بازدید 9565

آغاز مذاکرات برای جانشین پادشاه سعودی

نگرانی اصلی آمریکا مربوط به زمانی است که «ملک عبدالله» از دنیا برود و جنگ و اختلاف میان شاهزادگان بر سر جانشینی وی افزایش یابد از همین رو تلاش می کنیم با انجام مذاکرات در زمان فعلی که پادشاه سعودی زنده است، جانشین تعیین شود تا در آن موقع نزاع میان شاهزادگان بر سر قدرت رخ ندهد.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱ 06 December 2010
اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که در پی وخیم شدن حال «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی و نامشخص بودن جانشین وی، تعدادی از مسئولان آمریکایی برای انجام برخی دیدارها و مذاکرات با هدف تعیین جانشین «ملک عبدالله» به ریاض پایتخت سعودی سفر کردند.

به گزارش شیعه آنلاین، این مسئولان آمریکایی ذیربط که در مسائل مربوط به روابط واشنگتن ـ ریاض مسئولیت دارند، طی چند روز گذشته چندین دیدار با مسئولان مختلف سعودی انجام داده و در مورد تعیین جانشینی مناسب برای «ملک عبدالله» مذاکراتی جدی و به اصطلاح سازنده داشته اند.

در همین راستا، کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند ایالات متحده آمریکا از وضعیت فعلی سیاسی کشور عربستان به شدت نگران است، و علت این مسأله این است که عربستان سعودی بزرگ ترین تولید کننده نفت در جهان به شمار می رود و هرگونه بی ثباتی در این کشور می تواند نه تنها بر وضعیت عربستان بلکه کل جهان چه در زمینه اقتصادی و چه سیاسی و غیره تأثیرگذار باشد.

در همین حال یک دیپلمات آمریکایی که از مسئولانی است که برای انجام این مذاکرات به عربستان سفر کرده، طی اظهاراتی گفت: نگرانی اصلی آمریکا مربوط به زمانی است که «ملک عبدالله» از دنیا برود و جنگ و اختلاف میان شاهزادگان بر سر جانشینی وی افزایش یابد از همین رو تلاش می کنیم با انجام مذاکرات در زمان فعلی که پادشاه سعودی زنده است، جانشین تعیین شود تا در آن موقع نزاع میان شاهزادگان بر سر قدرت رخ ندهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست