بازدید 9100
۴
خواب صهیونیست ها برای جانشینی مبارک؛

افشای دشمني هدفمند سليمان با «اخوان المسلمین»

اين در حالي است كه مبارك به مدت سي سال، از خطر افراط گرايان براي توجيه حكومت اقتدارگرايانه خويش بهره می برد، ولی در پنجاه سال گذشته، هيچ گاه نتوانست به گونه ای عملی، ثابت كند كه اخوان المسلمین در سازماندهي اقدامات مسلحانه عليه او دست داشته است.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸ 08 February 2011
سرويس بين الملل ـ در حالي كه در روزهاي گذشته، عمر سليمان، معاون دیکتاتور مصر براي بیرون رفتن از بحران سياسي و پايان دادن به تظاهرات مردم با برخی گروه هاي مخالف مبارك  مذاكره کرده، «رويترز» از سندي پرده برداشته كه طي آن، عمر سليمان در سال هاي گذشته، گروه اخوان المسلمین را گروهي «شيطاني» خوانده است.

به گزارش «تابناک»، رويترز مدعي است، هنگامی که عمر سليمان، رياست نيروهاي اطلاعاتي در مصر را بر عهده داشته، گروه اخوان المسليمن را متهم كرده است كه به دنبال گسترش نيروهاي افراطي نظامي در مصر هستند.

اين در حالي است كه يكي از سناريوهاي محتمل آمريكا براي آينده مصر، اين است كه حكومت از مبارك به عمر سليمان انتقال پيدا كرده و اين حكومت با بهره از نيروهاي نظامي تثبيت و استقرار يابد.

بنا بر اين گزارش، در دوره رياست جمهوري سي ساله حسني مبارك، اين نخستين بار است كه وي براي خود معاون برمي گزیند تا بدين وسيله، بتواند موج اعتراضات نسبت به خود را كاهش دهد.

این خبرگزاری همچنين افزوده است: مخالفت عمر سليمان با اخوان المسلمین، چیزی نيست كه شگفتی مردم مصر را برانگيزد، چرا كه موضع سليمان، در واقع همان موضع حكومت مصر در قبال اخوان المسلمین بوده است.

اين در حالي است كه مبارك به مدت سي سال، از خطر افراط گرايان براي توجيه حكومت اقتدارگرايانه خويش بهره می برد، ولی در پنجاه سال گذشته، هيچ گاه نتوانست به گونه ای عملی، ثابت كند كه اخوان المسلمین در سازماندهي اقدامات مسلحانه عليه او دست داشته است.

در واقع، اگر تحليل رويترز، مبني بر تلاش آمريكا براي انتقال قدرت از مبارك به سليمان با حمايت ارتش از سليمان درست باشد، ضروري است كه مردم مصر و رهبران مخالف حكومت مبارك، هشياري بيش از اندازه اي از خود نشان دهند، چرا كه در اين صورت، قيامشان بدون نتيجه مانده و با رفتن شخصي و آمدن شخص ديگر، پايان خواهد يافت.

یادآوری این نیز لازم است كه روز گذشته نيز طارق رمضان، نوه حسن البناء، به گروه هاي مخالف و از جمله اخوان المسلمین هشدار داده بود، در صورت عقب نشيني در مقابل عمر سليمان و حسني مبارك، قيامشان بي نتيجه به پايان خواهد رسيد.

سلیمان نامزد اسرائیل برای جانشینی مبارک

از سویی، یک سند محرمانه منتشر شده از سوی سایت ویکی لیکس اعلام کرد که عمر سلیمان، نامزد انتخابی رژیم صهیونیستی برای جانشینی حسنی مبارک بوده است.

 روزنامه «دیلی تلگراف» در شماره امروز خود نوشت:‌ بنا بر سند منتشره از سوی سایت ویکی لیکس، عمر سلیمان، معاون حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر نامزد انتخابی از سوی اسرائیل برای جانشینی مبارک بود.

این روزنامه در ادامه نوشت:‌ سند منتشره که تاریخ آن به سال 2008 برمی‌گردد، بیانگر آن است که عمر سلیمان، روزانه با «تلفن قرمز» با مسئولان اسرائیلی در تماس بوده است.

دیلی تلگراف همچنین تأکید کرد: «دیوید هاشام»، یکی از مشاوران وزارت دفاع اسرائیل، عمر سلیمان را به عنوان جانشین مبارک در مصر معرفی کرده بود.

بر پایه سند منتشره از سوی سایت ویکی لیکس، هاشام بسیار زیاد از سلیمان تعریف می‌کرده است.

گفتنی است، روابط عمر سلیمان و مقامات رژیم صهیونیستی ویژه بوده و وی همکاری‌های گسترده‌ای با این رژیم در راستای سرکوب مردم فلسطین، بستن گذرگاه رفح و محاصره مردم غزه داشته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مبارک و عمر سلیمان مثل هم هستند و باید قدرت را به ملت مسلمان مصر انتقال بدهند ولی نکته ای که در این خبر مهم است این است که حالا گفته های رویتر قابل استناد شده است؟
اين سليمان خائن بزرگی و خيلی بزرگتر و بيرحمتر از مبارك هست او در يكی از ملاقاتهای دائمييش با اسرائيل به‏آنها‏پيشنهاد كرده كه اسرائيل دوباره شاهراه فيلادولفيا (۱۷ كيلومتر مرز غزه با صحرای سينا) را دوباره تصرف كند تا مردم غزه نتوانند با كندن تونل آذوغه مورد احتياجشان را از مصر وارد كنند.‏در جای ديگری برای خوش‏آمد اسرائيل بآنها گفته كه آنها(اسرائيل) حلقه محاصره غزه را آنقدر تنگ‏كنند تا مردم غزه از گرسنگی يا حماس را براندازند ويا با اسرائيل صلح كنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی