بازدید 3669

دزدی‌های زوج تبهکار از خانه تاجر تنها

وقتی شوهرم در بازار ورشکست شد به خانه تاجر پولدار رفتیم، ماهانه 600 هزار تومان حقوق می‌گرفتیم و زندگی مناسبی داشتیم اما وسوسه شدیم تا با سرقت از پیرمرد فرار کنیم، همین‌ کار را نیز کردیم...
کد خبر: ۱۳۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۴ 18 December 2010
وطن امروز: زوج تبهکار که با فریب پیر‌مرد ثروتمند به سرقت ماهرانه‌ای از وی دست زده بودند به 18 ماه زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شدند. این زن و شوهر که سرایدار و پرستار خانه ویلایی بودند توانستند اعتماد پیرمرد را جلب کرده و به اجرای توطئه میلیونی دست بزنند.


از اواخر آبان‌ماه سال 88 پلیس در جریان سرقتی قرار گرفت که در آن زن و شوهر جوانی از خانه‌ای که در آن کار می‌کردند با برداشتن 26 میلیون تومان چک و یک فرش نفیس سوار بر خودروی مدل بالا فراری شده بودند.

پیر‌مرد پولدار وقتی پیش‌روی ماموران کلانتری یوسف‌آباد قرار گرفت، گفت: از وقتی تنها شدم همیشه در خانه‌ام در امیر‌آباد شمالی احساس ترس داشتم تا اینکه یکی از آشنایان، زن و شوهری را به من معرفی کرد. نسرین و مجتبی وقتی به خانه من آمدند دیدم خیلی زوج مهربان و قابل اعتمادی هستند. طبقه اول خانه‌ام را در اختیارشان قرار دادم. همه کارهای خانه به عهده نسرین بود و مجتبی کارهای بانکی من را انجام می‌داد. حتی خودروی مدل بالایم زیر پای او بود و به نظرم زندگی راحتی داشتند.

وی افزود: 2 روز پیش از فرارشان 6میلیون تومان چک به مجتبی دادم تا در بانک وصول کند اما این کار را نکرد تا اینکه یک شب که خوابیدم آنها با سرقت چک 20 میلیونی‌ام، یک فرش 9 میلیونی و تلویزیون ال‌سی‌دی 46 اینچ و خودروي تویوتایم فرار کردند و هیچ ردی از آنان ندارم.

با ادعاهای پیرمرد پولدار، دادیار هاشمیان از شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران در نخستین اقدام دستور توقیف خودروی تویوتا و بازداشت سرنشینان آن را صادر کرد، این درحالی بود که ماموران، خانه پدر و مادر زوج تبهکار را پیدا کردند و فهميدند آنها نیز اطلاعی از سرنوشت دزدان آشنا ندارند.

در حالی‌که همه راه‌های خروجی از کشور نیز به روی زوج فراری بسته شده بود شماره پلاک تویوتا تنها سرنخ شد تا اینکه 9 ماه بعد، روز 16 مرداد‌ماه سال‌جاری پلیس ساری به رفتارهای راننده یک خودروی تویوتا مظنون شد و با بررسی رایانه‌ای شماره آن پی برد که خودرو متعلق به یک تاجر تهرانی بوده و به سرقت رفته است. همین کافی بود تا مجتبی در پشت فرمان تویوتا تسلیم شود، این مرد ابتدا ادعا کرد خودرو را خود پیرمرد پولدار به وی داده و حتی از ترس بچه‌هایش به دروغ ادعای سرقتی بودن آن را کرده است.

این مرد تبهکار باز اصرار به بی‌گناهی کرد و گفت که تاجر تهرانی چک‌ها را برای تشکر به آنها داده است اما می‌داند تلویزیون و فرش را نسرین بدون اجازه از خانه آن مرد برداشته و به فروش رسانده است.

ماموران در حالی‌که مجتبی می‌گفت از 3 ماه پیش اطلاعی از همسرش ندارد با راهنمایی‌های وی این زن را در تهران بازداشت کردند و پرده از جزئیات توطئه شوم آنان برداشتند.

نسرین 30 ساله در بازجویی‌ها گفت: وقتی شوهرم در بازار ورشکست شد به خانه تاجر پولدار رفتیم، ماهانه 600 هزار تومان حقوق می‌گرفتیم و زندگی مناسبی داشتیم اما وسوسه شدیم تا با سرقت از پیرمرد فرار کنیم، همین‌ کار را نیز کردیم، نیمه‌شب بود که پیر‌مرد را تنها گذاشتیم و ابتدا به متل‌قو رفتیم. 5 ماهی زندگی آرامی داشتیم تا اینکه پول‌هایمان تمام شد و به تهران آمده و خانه‌‌ای اجاره کردیم، شوهرم با تویوتا به یک موسسه تشریفات رفت و به مسافرکشی یا استفاده از خودرو در مراسمات خاص می‌پرداخت.

مجتبی نیز گفت: «وقتی یک مسافر خاص را به ساری بردم در آنجا دستگیر شدم و می‌پذیریم اشتباه کرده‌ایم».

قاضی گیوکی، رئیس شعبه 1156 دادگاه جزایی عمومی بعثت پس از محاکمه این زوج دزد، مجتبی را به یک سال زندان و 50 ضربه شلاق و نرگس را به 6 ماه زندان و 20 ضربه شلاق و ردمال محکوم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی