بازدید 15743

اشك زنان بو مي دهد

دانشمندان متوجه شده اند كه اشك احساسي، حاوي پروتئين بيشتري نسبت به اشك معمولي است كه از چشم خارج مي شود در نتيجه بو و تاثير بيشتري در كاهش ميل جنسي مردان دارد. سوبل گفت:نكته بسيار جالب اين بود كه ديدن اشك زنان هيچ احساسي اعم از اندوه يا همدردي را در مردان مورد آزمايش ايجاد نمي كرد.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۶ 13 January 2011
مطالعات جديد ثابت كرد كه از اشك زنان بويي متصاعد مي شود كه هورمون تستوسترون مردان را كاهش مي دهد و ميل آنها به زنان را كم مي‌كند.
   
به گزارش ايرنا و به نقل از تاي ايندين نيوز، در ادامه اين تحقيقات مشخص شد كه اين بو حتي زماني كه مردان اشك را نبينند نيز موثر است.

اين براي نخستين بار است كه ساختاري شيميايي اشك و بوي ناشي از آن بررسي مي شود و نتايج علمي آن در اختيار ديگران قرار گرفته است.

'نوام سوبل' محقق موسسه عصب شناسي در اين باره گفت: ' ما مشخص كرديم كه از اشك زنان سيگنال هايي به مردان در قالب بو منتقل مي شود كه اين سيگنال تمايل مردان به زنان را كاهش مي دهد زيرا به طور مستقيم روي هورمون تستوسترون مردان اثر مي گذارد.'

در حالي كه ارتباط انسان ها از طريق كلام و نگاه ثابت شده بود اما اين تحقيق ثابت كرد كه سيگنال هاي شيميايي نيز حاوي اطلاعات بسياري هستند كه انسان ها از خود ساطع كرده و به طرف مقابل منتقل مي كنند.

دانشمندان متوجه شده اند كه اشك احساسي، حاوي پروتئين بيشتري نسبت به اشك معمولي است كه از چشم خارج مي شود در نتيجه بو و تاثير بيشتري در كاهش ميل جنسي مردان دارد.
سوبل گفت:نكته بسيار جالب اين بود كه ديدن اشك زنان هيچ احساسي اعم از اندوه يا همدردي را در مردان مورد آزمايش ايجاد نمي كرد.
در آخر معلوم شدن كه اشك زنان در مردان همان تاثيري را ايجاد مي كند كه خرناس و بوي عرق مردان براي زنان!
اين مطالعه روز جمعه در مجله 'ساينس' منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل