بازدید 10204
سیدمرتضی نبوی:

اطرافیان تمامیت‌خواه مانع وحدت هستند

چشم‌انداز وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم روشن و مثبت است. آن‎چه در این میان نگران کننده است، عدم تلاش جدی سران سه قوه برای حل اختلافات به ‎طور منطقی بین خود است و این نگرانی آنجا تشدید می‎شود که اختلافات طبیعی به ‎صورت منازعه به رسانه‎‎ها و سطح جامعه انتقال می‎یابد.
کد خبر: ۱۴۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱ 29 January 2011
انتشار خبر صدور منشور اصولگرایی از سوی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، موضوعی بود که سریع مورد استقبال جریانات گوناگون اصول‎گرایی واقع شد.

به گزارش «تابناک»، تدوین این منشور، راهی را در مسیر پر چالش سیاسی برای اصولگرایان گشود که به ‎وسیله آن بتوانند از خط اصلی انحراف پیدا نکنند و در آینده، میزان و ملاکی برای دستیابی به وحدت حداکثری داشته باشند.

بنا بر این گزارش، در همین باره، سیدمرتضی نبوی از اعضای شاخص جریان اصولگرایی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با هفته نامه «پنجره» از تأثیر منشور اصولگرایی گفته است که اهم نکات طرح شده توسط وی در زیر می آید:

ـــ منشوری که جامعتین پس از رایزنی‌‎های لازم منتشر کردند، می‎تواند دستمایه خوبی برای طراحی ساز و کار وحدت حداکثری بین اصولگرایان باشد. چشم‌انداز وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم روشن و مثبت است، ولی دستیابی به وحدت برای ریاست جمهوری آینده بسیار مشکل‌تر است و موانع جدی سر راه وجود دارد. این موانع مربوط به اطرافیان تمامیت‌خواه است.

ـــ طیف‌‎های گوناگون اصولگرایی دنبال وحدت و نیز طراحی ساز و کار حصول به این هدف بوده و هستند و اینک این کار با پشتوانه این دو نهاد مهم و راهنما، می‎تواند کارآمدتر پیش رود.

ـــ پاسخ مثبت ریاست جمهوری به دعوت برخی از سران اصولگرا مبنی بر حمایت از وحدت اصولگرایان، بازتاب مثبتی در جامعه و بین اصولگرایان داشت. اخباری که از نشست‌‎های برخی اصول‎گرایان با رییس‎جمهوری به گوش می‎رسد، امیدوارکننده و اطمینان بخش است. رویکرد رییس‎جمهوری نسبت به طراحی ساز و کاری اصولگرایانه برای وحدت می‎تواند گامی به جلو نسبت به ساز و کار پیشین در انتخابات مجلس نهم باشد.
 
ـــ چشم‌انداز وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم روشن و مثبت است. آنچه در این میان نگران کننده است، عدم تلاش جدی سران سه قوه برای حل اختلافات به‎ طور منطقی بین خود است و این نگرانی آنجا تشدید می‎شود که اختلافات طبیعی به ‎صورت منازعه به رسانه‎‎ها و سطح جامعه انتقال می‎یابد.

ـــ آیا سران محترم سه قوه نمی‎توانند زیر یک سقف بنشینند و از طریق گفت‎وگو و استدلال، اختلافات را به ‎سمت راهکاری خداپسندانه پیش ببرند و در صورتی که در مواردی هم به نتیجه نرسیدند، امر را به ولی امر واگذارند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
نه پدرجان! مردم باید از طریقه گذران امور در دستگاهها با خبر باشند. به محضی که مردم در بی اطلاعی قرار داده شوند فکر خواهند که که نظام حامی منافع ایشان نیست و این به سود دشمن است. وقتی مردم طدای اعتراضات خود را در رسانه ها و از دهان مقامات مسئول می شنوند مطمئن می شوند که نظام در پی منافع آنان است. حذف کردن مردم از معادله قدرت به نفع نظام نیست. مردم آرام هستند چون می بینند دیگرانی در قدرت منافع آنان را پیگیری می کنند و از طرفی خبرهای کذب رسانه های غربی نیز خنثی شده و مردم به رسانه های داخلی اقبال بیشتری نشان خواهند داد. اصلا به فکر حذف مردم نباشید که بسیار خطرناک است.
واقعا فقط همین پیشنهاد
مگر رئيس جمهور اصول گرا است؟ چرا مي خواهيد خودتان را به ايشان بچسبانيد.
چه عجب صداي سیدمرتضی نبوی هم در آمد و به دنبال گروه تماميت خواه است
این حرفها فقط برای تبرئه رئیس جمهور است؟ چطور کارهای کشور که به موفقیت رسیده و حتی مربوط به زمان قبل است فقط به حساب ایشان گذاشته میشود ولی این مسائل کار نفوذی هاست! بهتر است برای قضاوت منصفانه آقای احمدی نژاد ایشان را با همین شرایط بشناسیم و از افراط و تفریط در مورد رفتار شان جلوگیری کنیم. اگر به هوشمندی آقای احمدی نژاد اعتقاد و دارید و معتقدید که هر کاری را بخصوص در مورد دیگران بخوبی تشخیص میدهد، این را هم به حساب همان بگذارید ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی