بازدید 3482

راهیان نور راهی برای تبلورفرهنگ دفاع مقدس

تهیه کننده فیلم سینمایی ملک سلیمان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور راهی برای تبلور فرهنگ دفاع مقدس و معرفی رشادت های رزمندگان به نسل امروز است.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰ 06 February 2011
تهیه کننده فیلم سینمایی ملک سلیمان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور راهی برای تبلور فرهنگ دفاع مقدس و معرفی رشادت های رزمندگان به نسل امروز است.

مجتبی فرآورده در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور، در رابطه با اثرگذاری اردوی راهیان نور در نسل جوان گفت: بخشی از فرهنگ هر ملت در گذشته اش ذخیره سازی شده است و به نظر می رسد حضور نسل امروز در مناطق عملیات جنگی باعث می شود تا آن ها با رشادت های رزمندگان و همنوعان خود که از جانٰ مال و خاک این ملت دفاع کردند از نزدیک و بطور ملموس آشنا شوند.

این تهیه کننده سینما اظهار کرد: اگرچه این جنگ یک دفاع ملی بوده اما به نظر می رسد زیاده روی ما در نشان دادن وجهه ملی بیشتر است در صورتی که وقتی به مصاحبه های شهدا در زمان جنگ و وصیت نامه های آن بزرگواران مراجعه می کنیمٰ می فهمیم آن ها درد انقلابٰ خدا و پیغمبر داشته اند و برای دفاع از حریم دین و انقلاب به میدان نبرد رفته اند.

وی افزود: انگیزه های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس آن قدر که خدایی بود ملی نبود و ما باید به جنبه های دینی مذهبی و خدایی آن برای آشنا کردن نسل جوان بیشتر توجه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه عاملی سبب جذب افراد و جوانان برای بازدید از این مناطق می شود گفت:  کشور ما نسل جوان آگاه و هشیاری دارد که نسبت به کسانی که در دوران دفاع مقدس برای این کشور و دین جانشان را فدا کرده اند ارزش های زیادی قائلند وتلاش می کنند در این اردوها لحظاتی از آن حال و هوایی که آنان تجربه کرده اند را بتوانند با تمام وجود احساس کنند و در آن فضا قرار بگیرند.

فرآورده با بیان این که مسئولان برگزاری این بازدیدها فقط باید حقایق را به بازدید کنندگان نشان دهند  خاطرنشان کرد:  به این معنی که به بازدیدکنندگان برسانند آنچه در جبهه ها اتفاق افتاده از تفکر و اعتقاد خالص رزمندگان به الگوپذیری از امام حسین و شهدای کربلا برمی گشته است.

وی تصریح کرد: در این اردوها لازم نیست موضوعات خاصی برای بازدیدکنندگان مطرح شود بلکه  و در مواقع بازدید به جای تعریف خاطره وقتی داده شود تا افراد در آن مکان سکوت کنند و هرکس خودش را در آن حال و هوا قرارداده و فضا بهتر درک کند زیرا اینگونه تاثیرگذاری این سفر بسیار روحبخش تر و اثرگذار تر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر