بازدید 3202

پنجمين نمايشگاه عاشورايی در دزفول

کد خبر: ۱۳۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲ 04 December 2010
سرویس دفاع مقدس ـ پنجمين نمايشگاه تخصصی عاشورايی «روز دهم» به همت مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا‌ی شهرستان دزفول در روز سه شنبه 16 /9 /89 مصادف با اول ماه محرم 1432 (ه.ق) در مركز فرهنگی دفاع مقدس اين شهرستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، اين نمايشگاه شامل  غرفه‌های پژوهش، ادبيات و مداحی، هنر، كتابخانه تخصصی عاشورايی، سمعی و بصری، كودك و نوجوان و رايانه و سايت می‌باشد كه در هر يك از اين غرفه‌ها جديدترين تحقيقات، پژوهش‌ها، كتب منبع و مرجع، شعر و نوحه، آثار هنري، سي دي نرم افزار، جزوات و نشريات عاشورايي عرضه خواهد شد.در اين نمايشگاه و در ادامه‌ي نمايش حركت كاروان حسيني از مدينه تا كربلا و از كربلا تا شام و وقايع شهرشام و بازگشت كاروان اسرا به كربلا در روز اربعين در سال‌هاي قبل، وقايع ورود كاروان بازماندگان كربلا به مدينه با استفاده از ماكت به تصوير كشيده خواهد شد.

همچنين تعزيه «زيباترين روز دنيا» كاري ازگروه تعزيه مؤسسه عاشورا هرشب در اين نمايشگاه اجرا خواهدشد.

سلسله برنامه‌هاي سخنراني، پرسش و پاسخ و ميزگرد عاشورايي از ديگر برنامه‌هاي جانبي اين نمايشگاه است. در اين نشست‌هاي تخصصي حجج اسلام دكتر هدايت‌پناه، دكتر رضايي مهر و همچنين محقق عاشورايي دكتر محمدرضا سنگري به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.

تحليل و بررسي قيام‌هاي پس از عاشورا تا قيام مختار، بررسي موضوع زيارت و زيارت عارفانه، ميزگرد تحليل و بررسي سريال مختارنامه و پرسش و پاسخ ‌هاي عاشورايي از جمله موضوع‌هايي است كه در اين سخنراني‌ها و ميزگردها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

در مراسم افتتاحيه‌ي اين نمايشگاه كه در روز اول محرم، ساعت 10 صبح برگزار مي‌شود دكتر محمدرضا سنگري به سخنراني خواهند پرداخت. و از جديدترين آثار مؤسسه عاشورا مانند كتاب پسران امام حسين براي گروه سني كودك و نوجوان، كتاب همسفر با كاروان براي گروه سني جوانان، عاشورا نگاران3باموضوع تحليل و بررسي منابع و مآخذ عاشورايي و فصلنامه‌ي روز دهم كودك و نوجوان رونمايي خواهد شد.

اين نمايشگاه از مورخ 16/ 9/ 89 تا 27 /9 /89 مصادف با اول تا يازدهم محرم سال 1432 ه.ق همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب در موزه‌‌‌ي دفاع مقدس شهرستان دزفول واقع در روبروي امام زاده رودبند آماده بازديد عاشقان و علاقه مندان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) مي‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار