بازدید 3081

نصرالله: اسرائيل، در پي حمله مجدد به لبنان

آنها هدف از اين مانور را ايجاد هماهنگي و همگرايي بين نيروهاي نظامي اسرائيل و سلاح هاي آن اعلام کردند و گفتند كه هدف ترساندن مردم نيست، بلکه خود را براي حمله به لبنان آماده مي کنند.
کد خبر: ۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۴ 12 November 2007

سيدحسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان گفت: هدف مانورهاي اخير رژيم صهيونيستي، ترساندن مردم لبنان نيست، بلکه آنان خود را براي حمله دوباره آماده مي کنند.

به گزارش واحد مرکزي خبر، دبيرکل حزب الله لبنان در مراسم روز شهيد افزود: از زمان پايان تجاوز ماه ژوئيه اسرائيل به لبنان، دشمن صهيونيستي، در حال عبرت گرفتن از آن شکست و بررسي اشتباهات و ناکامي هاي خود است و براي همين ده ها کميته تخصصي تشکيل داده است.

وي افزود: دشمن تلاش مي کند از آن جنگ و شکستي که متحمل شد، درس بگيرد. ارتش اسرائيل همچنين از زمان پايان تجاوز ژوئيه، سرگرم بازسازي نيروهاي خود از نظر روحي و مادي و معنوي است و به اين منظور، مانورهاي گسترده اي برگزار و زرادخانه نظامي و تسليحاتي خود را با بذل و بخشش هاي بي سابقه آمريکا پيشرفته مي کند.

نصرالله ادامه داد: تازه ترين مانور ارتش اسرائيل در اين زمينه، چند هفته پيش در شمال فلسطين اشغالي برگزار شد و پنجاه هزار افسر و سرباز اسرائيلي شرکت کردند؛ منطقه مانور نيز از درياي مديترانه تا بلندي هاي جولان ادامه داشت.

آنها هدف از اين مانور را ايجاد هماهنگي و همگرايي بين نيروهاي نظامي اسرائيل و سلاح هاي آن اعلام کردند و گفتند كه هدف ترساندن مردم نيست، بلکه خود را براي حمله به لبنان آماده مي کنند.
ممکن است عملا تصميمي براي حمله به لبنان گرفته نشده باشد، ولي دشمن، ماهيتي تجاوزکارانه دارد و براي چنين تصميمي يا روبه رو شدن با چنين احتمالي، آماده مي شود.

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به اين که چند روز پيش سکوت گروه حاکم بر لبنان را در برابر اين مانورها و تجاوز هواپيماهاي اسرائيلي به آسمان لبنان محکوم کرده است، گفت: با اين حال سخني از آنها شنيده نشد ولي پس از اين که اعلام شد نيروهاي مقاومت اسلامي، مانور گسترده اي در جنوب لبنان برگزار کرده اند، بسياري به ويژه گروه حاکم از خواب بيدار شدند و از مانور مقاومت، پي به مانور اسرائيل بردند.

دبيرکل جنبش حزب الله لبنان با اشاره به اين که پس از جنگ ژوئيه گذشته نيروهاي ارتش لبنان در مرزهاي جنوبي اين کشور مستقر شدند و دولت لبنان بر سراسر خاک اين کشور سيطره يافت و نيروهاي مقاومت هيچ گونه عملياتي در مزارع شبعا انجام ندادند، تأکيد کرد: دولت لبنان از آن زمان، هيچ كاري براي بازپس گرفتن خاک اشغال شده لبنان و آزادسازي اسيران لبناني انجام نداده است.

دبيرکل حزب الله گفت: ما متعهد شده ايم که مسئله اسيران لبناني در بند در اسرائيل را رفع کنيم و سرانجام «سمير قنطار» که طولاني ترين زمان را در زندان هاي اسرائيل گذرانده است و دوستانش به لبنان باز خواهند گشت.

سيدحسن نصرالله با اشاره به حمايت گسترده غرب و در رأس آن امريکا و همچنين سازمان ملل از دولت کنوني لبنان، از حاکمان لبنان پرسيد: براي آزاد سازي مزارع شبعا چه کرده ايد؟ ما نمي گوييم چرا مزارع شبعا را پس نگرفته ايد، بلکه مي پرسيم براي پس گرفتن آن چه تلاشي کرده ايد؟ شما نه تنها نتوانسته ايد مزارع شبعا را پس بگيريد که حتي نتوانسته ايد اسرائيل را متقاعد کنيد مزارع شبعا را تحت کنترل سازمان ملل قرار دهد. شما حتي نتوانسته ايد تجاوزات هوايي اسرائيل به آسمان لبنان را متوقف کنيد.

دبيرکل حزب الله با انتقاد از سکوت گروه حاکم بر لبنان در برابر تجاوزات و مانورهاي ارتش اسرائيل افزود: کشوري که موجوديت و حاکميت و سرزمين خود را محترم مي شمارد، در برابر مانورهاي پنجاه هزار نيروي نظامي در کنار مرزهايش سکوت نمي کند. اين در حالي است که مسئولان اسرائيلي، هدف از اين مانورها را هماهنگي عملي بين نيروها براي حمله احتمالي به لبنان اعلام کرده اند.

دبيرکل حزب الله تأکيد کرد: گروه حاکم بر لبنان در برابر اين مانورها واکنش نشان نداد، زيرا اسرائيل را دشمن نمي داند و حتي شماري از اعضاي اين گروه از اين که ارتش اسرائيل در مناطق شمالي مانور برگزار کرده است خوشحال شدند، ولي وقتي جنبش مقاومت اسلامي در جنوب لبنان مانور برگزار کرد، گروه حاکم جنجال به پا کرد.

سيدحسن نصرالله درباره مانور نيروهاي مقاومت در جنوب لبنان گفت: اين مانوري واقعي و جدي و بزرگ بود و ما با اين مانور، بخشي از آمادگي خود را به نمايش گذاشتيم تا دشمن حساب کار دستش باشد و همين گونه هم شد.

وي تصريح کرد: ما با اين مانور خواستيم به جهان که ما را محاصره کرده است، ولي پيشرفته ترين فناوري نظامي را در اختيار اسرائيل قرار مي دهد، بفهمانيم که مقاومت لبنان از عزم و اراده و نيروي آماده و سلاح لازم و کافي و دانش و برنامه دقيق براي دفاع برخوردار است و شب و روز و در همه مواضع براي دفاع از جنوب لبنان و از کل لبنان آماده است و حتي آمادگي دارد با دستيابي به پيروزي تاريخي، چهره منطقه را تغيير دهد و اين پيام واقعي مانور مقاومت اسلامي است.

دبيرکل حزب الله تأکيد کرد: تا زماني که گروه حاکم بر لبنان به مسئوليت هايش عمل نمي کند، مقاومت مصمم است اين مسئوليت را بر عهده بگيرد.

وي ادامه داد: گروه حاکم هيچ تلاش واقعي براي دفاع از حاکميت لبنان و آزاد سازي بخش اشغالي لبنان انجام نداده است. ارتش لبنان از زمان پايان جنگ ژوئيه در جنوب لبنان مستقر است، ولي گروه حاکم هيچ گونه تجهيزات و امکاناتي در اختيار نيروهاي ارتش قرار نداده و براي تقويت آنها کاري نکرده است.

نصرالله گفت: آنها به تجمع پنجاه هزار نظامي اسرائيل در شمال که اکنون نيز در مرز لبنان هستند، حتي اعتراض هم نکردند، زيرا چنين کاري موجب ناخرسندي بوش و کاندوليزا رايس مي شد. ما هيچ اميدي به اين افراد نداريم. به همين علت هر سخني گفته شود و هر اعتراضي بشود، ما به هيچ وجه از زير بار مسئوليت خود شانه خالي نخواهيم کرد.

هيچکس نمي تواند حزب الله را خلع سلاح کند
سيدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود، به روابط خوب جنبش حزب الله با ساکنان اردوگاه هاي فلسطيني اطراف بيروت و گروه هاي فلسطيني ساکن در اين اردوگاه ها اشاره کرد و گفت: ما به تماس خود با اين گروه ها ادامه مي دهيم.

دبيرکل حزب الله خطاب به کساني که از احتمال به راه افتادن جنگ جديدي بين ساکنان اردوگاه هاي فلسطيني و جنبش حزب الله يا امل سخن مي گويند گفت: قاطعانه مي گويم که هيچ گونه جنگي با ساکنان اردوگاه هاي فلسطيني روي نخواهد داد.

دبيرکل حزب الله لبنان درباره مسئله انتخاب رئيس جمهور جديد لبنان نيز گفت: اکنون مسئله انتخاب رئيس جمهور لبنان، بيش از انتخابات رياست جمهوري آمريکا جهان را به خود مشغول کرده، حال آن که اختيارات رئيس جمهور لبنان بنا بر قانون اساسي جديد لبنان، اختياراتي محدود است.

وي افزود: من هم از لبناني ها مي خواهم به اين مسئله توجه داشته باشند، مسئله انتخاب رئيس جمهور لبنان اين نيست که شخص رئيس جمهور چه کسي باشد و چه اختياراتي داشته باشد، بلکه نحوه انتخاب رئيس جمهور آينده لبنان و کسي که عهده دار اين سمت مي شود، نشان دهنده روند سياسي کلي است که لبنان در آن حرکت مي کند.

نصرالله ادامه داد: به اين صورت که رئيس جمهوري که پارلمان لبنان برمي گزيند، ممکن است کسي باشد که خواستار تشکيل دولت وحدت ملي يا دولت شراکت ملي باشد يا آن که ممکن است مشکلي با حکومت يک گروه بر لبنان نداشته باشد. پس از انتخاب رئيس جمهور هم اين مسئله مطرح است که دولت اعم از اين که دولت وحدت ملي يا دولت تحت کنترل يک گروه باشد، چه سياست ها و برنامه هايي را در بخش مالي و اقتصادي و سياسي و امنيتي و روابط بين الملل در پيش مي گيرد؟

وي افزود: اين مسائل به شخصيت رئيس جمهور و افکار و اراده او بستگي دارد. علاوه بر اين، پس از انتخاب رئيس جمهور، طبيعتا فرمانده جديدي براي ارتش لبنان و بقيه دستگاه هاي امنيتي لبناني انتخاب خواهد شد، آيا اين مسئله نبايد مايه نگراني باشد؟ دبيرکل حزب الله لبنان گفت: اگر در لبنان دولت شراکت ملي وجود داشته باشد، فرمانده ارتش نيز بازتابي از همين شراکت و توازن ملي خواهد بود ولي اگر دولت لبنان تحت کنترل يک گروه انتقام جو باشد، فرمانده ارتش لبنان نيز تابع عقلانيت همين گروه خواهد شد.

نصرالله تصريح کرد: گروه حاکم بر لبنان به دنبال اين هستند که از ارتش ضد مخالفان خود و ضد مقاومت لبنان استفاده کنند، تاکنون هم فرماندهي ارتش و ساختار آن و ديدگاه ملي گرايانه مسئولان ارتش مانع از چنين استفاده اي از ارتش شده است.

وي افزود: بنابراين، راه حرکت آينده لبنان از انتخابات رياست جمهوري مشخص مي شود و نبايد در اين مسئله مسامحه و تعارف کرد. حتي وقتي از فردي که رئيس جمهور آينده خواهد بود، سخن به ميان مي آيد، بايد درباره مسائل پس از انتخاب او و روند حرکت سياسي کشور نيز صحبت شود.

دبيرکل حزب الله افزود: نمي توان پذيرفت که رئيس جمهور و نخست وزير و بيشتر اعضاي کابينه و فرمانده ارتش لبنان از يک گروه باشند؛ آن هم گروهي که اعتراف مي کند بخشي از طرح خاورميانه اي آمريکاست.

سيدحسن نصرالله گفت: آمريکايي ها خواستار روي کار آمدن رئيس جمهوري در لبنان هستند که قطعنامه 1559 را پياده کند. آنها هيچ وقت از رئيس جمهوري که مشکلات اقتصادي لبنان را حل کند و بدهي هاي لبنان را بپردازد و دولتي قوي ايجاد و ارتش را بازسازي و خاک اشغال شده لبنان را آزاد و از حاکميت لبنان دفاع و مردم لبنان را متحد کند، سخني به ميان نمي آورند، بلکه تنها مي خواهند رئيس جمهور آينده لبنان قطعنامه شوراي امنيت را اجرا کند.

دبيرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: اگر همه دنيا جمع شوند، نخواهند توانست بند مربوط به خلع سلاح مقاومت در قطعنامه 1559 را اجرا کنند زيرا ما ديدگاهي ملي ارايه کرده ايم و مبارزه ما و سلاح ما در چهارچوب بررسي راهبرد دفاع ملي قابل بحث و گفت وگوست.

وي گفت: اسرائيلي ها پس از جنگ ژوئيه گفتند در دنيا ارتشي نيست که بتواند حزب الله را خلع سلاح کند و من مي گويم: هيچ کس در دنيا نمي تواند حزب الله را خلع سلاح کند.

دبيرکل حزب الله افزود: ما رئيس جمهوري مي خواهيم که لبناني ها را گرد هم آورد و از وقوع فتنه بين آنها جلوگيري کند و آنان را متحد کند. ما رئيس جمهوري مي خواهيم که بر دولت و نخست وزير براي حل مشکلات اقتصادي نظارت و  با فساد مبارزه و از اتلاف منابع دولت جلوگيري کند.

نصرالله تصريح کرد، اين روزها که جهان سرگرم مسئله انتخاب رئيس جمهور لبنان است، بزرگترين عمليات غارت اموال دولتي در تاريخ لبنان در حال اجراست؛ شرکت تلفن همراه را به بخش خصوصي واگذار مي کنند و بخش هاي کشاورزي و صنعتي و گردشگري را نابود کرده اند. شرکت هايي که سهام شرکت تلفن همراه لبنان را بخرند، در واقع اين شرکت را از کسي مي خرند که مالک آن نيست و از نظر قانوني و شرعي، اجازه فروش آن را ندارد. ما با توسل به همه راهکارهاي قانوني با اين غارتگري مقابله خواهيم کرد.

دبيرکل حزب الله، جناح اکثريت در پارلمان لبنان را فاقد شجاعت و اکثريتي جعلي دانست و با اشاره به تحولات اوکراين و گرجستان که منجر به برگزاري انتخابات پيش از موعد در اين کشورها به علت اعتراضات مخالفان شد، جناح اکثريت را به علت چنگ انداختن به قدرت و مخالفت با برگزاري انتخابات پيش از موعد سرزنش کرد.

وي با اشاره به اين که بنا بر قانون اساسي لبنان، رئيس جمهور بايد با اکثريت دو سوم آراي نمايندگان انتخاب شود، گفت: ما رئيس جمهوري را که جناح اکثريت بخواهد با اکثريت نصف به علاوه يک برگزيند، به رسميت نخواهيم شناخت و او را غصب کننده قدرت مي دانيم.

دبيرکل حزب الله لبنان در عين حال تأکيد کرد: ما همچنان خواستار توافق هستيم.

سيدحسن نصرالله در پايان سخنانش از اميل لحود، رئيس جمهور لبنان به خاطر موضعگيري ها و ثبات مواضع و ايستادگي و حمايت از مقاومت لبنان در مدت 9 سال رياست جمهوري اش قدرداني کرد و از او خواست در صورتي که رئيس جمهور آينده به صورت توافقي برگزيده نشد، طرحي را براي نجات کشور ارايه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست