بازدید 24164
به مرحمت جیب گشاده بیت المال؛

خودنمایی چند صد میلیونی در کیش بدون کوچکترین دستاورد!

آیا در عرف سرمایه گذاری در دنیا، رسم بر این نیست که سرمایه گذار واقعی، خود با صرف هزینه به دنبال فرصت های مناسب سرمایه گذاری باشد؟ با چه توجیه شرعی و قانونی یک سازمان دولتی به خود اجازه می دهد که با پول بیت المال، عده ای را برای گردش و تفریح، آن هم در گرانترین حالت ممکن دعوت کند؟
کد خبر: ۱۳۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳ 11 December 2010
یکی از اخبار هفته گذشته در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باحضور سرمایه‌گذاران، وزرا و سفرای کشورهای اسلامی در جزیره کیش بود که بنا بود در آن 1500 بسته سرمایه‌گذاری شامل طرح های گردشگری و صنعتی این مناطق به سرمایه گذاران داخلی و خارجی عرضه و معرفی شود.

به گزارش «تابناک»، از جمله اهدافی که برای این همایش در نظر گرفته شده بود عبارت بود از: جذب سرمایه گذاری و تسهیل این امر برای سرمایه گذاران، معرفی پتانسیل های موجود در مناطق آزاد تجاری در کشور برای جذب سرمایه، به کارگیری بخش های غیر دولتی و...
 
بنابر این گزارش آنچه اما پس از برگزاری این همایش به دست آمده، با وجود صرف هزینه های بسیار از جیب بیت المال، حاصلی غیر از این داشته و حتی حداقل های پیش بینی شده را هم برآورده نکرده است.

پیگیری های «تابناک» در حول و حوش این همایش، حکایت از نکات دردآوری دارد که در زیر به بخشی از آنها اشاره می شود:

ـــ شرکت کنندگان در این همایش و نمایشگاه پیرامونی آن با صرف هزینه های هنگفت از جیب بیت المال و به صورت فرمایشی خود را به کیش رسانده بودند در حالی که حتی اگر بپذیریم که حضور آنها در این همایش ضروری هم بوده است، هزینه کرد رفت و آمد، اسکان و... از بیت المال هیچ توجیهی ندارد.

ـــ پیش از برگزاری این همایش بارها اعلام شده بود 1500 فرصت سرمایه گذاری ارایه خواهد شد اما جای این سوال حتی برای بازدیدکنندگان نیز بود که این بسته های سرمایه گذاری کجاست؟

ـــ این همایش با انتقال بیش از 200 مهمان داخلی و حدود 100 مهمان خارجی و اسکان آنان با هزینه بیت المال و در بیشتر موارد غیر مرتبط با موضوع همایش ـ مثلا نماینده فلان شهر بندری با خانواده!! ـ به کیش برده شده بودند که استفاده از چند پرواز چارتر و رزرو هتل های درجه یک کیش ـ 5 ستاره ـ از جمله این ریخت و پاش ها با پول بیت المال است.

ـــ برآوردها حکایت از هزینه های چند صد میلیونی در این برنامه دارد در حالی که به جرات می توان گفت حتی یک ریال سرمایه گزاری عاید کشور نشده است یا اگر هم شده در قبال این هزینه های سرسام آور قابل توجیه نیست. اگر هزینه های شرکت کنندگان در این برنامه بی محتوا را هم در نظر بگیریم به ارقام میلیاردی می رسیم.

ـــ بخش خصوصی در این نمایشگاه حضور بسیار کمرنگی داشت و بخش دولتی شامل سازمان های میراث فرهنگی استان ها و مناطق آزاد و ویژه کشور آن هم با هزینه های بسیار زیاد و به صورت فرمایشی حضور پیدا کرده بودند.

ـــ برخی شرکت کنندگان با هدف جلب رضایت مدیران عالی رتبه سازمان میراث فرهنگی هزینه های هنگفتی صرف ساخت غرفه ها کرده بودند و این در حالی است که حتی هزینه غرفه های نمایشگاهی خود را هم پرداخت نکرده اند.

ـــ سفرای خارجی شرکت کننده عمدتا از کشورهایی بودند که نه تنها توان سرمایه گذاری در دیگر کشورها را ندارند بلکه خود به شدت نیازمند سرمایه گذاری در کشورهایشان هستند و معلوم نیست با چه توجیهی با پول بیت المال به سیاحت!! کیش رفته بودند.

به هر حال با توجه به آنچه گفته شد، مشخص نیست این هزینه ها و اقدامات نمایشی با چه هدف و توجیهی صورت می گیرد و آیا نمی توان به راه حل های کم هزینه تر و اقتصادی تر فکر کرد و از ریخت و پاش های بیهوده جلوگیری نمود؟

 آیا در عرف سرمایه گذاری در دنیا، رسم بر این نیست که سرمایه گذار واقعی، خود با صرف هزینه به دنبال فرصت های مناسب سرمایه گذاری باشد؟ با چه توجیه شرعی و قانونی یک سازمان دولتی به خود اجازه می دهد که با پول بیت المال، عده ای را برای گردش و تفریح، آن هم در گرانترین حالت ممکن دعوت کند؟

در پایان امیدواریم سازمان های نظارتی و مسئولین مربوطه با بازرسی دقیق، جلوی این ریخت و پاش ها را گرفته و دست مدیران بی کفایت را از دست اندازی به بیت المال کوتاه کنند، یا حداقل گزارشی منطقی از خروجی این گونه رفتارها مطالبه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۴
ايول. خداييش زدين تو خال. بيشتر غرفه گذاران دولتي ها هستن كه دارن ميرن عشق و حال با هزينه دولت. يك ريالم سرمايه گذاري از خارج نمياد تو مملكت. الان سرمايه دار با پول وايميسته دم در اتاق آقايون راش نميدن . بعد ميخوان برن كيش نمايشگاه بزنن سرمايه گذار بيارن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
به این میگن آخر خریت
حالا كاري به اين مراسم ندارم شايد واقعا همينطور كه شما نوشتيد بي فايده بوده باشد. مثلا حضور با خانواده و ... خوب اصلا توجيه ندارد.
اما اينكه براي جذب سرمايه هزينه شود، اصلا چيز عجيبي نيست. حتي اينكه از جيب دولت هم خرج شود، باز هم عجيب نيست. به هر حال بخض خصوصي كه نمي تواند چندين و چند سرمايه گذار را از نقاط مختلف دنيا دعوت كرده و آنها را جذب كند. وظيفه تسهيل اين امر بر عهده دولت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
با ایشان موافقم جذب سرمایه نیازند سرمایه گذاری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
نکنه شما فکر کردی در کشوری که آشفتگی اقتصادی هست خارجی میاد سرمایه گذاری کنه؟؟؟؟؟ لابد مثلا آلمانیه میگه اه به به نمیدونستم میشه توی ایران سرمایه گذاری کرد خوب شد فهمیدیم بدویم بریم سرمایه گذاری کنیم . نه جونم
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
بله ولی بدون بسته سرمایه گذاری؟!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
جیب دولت ! یا بیت المال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
دوستان لطفا منطقی باشید.
سرمایه گذاری در یک کشور با چند عامل سنجیده می شه که مهمترین هاش ریسک و نرخ بازده هستش. در ایران اگر ریسک سرمایه گذاری بالاست، در عوض نرخ بازده هم بالاست. اینکه جذب سرمایه الان سخته درست، اما دیگه غیر ممکن که نیست! راه حلش هم اتفاقا برگزاری همچین نمایشگاه ها و همایش هاییه.
کاری به کیفیت برگزاری این مراسم ندارم؛ شما ممکنه بهترین راه حل ها رو به بدترین نحو اجرا کنی و نتیجه نگیری. اما این دلیل نمی شه که اصل راه حل زیر سوال بره.
دولتي هستيم بله!ميريم كه ميريم!كي ميتونه جلوي ما را بگيره؟!!!!!!ها ها ها ............!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
حناق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
ادای بقایی رو درمیاری!!!؟؟؟
حميد.م.ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
چه وقاحتي...
بنظر میاد فقط مردم بایستی الگوی مصرف را رعایت کنند,رعایت این موضوع برای مسئولین زیاد مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
صرفه جویی و ساده زیستی و نداری خوبه برای مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
بلی ما باید بیشتر صرفه جویی کنیم تا آنان بیشتر بتوانند هزینه کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
مردم یعنی همون رعیت ها دیگه ...
شما که چاپ نمیکنید ولی اوضاع کار و کاسبی به مدد تغییر مداوم مدیران و رفتارهای سلیقه ای اسفناک است.
حواسمون باشه اینجا ایرانه و انجام این ریخت و پاش ها دور از ذهن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
وظیفه این مقاله هم اینه که به این مسایل اشاره کنه، تا در نهایت جلوش گرفته بشه.
با سلام در رابطه با مطلب فوق بنده با توجه به تحصیلات مرتبط با موضوع مقاله احساس می کنم نویسنده مقاله اطلاعات درستی نسبت به نظام سرمایه گذاری جهانی نداشته است چرا که با توجه به رقابت بسیار فشرده در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس جهت جذب سرمایه و توریست مناطق آزاد ایران نیازمند هزیته جهت شناسایی و اطلاع رسانی فرصت های سرمایه گذاری می باشند . در نظام کنونی سرمایه گذاری جهانی سرمایه گذار به دنبال مسیر مطمئن و پر سود جهت سرمایه گذاری می باشد و قطعاً مسیر یاد شده از ایران با ریسک بالای سرمایه گذاری اعلام شده از طرف سازمانهای بین المللی نمی گذرد. لذا جذب سرمایه نیازمند سرماه گذاری فراوان می باشد . لازم به ذکر است کسب میزبانی جام جهانی از طرف قطر یکی از هزینه هایی است که قطر کوچک برای معرفی خود به جامعه بین المللی انجام می دهد چرا که هزینه ساخت زیرساختهای برگزاری جام جهانی هرگز از طریق درآمدهای مستقیم این جام برای قطر جبران نخواهد شد . ضمناً اینجانب حاضر به بحث در این رابطه با نویسنده مقاله می باشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
حرف شما درست آقا بهزاد.
ولی حرف نویسنده این مقاله بیشتر روی خرج های اضافه بر سازمان است مثل دعوت باخانواده در بهترین هتل ها(5ستاره) ساخت غرفه با هزینه بیت المال و....
باید این مسائل در نظر گرفته شود.
ملت هزارجور مالیات پرداخت نمیکنه که اینا برن با خانواده گردش به بهانه ی جذب سرمایه گذار!
بکو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
آقای بهزاد خان تئوریزه شده! داداش من شما بگو کارشناسان اداری حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی با خانواده در کیش چی کار می کردند؟ جهت اطلاع عزیز برادر! کارشناسان سرمایه گذاری در تهران داشتند بسته های سرمایه گذاری را آماده می کردند؟
لطفاازكلمه ديگري براي بيت المال استفاده كنيدچون بااين كلمه الزامات ديني وحق وانصاف وخيلي چيزهاي ديگربه ذهن متبادرمي شودكه بارويه موجوددرتناقض اسف انگيزي است اكثردولتمردان به شكل يك ارثيه هنگفت يامال باداورده يامال بلاصاحب به اين قضيه نگاه مي كنند.
یادمه چند سال قبل که رحیمی و مشاعی هم میهمانان ویژه این همایش بودن، خود این نمایشگاه شده بود محل تبلیغ سرمایه گذاری در دوبی.
نمونه اش هم حضور شرکتهای The one و غیره بود که با نشست ها و سمینار های جانبی بسیار، سرمایه های زیادی را روانه دوبی کردن.
پاسخ ها
یک معلم ابتدایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
"مشاعی" نه مجید جان "مشائی"
امشب 10 صفحه از روش بنویس
فردا هم با ولیت(ضرغامی) بیا مدرسه
من در نمایشگاه شرکت کردم
فکر کنم هزینه 2 میلیاردی به بار آورد
من که حتی 1 سرمایه گذار درست حسابی ندیدم
به قولی مالک اصلی شرکت برگذارکننده منتسب به آقای بقایی بود که خدا کنه دروغ باشه چون اجاره غرفه 120 هزارتومان بازاء هر مترمربع بود
حالا حساب کنید .
بله مردم باید دنبه آب کنند آقایان برند کیش گردش
در گوشه ای از کشور بچه ای برای نداشتن یک میلیون تومان تو بیمارستان روی دست پدر و مادر جان میدهد ودر گوشه ای دیگر پول بیت المال میلیاردی توسط بعضی افراد معلوم الحال به باد میرود و هیچ مسئولی (نمایندگان مردم و قوه قضائیه) هم رسیدگی نمیکند ...درود بر تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
دعوت نماینده مردم وبعضی دیگرجهت افزایش شریک جرم و واکسینه کردن خوداز پی گیری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
چشمشان کور و دنگشان نرم با چشم باز نمایندگان واقعی را انتخابات می کردند.
ناشناس
| Czechia |
۰۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
انشا... این مفت خورهای دولتی روزی به سزای اعمال ننگین خود برسند
صحبتها به ظاهر قشنگ است ولی بهتربود بجای کلی گویی ومبهم گویی با مسئولین ذیربط مصاحبه ای ترتیب میدادید وبعد انعکاس داده میشد.
ازطرفی اگرمدیران جسارت نداشته باشند ودست روی دست بگذارند دیگر اینچنین زیر سوال نیز نخواهند رفت.
بدانید که حتی یک فرصت سرمایه گذاری مناسب نیز میتواند تمامی چنین هزینه هایی را پوشش دهد.
مسلم بدانید تحقیقات ومطالعاتی صورت گرفته حالا اگر این اقدام درمجموع مثبت بوده ویا نه من درجایگاه قضاوت نمیتوانم باشم.
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من....آن چه البته به جایی نرسد فریاد است
با سلام و احترام به تمامی خوانندگان منصف و بی شیله پیله، بد یا خوب، خوشبختانه یا بدبختانه من خود حاضر بودم. جزیره زیبای کیش با داشتن جاذبه های گردشگری برای بسیاری از هموطنان گرامی به علت بالا بودن هزینه قابل استفاده نیست. علاوه بر مورادی که در این صفحه ذکر گردیده است که به نظر حقیر قسمتی از واقعیت هاست، برای قشری از مدیران و کارمندان دلسوز و متعهد دولت فخیمه نفس برگزاری این گونه برنامه ها در کیش فرصت مناسب بهره برداری از آب و هوای خوب است آنهم با بودجه دولت یا بخش خصوصی همیشه وامدار و چشم انتظار حمایت دیوانسالاران و دولتمردان. قابل به ذکر است که این برنامه که توسط یکی از شرکتهای خصوصی تدارک دیده شده بود در چند روز مانده به برپایی نمایشگاه فرمایشی امور آن توسط جمعی از کارمندان دلسوز سازمان گردشگری مسخر گردید. علاقه مندان به پی گیری به نمایشگاه مشابهی که در کیش در آخر آذرماه و اول دیماه برگزار می گردد مراجه فرمایند.
"هرچندبه قراردادن این مطلب در کامنت این سایت امیدی ندارم"
etefaghan ye hamayeshe digare anchenani az soye sherkate bazargani dolati iran dar rah ast age rast migin jeloye in ykio begirin ke betolmal bishtar hadar nare!
با سلام مثل بارهای گذشته چاپ نمیشود اما مینویسم چون کاری از دستم بر نمی آید هر چه در سالهای گذشته سرمایه جزیی داشتم و هر چه در سالهای گذشته تجربه و علم در ساخت یراريال آلات ساختمانی با کیفیت بالا را سرمایه گذاری کرده و با آمدن کالاهای بازار مکاره چینی مجالی برای کار و سرمایه گذاری نمانده با خاطرات گذشته کارم که با شور و عشق کالایی را تولید میکردم و لذت میبردم وافسوس از اینکه نمیتوانم به فرزندم به ارث بگذارم .
کاش اول این ریخت و پاشها و موازی کاریهای ادارات دولتی و شرکتهای عریض و طویل و در عین حال بیخاصیت دولتی را هدفمند میکردید بعد میومدید سراغ مردم بیچاره
چند وقت پیش هم مدیران مدارس تهران تو کیش همایشی داشتند که اصلا نیازی به این کار در اون منطقه ی دور و گران قیمت نبود!!
چرا جرات ندارید بگوئید کار و طرح مال مشایی بوده است
سازمان میراث فرهنگی چهار سال است که جز بریز و بپاش کار دیگری بلد نیست. اصلا معاونین و روئسای این سازمان برایشان رفتن به کیش و سفرهای خارجی نهایت خوشی است. اگر به فکر مملکت بودند و می فهمیدند که وظیفه شان چیست کار ما به این روز نمی کشید. فقط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و رئیس پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی را زیر نظر داشته باشید برایتان کافی است تا ببینید چه بیخودی الدوله هایی هستند. فقط سفرهای خارجی همین دوتا آقا را زیر نظر بگیرید و نتیجه سفرهایشان را نیز جویا شوید بس است. در عوض، سه سال است که یک ریال برای تحقیقات هدفمند در پژوهشگاه میراث فرهنگی اختصاص نیافته است. یا شاهد هستیم که گفته اند آثار تاریخی را به دلیل هزینه بر بودن دیگر ثبت اثار ملی نکنید. یکی نیست ریش این بیخودی ها را بچسبد و حالشان را بگیرد؟ رسانه های مستقل و مظلوم نمایی چون کیهان و غیر ذالک کجا هستند؟ این ظلم آشکار به کشور یا به قول ریا کاران بیت المال نیست؟ چقدر بی خیالی؟ بس نیست؟
من کیش زندگی میکنم در موقع سوار سدن به هواپیما رفت و برگشت 50 درصد تیپ دولتی دارند
در یه گوشه ای از این میهن اسلامی چند تا روستایی برای عبور از یه پل انگشتاشون قطع میشه بخاطر نبود بودجه برا زدن پل و در گوشه دیگه چند میلیارد هزینه میشه و آخرش هیچ.
نان و پنیری را عشق است که جهت رای آوردن در انتخابات بخوری و عکسش رو بدی بچسبونن تو خیابونا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
مرحبا هموطن!
دمت گرم
تابناک معلومه که دعوت نشده ای !؟
مرد باش و درجش کن.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
آخه عقل هم خوب چیزیه
تابناک سرمایه گذاره که دعوت بشه یا نشه؟!
تابناک عزیز؟
متاسفانه مافقط شعار عدالتخواهی وکشور علوی را سر میدهیم . با این حیف ومیلها که به بهانه های مختلف ازجمله برگزاری از این دست همایشهای کدایی وبی خاصیت ویا مثل همایش ننگین ایرانیان خارج ازکشورکه حواشی آن دل هر انسان منصف وآزاده ای را به درد آورد واینکه هیچ گرهی ازمشکلات این مردم مظلوم بازنمیکند ازبیت المال میشود معلوم است فقر وبیکاری در کشور بیداد میکند چه بساانسانهای فقیری که شب ها باشکم گرسنه سربربالش میگذارند. ویابخاطر نداشتن هزینه درمان مظلومانه می میرند وروح مطهر حضرت امیر مومنان آن یاور وغمخوار بی پناهان ازاین ظلم بی پایان به درد آمده ومی لرزد. وشاید همم شکایت از این بیعدالتی به درگه حضرت یزدان برد. اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب العصر والزمان بحق سیدالعرب والعجم
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
همایش ایرانیان برای بعضیها که خوب تبلیغی بود
یادتان هست آن آقای فرنگ نشین چه داد و بیدادی در سالن راه انداخته بود؟ حرفهاش یادتان هست؟
تابناک جون ارواح عمه ات ولشون کن... نیت کرده بودند اگه بتونند میراث فرهنگی این کشور رو از هم بپاشونن در کیش یه نذری کوچولو بدن! حالا کجاشو دیدین؟ صدای ضرب دهل آقایون بعد از این دولت در خواهد آمد. آنوقته که سازمان بازرسی، مجلس و دستگاه های نظارتی و.... بیدار شوند.
همه چی برای مردم بدبخت ! مگه با پول حاصل از سهمیه بندی بنزین چه کردند که حالا با پول حاصل از یارانه ها بکنند !
این تنها گوشه ای ناچیز از حیف و میل کردن پول بیت الماله... کجاشو دیدید؟!
بعد بگین شرکت های هرمی !!!
با سلام
بهتر است به جاى اينكه سمينار بگذارند به همين سرمايه گذاران در كيش اهميت بدهند.
خوده بنده درخواست خريد زمين جهت ساخت تعدادي واحد مسكونى به سازمان منطقه ازاد ارائه دادم اما در جواب به ما اعلام كردند كه تا اخر سال زمين مسكونى واگذار نميكنند.
حال سوال اين است چرا همايش سرمايه گذاري؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا بذارید حالشونو بکنن.اینا فقط واسه ی اینه که بگن ما هم یه کاری کردیم.که مردم فکر نکنن اینا هیچ کاری واسه ی پیشرفت وجذب سرمایه و غیره انجام نمیدن.و هرمشکلی هم که داریم تقدیرمون اهای مردم بدانید.
چه اشکال دارد نماینده ای که به خصوص همسرش درارتباط با اقتصاد وتجارت فعال است جزو مدعوین باشد؟
تو رو به خدا تو رو به خدا اگه به آزادگی اعتقاد داری این مطلب رو چاپ كن اینجا توی منطقه آزاد چابهار به بهانه كاستن از خرج و مخارج منطقه آزاد اقدام به اخراج كاركنان و انحلال شركتهای زیر مجموعه كرده اند ( كه البته هیچ رسانه ای هم كوچكترین انعكاسی نمیده).اقایان هفت هشت سال وقت صرف میكنند تا كارهای سازمان های دولتی رو تفكیك كنند و به شركتهای زیر مجموعه خودشون بدهند .بعد دوباره هفت هشت سال وقت صرف میكنند تا شركتها رو منحل كنند و صدها كارمند رو اخراج كنند.وگریه آورتر اینكه حتی توی تسویه حساب افراد هم ظلم میكنند و شرایط نابرابر میگذارند .باز هم برای دوستان و رفقاشون نسبت به افراد معمولی تا چهار برابر بیشتر پول میدهند.
مثلا قانون میگذارند كه دیپلم ها و زیر دیپلم ها باید تا دو یا سه برابر نسبت به تحصیل كرده ها پول تسویه بگیرندو البته چه دیپلم و زیر دیپلم و چه فوق دیپلم و لیسانس همه باید اخراج بشوند.جالبه كه تمام رئیسهای كل و جزء شركتهای زیر مجموعه سازمان هم جزو همین دیپلم ها و زیر دیپلم ها هستند . یك سری از كارمندان هم مقابل استانداری در زاهدان رفتند كه البته نتیجه ای نگرفتند.
سلام
بهتر است برخی دیگر را هم ببینید. مانند همایش سه روزه مدیران مقطع ابتدائی منطقه 8 آموزش و پرورش تهران که بعلت آلودگی هوای تهران و جهت حفظ رعایت سلامتی شان در کیش این همایش را برگزار کردند. سرجمع حساب کنید1- رفت و برگشت با هواپیما2- سه روز حق ماموریت اداری+ یک مشت حرف بی حساب
اين نمايشگاه ها شده فقط و فقط براي نشان دادن مديران در مصاحبه هاو غيره ما که چند سال در کيش هستيم هيچ گونه سرمايه گذاري جديدي در کيش با اين همه امکانات به القوه نديديم.تا سازمان منطقه آزاد کيش اينچنين مديراني دارد اوضاع به همين روال خواهد بود.
علامت آخر زمان است.
با سلام اینکه فرصت های سرمایه گذاری کیش که یکی از بهترین و زیباترین جزایر دنیاست به چه صورتی بهتر صورت می گیرد حرف اصلی است . قرار بود بسته های سرمایه گذاری بر روی اینترنت در دسترس همه مردم باشد تا از هر جا که خواستند انها را مطالعه کنند .قرار بود در هر حوزه ای بسته ای باشد که هر سرمایه گذار بر اساس سلیقه و خواست خود به دنبال آن برود و قرار بود درآمد و هزینه هر سرمایه گذاری مشخص و در سایت قرار گیرد تا در صورتی که سرمایه گذاری زمینه مشخصی را مد نظر نداشت با مطالعه آنها تصمیم بگیرد و در آخر هم قرار بود با تبلیغات مناسب بر روی این سایت با هزینه ای فوق العاده کمتر همه را به دیدن سایت تشویق نمود .و... بسیار قرار های دیگر که با تغییرات مدیران همه فراموش شده و چرخ از ابتدا ساخته می شود .جدا از هزینه های برگذاری بی فایده چنین همایشهایی باید توجه کرد که سلب اطمینان از سرمایه گذار در مراجعه به یک منطقه برای سرمایه گذاری و یا نبود برنامه مشخص خسارات به مرتب بیشتری را از خرجهای انجام شده برای منطقه دارد . راستی چرا آنطرف خلیج همیشه فارس جزیره مصنوعی می سازند و سرمایه گذاری به سرعت شکل می گیرد ولی این طرف با وجود جزایر زیبا سرمایه گذاری نداریم ؟؟؟؟؟؟آیا مسئولی هست که کمی فکر کند یا میز و پست و مسایل سیاسی و خط و خط بازی اجازه فکر کردن را به ایشان نمی دهد !!!!!!!!!
چشم آقاي رئيس جمهور روشن.
دوشنبه این هفته بازم عزیمت میفرماییم، به تو چه ربطی داره تابناک؟!!!!!!!!!!!
بعد آقای احمدی نژاد آمار می ده که سرمایه گذاری توی این چند سال رشد داشته .
حالا شما تابناکی ها که خیلی به موسوی و کروبی توهین و حمله می کنید بگید خداییش کی بهتر بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
باز احمدی نژاد یه کاری میکنه
خیلی جاها هم پیشرفت کردیم
اونا که دیگه هیچی
این طور که من متوجه شدم ایران سرمایه گذار بوده ومهمانها سرمایه خور
اصول گرایی یک دست است ، اشکالی ندارد فدای سرت ؟!!!!1 کفن پو شان رفتند گل به چینند .
پس بخاطر همين خرجهايشان است كه دارند 60% كارمندان ميراث را دور كار مي كنند چون دوركارهاي حقوقشان خيلي مي ياد پايين
نکته جالبی اشاره کردید مثلا مدیر کل میراث فرهنگی استان بوشهر و معاون سرمایه گذاری ایشان که اتفاقا هر دو هم از ضعیفترین مدیران استان بوشهر هستند در این همایش با هزینه میراث فرهنگی استان بطور مرتب شرکت می کنند چه داخلی چه خارجی ولی تا الان حتی یک مورد هم که سرمایه گذار جذب شده باشه پیدا نکردن ضمنا سرمایه گذار خارجی هم که قصد سرمایه گذاری داشت مسئولین استان فراری دادند و این ملیونها هزینه کرد در حالی صورت می گیرد که کارگران میراث فرهنگی بوشهر هنوز حقوق خرداد ماه رو نگرفتن چون برای قشر بدبخت هیچوقت اعتبار نیست ولی برای تفریح مسئولین همیشه از یک محلی اعتبار پیدا بشه چقدر من از این محلات دوست دارم و گیرم نمیاد
تابناک از بس حرص و جوش می خوری انشاء ا... سکته می کنی. چقدر دنبال بهانه جویی و ایرادات هستی یک بار هم که شده صحبتی از خوبی ها و کارهایی که انجام شده است کرده اید؟
شما جیب ما رو نزن بذار اونا جیب ما رو بزنند
آقاي عزيز: اين يعني بهترين فرصت براي لفت وليسي، ظاهرا آرزوي ديرينه آقايان براي در دست داشتن اين پست حساس، چون ايشان حاضرست باتمام قوا اين امكانات رابا دوستان واقوام محترمشان ببلعند .
سلام در پس امروز بود فردای
سال گذشته هم به همين منوال بود چيزي از داخل اين نمايشگاه در نيومد
منم میخوام!!!!!!!!!!!!!!!
سلام . من یک آرشیتکت هستم . خود من با یکی از این مناطق آزاد چند قرارداد برای ارائه همچین طرح هایی منعقد کردم . اونا حرفشون این بود که این طرح ها رو واسه جذب سرمایه می خوان . ما هم اصرار میکردیم که این طرح هارو به مرحله طراحی اجرایی برسونیم . اما زیر بار نمی رفتن . عجیب بود . ته ماجرا رو که درآوردیم معلوم شد که آقا ""((اصلاً قرار نیست این طرح ها اجرا بشه"")) . بعد پرسیدیم که : پس چرا این کارها رو انجام میدین ؟ چون عاقبت این پروژه واسه رزومه شرکت مهم بود ؟ گفتن : آقا اگه این کارو نکنیم مدیر عامل فشار میاره . مدیر عامل هم که این کارو نکنه به گواه خودشون از همون نمایشگاه حکم عزلشو میگیره و برمیگرده خونه . ما که پول زحمتمون رو گرفتیم . اما اینکه اینا چطور با این مسائل برخورد میکنن جای تعجب داره !
اقای عزیز .باور بفرمائید که وضعیت خراب تر از این حرفهاست. خودتان و خودشان و همه میدانند که اوضاع بسیار اسفناک است.حالا بیتالمال خوری وبیتوجهی به ادمهای بدبخت یک افتخار برای بیسواد وبیمعرفتها شده است.
حتما دعوت نامه به شما ندادن دلتون سوخته یاد بیت المال افتادین
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد تو اهل دانش و فضلی همین گناهت و بس
گذشته رو ول كن - قراره همايش مجددي تحت همين عنوان پايان آذز در همين جزيره برگزار بشه - اگه ميتونبد جلوي اين يكي رو بگيريد - اگر خواستيد جزييات اون رو هم براتون بفرستم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس