بازدید 5144

چهارمین جشن منتقدان سينمابرگزار می‌شود؟

به گزارش «تابناک»، با وجود نزديك شدن به روزهاي برگزاري جشنواره فيلم فجر، انجمن منتقدان و روزنامه نگاران سينماي ايران، برخلاف دوره هاي گذشته، هنوز نتوانسته اند زمينه هاي برگزاري جشن سالانه خود را که دوره های قبل در پاییز برگزار می‌شد فراهم كند.
کد خبر: ۱۴۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۵ 18 January 2011
 سرویس فرهنگی ـ اگر چه برگزاري جشن انجمن منتقدان و روزنامه نگاران سينماي ايران و معرفي برترين های سينماي ايران که قرار بود تابستان و بعد پاییز برگزار شود، به دليل نبود بودجه در هاله اي از ابهام است، قول مساعد كمك ميلياردي رييس كميته فرهنگي دولت برگزاری این جشن در روزهای پایانی سال را تا حدی ممکن ساخته است.

 به گزارش «تابناک»، با وجود نزديك شدن به روزهاي برگزاري جشنواره فيلم فجر، انجمن منتقدان و روزنامه نگاران سينماي ايران، برخلاف دوره هاي گذشته، هنوز نتوانسته اند زمينه هاي برگزاري جشن سالانه خود را که دوره های قبل در پاییز برگزار می‌شد فراهم كند.

 برخي از صاحب نظران اين تعويق را مرتبط با نبود بودجه در خانه سينما و نداشتن حامی مالی در انجمن منتقدان سینما عنوان مي كنند.

 بر اساس گزارش هاي منتشر شده در اين زمينه، مديران خانه سينما تعويق پيش آمده در اجراي بسياري از برنامه هاي خانه سينماگران ايراني را پرداخت نشدن بودجه دولتي اين مجموعه صنفي اعلام كرده و افزوده اند: پيگيري هاي متعددي براي تخصيص اين بودجه داشته اند ولي با وجود گذشت ده ماه از سال و نيز تغيير هيات مديره ـ كه معاون سينمايي ارشاد موافق تعامل با هيات مديره سابق نبود و همكاري با خانه سينما را منوط به روي كارآمدن هيات مديره جديد تعيين كرده بود ـ هنوز به نتيجه اي دست نيافته اند.

 از سوي ديگر، يكي ار نكات حائز اهميت در اين زمينه قول مساعد رييس كميته فرهنگي دولت به هيات مديره جديد خانه سينما براي پرداخت 5 ميليارد تومان است كه وی در ديداري كه اخيرا با هبات مديره خانه سينما داشته وعده آن را داده است.

 براساس گزارشي كه جام جم آنلاين منتشر كرده است؛ ريس دفتر رييس جمهور، رييس كميته فرهنگي دولت و يكي از اعضاي شوراي عالي سينما، در ديداري كه هفته گذشته با هيات مديره خانه سينما داشته، پس از استماع مشكلات نهاد صنفي سينماگران، كه اكثر حضار در اين جلسه آن را ناشي از عدم پايبندي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي پرداخت بودجه  قانوني خانه سينما دانسته اند، فعلا قول پرداخت 5 ميليارد تومان را داده است.

رييس كميته فرهنگي دولت نيز در حالي قول چنين كمكي را داده است كه معاونت سينمايي در اغلب موارد علت تاخير پيش آمده در تخصيص بودجه خانه سينما را نداشتن اعتبار اعلام كرده است.

 بر اين اساس و در صورت تحقق وعده‌های مالی، به زودي و تا قبل از آغاز جشنواره بين المللي فيلم فجر، انجمن منتقدان و روزنامه نگاران خانه سينما می تواند جشن هر ساله اش را برگزار كند و بر اساس آرايي كه منظور كرده و مي كند، برترين هاي يك سال فعاليت سينماي ايران را معرفي و از برگزيدگان تجليل كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست