بازدید 25462
انتقاد شدید امام جمعه کازرون از عملکرد استاندار فارس؛

مگر استان فارس آزمايشگاه است؟!

به هر كسي بايد به اندازه توانش مسئوليت داده شود/ اينكه شعار ساده زيستي بدهيم اما برخي مواقع در عمل خلافش را انجام بدهيم. عرض كردم، نمي‌خواهم وارد جزييات بشوم. مواردي كه مي‌گويم، دلايل و شواهدي برايش دارم. خب الآن كار به جايي رسيده كه آقايان نصيحت هم گوش نمي‌دهند.
کد خبر: ۱۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰ 18 December 2010
حجت الاسلام والمسلمين محمد خرسند، امام جمعه كازرون در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان، بار ديگر انتقادهای تندي را متوجه عملكرد استاندار فارس كرد.

به گزارش «تابناک»، وی در بخشی از خطبه های این هفته گفت: در هفته گذشته، حضرت آيت الله جنتي، امام جمعه تهران و دبير محترم شوراي نگهبان، فرمايشاتي را در نماز جمعه تهران داشتند.

بنده قصد نداشتم واقعاً اين موضوع را به اين شكل در نماز جمعه عرض كنم. خب! وقتي ديدم اين فقيه عاليقدر آن هم از تريبون مهم نماز جمعه تهران اين نكته را تذكر دادند، بنده هم وظيفه احساس كردم و هيچ حب و بغضي هم ندارم، نسبت به شخصي و به عنوان يك طلبه وظيفه ام را مي خواهم انجام بدهم؛ حالا اين سخنان خوشايند كسي باشد يا كسي خوشش نيايد. چيزي كه اهميت دارد، انجام وظيفه است. البته ما هم دوست نداريم ـ همچنان‌ كه معظم‌له فرمودند ـ كه اين مسائل به خطبه‌ها كشيده شود، ولی وقتي تذكرات و نصيحت ها و جلسات تأثير نمي‌گذارد، انسان مجبور است مطالبي را بگويد، آن هم به شما مؤمنين ـ اينجا نامحرم نيست ـ من جملاتي از فرمايش ايشان در نماز جمعه هفته پیش را مي‌خوانم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون افزود: خب! ايشان گلايه كردند از برخي از عزل و نصب‌هايي كه در كشور صورت مي‌گيرد و مسئوليت‌هايي را به افرادي مي‌سپارند كه در حد و قواره‌ آن مسئوليت‌ها نيستند. نمي‌خواهيم بگوييم آدم‌هاي بدي هم هستند، ولی به اندازه آن مسئوليت نيستند. هر كسي بايد به اندازه توانش به او مسئوليت داد. بعد هم فرمودند؛ همه مي دانند بنده بالاخره نه با دولت خصومتي دارم و نه با رييس جمهور، اگر چيزي هم مي‌گوييم بناي به تكليف است. بعد مثال‌هايي زدند. دو تا مثال زدند يك موردش را چون درباره مسايل استان هست بنده عرض مي‌كنم. فرمودند، مثال زدند ايشان كه «يك جوان را با كمترين تجربه‌ مديريتي، به عنوان استاندار يك استان بزرگ مهم و داراي مسائل اقتصادي و اختلافي مي‌گذارند كه تجربه‌ مديريتي نيز ندارد؛ آيا اين درست است؟ آن وقت يك كسي اين كار را بكند بدون اين‌كه مسئوليت داشته باشد و همه اين كارها را پس و پيش كند. مگر حساب و كتاب در كار نيست؟ آن وقت بايد حزب‌اللهي‌ها را كه تسليم نمي‌شوند، چه در ميان مسئولان و چه اطراف خود، درو كرده و طرد كند.»

وی ادامه داد: خب! از قرائن و شواهد، برمي‌آيد كه منظور آيت الله جنتي مسايل استان فارس است و مديريتي كه امروز در اين استان حاكميت دارد. استان فارس يك استان بزرگي است با جمعيت فراوان، نزديك سی شهرستان دارد و شايد بيش از صد بخشداري با ویژگی های فرهنگي و اقتصادي ويژه، مديريتي كه اين استان را مي‌خواهد اداره كند آن هم بعد از 31 سال از پيروزي انقلاب اسلامي يك مديريت پخته، باتجربه و با تدبير باشد. [شنيده شدن صداي تكبير] بنده حتي خدمت خود آقاي رييس جمهور هم ـ به ايشان من ارادت دارم، به ايشان من رأي دادم ـ شخصاً به ايشان عرض كردم. نزدیک يكي دو ماه پیش در تهران، به وزير محترم كشور، معاون وزير، جمعي ديگر از مسئولان نظام به عنوان وظيفه‌اي كه احساس مي‌كردم به عنوان يك طلبه، رفته‌ام، تذكراتي هم داده‌ام.

امام جمعه کازرون در ادامه گفت: اين استان، استان ويژه‌اي‌ است. بايد توجه بشود. نيروهاي باسابقه و قدري در اين استان هستند. اما شما وضعيت امروز را ببينيد. شعار به جاي عمل، تملق به جاي واقعيت. كسي انتقاد بكند، تخريبش مي‌كنند. خردش مي‌كنند. كسي تملق بگويد بالا مي‌رود. شعارها خيلي زيبا اما عملكردها ناصواب. حالا من وارد جزیيات نمي‌خواهم بشوم. من براي همه‌ اينها مواردي را سراغ دارم. نمي‌خواهم بگويم تعمد هم هست؛ شايد تعمد هم نيست، اما مگر استان فارس آزمايشگاه است؟!

وی افزود: امروز بیشتر مديران اين استان، نمي‌گويم اكثر؛ يك جمع زيادي از مديران استان و بعضي از شهرستان‌ها با سرپرستي دارد اداره مي‌شود. امروز به‌رغم خدمات بزرگ نظام در اين استان ـ واقعاً نظام خيلي خدمت كرده به اين استان ـ اما ما مي‌بينيم رشد و توسعه‌ اين استان نسبت به بعضي از استان‌ها عقب‌تر است؛ 24 درصد بيكاري، بالاترين رشد بيكاري در كشور را دارد. يك نمونه‌اش را شما مي‌بينيد. يك درصد زيادي از مراجعين ما جوان‌هاي بيكار است. آن هم فوق ليسانس، ليسانس؛ نه جوان با تحصيلات كم.

حجت الاسلام خرسند گفت: جذب سرمايه آن اندازه‌اي نيست كه بايد باشد. پرداخت تسهيلات بانكي ـ خب! بايد همانطور كه بانك از مردم سپرده دريافت مي‌كند به موازاتش بايد تسهيلات هم پرداخت كند. اين دو تا با هم نمي‌خواند. يكي از استان‌هايي هستيم كه در اين زمينه مشكل داريم. اينكه استان ما صنعتي نيست. كارخانجات تعطيل است. در همين شهر ما يك كارخانه داريم با سيصد و خرده‌اي كارگر. هم اکنون چند سال است كه اين كارخانه تعطيل است و اين كارگرها با مشكلات بسیاری روبه رو هستند. هر روز به دفتر بنده، فرمانداري، نماينده، استان، اين طرف، آن طرف می روند؛ هرچند حالا اعلام كردند كه سرمايه‌گذاري حاضر شده آنجا را در اختيار بگيرد تا ببينيم چه مي‌شود.

وی افزود: كار‌هاي بزرگتري هم در اين استان هست. آن وقت ما بياييم به جاي حل اين مشكلات بپردازيم به مسايل حاشيه‌اي، به مسايل سطحي كه مديريت اين استان بيايد دخالت كند در فلان شهرستان و به بهانه‌هاي جزيي بگويد كه فلان مسئول به هر قيمتي بايد برود؟

امام جمعه کازرون ادامه داد: اينكه شعار ساده زيستي بدهيم، اما برخي مواقع در عمل خلافش را انجام بدهيم، یعنی چه؟ عرض كردم نمي‌خواهم وارد جزييات بشوم. مواردي كه مي‌گويم، دلايلي و شواهدي برايش دارم. خب هم اکنون كار به جايي رسيده كه آقايان نصيحت هم گوش نمي‌دهند. خب! كار مي‌رسد به نماز جمعه‌ تهران. چرا بايد اين گونه شود كه مشكل استان فارس از نماز جمعه تهران آن هم توسط يك فقيه عالي قدر مثل آيت الله جنتي [بيان شود]؟ ما هم راضي نيستيم. دوستان بيايند تجديد نظر كنند در اين روش‌ها. يك مقدار نصيحت پذير بشوند. لجبازي نكنند. اين مسئوليت‌ها گذراست، مردم ضرر مي‌كنند. خود شما هم ضرر مي‌كنيد.

وی همچنین گفت: البته اين را هم عرض كنيم، قبلاً هم عرض كرديم. ما حمايت از دولت را و شخص رييس جمهور را همچناني كه مقام معظم رهبري حمايت مي‌كند، آن را تكليف و وظيفه‌ خودمان مي‌دانيم. [تكبير] اما اين تذكرات را هم در راستاي تقويت دولت و مديريت استان مي‌دانيم و مي‌گوييم به جاي اين مسايل، بياييد مسايل كلان استان را حل بكنيد.

حجت الاسلام خرسند با تأکید بر اینکه مصوبات سفر مقام معظم رهبري، مصوبات سفر رياست جمهوري خيلي‌‌هايش هنوز اجرايي نشده است، افزود: مگر عمر اين دولت چند سال ديگر است؟ اينها وعده‌هايي است كه داده شده. تلاش كنيد بي‌كاري كاهش پيدا كند. همين‌طور مصاحبه ـ بدون اينكه ضمير مرجعش را مشخص كند ـ زمين خواري! زمين خواري! مديران قبل از خودشان را، همه را فاسد جلوه بدهند. بياييد اگر مستنداتي داريد به دستگاه قضايي معرفي كنيد. شما كه نمي‌توانيد هم خودتان اتهام بزنيد، هم محاكمه بكنيد، هم حكم صادر كنيد. من ديدم مسئولين قضايي هم گلايه مند هستند.

وی ادامه داد: شما اگر كسي در دوران مديريتش در اين استان تخلف كرده، زمين خواري كرده، ويژه‌خواري كرده، ما هم مي‌گوييم بايد مبارزه كرد، اما از راه قانوني خودش، دستگاه قضايي بايد اين كار را بكند. مدير اجرايي كه نمي‌تواند با مدير پیش از خودش اگر تخلفي كرده، برخورد بكند. اين باعث مي‌شود كه برخي مديران خدوم هم دلسرد بشوند، ثبات مديريت وجود نداشته باشد. آن هم با اين عزل و نصب‌هاي نابهنگام.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون در پایان این بخش از سخنان خود گفت: خب! اميدواريم كه خداوند همه‌ ما را نصيحت پذير بكند. من تقدير و تشكر مي‌كنم از اين تذكر حضرت آيت الله جنتي و آن را از سر اخلاص و بصيرت ايشان مي‌دانم و اميدوارم عزيزان مسئول هم چه در استان، چه در تهران به اين تذكرات توجه بكنند و ريشه يابي بكنند، نه اينكه يك جمع زيادي از حزب الله را از دست بدهند و دلخور بكنند از خودشان. بنده هم قسم مي‌خورم نه غرضي دارم نه مرضي دارم، وظيفه‌ام اين است كه تذكر بدهم. وظيفه‌ امام جمعه است. والامر اليهم.

گفتنی است، چندی است عملکرد احمدزاده استاندار فارس موجبات نارضایتی بسیاری از دلسوزان و مسئولین بومی و حتی کشوری را در پی داشته است.

*تذکر: آنچه در بالا ‌آمد، عيناً از فايل صوتي خطبه های نماز جمعه پياده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸۶
درود برامام حمعه شجاع وقاطع کازرون که نادانیهای استاندار خام وخود سر فارس را یاد آوری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
بابا دیروز امام جمعه شیراز هم پرید به مسئولا.100 سال میخوان یه مترو بسازن.اونهم وضعیت قطار شهری.اصلا این اشتان رو هوا هست.مسئولاش اصلا به فکر نیستند.همه خیابون های شیراز رو کندن برا مترو .چند سال؟این ها حرف امام جمعه شیراز بود که من دیروز تو نماز جمعه شنیدم.بحث شاهچراغ هم بود.والا ادم هیچی نگه بهتره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
واقعا استان فارس و بالاخص شیراز بعد از انقلاب خیلی مظلوم واقع شده، همه ی امکانات، کارخانجات و... شده مال اصفهان و هیچ توجهی به شیراز نمی شود. برای مترو هم الان ده ساله کل خیابونها از میدان گل سرخ و بلوار مدرس که روزانه دهها تصادف میشود را کندند و هیچ کاری نمیشود. اطراف شاهچراغ هم که دیگه نگو شده یه خرابه و یه مشت افغانی و ... که اصلا در شان این امامزاده ی بزرگ نیست. امیدوارم رهبرمعظم انقلاب برای نجات این استان اقدامی کنند، ضمن اینکه وضعیت کارخانه های استان نیز افتضاح است. صنایع مخابراتی راه دور و کارگرانش که هر روز اعتصاب دارند و زیمنس و کابلسازی و ... هم در راهند...خواهشا منعکس فرمایید. با تشکر از تابناک حقیقت گو
استاندار فارس حتی تا 6 ماه که ما اینجا بودیم سن خود را هم اعلام نمیکرد که یکبار در تلوزیون از دستش در رفت و گفت . هنوز تو سایت استانداری ما هم همه مشخصاتش رو زدن اما سال تولد نه!!!!!!!
خیلی ممنون
این عزل و نصب ها و این بی نظمی ها خیلی به ما ضربه زده
با سلام
چرا كلي گويي ميكنند ؟ عدم كفايت ايشان بايد اعلام شود
انصافا حرفت حق است
بخاطر اينكه استاندار فارس با زمين خواران درگير شده و مي خواهد حق مال باختگان را پس بگيرد اينطوري دارن وجه اش را خراب مي كنند.بنظرم آدم زحمتكشي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
با زمین خواران درگیر شده باید تمام نیروهای حزب اللهی رو قلع و قمع کنه؟ چرا غالب نیروهای اصولگرا از استاندار فارس ناراضی هستند؟ چه ربطی به زمین خوار داره برادر من. ایشون ضعیف عمل کردند
اگر احساس وظیفه بود باید پیشتر می گفتید . در اصل هیچ احساس وظیفه ای منوط بر این نیست که کسی در جایی دیگر (در تهران) گفته باشد بعد شما بگویید. کسی که در تهران گفته احساس وظیفه کرده و شما احساس تقلید.
چه شجاعتی داشته.
خیلی خوشحالم که این حرف ها رو از زبان روحانیت میشنوم (چون افرادی که پست و مقام دارند، برای روحانیت احترام و ارزش بیشتری قائلند تا منتقدان دارای تحصیلات دانشگاهی)
و امیدوارم این نوع انتقادات ادامه داشته باشه

اما جالب است به این عبارت که در گفته ها تکرار شده دقت کنیم:
"بنده هم قسم مي‌خورم نه غرضي دارم نه مرضي ..."

خب ایشون هم حق دارد بترسد که پس از این حرف ها برایش مشکلاتی بوجود بیاید.

یعنی شنیدن انتقادها، برای حکومت انقدر تلخ است؟
حق با امام جمعه محترم است. به جد این استاندار انسان ناراحت و ناتوانی است. تا چنین اشخاصی هستند این نظام نیازی به دشمن ندارد.
واسه این سمت سنش کمه
درود برامام حمعه شجاع وقاطع کازرون که حرفت حق زدند. اميدوارم ترتيب اثر داده شود. چراكه استان پهناوري مانند فارس به استانداري بزرگ و با تجربه نياز دارد نه كسي كه سابقه كاري ندارد.
هميشه تا ميخواستن به استان فارس ضربه بزنن ،از مديران نالايق استفاده كردند.
ما مهد تمدن ايران را به يدك ميكشيم ما بايد مديري شايسته اين استان داشته باشيم
نه عزيزان
بحث بر سر اين است كه استاندار محترم كم كم دارد دست خيلي از گردن كلفت ها را از بيت المال در شيراز و فارس كوتاه مي كند ، اين طيف سنتي در فارس البته در بين روحانيون در استان نفوذ دارند و فشار هم مي آورند ... اما دم احمدي نژاد گرم ، اينجا نبايد كوتاه بيايد .
در ضمن در مورد سن واقعا جاي تاسف است، پيامبر اكرم فرماندهي لشكر را به يك جوان داد، عليرغم مخالفت شديد ديگران كه اين جوان است و فلان و بهمان ...
اين حرف ها مسخره است به خدا، آيت اله جنتي را نمي دانم چه پيش آمده، خدا عاقبت ما را به خير كند .( تابناك سانسور نكن)
درود بر شما مرد بزرگ شما باعث افتخار اين مملكت هستيد و حرف دل اين مردم بيچاره را زديد
مشکل فقط استاندارفارس هست؟
شیراز تو این چند سال اخیر مسئولی که واقعا به فکر شهر باشه رو کمتر داشته..
حكايتي وجود دارد نميدانم مربوط به كدام دوره از زمان مي باشد اما با اين مفهوم كه اگر ميخواهيد جايي رو به نابودي و زوال برود كارهاي بزرگ را به آدمهاي كوچك بسپاريد و آدمهاي بزرگ را به كارهاي كوچك بگماريد
بد نیست قضاوت دو طرفه باشد تا معلوم شود چرا با بعضی از حرکتهای مثبت استاندار وامظلوما و واحسینا از بعضی در آمده!!!
وقتي کارهاي بزرگ را بدهند به آدمهاي کوچک و کارهاي کوچک را به آدمهاي بزرگ، ميشود همين که ميبينيم..
من خودم دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق و يک استان فارسي هستم. زماني که آقاي احمدزاده تازه از دانشگاه ما فارغ التحصيل شده بود و در دانشگاه امام صادق معاون فرهنگي بود هم کاري از دستش برنمي‌آمد. همه باهاش درگير بودن. چه برسد به اداره يک استان فرهنگي مثل استان فارس!!!!!!
واقعا خجالت آوره
من با استاندار و معاونین جوان وی کار کرده ام . نه پستی دارم و نه خواهان پستم ولی می خواهم بگویم که: بدیهی است که فردی 31 ساله تجربه ندارد و اذعان به غیر از این خلاف عقل و منطق است، ولی شاید حکم به نالایق دادن هم صحیح و از سر تقوی نباشد. چرا که وی از خلاقیت،هوش و اراده بالایی برخوردار است و اگر مشاورین با تجربه وی را کمک کنند شاید از مدیران نمونه کشور باشد. شایسته است بجای تخریب با امید به سربلندی ایران عزیز همدیگر را یاری کنیم.انشاء ال..
هر دم از اين باغ بري ميرسد........كو تا سه سال ديگه اخوي
با کسی که به حق ، قصد جلوگیری از زمین خواری کند نباید اینگونه رفتار کرد. مسئله زمین خواری در استان کاملا" واضح است
احسنت به این شجاعت! شیر مادرت حلالت باد ، دیگه به شما نمیتونن انگ فتنه گر بزنن !
با سلام
در اين مورد بايستي كارشناسي شود.جوان بودن يك مدير دليلي بر بي لياقتي ان نيست.
اين برادر استاندار خيلي جوان و طبعاً بي تجربه است ولو اينكه شايد آدم خوبي هم باشد.
واقعا در حق استان فارس و شيراز نسبت به گذشته و استان هاي هم طراز خود ، نظير استان اصفهان اجحاف شده ، استان فارس نيازمند نگاه ويژه با توجه به پايتخت فرهنگي بودن ،سومين شهر مذهبي كشور ، قدمت تاريخي ، علمي ، فرهنگي و ... ، اميدوارم رسيدگي بشه ، نه فقط در حد شعار باقي بمونه ، سپاس فراوان نسبت به توجه شما به استان پارس
ایشان به روشنی مسائل کلان کشور را اینگونه بیان کردند:شعار به جاي عمل، تملق به جاي واقعيت. كسي انتقاد بكند، تخريبش مي‌كنند. خردش مي‌كنند. كسي تملق بگويد بالا مي‌رود. شعارها خيلي زيبا اما عملكردها ناصواب.
چرا نباید یک استان فارسی استاندار شود؟
مگر در این استان یک آدم لایق وجود ندارد که استاندار را از دیگر استانها وارد می کنند؟
چرا کازرون که هنوز سالها در توطئه بن بست نظام ننگین شاهنشاهی پهلوی قرار دارد نباید با عبور آزادراه شیراز بوشهر از بن بست به در آید؟
آقای رییس جمهور به داد ما مردم محروم کازرون برسید؟
پاسخ ها
حسيني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
كاملا موافقم
خیلی زودتر از این باید در مورد بی کفایتی این آقا صحبت می شد.ایشان فقط از مدیریت آن هم در سطح استانداری غوغا سالاری بلدند وبس.جالب اینجاست که خودش هم مخالف غوغا سالاری است.......
کاش آقای دکتر احمدی نژاد پاسخ اعتمادی که مردم استان فارس به ایشان در زمان انتخابات نمودند و بالاترین درصد رای را به ایشان دادند با انتخاب یک مدیر اصلح جبران می نمود، انتخاب یک مدیر کم تجربه برای استان عظیمی چون فارس باعث تعجب است.
کسی که ایشان را انتخاب کرده باید پاسخگو باشد
با تشكر
با سپاس از امام جمعه محترم و شجاع كازرون.جهت اطلاع استاندار محترم و معاون امنيتي ايشان،هم دوره دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع)مي باشند كه هنوز دانشجوي دكتري بوده ولي خود را در رسانه ها دكتر معرفي مي كنند كه بر اساس قانون ،اين اقدام تعقيب كيفري دارد.
لجبازي
درود درود برامام حمعه شجاع وقاطع کازرون که حرفت حق زدند. اميدوارم ترتيب اثر داده شود. چراكه استان پهناوري مانند فارس به استانداري بزرگ و با تجربه نياز دارد نه كسي كه سابقه كاري ندارد عالي بود
مشکل استان فارس تنها استاندار نیست. مشکل عدم رسیدگی به این استان است. ضمن اینکه بخاطر شناسایی زمین خواران ایشان مظلوم واقع شده، هرچند اگر از بومی استان فارس میگذاشتند استاندار بهتر بود ولی اینکه کاسه کوزه ها رو الکی سر استانداری که تازه اومده بشکنیم واقعا بی انصافی است. خداشاهده که من تو هیچ اداره ی زیر نظر استاندار و ... نیستم فقط واسه رضای خدا گفتم. مشکل استان فارس نمایندگان مجلس هستند که از حق مردم دفاع نمیکنند و مشکل خود شهر شیراز نداشتن شهردار مقتدر
قطعا بدانيد رييس جمهور شجاع با برکناري او که هيچگونه قرابتي با اصولگراها ندارد اقدام خواهد کرد .صبور باشيد
درست است كه استاندار فارس منصوب از طرف مشايي است ولي دليل اين هياهو ها مبارزه ايشان با طيف زمين خواران فارس كه در راس آنها بعضي از مسئولين سابق در رده هاي مختلف بودند كه اينها زماني مسجد ق ب ا را بهانه كردند تا استاندار را بر كنار كنند ولي نشد و حالا هم به دنبال اين جريانند در كا احمد زاده فرد زحمتكشي هست اگر بگذارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همینجا به عنوان یک کارمند که سال ها در استانداری فارس مشغول به کار هستم اعلام میکنم که تاکنون هیچ کدام از استانداران استان فارس همانند دکتر احمدزاده باعث تغییرات و تحول بسیار مثبت در استان فارس نگردیده اند. خصوصا در زمینه مبارزه با مفاسد ، سعی بر حذف رانت تا حد ممکن ، مبارزه شدید با زمینخواری و زمینخواران.
به نظر تون دلیل موضع گیری آقای جنتی چی می تونه باشه ؟وهمچنین این عالم با تجربه ؟العاقل بلاشاره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار