بازدید 125908
پيشگيري از جرم فقط اقدامات پيشگيرانه و مشاوره و ‌آگاهي نيست!

حكم تبرئه براي متجاوز به سی زن و دختر جوان

روش مورد استفاده عقرب سياه براي ربودن زنان و تجاوز به آنان قابل توجه است و انتشار آن، مي‌تواند باعث سوءاستفاده ديگر مجرمان حرفه‌اي شود. اين مجرم در روش خود، چنان بلايي بر سر قربانيان مي آورده است كه اين زنان بي‌گناه، ديگر تواني براي دفاع از خود نداشته‌اند. بسياري از قربانيان عقرب سياه، هم‌اكنون دچار بيماري‌هاي رواني و افسرده شده‌اند و در این باره، يكي از قربانيان ...
کد خبر: ۱۴۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰ 19 February 2011
سرویس اجتماعی «تابناک» ـ حكم تازه شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران، مبني بر تبرئه عقرب سياه، بهت و شگفتی همگاني را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، سه سال پیش، عقرب سياه، با عنوان مسافركش، سی زن و دختر را به بيابان‌هاي رباط كريم مي‌كشاند و پس از سرقت اموالشان، به طور فجيعي به آنان تجاوز مي‌كرد.

در این باره باید گفت، شاید اقدامات شنيع و غير انساني عقرب سياه در گيرودار ساير اخبار و ملاحظات رسانه‌ها، بازتاب بسیاری نداشته، ولی مطمئناً‌ هر ايراني غيرتمندي، با خواندن جنايات عقرب سياه، غيرتش به جوش مي‌آید.

هر چند بنا به ملاحظات اخلاقي، رسانه‌ها همواره از لفظ آزار و اذيت به جاي تجاوز استفاده مي‌كنند، آنچه عقرب سياه انجام داده، تنها تجاوز نيست، بلکه جرایم او اقدام عليه بشريت است.

بنا بر این گزارش، روش مورد استفاده عقرب سياه براي ربودن زنان و تجاوز به آنان قابل توجه است و انتشار آن مي‌تواند باعث سوء استفاده ديگر مجرمان حرفه‌اي شود. اين مجرم در روش خود، چنان بلايي بر سر قربانيان مي آورده است كه اين زنان بي‌گناه، ديگر تواني براي دفاع از خود نداشته و بسياري از قربانيان عقرب سياه، هم‌اكنون دچار بيماري‌هاي رواني و افسرده شده‌اند که در این باره باید گفت، يكي از قربانيان طلاق گرفته و همسرش، اين زن را با كودكش تنها گذاشته است.

بنا بر این گزارش، گویا عقرب سياه به میانجیگری يكي از اقوام خود، توانسته است از طناب دار براي بار دوم فاصله بگيرد و احتمالاً پس از مدتي از زندان آزاد خواهد شد! اما هيچ كس به فكر زنان و دختران بي‌دفاعي كه قرباني شدند، نيست!

اصل پيشگيري از جرم، تنها اقدامات پيشگيرانه و مشاوره و ‌آگاهي نيست، گاهي صدور بموقع حكم يا صدور احكام قاطع و سنگين قضايي هم مي‌تواند موجب پيشگيري شود؛ موضوعي كه در پرونده عقرب سياه لحاظ نشده و نتیجه پرونده، به گونه‌اي رقم خورده كه اين دزد ناموس و متجاوز به زنان، توانسته است از مجازات رهايي يابد.

صدور چنين احكامي از سوی دستگاه قضايي ـ كه افتخار خود را اجراي حدود الهي مي‌داند و دفاع از مظلوم را مهمترين هدفش مي‌خواند ـ باعث شگفتی است.

هم اکنون انتظار مردم از دستگاه قضايي در پرونده عقرب سياه و پرونده‌هايي كه عفت جامعه را هدف قرار داده‌اند، برخورد قاطع و سخت‌گيرانه است، به گونه ای که مانند جنایت میدان کاج، درس عبرتی باشد برای آنان که حتی فکر چنین کارهایی به سرشان راه می یابد.

حال این پرسش مطرح است، چگونه مي‌توان از حكم صادره براي عقرب سياه كه امنيت زنان و خانواده را به مخاطره انداخته و چهره نامطلوب و غير انساني از جامعه ايران اسلامي را به تصوير مي‌كشد، به سادگي گذشت؟

عقرب سياه سزاوار رأفت نيست، بلکه سزاوار هزاران بار مرگ است، ولی در اقدامي عجيب،‌  حكم صادره، اميد به دستگاه قضايي براي مبارزه با فساد و ناامني را كم‌رنگ كرده است.

اين در حالي است كه رئيس قوه قضائيه، بارها بر مبارزه قاطع با مجرمان و اراذل و اوباش و متجاوزان به حقوق مردم تأكيد كرده است و به این ترتیب، اين سخنان قاضي‌القضات بارقه اميد در دل همه ايرانيان را پدید آورد و آنان اميدوار بودند تا ترازوي عدالت به نفع مظلومان و مردم سنگيني كند، ولی گويا همچنان بايد منتظر باشیم تا ...!

نه تنها قضات و مديران، بلكه همه مردم بايد به فرموده اميرالمومنان (ع) از غصه بميرند كه در جامعه اسلامي، عقرب سياه مي‌تواند به سی زن شوهردار تجاوز كرده و آن‌گاه به شلاق و زندان محكوم شود. اين تجاوز‌ها در قلمرو حکومت اسلامی رخ داده و باعث مي‌شود تا مسئولیت سنگینی بر عهده دستگاه قضايي باشد.
 
حضرت علي ـ عليه السلام ـ در خطبه‌اي از نهج‌البلاغه مي‌فرمايند: به من خبر رسيده که مردي از لشکر شام، به خانه زني مسلمان و زني غير مسلمان که در سايه حکومت اسلام بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردبند و گوشواره‌هاي او را به غارت برده، در حالي‌ که هيچ وسيله‌اي براي دفاع، جز گريه و التماس کردن نداشته‌اند. لشکريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اينکه حتي يک نفر آنان زخمي بردارد يا قطره خوني از او ريخته شود. اگر براي اين حادثه تلخ، مسلماني از روي تأسف بميرد، ملامت نخواهد شد و از نظر من سزاوار است...اين‌گونه معصيت خدا مي‌شود و شما رضايت مي‌دهيد؟ (نهج البلاغه، خطبه 27 )

گفتنی است، اینها همه در حالی است که بارها رسانه های گوناگون، از تهدید قربانیان جنایت عقرب سیاه به دست وی و دوستانش خبر داده بودند تا رضایت داده و وی را از اعدام برهانند؛ خبری که مورد بی توجهی قرار گرفت.

توضیحات تابناک:
به دلیل سیل بیشمار نظرات کاربران که حدود 1900 عدد است و لحن نظرات که مناسب انتشار نیست، سعی می شود این نظرات برای مسئولان قوه قضائیه ارسال گردد.


آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۰۸
من به عنوان یک زن با خواندن این خبر وحشت برم داشت! باید اعدام شود. مگر نه اینکه آقای لاریجانی فرمودند حکم متجاوز به عنف قطعاً اعدام است؟! پس ما زنان با ایچنین احکامی چطور احساس امنیت در جامعه بکنیم؟!!
لااقل عکس این کثافت درست بزنید تا همه بشناسنش
پاسخ ها
اميرحسين حسيني ري شهري
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
اي كاش مقرراتي داشتيم كه هركس با دزديدن يك چوب كبريت اعدام ميشد كه اين چيزها را نمي ديديم و نمي شنيديم و پرونده هاي 50 كيلويي در دادگاهها پيدا نمي شد بنده ناشناس خدا عكسشو نزدن كه تو خيابون هركي رو ديدي فكر نكني جناب آقاي عقرب سياه و از همه مردها بترسي
آقای لاریجانی! ما اقدام قاطع در مرد حکم اعدام ایشان می خواهیم و باید کسانی که مسیر حکم را منحرف کرده اند را نیز دستگیر و محاکمه کنید.
واي که اين سخن امام علي چقدر برام آشناست کجا شنيدم .........؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه این آزاد بشه مطمئن باشید به کارهای خودش ادامه میده
جرم این وحشتناک تر است یا قاتل میدان کاج ؟
واقعا دست قوه قضائیه درد نکند
جای تاسف دارد. دلیل تبرئه چه عنوان شده است؟
باورم نمیشه!
به قول بابا اتی...بله بله!!!!
اين عقرب چرا بايد آزاد شود كه مجددا ديگران را مورد آزار و اذيت قرار دهد
اين فرد بايد مشابه روش خودش اعدام شود
مرگ بر آزار دهنده و آزاد كننده
دوست دارم این بی صفت رو انقدر بزنم تا مثل یه سگ بمیره.وای به حال ما با این همه عدالت
آقای لاریجانی رئیس محترم قوه قضائیه خوب است این حکم را ملاحظه فرمایند. اموال 30 را بطور جداگانه و بزور و در روز روشن با کشاندن آنان به جاهای خلوت دزدیده و مواردی را مورد تجاوز قرار داده و آنوقت با گردن کلفتی و تهدید و ارعاب از همه موارد تبرئه شده است...
واقعا جای تاسف است.
امد می رود با پیگیری سایت شما این موضوع مسیر دیگری پیدا کند
خیلی دردناک است
کسی که جرمش به رسانه ها هم کشیده شده این چنین به صورت قانونی از قانون فرار کند.
پس آنها که جرمشان رسانه ای نشده و تعدادشان خیلی بیشتر است چه؟
آیا دستگاه قضا وجود عادلانه دارد یا تنها فرمالیته است و تنها برای عوام کاربرد دارد.
آیا این آفت تنها در دستگاه قضا است یا در کل دستگاهها؟
باورم نمیشود !واقعا دستگاه قضائی باید جواب این نوشته رابدهد
ممنون از اطلاع رسانی..ولی به نظر من پا را فراتر بگذارید با تهیه ی طوماری الکترونیکی و با گردآوری هزاران امضا برای ریس قضا مانع رهایی این شیطان های کثیف شوید.
عدالت محوری یعنی همین دیگه!!
تابناک حداقل مینوشتی با چه استدلالی تبرئه شده؟
خبر رسانیت خیلی ناقصه
اگر این خبر درست باشد معلوم میشه که این متجاوز به عنف که جنایتش کمتر از قاتل میدان کاج نیست که بیشتر هم هست،در قوه قضاییه کسی را دارد که دو بار موفق به فرار از طناب دار شده است. پس قوه قضاییه باید حتما این خیانتکار را پیدا کند و به همراه این جنایتکار مجازات نماید.
واااااااااقعا که
بخشش لازم نیست، اعدامش کنید تا دیگر کسی فکر تجاوز به بانوان پاکدامن ایران عزیز را حتی به مخیله اش نیز راه ندهد
اگر اين مجرم كه اينك تبرئه شده باز هم دست به جنايتي ديگر بزند چه کسی پاسخگوست؟
تابناک جونم ! مگه تجاوز جرم داره !؟
به خدا پناه ميبريم ! واي براين ستم
واي بر ما!!!
با سلام
از نظر حقوقی بحث را بررسی کنید نه احساسی ؟!
به نظرم به بايد به خودش هم 30 بار تجاوز كرد تا حالش جا بياد !
احتمالا قبل از تجاوز صیغه ی محرمیتشونو خونده و اسنادش هم موجوده که تبرئه شده !!!!!!!
عجیب نیست خیلی عادیه
نکنه عقرب سیاه جز اقا زادها هست ما خبر نداریم
حتما یکی از آقازاده ها ساپورتش کردن
درود بيكران خدا بر مردان عدالت محور
عکس این بی صفت را در سایتتان منتشر کنید تا اگر قوه قضا نخواست و یا نتوانست این بی صفت را اعدام کند مردم خودشان حساب او و همکارانش در قوه قضا و دوستان تهدید گرش را برسند
اگر من جاي يكي از خانواده هاي قربانيان بودم، خودم شخصاً مي كشتمش و پاي تمام عواقب بعد از آن هم مي ايستادم.
مثل همین حکم چندماه پیش برای فردی بنام شهرام زاقی ازاراذل واوباش خ64 غربی یوسف آبادکه به 8 دخترنوجوان تجاوزکرده بودصادرشدوفقط گفتندایشان شیشه مصرف کرده وحالت عادی نداشته ودرحال حضر هم درمحل آزادانه باموتورش جلوی درب مدرسه راهنمایی دخترانه جولان می دهدآیااین عدالت است
اگر یکی از خانواده های قاضی قربانی این ادم بود نظرش باز همین رای بود ؟!!!!!
بیاد بیرون ما حزب الهی ها خودمون می کشیمش. بهتره آبروندانه اعدام شه.
چرادرایران امنیت برقرارنمی شود
واقعا" اگر اين اتفاق در يك مملكت خارجي اتفاق ميافتاد تو بوق و كرنا نميكرديم كه اي چنين شد و چنان شد .حالا خيلي راحت اين جاني بي شرف رو آزاد ولش ميكنن . بايستي همون بلا را و بدتر رو سرش بيارن تا بقيه خلافكارخا هم حساب كار دستشون بياد .
جای تاسف دارد. دلیل تبرئه چه عنوان شده است؟
اگه راست میگین همه را بنویسید چرا سفارشی مینویسید
باید توجه خوانندگان محترم ، را به این نکته جلب نمایم که قضات دادگستری با توجه به مدارک و مستندات درج در پرونده کیفری آن صدور رای مینمایند ، کافی و عقلانی نیست دستگاه محترم قضا جمهوری اسلامی ایران را شما با خواندن چند سطر مطب صدور رای ننمائید و زیر پرسش قرار دهید
چطور ميشه كه خانم شهلا زن دوم محمدخاني بايد اعدام ميشد ولي اين حضرت والا بايد زنده بمونه.
دراسلام تجاوزبه زن شوهر دار حکمش سنگسار است.چون در ایران حکم سنگسار وجود ندارد حکم اعدام است.وحالا که این حیوان(عقرب سیاه)را اعدم نمی کنند؟!!!
امکان ندارد چنین حکمی داده باشند
تابناكي جون ميشه بگي چراتبرئه شده ؟
آفتابه دزد اعدام می شود ولی مجرمین این چنینی تبرئه میشوند وای بر کسانی که از این کثافت ها حمایت میکنند
آیا به نظر این افراد قیامتی در کار نیست و گفته های قران غلط است ؟
آقای لاریجانی وجدان یگانه محکمه ای است که احتیاج به قاضی ندارد و بایستی چنین افرادی در ملاء عام اعدام شوند که برای خلاف کاران مایع عبرت باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل