بازدید 7461
واکنش انجمن منتقدان سینما به گزارش «تابناک»؛

مشایی هیچ حرفی از مساعدت مالی نزد!

کیوان کثیریان، دبیر چهارمین جشن منتقدان در پاسخ به گزارش دیروز «تابناک» با تایید مشکلات مالی این انجمن که در گزارش دیروز نیز به آن اشاره شده بود، هرگونه مساعدت مالی برای برگزاری دوره چهارم را رد کرد و زمان برگزاری جشن را با تکیه بر بودجه خصوصی اوایل بهمن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۸ 19 January 2011
کیوان کثیریان، دبیر چهارمین جشن منتقدان در پاسخ به گزارش دیروز «تابناک» با تایید مشکلات مالی این انجمن که در گزارش دیروز نیز به آن اشاره شده بود، هرگونه مساعدت مالی برای برگزاری دوره چهارم را رد کرد و زمان برگزاری جشن را با تکیه بر بودجه خصوصی اوایل بهمن اعلام کرد.

پاسخ کامل دبیر جشن منتقدان به گزارش دیروز «تابناک» بدین شرح است:

 با تشکر از همکارانمان‌ در سایت «تابناک» بابت پرداختن به ماجرای جشن‌سالانه منتقدان، ذکر نکاتی ضروری است.

١- تابناک در تیتر خود پرسیده است: " چهارمین جشن منتقدان سینمابرگزار می‌شود؟" پاسخ این است که بله جشن منتقدان به خواست خدا پیش از جشنواره بیست و نهم فجر برگزار خواهد شد. این جشن که قرار بود ١٠ خرداد برگزار شود به دلیل مشکلات مالی انجمن - که متاسفانه هیچ درآمدی ندارد - به تعویق افتاد. تاکنون هرساله با حمایت مالی خانه سینما، شهرداری و نهادهای دولتی سینما همچون مرکز گسترش و سینمای جوان، جشن سالانه را برگزار می کردیم(به هرروی تیم های قبلی مدیریت سینما با اصناف مهربانتر بودند وبه وظیفه شان که حمایت مادی ومعنوی از حرکات فرهنگی صنوف بود آگاهتر). ولی این بار اصرار بر این بود که جشن چهارم را بدون کمک دولتی و تنها با اسپانسر خصوصی برگزار کنیم. مذاکراتی با حدود ١۵ موسسه وشرکت بزرگ وکوچک  خصوصی انجام شد که هریک بنا به دلایلی به نتیجه نرسید. حالا موفق شدیم با یک موسسه مالی اعتباری به نتیجه برسیم و مبلغی - هرچند بسیارمحدود-  برای برگزاری بسیار جمع و جور جشن دست و پا کنیم. در کنار آن سه چهار انتشاراتی نیز مواد فرهنگی محدودی برای اهدا به برگزیدگان در اختیارمان خواهند گذاشت که در نشست مطبوعاتی اسامی آنان اعلام می شود.

٢-  در دیدار مسوول محترم کمیته فرهنگی دولت در دیدار با سینماگران به هیچ وجه بحث مالی مطرح نبود و لااقل بنده به عنوان یکی از حاضران در این جلسه چنین چیزی نشنیدم و مطمئنم چنین پرداختی صورت نگرفته است. اما یقینا برگزاری جشن چهارم انجمن ارتباطی با این ماجرا نخواهد داشت و جمع وجورتر و درویشانه‌تر از این حرف‌ها برگزار خواهد شد.

٣- تابناک نوشته است: "در صورت تحقق وعده‌های مالی، به زودی و تا قبل از آغاز جشنواره بین المللی فیلم فجر، انجمن منتقدان و روزنامه نگاران خانه سینما می تواند جشن هر ساله اش را برگزار کند"

طبعا ما بدون تحقق یافتن هیچ وعده‌ای به خواست خدا، در اوایل بهمن جشن چهارم را برگزار خواهیم کرد و خوشحالیم که بالاخره توانستیم بدون حتی یک ریال کمک دولتی، وحتی کمک مادی از خانه سینما - که متاسفانه خود دچار مشکلات مالی است ولی همواره حمایت های معنوی اش شامل حالمان بوده - مقدمات برگزاری یک جشن آبرومند را فراهم کنیم. مطمئنا از این پس نیز این روند ادامه خواهد یافت گرچه روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم.

 ۴- تابناک نوشته: "با وجود نزدیک شدن به روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، انجمن منتقدان و روزنامه نگاران سینمای ایران، برخلاف دوره های گذشته، هنوز نتوانسته اند زمینه های برگزاری جشن سالانه خود را که دوره های قبل در پاییز برگزار می‌شد فراهم کند."

جشن منتقدان هیچگاه در پاییز برگزار نشده. دوره اول ٢٨ دیماه ٨۶، دوره دوم ١٠ تیر ٨٧، دوره سوم ٢٨ دی ٨٨ و این دوره نیز انشاالله اوایل بهمن برگزار خواهد شد.

۵-  جشن چهارم با وجود انجام به موقع کلیه مراحل داوری و اجرایی، بسیار دیر برگزار می شود مثل جشن سال قبل که به دلیل شرایط اجتماعی به تاخیر افتاده بود. قبول داریم اما خیلی مقصر نیستیم. زمان مفید ومناسب را از دست دادیم اما ناچاریم به دلیل آنکه بخشی از جوایزمان مربوط به جشنواره ٢٨ است، پیش از شروع جشنواره ٢٩ برگزارش کنیم. به واقع مشکلات مالی ما را تا سرحد انصراف از برگزاری جشن پیش برد. در این جشن - که ما به احترام ایام ماه صفر، نام شب منتقدان را بر آن می گذاریم - جوایز برگزیدگان داوران انجمن در جشنواره بیست و هشتم اهدا می شود و همچنین جوایز برگزیدگان دومین جشنواره مطبوعات سینمایی. از یکی دو نفر هم تقدیر می‌شود.

 ۶- مطمئنا تلاش خواهیم کرد این بار، فاصله مراسم اهدای جوایز برگزیدگان داوران جشنواره ٢٩ از نگاه داوران انجمن از جشنواره بسیار کم باشد و حتی پیش از پایان سال جدا از جشن سالانه اهدا شود.

٧- از تمام منتقدان ونویسندگان سینمایی، رسانه ها و البته هنرمندان سینما - که تماسها و پیگیری های مکررشان نشان از اهمیت جوایز انجمن برای آنان داشت-  به خاطر این تاخیر، پوزش می‌خواهیم و اطمینان داریم درکمان خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل