بازدید 22365

رویای بلندپروازانه برای سفر دور دنیا +عکس

کد خبر: ۱۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸ 07 February 2011
شرکتی سوئیسی برای آینده حمل و نقل درون شهری و جهانی رویایی بلندپروازانه دارد. ساخت خودروهایی که می‌توانند با سرعت 20 هزار کیلومتر بر ساعت در میان جاده‌ها حرکت کنند، سرعتی که سفر به دور دنیا در دو ساعت را ممکن خواهد ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر، این طرح شاید کمی غیر ممکن به نظر برسد؛ اما در صورتی که بدانید شرکت «آکابیون» عملی شدن این ایده را تا سال 2100 ممکن می‌داند و قصد دارد برای حرکت این خودروهای پرسرعت به جای جاده از تونل‌های خلاء استفاده کند، شاید این طرح کمی برایتان ملموس‌تر شود.

جالبتر اینجاست که رویای این شرکت در سطح ملی نبوده و در نظر دارد شبکه‌ای جهانی از این جاده‌های خلاء به وجود آورد تا مسافران بتوانند در کمتر از دو ساعت به دور دنیا سفر کنند و سفرهای بین قاره‌ای را در مدت زمانی کوتاهتر از سفرهای درون شهری کنونی امکان‌پذیر سازد.

اولین قدم برای عملی شدن رویای بزرگ شرکت آکابیون ساخت خودرو GTBO است. خودرو تمام الکتریکی که می‌تواند به سرعت 600 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند در حالی که با توجه به ابعادی که دارد نسبت به خوردوهای الکتریکی کنونی بسیار کارامدتر و کم مصرف‌تر خواهد بود.

این شرکت می‌گوید خودرو GTBO به واسطه اشغال فضای کم، کاهش کشش آیرودینامیکی و آشفتگی جریان هوا، کاهش وزن و کاهش میزان مقاومت فرمان خودرو در سرعت 20 کیلومتر بر ساعت هشت برابر کارامدتر از خودروهای الکتریکی معمولی است و در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت میزان کارایی آن 10 برابر خواهد شد با این همه شرکت آکابیون معتقد است دست یافتن به کارایی‌هایی 25 برابر کارایی‌های خودروهای الکتریکی کنونی امری دست یافتنی است.

GTBO با هدف کارایی بالا و سریع بودن طراحی شده است. این خودرو از دو چرخ برخوردار بوده و در زمانی که به رانندگی با سرعت پایین نیاز باشد، دو چرخ کناری باز خواهند شد. آکابیون امیدوار است بتواند فروش این خودروها را از سال 2015 با قیمت سه میلیون دلار آغاز کند اما به گفته این شرکت، در پی تولید انبوه قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

جاده‌هایی که این شرکت برای سفرهای سریع السیر طراحی کرده نیز مسیرهایی هوایی هستند که می‌توانند مسافران را با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت حمل کنند. این مسیرها برای داخل شهر و مسافت‌های بین قاره‌ای به کار گرفته خواهند شد، در این صورت با استفاده از آنها سفری از شهر لس آنجلس به ممفیس که در حالت عادی به بیش از یک روز زمان نیاز دارد، در کمتر از چهار ساعت امکان پذیر خواهد شد.

خودروها برای حرکت بر روی این جاده‌ها تنها بر انرژی ذخیره شده در باطری‌های خود تکیه نخواهند کرد و بخشی از انرژی مورد نیازشان را از جاده‌ها خواهند گرفت، انرژی که 100 درصد آن خورشیدی خواهد بود.

اما حتی این مسیرهای هوایی نیز نمی توانند خود را با سرعت زندگی انسان‌ها در سال 2100 مطابقت دهند، از این رو شرکت آکابیون برای سفرهای طولانی مدت در نظر دارد شبکه‌هایی از تونل‌های خلاء که آن را «شبکه عبور و مرور» می‌نامد راه اندازی کرده و سفر با سرعت 20 هزار کیلومتر بر ساعت را برای انسان‌ها امکان پذیر سازد.

این شبکه لزوما از روی زمین عبور نخواهد کرد بلکه می‌تواند بر بستر اقیانوس‌ها نیز قرار گرفته و به این شکل سفر 30 دقیقه‌ای از نیویورک به پاریس و از سن فرانسیسکو به پراگ را امکانپذیر سازد.

شاید در حال حاضر این ایده کاملا عجیب و غیر واقعی به نظر بیاید اما شرکت آکابیون اطمینان دارد شبکه حمل و نقل تونل‌های خلاء به زودی افتتاح خواهند شد و در آن زمان امید می‌رود خوردوهای سریع السیر این شرکت در این شبکه تونلی در رفت و آمد باشد تا راننده‌ها بتوانند با بیشترین سرعت ممکن در سرتاسر جهان رفت و آمد داشته باشند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
اگه کسی تصادف کنه میره بالا با برف سال 2200 میاد پائین.
دیگه مسخره بازی میشه لذت سفر به راهشه
وای که چقده باحال میشههههه
خوب هواپیما با این سرعت بسازید تو خلا بره!
آفرین بابایی حتمایه جادم سر کوچه مابزنید!!!!!
آقا ماسر کوچمون مترو نداریم. یه خطم اینوری بکش!!!!
این یده رو من در 15 سال پیش یعنی درسن 17یا1 سالگی تو ذهنم می پروروندم. حالا خوب شد با این خبر خاطرات نوجوونی می روهم به یادم انداختید. ضمنا یادمه من دو تا ایده هم برای صفر کردن نیروی جاذبه در شبکه تونل های خلاء واقع بر روی سطح زمین داشتم که یکی دادن انرژی بالا به یک حترنحامل واگنهای جد شونده از هم که هر واگن مقصدش یک ایستگاه در طول مسیر ترن یعنی در مدار واقع در ارتفاع صفر کیلومتری از سطح زمین باشد بطوری که ترن شبیه یک ماهواره و با نیروی گریز ازمرکز و در حالت بی وزنی دیک مدار واقع بر سطح زمین و با سرعت بسیار بال در تونل خلاء در حرکت باشدو واگنهای مدام به ن وصل و در ایستگاه دیگری از آن جد شوند. دیگر ایده هم حرکت روی ریل مغناطیشی و شتاب گرفتن ترن و واگنها روی ریل بواسطه قطع و وصل متناوب و سریع تر شدن قطع و وصل در قطعات متوالی ریل برای سرعت دادن القایی به ترن یا واگنها با جریان الکترومغناطیس قطعات متوالی ریل مغناطیسی و یا کاربرد ترکیی از این دو ایده بود. یادش بخیر ایده های خلاقانه بسیاری داشتم و دارم که من رو اان به یادشون انداختید.حیف!
جل الخالق! تابي بهشون بگو زحمتي نيست يه چندتا هواپيماي معمولي به ما بدن تو ايران استفاده کنيم ممنون ميشيم!!!!
اینکه از پل صراط هم بدتره
اونوقت ما هنوز از موتور پیکان دل نکنده ایم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر