بازدید 3971

«دولت هيچ كمكي براي خريد واگن‌های مترو نداشته»

وي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با همكاري شهرداري تهران با دولت در جريان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، توضيح داد: قاعدتا بايد براي اجراي اين طرح كمك‌هايي در جهت تامين اتوبوس و كمك‌هاي مترو صورت مي‌گرفت، اما تاكنون به شهرداري تهران هيچ كمكي نشده است.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶ 04 December 2010
شهردار تهران در مراسم افتتاح 111 پروژه عمراني شهرداري منطقه 11 گفت: به زودي واگن‌هاي جديد مترو وارد كشور مي‌شود و صراحتا اعلام مي‌كنم كه دولت هيچ كمكي براي خريد آنها نداشته است.

به گزارش ايسنا، محمد باقر قاليباف در حاشيه مراسم افتتاح 111 پروژه منطقه 11 در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اين كه به زودي واگن‌هاي جديد متروي تهران وارد كشور مي‌شود، افزود: صراحتا اعلام مي‌كنم كه اين واگن‌ها با تلاش و پول شهرداري تهران خريداري شده است و هيچ كمكي براي تهيه آن‌ها از سوي دولت صورت نگرفته است.

شهردار تهران تصريح كرد: واگن‌هاي اين قطارها در داخل توليد مي‌شود، اما لوكوموتيوهاي آن از خارج از كشور تهيه شده است.

وي همچنين در پاسخ به سوالي در رابطه با همكاري شهرداري تهران با دولت در جريان اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، توضيح داد: قاعدتا بايد براي اجراي اين طرح كمك‌هايي در جهت تامين اتوبوس و كمك‌هاي مترو صورت مي‌گرفت، اما تاكنون به شهرداري تهران هيچ كمكي نشده است.

قاليباف تاكيد كرد: عليرغم اين مساله ما قول داده‌ايم كه تا پايان سال و پس از اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها نرخ خدمات حمل و نقل عمومي در مترو و اتوبوس تغييري نداشته باشد.

وي ادامه داد: همچنين شهرداري تهران به زودي تعداد ديگري از اتوبوس‌هاي مورد نظر خود را براي خطوط BRT خريداري كرده كه با توسعه خطوط در مسير اتوبان چمران و بزرگراه بعثت خطوط BRT نيز گسترش مي‌يابد.

شهردار تهران عنوان كرد: اتوبوس‌ها و واگن‌هاي جديد، جداي از واگن‌ها و اتوبوس‌هاي قبلي سفارش داده شده شهرداري تهران است كه به زودي وارد كشور مي‌شوند.

با اجرايي شدن طرح هدفمندي يارانه‌ها عوارض شهرداري تهران در حوزه ساخت و ساز تغييري نخواهد داشت

وي همچنين تاكيد كرد: عوارض شهرداري تهران به خصوص در حوزه ساخت و ساز با توجه به اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها تغييري نخواهد داشت و يادآور شد: تعيين عوارض شهرداري تهران بر اساس تورم اعلام شده توسط بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران است و قطعا در مورد عوارض كاهش نخواهيم داشت.

قاليباف خاطر نشان كرد: از سال گذشته شرايط مناسبي را براي تشويق‌ ساخت و ساز در بافت‌هاي فرسوده وجود داشت كه در حال حاضر واحدهاي فرسوده در بافت‌هاي فرسوده به طور كامل از پرداخت عوارض معاف هستند.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با مقابله شهرداري تهران با آسيب‌هاي اجتماعي نيز اظهار كرد: شهرداري تهران همكاري و حمايت مناسبي را از تشكل‌هاي غيردولتي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي داشته و دارد و فضاهايي را براي حمايت از زنان و مردان معتاد و بي‌سرپرست داشته است.

شهردار تهران يادآور شد: ايجاد فضايي براي سرپناه افراد بي‌خانمان را در دستور كار داشته و دارد و همانند سال‌هاي قبل به اين افراد خدمات مي‌دهد.

هرگز نخواسته‌ايم از مشكلات و موانع صحبت كنيم

خط چهار مترو از ميدان «انقلاب» تا «اكباتان» تا پايان سال آماده بهره‌برداري مي‌شود

به گزارش ايسنا، وي همچنين در جمع مردم و شوراياران منطقه 11 با اشاره به شروع برنامه‌هاي ايام ماه محرم و حفظ روحيه مردم در اين ايام، افزود: بايد تلاش كنيم تا فرصت باقي است، همانند گذشته كه روحيه عاشورايي و جبهه و جنگ داشته‌ايم اقدام كنيم، چرا كه اين مردم مي‌خواهند همان روحيه و همان تلاش‌ها ادامه يابد.

قاليباف با تاكيد بر اين كه هرگز نخواسته‌ايم تا از مشكلات و موانع صحبت كنيم، اضافه كرد: در حال حاضر شرايط محله‌هاي جنوبي تهران وضعيت بهتري دارد و حتي مي‌توانيم بگوييم در برخي از محلات فاصله شمال و جنوب را كمتر هم كرده‌ايم.

وي با اشاره به تاثير تونل توحيد در بخش‌هاي مختلف شهر، اظهار كرد: عليرغم مشكلات و فراز و نشيب‌هايي كه تونل توحيد براي ما و مشكلاتي كه براي مردم به وجود آورد، اين اقدام فني و اجرايي توانسته كمك زيادي به شهر تهران داشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به چهار دستگاه TBM كه در حال حاضر براي احداث تونل‌هاي خطوط مترو به كار گرفته مي‌شود، خاطر نشان كرد: دو دستگاه از اين TBMها براي خطوط شش و سه به مترو كه در مناطق جنوبي تهران هستند، در حال فعاليت بوده و با سرعت در حال احداث تونل هستند.

وي ادامه داد: به همين دليل خطوط شش و سه با سرعت در حال پيشرفت بوده و اميدواريم اين خطوط به موقع آماده بهره‌برداري شود.

قاليباف اضافه كرد: همچنين خط چهار نيز از ميدان «انقلاب» تا «اكباتان» تا پايان سال آماده بهره‌برداري خواهد بود.

به گزارش ايسنا، وي همچنين با اشاره به درخواست تعدادي از شهروندان براي احداث مجموعه «نينوا» كه تاخير دارد، خاطر نشان كرد: در ابتدا قرار بود اين پروژه همراه با مجموعه «پل جواديه» آماده شود، اما متوجه شديم كه مجموعه «نينوا» نمي‌تواند در كنار پل قديمي جواديه زيبا باشد، به همين دليل مجبور شديم اول پل جواديه را آماده كنيم و بعد براي مجموعه نينوا اقدام كنيم.

كارهاي روي زمين مانده زيادي داريم كه همچون بافت‌هاي فرسوده با چالش‌هاي اساسي روبروست

شهردار تهران با اذعان نسبت به اين كه قطعا شهرداري نيز در حوزه اجرا با مشكلات جدي و ايرادات اساسي روبروست، بيان كرد: ما هم كارهاي روي زمين مانده زيادي داريم كه همچون بافت‌هاي فرسوده با چالش‌هاي اساسي روبروست.

وي با اشاره به تشويق‌هايي كه شهرداري براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده در نظر گرفته است، عنوان كرد: اگر چه درآمد شهرداري با حذف عوارض در بافت‌هاي فرسوده كمتر شده است، اما باور داريم كه اين تشويق‌ها براي مردم بافت‌هاي فرسوده كه عمدتا محروم هستند، كمك بزرگي خواهد بود.

قاليباف همچنين با اشاره به يك باور قديمي بين مردم كه نگاه خوبي نسبت به شهرداري، نيروي انتظامي و دادگستري ندارند، اضافه كرد: تنها در صورتي مي‌توانيم اين نگاه را تغيير دهيم كه كارمان براي مردم باشد و آن‌ها رضايت داشته باشند.

وي يادآور شد: بايد طوري كار كنيم كه اگر مردم به ما احترام مي‌گذارند و احترامشان صميمانه است، از سر احتياج و ترس نباشد، بلكه از روي اعتماد و محبت اين رفتار را با ما داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار