ديگري در دنيا رخ مي‌دهد البته ممكن است برخي بگويند اين امر نشدني است ولي من مي‌گويم حتما مي‌شود مگر صدها سال نبود كه دانشمندان ايراني قله‌ها و مسير رسيدن به قله‌ها را ترسيم مي‌كردند.

احمدي‌نژاد گفت: فرهنگ و روش ايراني يك فرهنگ و روش ويژه و منحصر به فرد است.

وي با تجليل از دانشمندان ايراني از جمله ابن سينا گفت: با روش ايراني و تكيه بر استعدادهاي ايراني مي‌شود خيلي از كارها را انجام داد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه بايد به سرعت به سمت روش‌هاي ايراني براي استفاده از علم و فناوري برويم، گفت: امروز سرعت حركت در اين مسير بسيار بالا و بي‌سابقه است و اگر يك لحظه بمانيم جا مانده‌ايم.

احمدي‌نژاد با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي كشورمان و اهميت فرهنگ ايراني گفت: اساس فرهنگ ايراني در محبت است، محبت برآمده از يگانه‌پرستي، عدالتخواهي، محبت برآمده از بزرگي و كمال انسان و سنت‌ها و آداب و رسوم ايراني است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه آداب و رسوم ايراني انساني است و ظرفيت جهاني شدن دارند چون با نگاه عميق به انسان طراحي شده است و در آن حكمت وجود دارد، گفت: نقطه اوج و آداب رسوم ايراني نوروز است نوروز تمام زيبايي‌ها، عشق و انسانيت و دوستي را در خود دارد اگر بخواهيم كه به سمت صلح و سعادت حركت كنيم بايد محبت را ترويج كنيم و اگر بخواهيم محبت را ترويج كنيم بايد حقيقت انسان را ترويج كنيم و مسير ترويج حقيقت انسان علم است و براي اين‌كه علم را درست معرفي كنيم و در راه رسيدن به علم بايد قله‌ها را خودمان تعريف كنيم و اگر بخواهيم قله‌ها را فتح كنيم بايد براساس روش ايراني كه برآمده از توحيد، محبت، عشق و عدالت است حركت كنيم و اين شدني است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ملت ايران در حال حاضر ماموريت بزرگ تاريخي بر عهده دارد، گفت: در دوره‌اي كه مكاتب مادي به بن بست رسيدند اكنون روز هنرنمايي دانشمندان و انديشمندان ايراني است ما بايد داشته‌هاي خود را معرفي كنيم فرهنگ ايران زمين فرهنگ جامعي است كه در آن ابن سينا، خواجه نصير دارد و از طرف ديگر در آن حافظ وجود دارد، در آن مجاهدان بزرگي وجود دارد و در يك واقع يك مجموعه‌اي است كه قابل عرضه و معرفي به جهان است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه آن‌هايي كه با ما دشمني مي‌كنند خود نيز مي‌دانند كه دشمني آنها با سلاح و بمب نيست، تصريح كرد: آن‌ها نه از اين موضوع مي‌ترسند و نه نگران آن هستند، چطور يك دولتي كه خود بيش از 5 هزار بمب از نسل‌هاي چهارم و پنجم دارد از يك بمب احتمالي كه قرار است به ادعاي آن‌ها چند سال ديگر در ايران ساخته شود آن هم از نوع نسل اول بترسند كه ادعايشان نيز يك ادعاي دروغ است. آن‌ها از اين موضوع نمي‌ترسند، آن‌ها از بازيابي هويت و روحيه ايراني مي‌ترسند. در تاريخ تجربه كرده‌اند و ديده‌اند كه ايراني‌ها هر موقع فرصت پيدا مي‌كنند و خود را پيدا مي‌كنند حرف‌هاي آنها مورد پسند جامعه بشري قرار مي گيرد و حركت آنها در حد رهبري جهان است.

وي تاكيد كرد: آن‌ها از زنده شدن و بيدار شدن روح جمعي عدالت‌خواه و صلح‌طلب ايراني مي‌ترسند و مي‌دانند كه اين دريچه‌اي است كه اگر باز شود انرژي متراكم شده در آن چنان كار مي‌كند كه تمام قله‌ها را فتح مي‌كند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه آن‌ها از روح بلند جمعي و فرهنگ ساز ملت ايران مي‌ترسند كه پرچمدار صلح و عدالت است، گفت: به خاطر همين شهيد شهرياري و علي‌محمدي را از ما مي‌گيرند چون آن‌ها ستاره‌هاي درخشاني كه راه را به بشريت با كار علمي و با حركت در مرزهاي دانش معرفي كردند. شهيد علي محمدي جزء معدود دانشمندان فيزيكي است كه در مرز فيزيك امروز و جلوتر از مرز حركت مي‌كرد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: با سر و صدا و قيل و قال‌هاي بي‌ربط، كسي به جايي نمي‌رسد اگر بخواهيم به جايي برسيم راه علي‌محمدي و شهرياري است.

رييس‌جمهور با تشكر از شركت‌كنندگان در اين همايش گفت: بايد با همدلي و عشق دست به دست هم بدهيم و در مسير صلح و سعادت گام برداريم.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اميدوارم روزي برسد كه تمام سلاح‌ها در عالم تبديل به قلم شود. قلم شهيد علي محمدي زيباترين و دوست‌داشتني هديه‌اي است كه كسي ممكن است دريافت كند و اين قلم‌ را به نشانه پاكي،‌خداخواهي و همت و بلندنظري دانشمندان ايران زمين در موزه رياست جمهوري نگهداري مي‌كنيم تا همگان و نسل‌هاي آينده بدانند كه اين سرزمين خاستگاه چه زنان و مرداني بوده است.

در اين مراسم سراج يكي از خوانندگان كشورمان در دستگاه بيات اصفهان اشعاري از حافظ و مولانا جلال‌الدين بلخي را خواند و همراه با گروهش اجرا كرد.

همچنين در اين مراسم همسر دكتر علي محمدي قلم آن شهيد را به يادگاري به رييس‌جمهور اهدا كرد و با حضور خانواده اين شهيد تمبر يادبود اين مراسم ابطال شد.

در اين مراسم علاوه بر رييس‌جمهور، مشايي رييس دفتر رييس‌جمهور، بقايي معاون رييس‌جمهور،‌ سلطان‌خواه معاون علمي رييس‌جمهور و تعدادي از دانشمندان ايراني خارج و داخل كشور حضور داشتند.

اين همايش دو روزه است و رييس‌جمهور سخنران افتتاحيه اين همايش بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی