بازدید 35194

عکس: تماشای کهکشان راه شیری در بیابان

کد خبر: ۱۳۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳ 02 January 2011
یک عکاس آماتور خوش ذوق، عکسی از یک نمای بیابان لیبی تهیه کرده است که در آسمان این نما بیشتر صورتهای فلکی و کهکشان راه شیری را می‌توان دید.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگر شما در شهر زندگی می‌کنید، حتما تاکنون فراموش کرده‌اید که در بالای سر شما میلیاردها ستاره درحال درخشیدن هستند. صحنه‌‌هایی بسیار دیدنی که به دلیل آلودگی‌های نوری شهرها ناپدید شده‌اند.

در این راستا، یک عکاس آماتور اهل ترکیه به نام «تونک تزل» تصویری شگفت‌انگیز از آسمان شب در بیابان لیبی گرفته است که در آن می‌توان چکیده‌ای از آنچه که در تمام کهکشان راه شیری وجود دارد را دید.

تونک تزل، این تصویر را 7 دسامبر گذشته یک ساعت پس از غروب آفتاب گرفته و تمام صورت‌های فلکی را در آن مشخص کرده است.

این عکاس خوش ذوق در این خصوص گفت: «من 6 تصویر با پانورامای 2 در 3 گرفتم و بعد با کمک یک نرم‌افزار پردازش عکس، این تصویر نهایی را ساختم.»

وی افزود: «پس از اینکه آسمان به‌اندازه کافی تاریک شد، راه شیری از راست افق جنوب غربی رویت شد. به خاطر آسمان پاک و شفافی که غروب می‌کرد توانستم نور منطقه البروج را به راحتی از چپ افق جنوب غربی مشاهده کنم.»

براساس گزارش دیلی میل، «تزل» که از سال 1992 عکاسی آماتور می‌کند اظهار داشت: «نیمه شمالی آفریقا زیباترین آسمان شب را دارد.»

این عکاس ترک برای سازمان «دنیا در شب» (TWAN) کار می‌کند. هدف اصلی این گروه تولید و عرضه مجموعه‌ای از عکسها و فیملهایی از جذابیتهای آسمان است.

تصویر آسمان شب در بیابان لیبی






در این تصویر سراسر منطقه البروج مشخص شده است. برای مثال می‌توان صورت‌های فلکی دلو، پگاسوس، عقاب، بربط، مارگیر، هرکول، قنطور، دم مار، کماندار، ماکیان، مرغ ماهیخوار و... و همچنین سیاره‌های عطارد، مشتری و اورانوس را مشاهده کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۴
وااااااااااای خییییییلی قشنگگگگگگگگگه
بسیار بسیار جالب بود ممنون
با سلام ، من هم عکاس پانوراما هستم و فکر می کنم به راحتی بتوانم مشابه أن را در یکی از کویر های ایران بگیرم.
ایده ی جالبی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
جسارتا این عکس پانوراما نیست و با لنز اولترا واید گرفته شده، در عکاسی از آسمان شب کوچکترین تکان هم مشکل ایجاد میکند، به خاطر همین هم یک عکس واضح از آسمان شب را بهتر است با دکلانشور بگیرید، یکی از بهترین جاها برای همچین عکسی جاده ی دامغان به جندق است که تا افق کویر است و کویر
من متولد جوزا البروج هستم چرا ستاره من اونجا نیست!
ترجمه های نجومی شما واقعا افتضاح هستند.من نمی دانم شما چه صورت فلکی را مرغ ماهی خوار ترجمه کرده اید. یا مثلا چرا پگاسوس را بر اساس واژه های مصطلح نجومی ها فرس اعظم ترجمه نکرده اید(که متاسفانه این هم درد بزرگی بر پیکره نجوم ایران است که اسامی بسیاری از صورت های فلکی کاملا عربی است و دور از ذهن)یا مثلا چرا به جای هرکول از لفظ آشنای جبار استفاده نکرده اید. در مورد صورت های فلکی قنطور ٰدم مار هم چنین نقیصه ای به چشم می خورد.... در ضمن خیلی ممنون که در پاره ای از خبرهای نجومی تان از سامانه خورشیدی به جای منظومه شمسی استفاده می کنید. مشکل دیگر ترجمه های نجومی شما اشتباهات فاحشی است که گاه روی می دهد مثلا چندی پیش در یکی از اخبار کارل ساگان را فضانورد دانسته بودید که البته او دانشمند علوم سیاره ای بود.
با آرزوی موفقیت برای شما زحمت کشان عرصه خبر
عكس هاي بسياري از اين دست توسط عكاسان ايراني گرفته شده كه اين عكس در برابر آنها يك عكس معمولي محسوب مي شود ... مجموعه اي از اين عكس ها هم در سايت www.apod.ir وجود دارد
فتبارك ا... احسن الخالقين
بنازم قدرت خدا را
بسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییار زیبا
نمايش تمامي منطقه البروج در يک تصوير واقعي به هيچ وجه ممکن نمي باشد.زيرا تقريبا بخشي از صور 12 گانه منطقه البروج در هر ساعتي از شب در هر کجاي دنيا(ولو کوير ليبي!) به دليل گستردگي 360 درجه اي دايره البروج و طبيعتا استقرار خورشيد در يکي ازآنها ،قابل مشاهده نمي باشند
ضمنا از صورتهاي فلکي 12 گانه منطقه البروج تنها 3 صورت فلکي (قوس ، جدي و دلو) در عکس بالا قابل مشاهده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی