بازدید 10800
رونمايي از فرهنگ استعماری خانم وزير؛

خط و نشان آمریکا برای قرقیزستان در ارتباط با ايران

واشنگتن پایگاه هوایی «ماناس» را که در فرودگاهی به همین نام در حوالی پایتخت قرقیزستان است، «مرکز ترانزیت» خود قرار داده و میلیون ها دلار برای استفاده از آن به دولت قرقیزستان می پردازد... «هيلاري كلينتون»، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه گذشته، سفر دوره ای خود به چهار کشور آسیایی قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بحرین را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۳ 03 December 2010
سرويس بين الملل ـ دیروز پنجشنبه، وزیر امور خارجه آمریکا، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با خانم «رزا آتونبایوا»، رییس جمهور قرقیزستان برای این کشور مستقل در زمینه روابط بیشکک با جمهوری اسلامی ایران خط و نشان کشید.

به گزارش «تابناك»، خانم «هیلاری کلینتون» که نتوانست نگرانی و عصبانیت واشنگتن از روابط خوب قرقیزستان با تهران به ویژه در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی را کتمان کند، در این باره به رییس جمهوراین کشور هشدار داد.

وی در این کنفرانس خبری که پیش از ترک بیشکک برگزار شد، گفت: «ادامه روابط تجاری بیشکک با تهران، قرقیزستان را با مشکلاتی ناشی از تحریم های ایران روبه رو خواهد کرد.»

در همين حال، پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری «العالم» نوشت: آمریکا در حالی به دنبال تداوم پروژه ایران هراسی است که خود با اعتراض ها و مخالفت های گسترده جهانی به دلیل سیاست های جنگ طلبانه در عراق و افغانستان، حمایت از رژیم صهیونیستی و تنش آفرینی در جهان، روبه روست.

جامعه جهانی دیروز پنجشنبه برای ابراز اعتراض خود به دولت آمریکا اجازه نداد که این کشور در سال 2022 میزبان جامعه جهانی شود و با ترجیح دادن کشور کوچک قطر، عمق نفرت و انزجار خود از کاخ سفید را به نمایش گذاشت. آمریکا در سال های گذشته تلاش کرده رابطه خود را با قرقیزستان گسترش دهد.

بر پايه اين گزارش، واشنگتن پایگاه هوایی «ماناس» را که در فرودگاهی به همین نام در حوالی پایتخت قرقیزستان است، «مرکز ترانزیت» خود قرار داده و میلیون ها دلار برای استفاده از آن به دولت قرقیزستان می پردازد.

«هيلاري كلينتون»، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه گذشته، سفر دوره ای خود به چهار کشور آسیایی قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بحرین را آغاز کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرده بود که در جمهوری قرقیزستان، وزیر خارجه آمریکا با رییس جمهور و دیگر مقامات رسمی دیدار می کند و با آنان درباره تحولات سیاسی پس از انتخابات قرقیزستان و مواردی که نگرانی مشترک دو کشور هستند، گفت وگو خواهد کرد.

همچنين اعلام شده است، وزیر خارجه آمریکا در نشست «گفت وگوی منامه 2010» که قرار است عصر امروز ـ پنجشنبه ـ در بحرين آغاز به کار کند، صحبت می کند.

به نظر مي رسد با توجه سخنان وزير امور خارجه آمريكا در قرقيزستان بايد در آينده اي نزديك شاهد اعمال فشار واشنگتن بر ديگر كشورهاي آسياي مركزي و قفقاز از جمله؛ ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، و تاجيكستان كه روابط مناسبي با تهران دارند باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
به این میگن دوره گردی و دیوزگی یک ابر قدرت !
چرا ننوستید که واکنش رییس جمهور قرقیزستان در مقابل چه بوده است؟ قرقیزستان کشور فقیری است که برای همان چند میلیون دلار درآمد پایگاه ماناس بعید نیست به ایران پشت کند.
آمریکا قبلا یکبار پشت قرقیزستان را در مقابل روسیه خالی کرده ، احتمالا عقلشون میرسه که کجا سرمایه گذاری کنند ، ایرانی که 30 ساله از پشتیبانی دوستانش دست نکشیده یا آمریکائی که سه سوت با یه اخم روسیه قرقیزستان را تنها ول کرد.
جامعه جهانی دیروز پنجشنبه برای ابراز اعتراض خود به دولت آمریکا اجازه نداد که این کشور در سال 2022 میزبان جامعه جهانی شود و با ترجیح دادن کشور کوچک قطر، عمق نفرت و انزجار خود از کاخ سفید را .......
چه خوب به هم ربط می دین!!!!
این مزخرفات چیه؟ این یک تصمیم ورزشی بود :
برای ابراز اعتراض خود به دولت آمریکا اجازه نداد که این کشور در سال 2022 میزبان جامعه جهانی شود و با ترجیح دادن کشور کوچک قطر، عمق نفرت و انزجار خود از کاخ سفید را به نمایش گذاشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
اگه ورزشی بود اباما اینقدر بالا پایین نمی پرید!
این مزخرفات چیه؟ این یک تصمیم ورزشی بود :
برای ابراز اعتراض خود به دولت آمریکا اجازه نداد که این کشور در سال 2022 میزبان جامعه جهانی شود و با ترجیح دادن کشور کوچک قطر، عمق نفرت و انزجار خود از کاخ سفید را به نمایش گذاشت.
سلام . آمریکائی ها دیدن کاری از پیش نمی برن به قرقیزستان گیر دادن
سلام دوستان . آمریکای ها دیدن کاری از پیش نبردن خوب بالاخره نوبتی هم باشه نوبته قرقیزستانه دیگه !!!!!
بالاخره یا آخره باید بچسبه یا توبره!
آمريكا جديدا" مثل لاتهاي زير بازارچه قديم واسه همه خط و نشون ميكشه و تهديد ميكنه.
قرقیزستان بالغ بر 60 میلیون دلار بابت پایگاه از آمریکا پول می گیرد
چه مزخرفاتی به خورد مردم می دهید. آمریکا هیچوقت همچو کاری نمی کنه. دیپلمات ها هم مرتبا به کشورهای دیگه برای گسترش مناسبات سفر می کنند. مگه خودتون اینکار رو نمی کنید؟ بنظرم شما عدم اعتماد به نفس و آمریکا بزرگ بینی را در بین جوانان ما ترویج می کنید.
با سلام
برادر عزيز اين چه تحليلي است كه شما كرده ايد . و چرا تابناك اين تحليل رامنتشر ميكند .تصميم فيفا و انتخاب مشكوك كشوري مثل قطر در منطقه خليج فارس و تبعات منفي آن را كه تمام سياسيون ميدانند ، ضربه به امريكا بود ؟؟؟ وافعا كجا درس سياست خوانده ايد .؟؟ اگر واقع بين بوديد مي فهميديد كه انتخاب امريكا براي جام جهاني بسيار بهتر از انتخاب قطر براي كشور ما بود .ازامروز كمترين صدمه آن را خواهيد ديد كه چگونه نام خليج فارس را رسما مجعول خواهند كرد. اين اولين اثر پيش پا افتاده آن خواهد بود.
ضمنا قرقيزها تسليم سود و سرمايه و قدرت خواهند بود.شك نكنيد .اينها اگر درصدي كم هم ضذامريكا بودند در ميان اين همه كشور منطقه ، تنها كشوري هستند كه پايگاه نظامي در اختيار امريكائيها گذاشته اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی