بازدید 8559
یک مقام آمریکایی:

مذاکرات استانبول برای ما دشوار خواهد بود

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت، به نظر می رسد انتخاب «استانبول» به عنوان محل برگزاری نشست بعدی بر پایه یک توافق دوجانبه انجام گرفته است. آمریکا و متحدان اروپایی اش با اعتقاد بر این که ترکیه در برابر این مسأله، بی طرفانه برخورد نخواهد کرد و جانب ایران را می گیرد، با انجام نشست «ژنو» در «استانبول» مخالفت کردند.
کد خبر: ۱۳۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲ 08 December 2010
سرویس بین الملل ـ پس از پايان مذاكرات ایران با 1+5 در ژنو که قرار شد ادامه آن در بهمن ماه و در استانبول ادامه یابد، «رویترز» به نقل از یک دیپلمات ارشد آمریکایی نوشت: مذاکرات شش قدرت برتر جهان با ایران، دشوار و در عین حال ساده بود، ولی تهران برای رفع نگرانی های جهانی، باید گام های عملی تری بردارد.

به گزارش «تابناک»، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به پافشاری های 1+5 بر به تعلیق درآمدن برنامه غنی سازی اورانیوم ایران که از سوی «سعید جلیلی»، مذاکره کننده ارشد ایران رد شد، مذاکرات پیش روی را دشوار خواند و تأکید کرد: «غرب همچنان بر موضع خود، مبنی بر تعلیق این برنامه ها پافشاری می ورزد.» این در حالی است که «جلیلی» آشکارا اعلام کرده است که ایران در نشست استانبول درباره توقف غنی سازی اورانیوم مذاکره نخواهد کرد.

مقام آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش به بیان این مطلب پرداخت که هرچند آمریکا در مذاکرات ژنو نشست رسمی دوجانبه ای با ایران نداشت، این فرصت را داشت که به بیان نقطه نظرات اصلی خود بپردازد و این پیشنهاد را مطرح ساخت که ایران می تواند با تجدید نظر در طرح پیشنهادی سال گذشته در زمینه تبادل اورانیوم در راستای اعتمادسازی گام مهمی بردارد.

در همین حال، روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز با اختصاص مطلبی به این موضوع نوشت: پس از یک روز و نیم مذاکره، هرچند مقامات آن را مفید ارزیابی کردند، اما اعلام داشتند که ایران همچنان خواهان مذاکره پیرامون پذیرفتن برخی محدودیت ها در زمینه برنامه جنجال برانگیز هسته ایش نیست.

در همین حال، پس از به پایان رسیدن این نشست، «کاترین آشتون»، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا، با ارایه یک بیانیه پنج خطی بدون پاسخ به پرسش خبرنگاران، نشست را ترک کرد.

او در بیانیه خود اعلام کرد: «ما تقريبا دو روز گفت‌و‌گوهاي مفصل و اساسي داشتيم كه متمركز بر برنامه هسته‌اي ايران و لزوم پايبندي ايران به تعهدات بين‌المللي‌اش بود. ما حقوق ایران را به رسمیت می شناسیم، ولی بر عمل به تعهداتش اصرار مي‌ورزيم.»

در همین باره، نماینده فرانسه نیز در جمع خبرنگاران گفت: «ما پاسخ هایی از سوی نمایندگان ایرانی دریافت داشتیم.»
این در حالی است که او از پرداختن به جزییات آن خودداری کرد.

این روزنامه آمریکایی در پایان نوشت: به نظر می رسد، انتخاب «استانبول» به عنوان محل برگزاری نشست بعدی بر پایه یک توافق دوجانبه انجام گرفته است. آمریکا و متحدان اروپایی اش با اعتقاد بر این که ترکیه در برابر این مسأله بی طرفانه برخورد نخواهد کرد و جانب ایران را می گیرد، با انجام نشست «ژنو» در «استانبول» مخالفت کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
تا زماني كه اين قدرتمندان داشتن انرژي هسته اي را براي ايران به رسميت نشناسند بايستي اين نشستها و كنفرانسها تداوم داشته باشد حالا در استانبول يا هر جاي ديگر دنيا.
مخالفت کنند.به ما چه. ما کار خودمان را خواهیم کرد و نیازی هم به کرکری خواندن آنها نداریم.ما زیر بار حرف زور آنها نخواهیم رفت و در راهپیمایی های بعدی به آنها نشان خواهیم داد پشتیبان نظام و دولت محبوب خود هستیم و از هیچ قدرتی هم هراس نداریم.
آفرین بر جلیلی
به جرات میتونم بگم که جلیلی هوشمندترین دیپلمات ما است.
مگه تصمیم برای تحریمهای جدید دشواری داره؟نتیجه مذاکرات بعدی تحریمهای جدیده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی