بازدید 3958
جلالی:

شاهرود ظرفیت استان شدن را دارد

کد خبر: ۱۳۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰ 02 December 2010

کاظم جلالی، نماینده شاهرود در یادداشتی که در هفته نامه کویر منتشر شده است بر ضرورت استانی شدن شاهرود تاکید کرد.

 استان شدن یک منطقه نیازمند دو مرحله اقدام است. اولاً تصویب در هیأت دولت و ارائه لایحه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، ثانیاً تصویب در مجلس شورای اسلامی. متأسفانه در کشور ما مراحل تبدیل یک منطقه به استان چندان سهل و در دسترس نیست و اتفاقاً این یک اشتباه است.

قبلاً هم نوشته‌ام در کشوری مثل ترکیه که حدود 600 هزار کیلومتر مربع از ایران کوچکتر است، بیش از 80 استان وجود دارد و اتفاقا استان ِ بیشتر؛ خدمت‌رسانی به مردم را آسان‌تر می‌كند.

من فکر می‌کنم ضرورت دارد یک رئیس دولتی مقتدر این قالب‌های رایج و کهنه را در تقسیمات کشوری به هم بریزد و طرحی نو دراندازد و اتفاقا آن کسی که دارای چنین توانی است؛ بی‌تردید رئیس محترم جمهوری فعلی ما جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد است.

شاهرود ظرفیت تبدیل شدن به یک استان را دارد. شاهرود دارای مساحت حدود 50 کیلومتر مربعی است یعنی چهار برابر استان گیلان و دوبرابر استان مازندران و بسیار بزرگتر از برخی استان‌هایی چون قم، قزوین، زنجان، تهران، اردبیل و... در بهترین نقطه اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد. اتفاقاً شاهرود به خاطر ظرفیت بالا تاکنون مهجور نگه داشته شده است كه امیدوارم روزی فریاد خاموش و البته منطقی این مردم شنیده شود.     
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی