بازدید 6842

پرونده زندگی نخستين قاتل سريالي زن بسته شد

شرمنده اولياي دم هستم. اما فقط به خاطر مشكلات مالي دست به قتل مي‌زدم. مي‌خواستم با اين سرقت‌ها مشكلات بچه‌هايم را حل كنم، اما زندگي آنها را هم براي هميشه خراب و نابود كردم.
کد خبر: ۱۳۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۵ 21 December 2010
ايران: نخستين قاتل سريالي زن ايران، صبح ديروز در زندان قزوين به دار مجازات آويخته شد.

مهين- 35ساله- جنايت‌هاي سريالي‌اش را از 16 بهمن 86 با قتل زني به نام «كبري» در حوالي منطقه «باراجين» قزوين آغاز كرد. او به فاصله چند ماه از نخستين قتل، چهار زن ديگر به نام‌هاي «گرجي»، «عاتقه»، «صغري» و «بانو» را هم به شيوه‌هاي مشابه به قتل رساند.

مأموران سرانجام پس از تجسس‌هاي گسترده شامگاه پنجشنبه 24 ارديبهشت88، قاتل را در خانه‌اش دستگير كردند.او پس از انتقال به اداره آگاهي علاوه بر قتل پنج زن به كشتن صاحبخانه‌اش به نام «صفت‌الله» نيز اعتراف كرد. او پس از محاكمه به شش بار قصاص محكوم شد.به گزارش خبرنگار ما، مأموران زندان، عصر يكشنبه زمان اجراي حكم را به «مهين قديري»- 35ساله- ابلاغ كردند و او تا زمان اجراي حكم به محل ديگري در زندان انتقال يافت.حدود ساعت 6 صبح ديروز مأموران او را به محوطه زندان منتقل کردند و پس از انجام تشريفات قانوني اجراي حكم، زن جوان وصيتنامه‌اش را نوشت و پاي چوبه دار رفت.

ساعت هفت صبح، به اولياي دم كه از دو ساعت قبل در سرماي بيرون زندان منتظر بودند اجازه ورود به محل اجراي حكم داده شد.قبل از اجراي حكم، «مهين» كه هيچ اميدي براي بخشش اولياي دم نداشت فقط از آنها تقاضاي حلاليت كرد. سرانجام دختر يكي از قربانيان چهارپايه را از زير پاي «مهين» كشيد و پرونده زندگي او را براي هميشه بست.اجرا كننده حكم به دنبال خروج از زندان به خبرنگار ما گفت: «از اجراي حكم قاتل مادرم بشدت خوشحالم. اما انتظار داريم دستگاه قضايي با افرادي كه در اين جنايت‌ها همدست «مهين» بوده‌اند نيز برخورد مي‌كرد.»

يكي ديگر از اولياي دم نيز گفت: وزن مادرم هنگام قتل 80كيلو بود. به همين خاطر اين نكته مهم كه مهين به تنهايي مادرم را كشته و جسد را به مكان ديگري انتقال داده غيرقابل باور است. در اين مدت بارها اعلام كرديم مهين همدست دارد اما كسي به حرف‌هايمان توجهي نكرد.پسر يكي از قربانيان هم در اعتراض به ناهماهنگي‌هاي پيش آمده هنگام اجراي حكم گفت: به ما اعلام كردند حكم ساعت 6 اجرا خواهد شد. به همين خاطر از ساعت 5/5 صبح اينجا هستيم. اما تا ساعت هفت در اين سرما منتظر مانديم تا حكم اجرا شود.

حاشيه‌هاي اجراي حكم

٭ در حالي كه خبرنگاران براي پوشش خبري مراسم دعوت شده بودند، به دستور دادستان قزوين از حضور آنها در داخل زندان جلوگيري شد و تلاش مسئول روابط عمومي دادگستري نيز در اين رابطه بي‌نتيجه ماند.

٭ در حالي كه زمان اجراي حكم ساعت 6 صبح اعلام شده بود، اولياي دم با يك ساعت تأخير به محوطه زندان راه يافتند.

٭ به دليل نبود سلول انفرادي در زندان، قاتل شب قبل از اجراي حكم به محل ديگري در زندان انتقال يافت.

٭ خبرنگاران در اعتراض به جلوگيري از ورودشان به داخل زندان در مصاحبه مطبوعاتي دادستان پس از اجراي حكم حاضر نشدند.

٭ اولياي دم پس از اجراي حكم با اعتراض به شناسايي نشدن همدست «مهين» زندان را ترك كردند.


گفت‌و‌گو با قاتل

حالا كه به قصاص محكوم شده‌اي و در آخر خط زندگي هستي پشيمان نيستي؟

چرا، شرمنده اولياي دم هستم. اما فقط به خاطر مشكلات مالي دست به قتل مي‌زدم. مي‌خواستم با اين سرقت‌ها مشكلات بچه‌هايم را حل كنم، اما زندگي آنها را هم براي هميشه خراب و نابود كردم.

قتل‌ها را به تنهايي انجام مي‌دادي؟

بله، هيچ همدستي نداشتم. اين را بارها گفته‌ام!

اغلب قربانيان قوي‌هيكل بودند، چگونه آنها را بلند مي‌كردي؟

بعد از قتل، اجساد را روي زمين مي‌كشيدم، چرا كه نمي‌توانستم آنها را بلند كنم.

اگر انگيزه‌ات سرقت بود، پس چرا آنها را مي‌كشتي؟

به خاطر اينكه مي‌دانستم اگر زنده بمانند، شناسايي و دستگير مي‌شوم.

مواد بيهوشي را از كجا تهيه مي‌كردي؟

از يك دستفروش در حوالي بازار تهران مي‌خريدم.

آيا كسي از موضوع قتل‌هايت خبر داشت؟

فقط شوهرم ماجراي قتل صاحبخانه را مي‌دانست، ولي از موضوع قتل زنان كاملاً بي‌خبر بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان