بازدید 3405
محمدتقی رهبر:

عاشورا، راه نجات بشریت است

کد خبر: ۱۳۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۹ 17 December 2010
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره عاشورا مهم است كه واقعیت این نهضت را درك كنیم، اهداف امام حسین(ع) را مد نظر قرار بدهیم و راهی را كه ایشان برای انسان‌ها گشودند ادامه‌دهنده باشیم چراكه عاشورا برای نجات بشریت و انسانیت بود.

"محمد تقی رهبر" در گفت و گو با نسل فردا با بیان این موضوع درباره اهمیت عاشورا در دین مبین اسلام، گفت: به دلیل اهمیت عاشوراست كه گفته می‌شود كل یوم عاشورا، كل ارض كربلا. البته الان هم عاشوراست و یزیدیان زمان در برابر مسلمانان صف كشیده‌اند.

وی دولت‌های استكباری آمریكا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی را یزیدیان عصر كنونی دانست و گفت: ما باید خشم و كینه خود را همانند یاران امام حسین(ع) علیه یزیدیان كه تند و ویران كننده بود، قرار دهیم و مسلمانان هم باید از نهضت عاشورا استفاده كنند.

رئیس فراكسیون روحانیون گفت: الان هم می‌بینیم كه سران حماس راه امام حسین(ع) را مطرح می‌كنند. خیلی از انسان‌های آزاده در طول تاریخ از این راه استفاده كردند و انقلاب اسلامی نیز در این راه بنیان نهاده شد.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی ادامه راه اباعبدالله (ع) خاطرنشان كرد: نباید روح معنویت عاشورا و حماسه حسینی در ظواهر گم شود. سخنرانان، ناطقین، شعرا و مداحان باید به این مورد بپردازند. نباید این عزاداری‌ها را با خرافه توام كنیم چراكه اینها خواست دشمن است. اینها در متن نهضت عاشورا نیست و ائمه ما هم هیچگاه اینگونه عزاداری نكردند.

رهبر با اشاره به ترویج برخی خرافه‌گرایی‌ها یادآور شد: متأسفانه گاهی دیده می‌شود چنین مواردی نیز گسترش می‌یابد و باید نسبت به اینها هشدار داد. البته روحانیت و حوزه نیز باید هدایت‌كننده مردم باشند.

وی افزود: ما دیدیم كه مقام معظم رهبری برخی اعمال مانند قمه زنی را تحریم كردند و مراجع دیگر هم نظرات رسمی خود را در این باره ارائه كرده‌اند. وی با اشاره به حوادث و اتفاقات محرم و عاشورای سال گذشته نیز تاكید كرد: متأسفانه سال گذشته اتفاقاتی افتاد كه تعدادی به بهانه اعتراض به انتخابات به خیابان‌ها ریختند و به شعائر حسینی بی‌احترامی كردند. این گناه آنها نابخشودنی است و بدتر از آن كسانی بودند كه عمل این افراد را تقبیح نكرده و اعتراضی نكردند و حتی بعضی‌ از سران فتنه آن افراد معترض و اهانت كننده را تعبیر به مسلمانان خداجوی كردند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به فرمایش حضرت امیر‌المؤمنین (ع) درباره كور شدن چشم فتنه گفت: با بیانات مقام معظم رهبری و حضور و پایداری مردم این مسئله نیز بر طرف و تبعات آن برچیده شد. هر چند تجربه گرانی بود اما آثار خوبی چون عبرت، بصیرت و آگاهی داشت. به هر حال عبرت‌های عاشورا كه فرموده‌اند هر روز عاشوراست برای همین موارد است تا عاشورا جلوی چشم باشد و از آن بهره‌برداری كرد.

رئیس فراكسیون روحانیون مجلس افزود: الان در كشور ما و حتی كشورهای دیگری كه زیر پوشش این سوگواری‌ها قرار دارند، دشمن نگران است و نمی‌خواهد این عزاداری‌ها را ببیند. دشمنان ما همیشه از این عزاداری‌ها و نهضت حسینی می‌ترسند. آنها هم قسم شده‌اند كه بحث شهادت طلبی در قیام امام حسین (ع) را از بین ببرند، اما نمی‌توانند، اگر متوكل توانست اینها هم می‌توانند.

وی به ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) نیز اشاره و تاكید كرد: عزاداری‌ها نباید یكروز و دو روز باشد كه پس از محرم دیگر مطرح نشود. اهداف امام حسین(ع) غیرت، مردانگی، نماز، تقوا، فضیلت، حجاب و پاكدامنی و دیگر درس‌های اخلاقی است كه باید از عاشورا دریافت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل