بازدید 5508

600 ميليون تومان براي جسد نوزاد 3ماهه

جسد متعلق به نوزادي سه ماهه است كه تبهكاران با جعل گزارش دانشگاه اصفهان قصد داشتند آن را به جاي «موميايي» ارزشمند و تاريخي 600 ميليون تومان بفروشند.
کد خبر: ۱۴۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۹ 05 January 2011
ایران: اعضاي باند تبهكاران قبل از فروش جسد 600 ميليون توماني نوزاد سه ماهه در دام پليس گرفتار شدند.

چندي قبل كارآگاهان پليس آگاهي كرمان در جريان فعاليت‌هاي زيرزميني اعضاي شبكه بزرگ جعل و كلاهبرداري قرار گرفتند.

بررسي‌ها نشان مي‌داد «رحمان» سركرده باند حرفه‌اي جعل با دريافت مبالغ قابل توجه به جعل مدارك شناسايي از جمله گواهينامه و كارت پايان خدمت مي‌پردازد.كارآگاهان پس از چند روز تعقيب و مراقبت نامحسوس شامگاه 27 آبان «رحمان» را شناسايي و دستگير كردند.

متهم منكر هر گونه جرمي بود كه كارآگاهان در بازرسي كيف او با اوراق و مدارك جعلي و فهرست مشخصات سفارش‌دهندگان روبه‌رو شدند.

در لابه‌لاي اسناد يك رسيد جعلي بانكي هم كشف شد كه در ادامه بررسي‌ها مشخص شد «رحمان» با جعل رسيد سه ميليون و 150 هزار توماني يك زنداني ديه را آزاد كرده است.

در ادامه كارآگاهان يكي ديگر از اعضاي شبكه – امين – را شناسايي كرده و پي بردند مرد تبهكار پس از شكار افراد ساده‌لوح آنها را به خانه كشانده و با فريبكاري از آنها كلاهبرداري مي‌كند. او همچنين متقاضيان اسناد جعلي را نيز شناسايي و به «رحمان» معرفي مي‌كرد و از اين راه نيز مبلغي به جيب مي‌زد.

از سوي ديگر كارآگاهان با كشف جسد موميايي يك نوزاد سه ماهه در مخفيگاه تبهكاران به راز عجيب ديگري پي بردند.

سرهنگ كارآگاه پوررضا قلي – رئيس پليس آگاهي كرمان – در اين‌باره گفت: زماني كه مأموران مخفيگاه اعضاي باند را در شهرستان رفسنجان شناسايي كرده و در عملياتي ضربتي پنج تن از آنها به نام‌هاي «داريوش»، «حسن»، «عباس»، «علي»و «مصطفي» را دستگير كردند، 9 قبضه قمه، تجهيزات جعل، اسناد و مدارك تقلبي، جسد موميايي 30 سانتيمتري و گزارش جعلي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان را نيز كشف كردند.

متهمان مدعي بودند جسد موميايي متعلق به انسان‌هاي كوتوله «شهداد» است و قدمت چند صد ساله دارد اما كارشناسان پزشكي قانوني و ميراث فرهنگي اين ادعا را رد كردند.

در گزارش پزشكي قانوني آمده بود، جسد متعلق به نوزادي سه ماهه است كه تبهكاران با جعل گزارش دانشگاه اصفهان قصد داشتند آن را به جاي «موميايي» ارزشمند و تاريخي 600 ميليون تومان بفروشند.

اين در حالي بود كه اعضاي باند اعتراف كردند پيكر نوزاد سه ماهه را در حاشيه شهر يافته و پس از موميايي تصميم به فروش جسد داشتند كه ناكام ماندند.

سرهنگ پوررضا قلي ادامه داد: تبهكاران دو قطعه زمين دولتي در منطقه الغدير را هم با اسناد جعلي فروخته‌اند كه تحقيق در اين‌باره نيز ادامه دارد. چند تن از سفارش‌دهندگان اسناد جعلي نيز دستگير شده‌اند.

توصیه های پليسي

سرهنگ عبدالله قاسمي – رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي – با هشدار به متقاضيان اسناد جعلي گفت: افرادي كه از اسناد جعلي استفاده مي‌كنند براساس قانون مجرم هستند و پليس و دستگاه قضايي با آنها بشدت برخورد خواهد كرد. حال آنكه پليس آگاهي به تجهيزات پيشرفته كشف اسناد و اوراق جعلي مجهز شده و مأموران به راحتي مي‌توانند اصل يا جعلي بودن مدارك و اسناد را مشخص كنند.

وي افزود: به مردم توصيه مي‌شود هنگام خريد زمين، املاك و خودرو هم از اصل بودن سند مطمئن باشند و قبل از معامله موضوع را از طريق سازمان‌هاي ذيربط استعلام كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی