بازدید 10844

غوغاي مهران مديري در يوتيوب

در اين فيلم مهران مديري با اشاره‌اي مستقيم، به‌شيوه اجرا و مديريت يكي از كانال‌هاي ايراني خارج نشين ، آنها را به تمسخر مي گيرد. شخصي كه مديري در اين فيلم نقشش را بازي مي‌كند، نسبت به پخش اين فيلم واكنش نشان داد و مديري را تهديد به افشاي برخي پرونده‌ها كرد!
کد خبر: ۱۴۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳ 08 January 2011
تهران امروز: داستان حاشيه‌هاي مهران مديري و سريال «قهوه تلخ» با پخش فيلم جديد يك‌ساعته از او در اينترنت ابعاد تازه‌اي گرفته است.وخارج و داخل يكسره دارند به اين اتفاق واكنش نشان مي‌دهند.

چند روز پيش بود كه فيلمي حدودا يك ساعته به كارگرداني مهران مديري در سايت‌هايي مثل «يوتيوب» و به دنبال آن ديگر سايت‌ها منتشر شدو بلافاصله به يكي از پربيننده ترين برنامه ها بدل شد. اين فيلم كه نه تيتراژ آغازيني دارد و نه پاياني، به تمسخر شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان ضد نظام مي‌پردازد. بازيگرانش اكثراً از ميان بازيگران سريال «قهوه تلخ» هستند و شخص مهران مديري يكي از چهره‌هاي اصلي اين فيلم است.

بازيگران فيلم در جاي كاراكترهاي كانال‌هاي ماهواره‌اي نشسته‌اند و آنها را دست مي‌اندازند.

ساعتي پس از انتشار اين فيلم در يوتيوب و ديگر سايت‌ها، واكنش‌ها به اين فيلم آغاز شد.گمانه زني‌هاي اوليه طيف هاي مختلفي را شامل مي شد.طبيعتا در داخل كشوركسي از دست انداختن سايت ها و شبكه‌هاي ضد انقلاب ماهواره اي گله اي ندارد .چه در مقابله با تبليغات مغرضانه اين شبكه ها زبان طنز آن هم با استفاده از چهره هاي مشهور تلويزيوني دقيقا همان چيزي بود كه كمبودش احساس مي شد.اما تفسير هاي ثانويه متفاوت تر بودند.

گروهي اين برنامه را نشانه متقني از ارادت مديري به آرمان هاي نظام و حس ميهن‌دوستي او قلمداد كردند و گروهي ديگر آن را حركتي حساب شده براي ترميم رابطه مديري با تلويزيون دانستند كه پس از پخش قهوه تلخ خارج از رسانه ملي به سردي گراييده بود. به عنوان مثال سايت «فردا» درباره پخش اين سريال نوشت :: «مديري كه در مجموعه خود اجراي سطح پايين اين مجريان را به نمايش مي‌گذارد، گويي مي‌خواهد باب آشتي را با رسانه ملي هم باز كند و به آنها نشان دهد كه همواره پشتيبان نظام جمهوري‌اسلامي و انقلاب است و با وجود هرگونه اختلاف سليقه در نوع سريال‌هاي طنز بين خود و مسئولان رسانه ملي، دست از حمايت از آرمان‌هاي انقلاب نمي‌كشد.»

در اين ميان سايت هاي خارج نشين نيز مديري را از تيغ تند حملات خود در امان نگذاشته و به او انواع و اقسام اتهامات را وارد ساختند. رسمي‌ترين واكنش‌ را خشايار الوند، دوست مديري و يكي از نويسنده‌هاي مجموعه «قهوه تلخ» نشان داد. او در گفت‌وگو با كافه سينما گفت: «البته شخص آقای مدیری قرار است نسبت به این فیلم واکنش نشان بدهند. این کلیپ مربوط به یک مجموعه آیتم هست که چهار سال پیش ساخته شد و قرار بود وارد شبکه خانگی بشود. این آیتم ها شامل شوخی هایی با تلویزیون، برنامه های ماهواره ای و این طور مسایل هست. اما بعد از ساخته شدن این آیتم ها آن ها را به آرشیو سپردیم و دیگر پیگیر آنها نشدیم.حتی سراغ مجوز گرفتن برای آنها هم نرفتیم که باعث دلخوری هایی نشود اینکه بعد از این همه مدت چرا و از چه طریقی این ویدئو منتشر شده برای ما هم نامعلوم است.»

در اين فيلم مهران مديري با اشاره‌اي مستقيم، به‌شيوه اجرا و مديريت يكي از كانال‌هاي ايراني خارج نشين ، آنها را به تمسخر مي گيرد. شخصي كه مديري در اين فيلم نقشش را بازي مي‌كند، نسبت به پخش اين فيلم واكنش نشان داد و مديري را تهديد به افشاي برخي پرونده‌ها كرد!

همه اين اتفاقات در حالي مي‌افتد كه «قهوه تلخ» آخرين ساخته مهران مديري در اوج محبوبيت و موفقيت قرار دارد و تازه قرار است از هفته‌هاي آينده بازيگران مشهوري همچون امين حيايي و بهرام رادان نيز در چند قسمت مهمان مجموعه شوند. جدیدترین قسمت قهوه تلخ دوشنبه به بازار می‌آید.

اما هرچه هست و انتشار اين تكه فيلم پربيننده با هر نيتي صورت گرفته باشد نشان مي دهد كه در نبرد رسانه اي ،بايد از تمام نيروها استفاده كرد.چتر را بايد چنان گسترده ساخت كه چهره محبوب و كارآمدي مثل مديري از آن خارج نماند.همان اشتباهي كه در مورد فردوسي پور نيز برخي خامدستانه به دنبال آن هستند. از اين ديدگاه مي توان انتشار اين تكه فيلم را حال با هرنيتي اتفاقي فرخنده قلمداد كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی