بازدید 4995
۶
یک استاد اخلاق:

«حزب اللهِ واقعی»، اجتماعش بر محور ایمان است، نه باند و گروه

این خودش بحثی است که با نام «گروه‏گرایی» مطرح است. آنجا می‏گویند رفاقت و دوستی، اینجا می‏گویند «گروه‏گرایی». حالا این اجتماع، گاهی بر محور خانواده است که در روایات نام آن را عشیره و قوم می‏گذارند که حضرت فرمود: «أَنْ يَرَى الرَّجُلُ شِرَارَ قَوْمِهِ خَيْراً مِنْ خِيَارِ قَوْمٍ آخَرِين».
کد خبر: ۱۳۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸ 05 December 2010
با فرا رسیدن ماه محرم و روزهای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، همچون هر سال، مجالس سوگواری سالار شهیدان در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش «تابناک»، در همین زمین]، سلسله نشست های درس اخلاق آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی نیز با محوریت «قیام امام حسین(ع) و مبارزه با گروه گرایی، باندبازی و عصبیت جاهلانه» برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، در این راستا، ایشان در آخرین جلسه درس اخلاق خود، پیش از ورود به ماه محرم، با اشاره به این موضوع، گروه‏گرایی و حزب‏بازی را از مصادیق حمیّت و عصبیت جاهلیّه دانسته و آن را از جمله راه های شیطان برای پوشاندن جلوه حق برشمردند.

این استاد اخلاق در ادامه افزودند: این خودش بحثی است که با نام «گروه‏گرایی» مطرح است. آنجا می‏گویند رفاقت و دوستی، اینجا می‏گویند «گروه‏گرایی». حالا این اجتماع، گاهی بر محور خانواده است که در روایات، نام آن را عشیره و قوم می‏گذارند که حضرت فرمود: «أَنْ يَرَى الرَّجُلُ شِرَارَ قَوْمِهِ خَيْراً مِنْ خِيَارِ قَوْمٍ آخَرِين». گاهی هم بر محور گروه‏هایی است که به قول ما جنبه‏های اعتباری دارد و ـ نعوذ بالله ـ حزبی و حزب‏بازی است؛ بنابراین، باید گفت: «اللّهم العن غیر حزب اللّهی»، چون «حزب اللهِ واقعی»، اجتماعشان بر محور ایمان است و جنبه حقیقی دارد و اعتباری نیست؛ بر خلاف دیگر گروه‏گرایی‏ها و حزب‏گرایی‏هایی که انسان را کور و کر می‏کند و بعد هم حمایت‏های حساب نشده و جاهلانه پیش می‌آید.

ایشان با اشاره به این که مبارزه امام حسین(ع) با عصبیّت‏های جاهلیّه بود، افزودند: حالا که بحث به اینجا رسید ـ انشاءالله ـ اگر موفق شوم، دهه عاشورا درباره مبارزه امام حسین(ع) با این عصبیّت جاهلیّه قومیّه و غیر آن سخنرانی می‏ کنم، چون من سال‏هاست که محور بحثم در دهه عاشورا، ابعاد گوناگون قیام امام حسین(ع) است و یکی از اساسی‏ترین ابعاد حرکت حسین(ع) مبارزه با عصبیّت جاهلیّه قومیّه و غیر آن بود.

گفتنی است، به آگاهی علاقه‏ مندان معارف اهل بیت می‏رساند، نشست های درس اخلاق و معارف اسلامی آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی، به مناسبت ایّام عزاداری حضرت سیّد الشهداء(ع) از روز دوشنبه 15/9/89 به مدّت دوازده شب برگزار می‏شود.

این نشست ها هر شب، ساعت 18 با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت ایشان آغاز شده و با سخنرانی و ذکر مصیبت و توسّل به اباعبدالله الحسین(ع) ادامه پیدا خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که موضوع مباحث معظّم‏له در ایّام محرّم و صفر سال‏ های اخیر، بررسی ابعاد گوناگون قیام و انقلاب امام حسین7 بوده که به حول و قوّه الهی امسال نیز ادامه خواهد داشت.

متن، صوت و فیلم این مباحث در پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی به نشانی www.mojtaba-tehrani.ir در دسترس کاربران گرامی قرار خواهد گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
يعني ميشه؟
البته این کاملا درست است و وظیفه روحانیون نیز برجسته نمودن اثرات ایمان در دسترسی به اهداف بلند است اما برای اداره کشور ایجاد احزاب ضروری است چون می توان با رقابت سالم بین گروهها جلوی انحرافات را گرفت و البته روحانیون باید ناظر باشند و تبیین کننده ایمان و اخلاق واقعی و تذکر در مورد انحرافات.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل