بازدید 6650

آینه در کربلاست ...

کد خبر: ۱۳۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۷ 04 December 2010
سرویس فرهنگی ـ جدیدترین کتاب محقق عاشورایی دکتر محمد رضا سنگری به بازار عرضه شد.

به گزارش «تابناک»، کتاب آینه در کربلاست ترکیبی است از روایت، تطبیق، تحلیل و تذکر، اين كتاب سیر تاریخی حوادث و رویدادها و چگونگی و چرایی واقعه عاشورا را با استناد به منابع و مآخذ دوره‌های گوناگون بیان می‌کند. نويسنده در عین بهره‌گیری از منابع کهن، از متون و منابع جديد نيز غافل نبوده و از آن‌ها بهره گرفته است. در این کتاب بيان نکته‌ها و آموزه‌ها در پایان هر بخش، فرصتی برای عبرت‌آموزی، تنبّه و تذکر است که این شیوه مبتنی بر روش قرآن كريم می‌باشد. همچنین نکته‌های بسیار و اطلاعات تازه‌ای در این اثر وجود دارد که محصول سال‌ها جستجو و تکاپوي نويسنده و عمري پژوهش و تحقيق پيرامون حادثه‌ي عبرت‌آموز كربلاست.

مطالب کتاب در چهل و یک مرحله تدوین و نگارش شده‌است که با ماجرای مرگ معاويه و وليعهدی یزید و بیعت خواستن از امام حسین (ع) و خروج آن حضرت از مدینه آغاز می‌شود. آن‌گاه از نامه‌های کوفیان به امام و روانه‌شدن سفير سرفراز حضرت اباعبدالله(ع)، مسلم‌بن عقیل(ع)، به آن دیار و رخدادهایی مانند بيعت كوفيان و عهدشكني آن‌ها و شهادت مسلم(ع) بيان شده است و در ادامه، به حركت امام به سوی کربلا و نبرد میان دو سپاه و شهادت آن حضرت پرداخته شده است. ورود کاروان اسیران به شام، خطبه‌خوانی امام سجاد (ع) در شام و حضور کاروان در کربلا در روز اربعين از مطالب پایانی کتاب می‌باشد.

این کتاب در سال 1388 از سوی انتشارات قدیانی در 811 صفحه به قیمت 14000 تومان به چاپ رسیده است. علاقه مندان به تهيه كتاب آيينه در كربلاست مي‌توانند به مؤسسه فرهنگي هنري فرهنگ عاشوراي شهرستان دزفول مراجعه يا با تلفن 06416267777تماس حاصل نمايند. نشاني اينترنتي: www.roozedahom.com
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار