بازدید 2923

تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در مطب ها

کد خبر: ۱۳۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱ 18 December 2010
قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت : در صورت اجرایی شدن تصمیم شورای عالی تعرفه گزاری ، پرونده سلامت در مطب ها تشکیل خواهد شد .
 
دکتر علیرضا زالی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: با تشکیل پرونده سلامت در مطب ، پزشکان شاغل در مطب ها موظف می شوند برای هر بیمار پرونده ای محرمانه تشکیل دهند که اطلاعات کامل وی از جمله تعداد دفعات مراجعه ، درمان های دریافت شده و دیگر موارد با حفظ اسرار و رعایت امانت در آن درج خواهد شد .

وی افزود:پرونده سلامت در مطب به صورت استانداردی که جزئیات آن پس از تدوین و تکمیل نهایی به پزشکان ابلاغ خواهد شد تشکیل می شود که ثبت الکترونیکی اطلاعات بیمار از جمله این استاندارد هاست که در صورت رعایت کامل آن ، پزشکان می توانند 20 درصد به حق تعرفه قانونی خود اضافه کنند .

دکتر زالی گفت : نمایندگان تام الاختیاری از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت رفاه و تامین اجتماعی و سازمان نظام پزشکی در جلسات متعدد و کارشناسی های فراوان در شورای عالی تعرفه گزاری آن را تصویب کرده اند که جلسات کارشناسی آن همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تشکیل پرونده سلامت برای بیمار در مطب از جمله پایه های تشکیل سامانه الکترونیکی سلامت در کشورهای پیشرفته است که خوشبختانه در کشورما نیز این مساله با همکاری و مشارکت موفقیت آمیز بخش خصوصی و دولتی در حال پیگیری است.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی گفت: در بخش های بستری معمولا پرونده ای به صورت سنتی برای بیمار تشکیل می شود اما در بخش درمان سرپایی برای بیمار پرونده ای تشکیل نمی شود که امیدواریم با سیاست های تشویقی درنظر گرفته شده برای پزشکان در سال ابتدای اجرای آن ، شاهد این تغییر الگو در بخش درمان کشور باشیم که درنهایت به نفع سلامت بیماران خواهد بود .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار